Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Také rüsselsheimská automobilka se připojuje k novému trendu ve vývoji automobilů. Její příspěvek se jmenuje Opel Vectra a jde už o třetí generaci vozu, jenž navázal na někdejší úspěšný typ Ascona.
Nová Vectra: naděje pro Opel přichází na český trh

Nejnovější provedení vectry není žádný facelift, ale skutečně plnohodnotně nový osobní automobil střední třídy. V českých autosalonech se objeví v polovině června zatím jen v provedení sedan, ale postupem času budou přibývat i další karosářské verze, motory i převodovky.

Klepněte pro větší obrázek

 Proti dosavadní předchůdkyni je vectra větší, rozvor se prodloužil o 60 mm, rozchod se zvětšil o 52 mm vpředu a 45 mm vzadu, výška o 52 mm. Tím se zvětšil celý interiér v karoserii, která se vyznačuje koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,28. Velmi výrazným rysem je podvozek s označením Interactive Driving System kombinovaný se zadní nápravou multilink a duralovými součástmi podvozku.

Klepněte pro větší obrázek


Z hlediska bezpečnosti jsou nejdůležitější čelní i boční airbagy vpředu, hlavové airbagy na všech krajních sedadlech, bezpečnostní systém pedálů PRS, čtyřkanálový ABS poslední generace CBC a také ESPplus.

Pokud jde o motory, je tím základním čtyřválec 1,6 l s výkonem 74 kW/100 k. To bude asi na poměrně těžký vůz málo. Krátce jsme se svezli s druhým agregátem v pořadí 1,8 l, jehož výkon je 90 kW/122 k dostačuje jen tak tak. Daleko lépe je na tom další čtyřválec 2,2 l s parametry 108 kW/147 k a točivým momentem 203 N.m. Vrcholem nabídky se pak v budoucnu stane šestiválec 3,2 l pro verzi GTS. Tady už ohlašují výkon 155 kW/211 k a točivý moment 300 N.m. Řadu pohonných jednotek doplňují dva turbodiesely 2,0 l a 2,2 l. Některé motory mohou být zkombinovány s pětistupňovou samočinnou převodovkou a za několik měsíců se dočkáme i převodovky s plynule měnitelným převodem CVT.

Klepněte pro větší obrázek

Do Vectry vkládá Opel velkou naději, už dlouho nějakou výraznou novinku postrádal. Nový vůz má v Evropě a tedy i u nás, výrazně zvýšit prodeje značky. Nejnižší částka, kterou je nutné si na nákup vectry připravit, je 599 900,- Kč za verzi s motorem 1,6 l a provedení Club, nejvýš dosahuje 2,2 DTI ve verzi Elegance, která je přesně o 200 tisíc dražší.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků