Nová XC90 se poprvé ukázala v ČR. Volvo zatím eviduje 140 objednávek

28 komentářů

drk
18. března • 16:20

dovolím si svůj názor. Každé auto má svého kupce. Jde pouze o několik hodnot a jejich žebříček. Obojí se v průběhu času vyvíjí. Za sebe - na zač.pracovního života jsem měl Š120 a byl jsem z ní nadšený, pak Favorit a byl jsem z něj také nadšený, pan několik dalších aut od escorta až po superba. Když jsem začal dělat na sebe dovolil jsem si koupit něco co jsem si přál, BMW 530xd touring - a opět jsem byl nadšený. Jenže se mi rozrostla rodina a moc aut kromě MPV, které úplně nechci, nemá 3 slušná místa v druhé řadě pro dvě sedačky s isofixem a další dítě mezi ně minimálně s podsedákem. A tohle auto to prostě má (při jeho prezentaci v Mánesu jsem měl možnost vyzkoušet) a když pominu motorizaci, splňuje vše co nyní potřebuji - design, bezpečnost a prostor. A motor? Myslím, že si každý, koho nelimituje přesvědčení min.6válců si může vybrat. Proto jsem si tohle auto objednal. A pro ty co rovnou odsuzují doporučuji vyzkoušet až zde budou první kusy na zkušební jízdy a pak soudit.

runner42
19. března • 10:12

To jsou teda blbosti. Já jsem shodou okolností taky právě zákazník pro upgrade rodinného SUV, ale pohled na to mám zcela odlišný.
Design budiž, to je věc individuální, pokud se ti Volvo líbí (mě tedy ne), je to tvoje věc. Dětské sedačky budiž, je hezké to mít zcela řešeno hned, nicméně to je věc která pokud nevyhovuje řešitelná za pár drobných.
Ovšem o bezpečnosti bych raději nemluvil - výkonová rezerva je zcela zásadní bezpečnostní faktor.
Stará Fábia 1.2htp, o které se určitě shodneme, že to bylo auto tak maximálně do města a plně obsazená mimo město pojízdná rakev, měla plně obsazená tak 38kW na tunu.
Běžná Octavia v ČR označovaná na rodinné auto má v provedení 1.8TFSI obsazená čtyřčlennou rodinou a bagáží zhruba 75kW na tunu.
Tvoje rodinné Volvo bude mít plně naložené zhruba 2,6 tuny, tedy 54kW na tunu. Takže je to mnohem blíže k té rakvi, a Octávii nesahá ani po kotníky.Přímá (a levnější) konkurence, např. Jeep Grand Cherokee na který plánuji upgradovat já, začíná s 3,7 V6 při stejném naložení na 84kW na tunu. A že by to bylo nějaké hifi, to není, je to mírně lepší, než ta uvedená Oktávka. Je to prostě dostatečné. Volvo s 54kW na tunu je hrubě nedostatečné a při uvedená ceně absurdní volba.

Drk
19. března • 21:33

Pokud je pro Tebe přímou úměrou tuna vs.kW, zcela opomijis kroutak, nastavení podvozku, rozložení hmotnosti apod, pak chápu, ze Cherokee je auto ideální pro Tebe. Na konec jen dodám, ze důležité je koupit si to, čemu veris, a co se Ti líbí a co považuješ za ideální pro to, k čemu auto používáš.

esur
25. března • 11:16

Som majitelom XC90, za päťvalcom mi bude lúto. Čakám aká bude nová XC90 v skutočnosti. XC90 mi vyhovuje rozmermi a 7 sedadlami, ktoré dosť často používam. Skús mi ponúknuť alternatívu. Do žiadneho kombíku neposadím pohodlne troch do zadu. V X5 je zadná lavica za trest kufor dostatočný. ML zadná lavica použiteľná kufor malý chýba 7 miest. Som zvedavý aká bude nová Q7 možno to bude alternatíva pre vačšiu rodinu.

lol
17. března • 21:34

Auto krásné a drahé, zadní sedačky trapas. Kdo v tom také seděl ví o čem mluvím. A palubovka hrozná nuda, žádné emoce.

Fil
18. března • 10:40

Sedel som v nom, a nevidim dovod oznacovat zadne sedacky za trapas. Mozno keby si to trochu rozvil?....

lol
18. března • 18:56

To není sedačka, ale lavice potažená kůží. U takového prémiového auta bych očekával více. A místa je vzadu taky málo.

Zelí
17. března • 22:05

Nějak si neumím představit palubovku s emocema. Tak možná s antistresovými výběžky e tvaru poprsí.

Drk
18. března • 19:50

Kdy a kde jsi v tom sedel?

runner42
17. března • 16:11

Na to že je to jen šasi bez motoru, nasadili dost odvážnou cenu.

Martin
18. března • 11:52

Fakt bych závěry ještě nedělal ...to auto má až o 200kg méně, úplně jinou 8st. převodovku s výrazně větším rozsahem pro efektivnější využití kroutícího momentu, D5 samotná má pak 225k/470Nm kdy malé turbo má pro lepší soulad a překryv s tím větším, nástup a pružnou reakci -technologii VNT a chová se to celkově úplně jinak, nemluvě o vstřikovacím systému i-Art, zcela jiných materiálech použitých pro hlavu a blok motoru... - jukněte třeba na už milion pozitivních reakcí novinářů, kteří s tím již jezdili ve Španělsku a pokud to i tak nestačí, je tu T8 Twin Engine (400k/640Nm) ... a tam je již reakce na výkon a projev motoru jednoznačná... Prostě tradiční scénář rádoby zasvěcených studií = soudit na první dobrou aniž se s tím svezl.. to sorry :(

WWW
17. března • 18:19

A napriek tomu o objednávky evidentne núdzu nemajú.

runner42
17. března • 18:26

Povídali, že mu hráli, když uvěřil, tak se smáli. Těch 140 budou nejspíše rezerace dealerů, kteří živí bláhovou naději, že se najde pár dementů, co si do velkého a těžkého SUV koupí 120 koňový motor, vhodný tak maximálně do Fábie.

Drk
18. března • 19:58

No uz dlouho mi nikdo neřekl ze jsem dement. Taky nevim o tom, ze by v tomhle autě byl 120 HP motor. Dekuji, ale demence tu postihla zřejmě někoho jiného.

Ef
18. března • 6:13

Pár ortodoxních volvistů s to koupí, a pak je tady početná skupina těch, kdo o motoru ví jen to , že je někde vpředu auta..ale technicky založený zákazník, který se před koupí pro srovnání sveze s šestiválcovým mercedesem nebo bmw, by asi musel být padlej na hlavu, kdyby pak šáhl po čtyřválci..ano, oni jej taky nabízejí, ale co vím, tak to kupuje je pár důchodců v německu..99 % se prodá v šesti a osmiválcích

Drk
18. března • 19:51

Rozhodne nejsem ortodoxní Volvista a uz jsem ho objednal...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ef
18. března • 20:09

Aniž bys se svezl? já jsem ortodoxní volvista a asi jím i zůstanu u menších modelů pro ženu, tam mě motor nezajímá, ale pro sebe chci auto s min. pětiválcem.. auto bez svezení bych ale nekoupil i když je to volvo..s tím novým motorem už jsem jel a jakkoli je asi dobrej-tak je to furt jen čtyřválec. ted jsem pořídil e klasse s naftovým šestiválcem a můžu říct, že je to motor co dělá auto, ne nějaký křištálový řadičky a rádio..

Martin
19. března • 9:24

S tím novým motorem jste už jel - skutečně - nezlobte se,ale o tom silně pochybuji :-D

Ef
20. března • 7:23

Jasně, vždyt ty motorey drive e už min rok montují o xc 60 a s tou jsem jel. dynymika fajn, ale kultivovaností a hlučností je to furt jen čtyřvál..

Drk
18. března • 21:23

U me je to o rozhodnuti - mám tři děti- nechci mpv. Prodal jsem 2 roky starou 530xd touring. Důvod? Dvě isofix sedačky a třetí aspoň na podsedaku ve druhé radě. Jasné, také bych raději vic hrnku pod kapotu, ptz mi 530 seděla. Takže se tomu podridi jedno auto v rodině, kdy denně vozim deti do školky. Ted mám dočasně půjčenou xc60 T5, no ze bych byl v sedmém nebi z motoru, 5 válců, ale jízdní projev nic moc, ale beru, ze je to SUV a fyzika funguje. A když uz to řeším, tak i z hlediska bezpečnosti, s to Volvo umí. I to hraje roli při vyberu auta pro tento účel. A pak jedno auto pro radost. M3... Aspoň pro me.

Ef
19. března • 6:19

Jo to chápu. Jako přepravník pro rodinu nic lepšího asi není..

martin
17. března • 19:44

Vies, ti dochodcovia nepotrebuju nejaky extra vykon...

sokar
17. března • 20:21

:-D

sokar
17. března • 19:29

Runnere nenamáhej se to vysvětlovat. Je to zbytečný. Už sem to taky zkoušel a je to marný. Kdo má pořádný motor chápe. Ostatní mínusujou, všude se plouží, do kopce zavazí a při předjíždění nemaj výkon:-D:-D:-D

Drk
18. března • 19:54

Co mas za poradny motor? Myslíš, ze auta typu SUV jsou určena pro rychlou jizdu a ježdění zatackami driftem? Promiň, ale neni to spíše na diskuzní téma k např m3 apod?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jednabedna
20. března • 14:19

Jistěže ne, ale je potřeba se s tím rozjet do kopce, občas někoho předjet a nemuset to přitom drbat nadoraz. Nebo si myslíš, že u BMW-Audi-VW-LR do velkých SUV dávají 300+ HP motory zbytečně a stačí motůrky ze zahradního traktůrku jako u Volva?

Martin
18. března • 12:44

Pominu-li tento test našeho novináře, který s tím už jezdil, viděl jsem spoustu prvních testů od renomovaných top automotive novinářů a viděli to trochu jinak - nebo britský Autocar, AutoExpress a dokonce i US BMW Blog atd. nejsou dost nezávislý zdroj informací proti trubce, která se pravidelně exhibuje na chatech bez špetky osobní a hlavně relevantní zkušenosti ...:-D - to fakt sorry ... http://archiv.ihned.cz/c1-63698830-test-dvanact-... ...

jehoVista
17. března • 19:15

Doporučujeme

Články odjinud