Nová Toyota Yaris: podrobné představení

Toyota po šesti letech od uvedení první generace modelu Yaris přišla s jeho nástupcem, který má navázat na velké úspěchy první generace. Výborná spolehlivost, atraktivní design a technická vyspělost budou zbraně, kterými bude Yaris bojovat s konkurencí. (kompletní český ceník)
Nová Toyota Yaris: podrobné představení
Seznam kapitol
  1. Představení nové Toyoty Yaris, motory, ceny
  2. Kompletní fotogalerie

První generace Yarisu přišla na evropské trhy v roce 1999 a sklízela pouze samé úspěchy. Za šest let prodeje v Evropě, bylo prodáno více než 1,2 milionu nových vozů. A tyto prodeje každým rokem stoupaly. Mimo tyto úspěchy se může první generace Yarisu chlubit i tituly Evropského a japonského Auta roku. Pokud k tomu připočtete i stabilní umístění na prvních místech ve všech statistikách spolehlivosti, dá se říct, že Toyota udělala s Yarisem skvělý business.

Nový Yaris

Nová generace Yarisu nepřinesla žádné závratné novinky a proč taky. Úspěšnou koncepci není třeba nijak radikálně měnit, zákazníci svým zájmem jasně ukazují, co chtějí. Yaris si tak zachovává charakter původní modelu, který byl pozměněn pouze kosmeticky. Hlavní změnou je velikost Yarise. Ten se rozrostl na délku o 110 mm na šířku o 35 mm a na výšku o 30 mm. Měří tedy 3 750 mm délku, 1 695 mm na šířku a 1 530 mm na délku. Rozvor se zvětšil o slušných 90 mm na výsledných 2 460 mm. I přesto, že konkurence se v těchto směrech vydala ještě dále, vnitřním prostorem je Yaris před ní. Právě změna vnitřních rozměrů má přinést vozu nové zákazníky a těm stávajícím dodat pocit většího auta.

Yaris a jeho vnější kabát je poměrně slušnou sbírkou inspirací ze stávajících modelů Avensis a Corolla. Zpředu připomíná zmíněný Avensis a zboku pak Corollu.

 
Nový Yaris připomíná větší sourozence.

Nový kabát, který vychází z minulé generace, jde v duchu trendů posledních let. Jakoby přikrčená přední část a větší a mohutnější zadní partie dokáži evokovat pocit agresivity a dynamiky.

  
Přikrčený Yaris dává tušit své dynamické ambice.

Mezi designerské zajímavosti patří jistě jak vypouklé přední, tak nové zadní svítilny a také netradičně vysunutý zadní nárazník vůči zadním dveřím.

Klepněte pro větší obrázek   
Přední vypouklé světlomety vyniknou hlavně při bočním pohledu --- Zadní, netradičně umístěné a tvarované svítilny --- Zadní vysunutý nárazník vytváří dlouhou hranu.

Velkou změnou prošel i celý interiér, kde najdeme mnoho nových a moderních prvků. Co se ovšem nezměnilo je umístění přístrojové desky prostřed. Mezi novinkami u Yarise je i nový středový panel, kde si můžete objednat na přání nově i audiosystém, který umožňuje přehrávat kompimovanou hudbu ve formátu MP3.

Loketní opěrka ve dveřích je pak vyvedena podél palubní desky až k A-sloupku a tvoří tak jeden celek. Použití hliníkového dekoru interiér opticky provzdušňuje a vypadá díky němu ještě prostorněji. Na samotné opěrce pak najdete všechny tradiční ovládače.

  Klepněte pro větší obrázek
Palubní a přístrojová deska se proti minulé generaci moc nezměnila.

Dobrou zprávou je i to, že zůstala zachována variabilita zadních sedaček. Mimo klasické sklopení umožňuje i posunovat sedadly vpřed a vzad dle potřeby a zvětšit tak zavazadlový prostor. Ten se může v závislosti na nastavení zadních sedaček pohybovat od 272 až po 737 litru, což je poměrně slušný nárůst proti minulé generaci. Ta disponovala základním zavazadelníkem o objemu 205 litru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Yaris si zachoval variabilitu zadních sedaček a umožňuje tak odvést poměrně velký objem zavazadel.

Motory

V počátku prodeje příjde Yaris s trojicí motorů. Dva budou zastupovat benzín a jeden naftu. Později se k nim přidá i další benzínový motor, který bude určen pouze pro verzi T-Sport. Krom základního "litru" mají motory svůj základ v minulé generaci, byly pouze modifikovány a byl jim upraven výkon. Základní tříválcový motor pak známe s kolínských trojčat Aygo, 107, C1, v Yarisu by však měl být lépe odhlučněn a zbaven vibrací.

 

1,0 VVT-i

1,3 VVT-i

1,4 D-4D

Typ motoru

zážehový

zážehový

vznětový

Zdvihový objem (cm3)

998

1 296

1 364

Válce/ventily

3/4

4/4

4/2

Výkon (kW/k)

51/69 (6 000 ot)

64/87 (6 000 ot)

66/90 (3 800 ot)

Točivý moment (Nm)

93 (3 600 ot)

121 (4 200 ot)

190 (1 800 - 3000 ot)

Max. rychlost (km/h)

155

170

175

Zrychlení 0-100 (s)

15,7

11,5

10,7

Komb. Spotřeba (l/100 km)

5,4

6

4,5

Výbavy a ceny

3D verze

Výbava Base - nárazníky v barvě karoserie, vnější el. zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 4xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, Třetí brzdové světlo

Výbava Base Cool - manuální klimatizace, nárazníky v barvě karoserie, vnější el. zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 4xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, Třetí brzdové světlo

Výbava Terra - el. přední okna, centrální zamyknání s dálkovým ovládáním, boční airbagy, nárazníky v barvě karoserie, vnější el. zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 4xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, třetí brzdové světlo

Výbava Terra Cool - manuální klimatizace, el. přední okna, centrální zamyknání s dálkovým ovládáním, boční airbagy, nárazníky v barvě karoserie, vnější el. zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 4xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, třetí brzdové světlo

Motor

Převodovka

Base

Base Cool

Terra

Terra Cool

1,0 VVT-i

5 M/T

264 900

284 900

x

314 900

1,3 VVT-i

5 M/T

x

x

304 900

324 900

Kompletní ceník vč. příplatkové výbavy pro 3D verzi si můžete stáhnout ve formátu PDF zde (70 kB).

5D verze

Výbava Base - nárazníky v barvě karoserie, vnější el. zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 4xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, Třetí brzdové světlo

Výbava Base Cool - manuální klimatizace, nárazníky v barvě karoserie, vnější el. zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 4xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, Třetí brzdové světlo

Výbava Terra - el. přední okna, centrální zamyknání s dálkovým ovládáním, boční airbagy, nárazníky v barvě karoserie, vnější el. zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 4xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, Třetí brzdové světlo

Výbava Terra Cool - manuální klimatizace, el. přední okna, centrální zamyknání s dálkovým ovládáním, boční airbagy, nárazníky v barvě karoserie, vnější el. zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 4xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, třetí brzdové světlo

Výbava Sol - airbagy hlavové a kolenní u řidiče, mp3 a WMA přehrávač, ovládání audia na volantu, manuální klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kožený volant a hlavice řadící páky, el. přední okna, centrální zamyknání s dálkovým ovládáním, boční airbagy, nárazníky v barvě karoserie, vnější el. a vyhřívaná zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově i podélně, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 6xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, Třetí brzdové světlo

Výbava Lux - SMART PACK (systém inteligentního klíče), kotoučové zadní brzdy, přední mlhovky, airbagy hlavové a kolenní u řidiče, mp3 a WMA přehrávač, ovládání audia na volantu, manuální klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kožený volant a hlavice řadící páky, el. přední okna, centrální zamyknání s dálkovým ovládáním, boční airbagy, nárazníky v barvě karoserie, vnější el. a vyhřívaná zrcátka v černé barvě, vnější kliky v černé barvě, nastavitelný volant výškově i podélně, posilovač řízení, digitální otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, 6xrepro, imobilizér, zadní sedačky systému Easy Flat, ABS+EBD+BA, Airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX, Třetí brzdové světlo

Motor

Převodovka

Base

Base Cool

Terra

Terra Cool

Sol

Lux

1,0 VVT-i

5 M/T

279 900

299 900

x

329 900

x

x

1,3 VVT-i

5 M/T

x

x

319 900

339 900

369 900

449 900

1,3 VVT-i

MMT

x

x

x

x

389 900

x

1,4 D-4D

5 M/T

x

x

374 900

x

424 900

x

1,4 D-4D

Multi Mode

x

x

x

x

444 900

x

Kompletní ceník vč. příplatkové výbavy pro 5D verzi si můžete stáhnout ve formátu PDF zde (140 kB).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení nové Toyoty Yaris, motory, ceny
  2. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků