Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Také rüsselsheimská automobilka se připojuje k novému trendu ve vývoji automobilů. Její příspěvek se jmenuje Opel Vectra a jde už o třetí generaci vozu, jenž navázal na někdejší úspěšný typ Ascona.
Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Nejnovější provedení vectry není žádný facelift, ale skutečně plnohodnotně nový osobní automobil střední třídy. V českých autosalonech se objeví v polovině června zatím jen v provedení sedan, ale postupem času budou přibývat i další karosářské verze, motory i převodovky.

Klepněte pro větší obrázek

 Proti dosavadní předchůdkyni je vectra větší, rozvor se prodloužil o 60 mm, rozchod se zvětšil o 52 mm vpředu a 45 mm vzadu, výška o 52 mm. Tím se zvětšil celý interiér v karoserii, která se vyznačuje koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,28. Velmi výrazným rysem je podvozek s označením Interactive Driving System kombinovaný se zadní nápravou multilink a duralovými součástmi podvozku.

Klepněte pro větší obrázek


Z hlediska bezpečnosti jsou nejdůležitější čelní i boční airbagy vpředu, hlavové airbagy na všech krajních sedadlech, bezpečnostní systém pedálů PRS, čtyřkanálový ABS poslední generace CBC a také ESPplus.

Pokud jde o motory, je tím základním čtyřválec 1,6 l s výkonem 74 kW/100 k. To bude asi na poměrně těžký vůz málo. Krátce jsme se svezli s druhým agregátem v pořadí 1,8 l, jehož výkon je 90 kW/122 k dostačuje jen tak tak. Daleko lépe je na tom další čtyřválec 2,2 l s parametry 108 kW/147 k a točivým momentem 203 N.m. Vrcholem nabídky se pak v budoucnu stane šestiválec 3,2 l pro verzi GTS. Tady už ohlašují výkon 155 kW/211 k a točivý moment 300 N.m. Řadu pohonných jednotek doplňují dva turbodiesely 2,0 l a 2,2 l. Některé motory mohou být zkombinovány s pětistupňovou samočinnou převodovkou a za několik měsíců se dočkáme i převodovky s plynule měnitelným převodem CVT.

Klepněte pro větší obrázek

Do Vectry vkládá Opel velkou naději, už dlouho nějakou výraznou novinku postrádal. Nový vůz má v Evropě a tedy i u nás, výrazně zvýšit prodeje značky. Nejnižší částka, kterou je nutné si na nákup vectry připravit, je 599 900,- Kč za verzi s motorem 1,6 l a provedení Club, nejvýš dosahuje 2,2 DTI ve verzi Elegance, která je přesně o 200 tisíc dražší.

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků