Navzdory malé karoserii je Yaris dospělé auto napěchované nejmodernějšími systémy. V základu nadchne bezpečnostními i asistenčními prvky a vzdáleným přístupem. K tomu přidává i nový nejsilnější hybrid.
Yaris je pro Toyotu mimořádně důležitý model. Dodnes se ho po celém světě prodalo na 10 milionů kusů a modernizace dává potenciálním zájemcům ještě více důvodů, proč si ho vybrat. Cílí především na vyšší výkon, lepší bezpečnost a nové systémy pro digitální hračičky.
Toyota chtěla vyhovět těm, kteří do Yarisu přesedají z vozu vyššího segmentu se silnějším motorem. Právě jim je určena nová verze Hybrid 130, která doplňuje stávající Hybrid 116. Výkonnější pohon se stává základem pro linie Premiere Edition a GR Sport.
Čtvrtá generace hybridního pohonu vycházející ze tříválce o objemu 1,5 litru dostává novou převodovku se schopnějším motorgenerátorem. Ten stojí za 12procentním nárůstem systémového výkonu z 85 na 96 kW. Elektrický motor MG2 posílil na točivém momentu o 30 procent z dřívějších 141 N.m na 185 N.m. Výsledkem je ostřejší odezva, zkrácení akcelerace na stovku o půl sekundy (9,2 sekundy) a dynamičtější pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 7,5 sekundy, které využijete zejména při předjíždění.
Podstatné zkvalitnění výbavy přinášejí Yarisu kamera a radar s větším dosahem. Bezpečnostní systémy balíčků Toyota Safety Sense a Toyota T-Mate detekují cyklisty, chodce a motocyklisty v delší vzdálenosti, takže mohou reagovat na potenciální nebezpečí s větším předstihem. Yaris hlídá své okolí i v křižovatkách, kde si všímá objektů napříč oběma pruhy a sleduje vozidla i cyklisty přijíždějící ze stran nebo napojující se do pruhu. Prediktivní systémy řízení pomáhají řidiči zvolna zpomalovat po uvolnění plynového pedálu a projet zatáčku s větší lehkostí díky aktivní úpravě odporu posilovače řízení. Všechny tyto prvky včetně asistentů usnadňujících parkování jsou součástí základní výbavy.
Yaris řidiče hlídá po celou dobu a pokud delší čas nereaguje, například kvůli náhlé zdravotní indispozici, pak se aktivuje proces nouzového zastavení. Podmínkou je zapnutá funkce udržení v jízdním pruhu. Po zastavení se zapnou výstražná světla a odemknou dveře. V případě přirozeného zastavení pohlídá Yaris bezpečné otevření dveří a upozorní na přítomnost zadních cestujících.
Díky novým technologiím má lepší přehled o situaci i adaptivní tempomat, který lépe čte dopravní značky a nově zamezí předjíždění (podjíždění) v nesprávném pruhu. Reguluje i optimální rychlost při změně pruhu s následným vycentrováním. Dále umí Yaris poznat, zda opuštění bylo přirozené, nebo šlo o nouzový úhybný manévr. Za běžných okolností potěší ve městě poloměr otáčení 5,2 metru.
Veškerá jízdní data a zapojení asistentů sleduje řidič na digitálním přístrojovém štítu s úhlopříčkou 7 nebo 12,3 palců (výbavy Executive, GR Sport a Premiere Edition). Vyšší verze vyniká ostrou grafikou a čtyřmi režimy zobrazení. Sekunduje mu multimediální zařízení Toyota Smart Connect dodávané s úhlopříčkami 9 nebo 10,5 palce. Základní sestava zahrnuje navigaci, aktualizace vzduchem i vylepšení hlasového ovládání v českém jazyce. Vítaná je i bezdrátová konektivita Apple CarPlay a Android Auto.
Premiéru v Yarisu slaví digitální klíč pro pět uživatelů, kteří prostřednictvím chytrého telefonu vůz odemknou a nastartují. Vzdálené spojení s autem přes aplikaci MyT umožňuje na dálku ovládat zámky, nastavit klimatizaci a spustit výstražná světla.
Nový modelový ročník Yarisu přináší nižším výbavám Active a Comfort nově design čalounění a litých kol. Nabídku rozšiřuje vrcholné provedení Premiere Edition, jemuž je vyhrazen modrý lak Neptune kombinovaný s černou střechou, sloupky a 17palcovými koly. Tento motiv se odráží také v interiéru prostřednictvím linek na dekoru a prošívání. Je zde i možnost dvoubarevného lakování s bílým a stříbrným odstínem.
Toyota Yaris Hybrid : Základní technická data |
Verze |
Hybrid 116 |
Hybrid 130 |
Zdvihový objem [cm3] |
1490 |
1490 |
Válce/ventily |
3/12 |
3/12 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
68/5500 |
68/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
120/3600-4800 |
120/3600-4800 |
Největší výkon cenlkem [kW/min] |
85 |
96 |
Točivý moment celkem [N.m/min] |
141 |
185 |
Převodovka |
e‑CVT |
e‑CVT |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,7 |
9,2 |
Max. rychlost [km/h] |
175 |
175 |
Provozní hmotnost [kg] |
1185-1220 |
1250-1255 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] |
4,1-4,9 |
4,2-5,1 |
Emise CO2 dle WLTP [g/ km] |
92-112 |
96-116 |
Délka [mm] |
3940 |
3940 |
Šířka [mm] |
1745 |
1745 |
Výška [mm] |
1500 |
1500 |
Rozvor [mm] |
2560 |
2560 |
Objem palivové nádrže [l] |
36 |
36 |
Objem kufru [l] |
286 |
286 |