„Zadní nájezdový úhel je u mnoha terénních vozidel menší, než přední nájezdový úhel. Tento rozdíl může způsobovat několik problémů,“ uvádí Ford v patentové přihlášce. Zdroj: Ford

„Zadní nájezdový úhel je u mnoha terénních vozidel menší, než přední nájezdový úhel. Tento rozdíl může způsobovat několik problémů,“ uvádí Ford v patentové přihlášce. | Zdroj: Ford

„Když vozidlo jede v určitém typu těžkého terénu, kvůli malému zadnímu nájezdovému úhlu mohou jeho koncovky výfuku narazit do země a odřít se, zploštit nebo deformovat. To může mít negativní vliv na zákazníkovo vnímání schopností vozidla,“ píše dále. Zdroj: Ford

„Když vozidlo jede v určitém typu těžkého terénu, kvůli malému zadnímu nájezdovému úhlu mohou jeho koncovky výfuku narazit do země a odřít se, zploštit nebo deformovat. To může mít negativní vliv na zákazníkovo vnímání schopností vozidla,“ píše dále. | Zdroj: Ford

Zasunutím výfuků se schopnosti auta zlepší, koncovky jsou pak také lépe chráněny. Zdroj: Ford

Zasunutím výfuků se schopnosti auta zlepší, koncovky jsou pak také lépe chráněny. | Zdroj: Ford

K aktivaci může dojít například zapnutím terénního režimu z kabiny. Zdroj: Ford

K aktivaci může dojít například zapnutím terénního režimu z kabiny. | Zdroj: Ford

Patent - výsuvné výfuky Ford Zdroj: Ford

Patent - výsuvné výfuky Ford | Zdroj: Ford

Patent - výsuvné výfuky Ford Zdroj: Ford

Patent - výsuvné výfuky Ford | Zdroj: Ford

Patent - výsuvné výfuky Ford Zdroj: Ford

Patent - výsuvné výfuky Ford | Zdroj: Ford

Patent - výsuvné výfuky Ford Zdroj: Ford

Patent - výsuvné výfuky Ford | Zdroj: Ford

„Když vozidlo jede v určitém typu těžkého terénu, kvůli malému zadnímu nájezdovému úhlu mohou jeho koncovky výfuku narazit do země a odřít se, zploštit nebo deformovat. To může mít negativní vliv na zákazníkovo vnímání schopností vozidla,“ píše dále. Zdroj: Ford
Zasunutím výfuků se schopnosti auta zlepší, koncovky jsou pak také lépe chráněny. Zdroj: Ford
K aktivaci může dojít například zapnutím terénního režimu z kabiny. Zdroj: Ford
Patent - výsuvné výfuky Ford Zdroj: Ford
8
Fotogalerie

Nová vychytávka Fordu výrazně usnadní jízdu v terénu. Je geniálně jednoduchá

Zajímavých nápadů není nikdy dost. Americká automobilka přišla s myšlenkou, která by měla napravit letitý problém při jízdě v terénu.

Limitem pro zadní nájezdový úhel často nebývá pozice zadního nárazníku, ale špička výfuku. A ten pocit jemného křupnutí při jízdě v terénu určitě zažilo nemálo majitelů terénních vozů, kteří poté zamířili do servisu s rozpláclým, hnutým nebo upadlým výfukem. Ford má na tento problém řešení – nápad si nechal patentovat v USA i v Německu.

„Zadní nájezdový úhel je u mnoha terénních vozidel menší, než přední nájezdový úhel. Tento rozdíl může způsobovat několik problémů,“ uvádí Ford v patentové přihlášce. „Když vozidlo jede v určitém typu těžkého terénu, kvůli malému zadnímu nájezdovému úhlu mohou jeho koncovky výfuku narazit do země a odřít se, zploštit nebo deformovat. To může mít negativní vliv na zákazníkovo vnímání schopností vozidla,“ píše dále.

Zasunutím výfuků se schopnosti auta zlepší, koncovky jsou pak také lépe chráněny. K aktivaci může dojít například zapnutím terénního režimu z kabiny. Uvidíme, zda se tento nápad prosadí v praxi u sériových vozů – majitelé teréňáků by ho jistě ocenili, ale je otázkou, zda by na autě chtěli další složitost, která se může rozbít.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud