Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Také rüsselsheimská automobilka se připojuje k novému trendu ve vývoji automobilů. Její příspěvek se jmenuje Opel Vectra a jde už o třetí generaci vozu, jenž navázal na někdejší úspěšný typ Ascona.
Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Nejnovější provedení vectry není žádný facelift, ale skutečně plnohodnotně nový osobní automobil střední třídy. V českých autosalonech se objeví v polovině června zatím jen v provedení sedan, ale postupem času budou přibývat i další karosářské verze, motory i převodovky.

Klepněte pro větší obrázek

 Proti dosavadní předchůdkyni je vectra větší, rozvor se prodloužil o 60 mm, rozchod se zvětšil o 52 mm vpředu a 45 mm vzadu, výška o 52 mm. Tím se zvětšil celý interiér v karoserii, která se vyznačuje koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,28. Velmi výrazným rysem je podvozek s označením Interactive Driving System kombinovaný se zadní nápravou multilink a duralovými součástmi podvozku.

Klepněte pro větší obrázek


Z hlediska bezpečnosti jsou nejdůležitější čelní i boční airbagy vpředu, hlavové airbagy na všech krajních sedadlech, bezpečnostní systém pedálů PRS, čtyřkanálový ABS poslední generace CBC a také ESPplus.

Pokud jde o motory, je tím základním čtyřválec 1,6 l s výkonem 74 kW/100 k. To bude asi na poměrně těžký vůz málo. Krátce jsme se svezli s druhým agregátem v pořadí 1,8 l, jehož výkon je 90 kW/122 k dostačuje jen tak tak. Daleko lépe je na tom další čtyřválec 2,2 l s parametry 108 kW/147 k a točivým momentem 203 N.m. Vrcholem nabídky se pak v budoucnu stane šestiválec 3,2 l pro verzi GTS. Tady už ohlašují výkon 155 kW/211 k a točivý moment 300 N.m. Řadu pohonných jednotek doplňují dva turbodiesely 2,0 l a 2,2 l. Některé motory mohou být zkombinovány s pětistupňovou samočinnou převodovkou a za několik měsíců se dočkáme i převodovky s plynule měnitelným převodem CVT.

Klepněte pro větší obrázek

Do Vectry vkládá Opel velkou naději, už dlouho nějakou výraznou novinku postrádal. Nový vůz má v Evropě a tedy i u nás, výrazně zvýšit prodeje značky. Nejnižší částka, kterou je nutné si na nákup vectry připravit, je 599 900,- Kč za verzi s motorem 1,6 l a provedení Club, nejvýš dosahuje 2,2 DTI ve verzi Elegance, která je přesně o 200 tisíc dražší.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků