Nová Toyota Yaris je převlečenou Mazdou 2. Dorazí takhle i do Evropy?

Na blížícím se autosalonu v New Yorku předvede Toyota zbrusu novou generaci malého hatchbacku Yaris. Technika novinky je nám ovšem už velmi dobře známá.

S řadou modernizací je dosavadní generace Toyoty Yaris na trhu již od roku 2011, tudíž není divu, že japonská automobilka musela dříve či později vytáhnout z rukávu nástupce. Pro nás Evropany však bude nová generace Yarisu vcelku povědomá, jelikož vychází z dále rozšířené spolupráce s Mazdou. Yaris modelového roku 2020 tak přijíždí se základem v Mazdě 2.

Kvůli oficiální premiéře na autosalonu v New Yorku si budeme muset teprve počkat, zda se evropská specifikace nového Yarisu bude razantněji lišit od té americké. Technika Mazdy je však z prvních fotek naprosto zřejmá, i když Toyota svůj hatchback vybavila typickou, agresivní „tlamou“ na přídi. K rozměrům zatím výrobce zmiňuje pouze délku 4105 mm, která o pár milimetrů převyšuje Mazdu 2. Očekávali bychom i stejný základní objem kufru 280 litrů.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

Uvnitř je původ v Mazdě ještě patrnější, jelikož na svém místě zůstala kompletní architektura palubní desky z „dvojky“. Volant tak dostal logo Toyoty, ale na svém místě zůstává jednoduchý středový panel i kaplička přístrojů, nehledě na 7palcový displej infotainmentu trčící na vrchu palubní desky.  

I motorizace samozřejmě pochází od Mazdy. V USA tak dostane Yaris čtyřválcovou patnáctistovku naladěnou na 78 kW (106 koní) pohánějící přední kola a standardně spojenou s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Standardem je například zadní parkovací kamera, šestice airbagů či řada bezpečnostních a asistenčních systémů včetně předkolizního systému s automatickým brzděním. Výbava bude na trhu USA rozdělena do dvou úrovní LE a XLE.

S klonem Mazdy 2 pro Američany, kteří si jinak mohou na hatchback od Mazdy nechat zajít chuť, tak nakonec stačí jen čekat, co si Toyota v případě nového Yarisu připravila pro Evropu.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků