V modelovém roce 2002 bude BMW řady 3 patřit mezi to nejlepší, ale pravděpodobně i nejdražší, co bude možné koupit v ČR.
Úspěšná historie modelové řady 3 bude v modelovém roce 2002 pokračovat množstvím zlepšení. Navíc v nové strategii BMW je naplánováno výrazné odlišení jednotlivých karosářských variant. A proto i u nové trojky má každá karosářská varianta odlišný vzhled. Platí to zejména u limuzíny a kombi, které dostaly svalnatější a výkonnější výraz, a proto je možné na první pohled odlišit limuzínu od kabrioletu a kupé.
I když se jednotlivé varianty liší vzhledem, podvozek využívá ověřené sportovní přepracování závěsů kol a mechanismu řízení. Jedná se úpravy, které byly představeny již v dubnu 2001 u modelů Compact, 330i a 330Ci. BMW tím stanovila nové standardy pro jízdní vlastnosti automobilů střední třídy, protože na zatáčkovité trati se BMW chová jako by bylo vedeno laserem.
Změny přicházejí i pod kapotu a dotknou se zážehových motorů. V nabídce bude dvoulitrový čtyřválec vybavený systémem ValveTronic. Nový motor nabízí výkon 143 kW a 200 Nm. Své uplatnění najde v limuzíně 318i, kompaktu 318i, kupé 318Ci a kabrioletu 318Ci.
Inovací prošly i vznětové motory. Od základu je přepracovaný čtyřválec o objemu dvou litrů, který slouží k pohonu limuzíny 320d a kompaktu 320td. Nyní nabízí výkon 150 ks a točivý moment 330 Nm. Nabídku dieselových modelů rozšiřuje limuzína 318d s motorem o výkonu 115 ks a úctyhodným točivým momentem 265 Nm.
Další informace vám přineseme krátce před uvedením na trh. BMW řady 3 modelový rok 2002 bude uvedeno na trh letos v září.