Vánoce jsou letos u BMW o radosti z jízdy, kterou si užijete bez ohledu na to, kolik je vám let.
Letošní sváteční kampaň od BMW by mohla kdekoho překvapit. Ve své nejnovější vánoční reklamě německá automobilka důrazněji neodkazuje na chystané elektromobily a vlastně ani současné nejnovější modely z portfolia. Neočekávanou „hlavní hvězdou“ spotu je totiž staré BMW 1500 z 60. let, zastávající myšlenku radosti z jízdy, která spojuje mladé a staré.
„Tim a jeho rodiče hledají vánoční dárek pro svou babičku. Rodiče přicházejí s jedním návrhem za druhým, avšak každý z nich je klišé, a tudíž rychle a sebevědomě odmítnut sedmiletým chlapcem. Nakonec ve výloze spatří věc, která přinese jeho babičce, stejně jako jemu, největší radost,“ popisuje premisu spotu BMW.
Vybraným dárkem je totiž autosedačka. Vnuka tak může babička konečně vozit na výlety ve svém klasickém BMW 1500. Druhá polovina reklamy je pak naprostým kontrastem tradiční vánoční atmosféry. Vnuk i babička stylově brázdí ulice své čtvrti za doprovodu klasiky 80. let „Christmas In Hollis“ od americké hiphopové legendy Run-D.M.C.
Ačkoliv to nemusí být širé veřejnosti zřejmé, na svou budoucnost BMW vánočním spotem přece jen odkazuje. Veteránem přibližuje cestu k nové generaci modelů Neue Klasse, a to tím, že připomíná ikonu automobilové historie, jež v šedesátých letech zahájila novou éru BMW – tehdy rovněž pod názvem Neue Klasse. První kusy testovacích prototypů Neue Klasse X už ostatně sjíždí z nové výrobní linky továrny iFactory v maďarském Debrecínu.