Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Také rüsselsheimská automobilka se připojuje k novému trendu ve vývoji automobilů. Její příspěvek se jmenuje Opel Vectra a jde už o třetí generaci vozu, jenž navázal na někdejší úspěšný typ Ascona.
Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Nejnovější provedení vectry není žádný facelift, ale skutečně plnohodnotně nový osobní automobil střední třídy. V českých autosalonech se objeví v polovině června zatím jen v provedení sedan, ale postupem času budou přibývat i další karosářské verze, motory i převodovky.

Klepněte pro větší obrázek

 Proti dosavadní předchůdkyni je vectra větší, rozvor se prodloužil o 60 mm, rozchod se zvětšil o 52 mm vpředu a 45 mm vzadu, výška o 52 mm. Tím se zvětšil celý interiér v karoserii, která se vyznačuje koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,28. Velmi výrazným rysem je podvozek s označením Interactive Driving System kombinovaný se zadní nápravou multilink a duralovými součástmi podvozku.

Klepněte pro větší obrázek


Z hlediska bezpečnosti jsou nejdůležitější čelní i boční airbagy vpředu, hlavové airbagy na všech krajních sedadlech, bezpečnostní systém pedálů PRS, čtyřkanálový ABS poslední generace CBC a také ESPplus.

Pokud jde o motory, je tím základním čtyřválec 1,6 l s výkonem 74 kW/100 k. To bude asi na poměrně těžký vůz málo. Krátce jsme se svezli s druhým agregátem v pořadí 1,8 l, jehož výkon je 90 kW/122 k dostačuje jen tak tak. Daleko lépe je na tom další čtyřválec 2,2 l s parametry 108 kW/147 k a točivým momentem 203 N.m. Vrcholem nabídky se pak v budoucnu stane šestiválec 3,2 l pro verzi GTS. Tady už ohlašují výkon 155 kW/211 k a točivý moment 300 N.m. Řadu pohonných jednotek doplňují dva turbodiesely 2,0 l a 2,2 l. Některé motory mohou být zkombinovány s pětistupňovou samočinnou převodovkou a za několik měsíců se dočkáme i převodovky s plynule měnitelným převodem CVT.

Klepněte pro větší obrázek

Do Vectry vkládá Opel velkou naději, už dlouho nějakou výraznou novinku postrádal. Nový vůz má v Evropě a tedy i u nás, výrazně zvýšit prodeje značky. Nejnižší částka, kterou je nutné si na nákup vectry připravit, je 599 900,- Kč za verzi s motorem 1,6 l a provedení Club, nejvýš dosahuje 2,2 DTI ve verzi Elegance, která je přesně o 200 tisíc dražší.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků