Hoši nebuďte tak zabejčený proti těm tříválcům. Velkej průser bylo HTP a pokazilo tak renomé ostatním. To protože škodofilů je až nezdravě moc, a proto taky se prodalo moc těhle šmejdů. Je to konstrukčně naprostý nepodarek, ale podle toho nemůžete soudit. Víte vůbec, že tříválce se vyráběly už v devadesátých letech (opel corsa, daihatsu, atd) a vůbec jste o tom nevěděli. Protože ty auta NORMÁLNĚ jezdily a nikdo ani nepoznal rozdíl. A mezi náma, hotový motor je jednoválec - tak také vznikl. Potom se začal zvedat počet válců a jejich objem, protože nebyla jiná cesta ke zvyšování výkonu. Nebyly k tomu technologie ani technika. Zašlo to až do obludných objemů motorů (často i šestilitrových) a obludných počtů válců (běžně až dvanáct). Přesto měly výkony jako současné patnáctistovky, max. svoulitry se čtyřmi válci. Každý jeden válec sám o sobě dokáže dnes odvádět práci, o které se dříve nikomu nezdálo. Takže tři nebo čtyři - je docela jedno. Ano, tři mohou mít více vibrací (což lze odstranit a také se to dělá). Ale má při stejném objemu větší krouťák, a menší vnitřní tření a méně vratných částí, menší hmotnost i mrtvé hmoty. Proč má větší krouťák? Protože třeba při objemu 1000 pracují střídavě válce o objemu 333 ccm - každý. U čtyřválce ale je to jen 250 ccm. Takže o jeden válec míň neznamená menší výkon. Z vlastní zkušenosti vím, že se s tříválcem jezdí lépe - je pružnější. Ovšem je zbytečné o tom polemizovat s někým, kdo to nemá vyzkoušeno a jen papouškuje, co kdo říká v hospodě. Ani Japonci, ani BMW nejsou žádní blbci, a tříválce mají taky. Japonci už několik desítek let. To se ale neřeší jako u škodovky, že uříznete jeden válec. Musí to být sofistikovaná konstrukce.