Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Také rüsselsheimská automobilka se připojuje k novému trendu ve vývoji automobilů. Její příspěvek se jmenuje Opel Vectra a jde už o třetí generaci vozu, jenž navázal na někdejší úspěšný typ Ascona.
Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Nejnovější provedení vectry není žádný facelift, ale skutečně plnohodnotně nový osobní automobil střední třídy. V českých autosalonech se objeví v polovině června zatím jen v provedení sedan, ale postupem času budou přibývat i další karosářské verze, motory i převodovky.

Klepněte pro větší obrázek

 Proti dosavadní předchůdkyni je vectra větší, rozvor se prodloužil o 60 mm, rozchod se zvětšil o 52 mm vpředu a 45 mm vzadu, výška o 52 mm. Tím se zvětšil celý interiér v karoserii, která se vyznačuje koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,28. Velmi výrazným rysem je podvozek s označením Interactive Driving System kombinovaný se zadní nápravou multilink a duralovými součástmi podvozku.

Klepněte pro větší obrázek


Z hlediska bezpečnosti jsou nejdůležitější čelní i boční airbagy vpředu, hlavové airbagy na všech krajních sedadlech, bezpečnostní systém pedálů PRS, čtyřkanálový ABS poslední generace CBC a také ESPplus.

Pokud jde o motory, je tím základním čtyřválec 1,6 l s výkonem 74 kW/100 k. To bude asi na poměrně těžký vůz málo. Krátce jsme se svezli s druhým agregátem v pořadí 1,8 l, jehož výkon je 90 kW/122 k dostačuje jen tak tak. Daleko lépe je na tom další čtyřválec 2,2 l s parametry 108 kW/147 k a točivým momentem 203 N.m. Vrcholem nabídky se pak v budoucnu stane šestiválec 3,2 l pro verzi GTS. Tady už ohlašují výkon 155 kW/211 k a točivý moment 300 N.m. Řadu pohonných jednotek doplňují dva turbodiesely 2,0 l a 2,2 l. Některé motory mohou být zkombinovány s pětistupňovou samočinnou převodovkou a za několik měsíců se dočkáme i převodovky s plynule měnitelným převodem CVT.

Klepněte pro větší obrázek

Do Vectry vkládá Opel velkou naději, už dlouho nějakou výraznou novinku postrádal. Nový vůz má v Evropě a tedy i u nás, výrazně zvýšit prodeje značky. Nejnižší částka, kterou je nutné si na nákup vectry připravit, je 599 900,- Kč za verzi s motorem 1,6 l a provedení Club, nejvýš dosahuje 2,2 DTI ve verzi Elegance, která je přesně o 200 tisíc dražší.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků