Nová Toyota Yaris má slovenské ceny. A hned se slevou, přesto není zrovna levná

Ještě než se dočkáme oficiálních českých cen nové generace Yarisu, podívali jsme se na cenovky u sousedů na Slovensku.

Zatímco na nás Toyota vybalila nové malé SUV Yaris Cross a petrolheadi zase vyčkávají na spuštění prodejů ostré bestie GR Yaris, standardní hatchback už také pomalu míří mezi první zákazníky. Na české ceny stále čekáme, tak se nejprve podíváme na ceny slovenské, jelikož tamní zastoupení automobilky již kompletní ceník nové generace Yarisu zveřejnilo.

Toyota Yaris Cross oficiálně: SUV na základě Yarisu dostalo i pohon všech kol

Toyota Yaris Cross oficiálně: SUV na základě Yarisu dostalo i pohon všech kol

S uvedením Yarisu na trh si navíc slovenská Toyota připravila zvýhodnění, díky kterému zájemci ušetří při nákupu vozu až 1300 eur (asi 36.000 Kč). Nutno ale podotknout, že akční ceny jsou u některých kombinací výbav a motorizací (viz tabulka níže) podmíněné objednáním příplatkového laku karoserie, jehož ceny se v závislosti na jednotlivých výbavách pohybují od 180 do 680 eur (4950 až 18.700 Kč). Slevy ale dává Toyota i na některé příplatkové pakety.

Každopádně, nový Yaris začíná nezvýhodněnými cenami základní výbavy Active, kterou lze kombinovat s tříválcem 1.0 VVT‑i (53 kW/72 k) od 12.490 eur (asi 343.500 Kč) nebo se silnějším hybridním tříválcem 1.5 Hybrid (85 kW/116 k) od 16.490 eur (453.500 Kč).

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

V základu pak čekejte především slušnou řadu asistentů, kterou vlastně Toyota nabízí standardně napříč všemi výbavami. Tak například adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, detekci únavy řidiče, systém rozpoznávání značek, upozornění na opuštění jízdního pruhu a asistent udržování jízdy v pruhu nebo detekci chodců a cyklistů. Dále přidejte elektricky ovládaná přední okna, LED denní svícení, 15palcové ocelové disky kol, manuální klimatizaci (u hybridu automatickou) či 7palcový infotainement.

Mnohem výhodněji tak v tuto chvíli vypadá vyšší výbava Comfort a její snížené ceny, navíc v kombinaci s větší nabídkou motorizací. Se základním tříválcem mluvíme o ceně 12.990 eur (asi 357.200 Kč), dostupný je však také výkonnější tříválec 1.5 VVT-i (89 kW/121 k) od 13.990 eur (asi 384.700 Kč) ve spojení s šestistupňovým manuálem nebo od 15.490 eur (asi 425.975 Kč) v případě bezestupňové převodovky Multidrive S. Zmíněný hybrid zde začíná na 16.990 eur (asi 467.200 Kč).

Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

U Comfortu už čekejte také zadní parkovací kameru, přední mlhovky, světelný a dešťový senzor, tříramenný volant a řadičku obšité kůží nebo odhlučněné čelní sklo. Prvky jako Bi-LED přední světlomety, bezklíčový přístup, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 17palcová litá kola nebo 8palcový infotainment dostanete u výbav Selection Elegant a Selection Style, které se liší právě estetickým stylem některých prvků a obě začínají od 16.490 eur (asi 453.500 eur) s motorem 1.5 VVT-i (89 kW/121 k) a manuální skříní.

Vrcholem je poté výbava Premiere Edition, začínající na 16.990 eur (asi 467.200 Kč) v případě výkonnějšího 1,5 litru s manuálem. S hybridní patnáctistovkou však může začít také na zvýhodněné částce 19.990 eur (549.700 Kč). Zde už přichází i head-up displej, odkládací prostor s bezdrátovým dobíjením telefonu nebo ambientní osvětlení interiéru.

Toyota Yaris: Zaváděcí ceny motorizací a výbav na Slovensku
Active​ Cena [€] Cena [Kč] podle ČNB
1.0 VVT-i (53 kW/5M) 12.490 343.500
1.5 Hybrid (85 kW/e-CVT) 16.490 453.500
Comfort    
1.0 VVT-i (53 kW/5M) 12.990 357.200
1.5 VVT-i (89 kW/6M)  13.990 384.700
1.5 VVT-i (89 kW/CVT)  15.490 425.975
1.5 Hybrid (85 kW/e-CVT) 16.990 467.200
Selection Elegant/Style    
1.5 VVT-i (89 kW/6M)  16.490* 453.500
1.5 VVT-i (89 kW/CVT)  17.990* 494.700
1.5 Hybrid (85 kW/e-CVT) 19.490* 536.000
Premiere Edition    
1.5 VVT-i (89 kW/6M)  16.990* 467.200
1.5 VVT-i (89 kW/CVT)  18.490* 508.475
1.5 Hybrid (85 kW/e-CVT) 19.990* 549.700
*Cena podmíněná objednáním příplatkového laku karoserie

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků