Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Na blížícím se autosalonu v New Yorku předvede Toyota zbrusu novou generaci malého hatchbacku Yaris. Technika novinky je nám ovšem už velmi dobře známá.

S řadou modernizací je dosavadní generace Toyoty Yaris na trhu již od roku 2011, tudíž není divu, že japonská automobilka musela dříve či později vytáhnout z rukávu nástupce. Pro nás Evropany však bude nová generace Yarisu vcelku povědomá, jelikož vychází z dále rozšířené spolupráce s Mazdou. Yaris modelového roku 2020 tak přijíždí se základem v Mazdě 2.

Kvůli oficiální premiéře na autosalonu v New Yorku si budeme muset teprve počkat, zda se evropská specifikace nového Yarisu bude razantněji lišit od té americké. Technika Mazdy je však z prvních fotek naprosto zřejmá, i když Toyota svůj hatchback vybavila typickou, agresivní „tlamou“ na přídi. K rozměrům zatím výrobce zmiňuje pouze délku 4105 mm, která o pár milimetrů převyšuje Mazdu 2. Očekávali bychom i stejný základní objem kufru 280 litrů.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

Uvnitř je původ v Mazdě ještě patrnější, jelikož na svém místě zůstala kompletní architektura palubní desky z „dvojky“. Volant tak dostal logo Toyoty, ale na svém místě zůstává jednoduchý středový panel i kaplička přístrojů, nehledě na 7palcový displej infotainmentu trčící na vrchu palubní desky.  

I motorizace samozřejmě pochází od Mazdy. V USA tak dostane Yaris čtyřválcovou patnáctistovku naladěnou na 78 kW (106 koní) pohánějící přední kola a standardně spojenou s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Standardem je například zadní parkovací kamera, šestice airbagů či řada bezpečnostních a asistenčních systémů včetně předkolizního systému s automatickým brzděním. Výbava bude na trhu USA rozdělena do dvou úrovní LE a XLE.

S klonem Mazdy 2 pro Američany, kteří si jinak mohou na hatchback od Mazdy nechat zajít chuť, tak nakonec stačí jen čekat, co si Toyota v případě nového Yarisu připravila pro Evropu.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků