Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

96 komentářů

Pavel
9. února • 6:31

Domnívám se, že nás novináři učí myslet špatně. Jediným kritériem je rozdíl kupní ceny vozu vůči ceně pohonných hmot v ujeté vzdálenosti. Přitom rozdíl ceny v širším úhlu pohledu může prakticky znamenat investici do trvale udržitelných budoucích nákladů. Komplexně to znamená emise, komfort, cenu za nádrž benzinu, cenu za servis - tj. míra opotřebení jednotlivých částí, zůstatkovou hodnotu. Novinářské myšlení vypadá zhruba takto: kupte si domu nebo do každého bytu levný kotel, palte v něm odpad, ohřejete se levněji. Kdo by to dnes udělal? Myslím si, že je naprosto zřejmé, že takto nastavený způsob myšlení přinese jen prospěch jednoho okamžiku, tj. v době koupě auta. Samozřejmě vedle toho svou roli hraje způsob a četnost využití.

Michal
17. října • 9:24

Jestli bude stát víc jak 450tisíc viz aktuální verze tak skvělý prodeje nebudou.V autotipu proti sobě postavily corolu 2.0hybrid,focus 1.0t 92kw a mazdu 3 120koní a corolla měla jen o půl litr menší apetit.

petr r. (petrumr)
17. října • 15:39

334900kč stojí hybridní yaris prime a je to od a lépe vybavená prime vip je 372900kč. Novináři nejezdí stejným stylem.

Michal
18. října • 14:32

Hybrid s cvt od 436t kč ve slevě.

bzzz
17. října • 9:59

Hybrid necadi ve meste a vychazi slusne v laboratori (snizuje celkove emise) - mimojine o tom to je. Mazda i Focus si mohou o prodejnich cislech Corolly nechat akorat zdat. O litr vice nebo mene uz nehraje zasadni roli. Bud na to auto mas nebo ne.

Michal
17. října • 15:00

Mít na corollu tak si radši koupím za ty stejný prachy focus st.Prodeje mimo eu pro nás středoevropany nejsou důležité.

petr r. (petrumr)
16. října • 15:32

zadek je po vzoru c-hr, prostě líbivé auto, které se díky technice bude velice dobře prodávat.

mpolan
16. října • 11:38

Zepředu ještě OK, ale bok a záď je jak když Civic osouloží malé auto a vznikne z toho tohle... Fakt ne.

Andrej
16. října • 10:08

Škoda, že z ponuky vypadol štvorvalec. V malých autách už ho používa iba zopár "skalných". Uvidíme ci tato zmena sa nepodpíše na spoľahlivosti. Doteraz ich benzínove motory patrili medzi najspolaivejsie.

E15
16. října • 18:28

Ono spolehlivost a spotřeba jsou pěkné parametry, ale oceníte je hlavně, když pořizujete auto pro někoho jiného (např. do firmy pro zaměstnance), ale když chce člověk auto pro sebe, najednou to vidí trochu jinak - trápit se s něčím jen proto, že to je úsporné spolehlivé? Toyoto sorry jako... Pro mě je na prvním místě použitelnost (resp. něco jako uživatelská vstřícnost) a to u Toyoty nějak nenacházím... ba právě naopak... (některé bizarní úlety působí spíš jako naschvály)

bzzz
16. října • 19:10

100 lidi ~ 100 chuti. Toyoty se prodavaj jak housky na krame (vcetne hybridnich motorizaci), takze tak zle to asi nebude. Jasne, ze se nemusi zavdecit vsem... stejne jako automat vs manual, atmo vs turbo, rwd vs awd apod.

E15
18. října • 14:50

Tak ona trochu ta trochu podivínská spartánskost, kterou předvádí Toyota, může být také sympatická, ale sluší spíše levným značkám ala Dacia a pod.

E15
18. října • 14:51

kdy už tu bude konečně možné opravovat překlepy?

Hernandez
16. října • 20:25

Podíl přes 4% není housky na krámě.

bzzz
16. října • 20:36

Celosvetove se perou o nejprodavanejsi znacku (navic s koncerny). V top nejprodavanejsich vozu za 2018 brala Toyota 1., 3., 9. a 14. misto. Zde prubezne vysledky za 2019: focus2move.com/world-best-selling-car/ .

Kiklop
16. října • 11:43

Pocet valcu je takove teotericke cislo, nejako jako kolik kdo mel sexualnich partneru. Neznamena ze ten s 12 bude zkusenejsi nez ten s 8. Vetsina beznych uzivatelu pocet valcu ani nijak moc nepozna. Jako vetsi problem dnesni doby vidim nedostatecne odzkouseni kompletnich celku v realnych podminkach. Kdy neni cilem aby motor byl bezkonfliktni u malych aut na 300 a u vetsich na 500k km. Ale vrtat se v tom, tu zere olej, tu lambda dela neplechu, tu neznama chyba ridici jednotky, tu rosici vstrkovac, opet vymenit rozvody, turbo turbuje ale mene .... a take, ze vykon je nekdy sproste slovo, za ktere je treba tucne zaplatit. Kdyby byl nejaky bezkonfliktni 3 valec 1.5L okolo 150 HP , tak by se zadny majitel maleho auta nezlobil.

Marek71
16. října • 12:30

Třeba u i30 od hyundai je poznat rozdíl mezi 3 a 4 válci,konkrétně 1.0 a 1.4. Samozřejmě, výkonově, ale i kulturou chodu, hlučností, ten 4-válec je mnohem lepší.Jinak, 3-válec 1.5 dělá BMW s různými výkony. Nevím teda, jak je bezkonfliktní, ale výkon mu zřejmě chybět nebude :-)

mpolan
16. října • 13:13

Bohužel, zrovna ten tříválec u Hyundai se vůbec nepovedl, snad v ničem. Jenže třeba litrový TSI je kulturou chodu a hlučností daleko lepší. To samé dvanáctistovka od PSA.

Marek71
16. října • 14:42

Litrový TSI neznám. Ale pokud automobilka umí udělat slušný 3-válec, tak pak zřejmě umí udělat i slušný 4-válec, takže v rámci jedné automobilky, si myslím, že bude ten rozdíl rozpoznatelný - myslím mezi 3 a 4 válcem z jedné stáje, podobně jako u toho Hyundai :-)Druhá věc je, že v některých modelech už ani není co srovnávat, protože se dělají jenom s 3-válcem, bohužel :-(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
16. října • 19:01

Teorie, která v smutné realitě života, bohužel, vůbec neplatí.
Hyundai: tříválec 1,0 tragický, čtyřválec 1,4 dobrý. Škoda: tříválec 1,0 skvělý, čtyřválec 1,5 slabý. PSA: tříválec 1,2 takřka dokonalý, čtyřválec 1,6 jen problémový. Renault: tříválec 0,9 tragédie, čtyřválec 1,3 skvělý, na litrový tříválec zatím čekám...

Niemand
17. října • 6:02

Ale motáš spolu jazdný prejav a spoľahlivosť. 1,6 od PSA jazdil dobre a pri novom sú už vychytané aj problémy. 0,9 od Renaltu je jazdne nič moc, ale motor dá v pohode 300 tisíc. Kým 1,2 čo bol jeho 4 valcoví brat jazdil dobre, ale často nedožil 100 tisíc.

mpolan
18. října • 12:41

Ne, píšu pouze o jízdním projevu. Spolehlivost mě vůbec v dané chvíli nezajímala. Zrovna ta 1.6 byla mnohdy dost cukavá, nepředvídatelná. To samé 0.9 TCe od Renaultu, to byl vyloženě nepříjemný motor.

Marek71
16. října • 19:25

Tak to neumím posoudit, jel jsem jenom s Hyundai 1.0 a 1.4...

Michal
16. října • 9:25

V evropě bude nejspíš jen hybrid takže cena bude macatá.

Ludovít
16. října • 9:32

No právě, Toyotu vůbec nechápu. Viz Corolla. Jednoduchý motor, ještě více jednoduché něco jako převodovka a vůz s 90kw vyhřívanými sedačkami a nějaké polovičaté led za 700tis? Od října změnili ceník, vyhodili Selection a celkově to dost zdražilo. Yaris nově optimalizovaný. Yaris = M2. Na ceně to pravděpodobně znát nebude. Vysvětluji si to jen tím, že celosvětově mají dostatečné prodeje a pro Evropu přidělují malé kvóty, tudíž to mohou solit.

Niemand
16. října • 18:53

Toyota ma 3 továrne ktoré vyrábajú primárne pre EU. V SK cenníku už Corolla zlacňovala okrem toho sa zvýšili zľavy pre fleet.

petr r. (petrumr)
17. října • 15:30

a dává ty zimní kola, třeba nějaká automobilka to má podmíněný leasingem.

E15
16. října • 10:35

Taky mi Toyota zatím ze všech srovnání vychází nejdráž + jezdí nejhůř

Niemand
16. října • 18:56

Jasne Octavka s torzkou jazdi určite lepšie ako Corolla. A teraz tú u červenej čiapočke. Ani Octovka s viac prvkom nežehlí ako Corolla. Začínam si myslieť, že si platené agent, alebo ohrdnutý zamestnanec.

Hernandez
16. října • 20:23

Za 700tis, 90kw a automat: golf, i30, civic. To vše je levnější nebo to má nějakou přidanou hodnotu (výkon, výbava). U hyundaie tuším i ventilované sedačky. Začínám si myslet, že si placený agent, anebo zhrzený zaměstnanec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niemand
17. října • 5:36

Nový Civic v kombíku som ešte nevidel. i30 má u nás iné ceny ako v ČR kde sa snažia napraviť reputáciu. Pozeral som Ceed, ale Corolla s 1,2 stojí pri podobnej výbave ako Ceed s trojvalcom a vzadu je viac miesta. Okrem toho som po poslednej dovolenke dospel k názoru, že potrebujem trochu vyššiu svetlú výšku. Zvýšený kombík v tejto triede je len Octávka, za ktoré pýtajú strašné peniaze na to čo ponúka. A Focus, ktorý jazdí dobre, ale dizajnom ma nejak nezaujal a cena je nastavená tiež dosť vysoko, ak chem automat, tak som na cene hybridu. Ale chápem, že ten kto ide po cene od a šetrí na výbave asi do Toyoty nepôjde.

petr r. (petrumr)
16. října • 21:07

E15 by se mohl přejmenovat na antitoyota. On neví co chce a tak nemá nic.:-D

E15
16. října • 21:20

Ale houby, jen mě poněkud překvapilo, jak Toyota přistupuje ke konstrukci a uživatelskému komfortu svých vozidel (určitě bych to ale nestavě jako Japonsko&Evropa, protože třeba přístup Hondy mi připadá zcela standardní). Budu to ilustrovat na takovém malicherném příkladu: Když u Toyoty (za 1.2 mil) připojíte nosič kol (přívěsný vozík) do továrně instalovaného přívěsného zařízení (pomíjím, že konkurence má dávno výklopné a Toyota je stále v 90tých letech), tak auto neví o tom, že má něco připojeno (řvou parkovací senzory, aktivuje se automatické brždění před překážkou atd.). Vy musíte jít do menu toho jejich bizarního infotainmentu a tam toto ručně odkliknout. Tento toyotí přístup k uživateli (zákazníkovi) prostě nikdy nepochopím...

Niemand
17. října • 8:37

Tvojím rečiam nepridáva na dôveryhodnosti to, že stále omieľaš nadsadenú cenu. Keď zveličuješ cenu, tak čo ešte zveličuješ? To auto už pri uvedené stojí menej ako Kodiaq, ktorý sa už predáva roky. U Toyoty je zvykom, že keď na nasýtia prvokupovia, tak cena ide asi o 10% dole. Pri Corolle sa to už stalo. RAV4 bude za chvíľu na cenách predchodcu, čo je hlboko ped cenou vybaveného Kodiaqu a tak to auto aj beriem. Nie je žiadny vrchol dokonalosti len ďalšie SUV, ktoré má zatiaľ vysoké marže. Ale za chvíľu bude pod milión KČ v plnej výbave.

E15
17. října • 11:19

Tak po dvěstěpadesátéosmé: Není možné cenově srovnávat kofigurovatelná a nekonfigurovatelná auta tak, že do toho konfigurovatelného naskládáte všechny položky toho nekonfigurovatelného. Ze srovnání Kodiaq, Tiguan, CR-V a RAV4 vychází RAV4 prostě nejdráž, protože bych musel jít do nejvyšší výbavy i přesto, že minimálně polovinu jejích výbavových prvků bych nechtěl. Ceníkovou cenu nijak nezveličuju. Nejvyšší výbava + barva + lepší audio + rezervní kolo + tažné = 1196300 Kč, takže cca 1,2 mil, jak píšu a to pořád není v ceně navigace (dle info, co o ní mám, je tak nemožná, že ani nemá smysl za ni připlácet) a nějaké další pikačoviny,co případně připadají v úvahu (střešní okno, povinná výbava, prodloužená záruka a pod.). Ani se slevou 15% se cena nedostane po milion, což je absurdní...
Mimochodem nedávno spustili konfigurátor a to taky stojí za vidění (horší jsem neviděl) :-D

Niemand
17. října • 12:16

No CR-V tiež nie je zrovna konfigurovateľná. Čo má RAV len v TOP výbave čo ma CR-V už v nižších? Navigácia nie je potrebná. Dostane android auto a bude update aj pre autá čo už sú predané.

E15
17. října • 13:25

CR-V sice taky není konfigurovatelná, ale výbavy jsou jakoby o jednu posunuté, takže stačí ta předposlední. Android auto a Toyota, to je taky absurdní písníčka. Co když ten retrofit nebude? Zatím je akorát zajíc v pytli, resp. holub na střeše... :-)

Niemand
17. října • 14:50

Ale písal si o konkretnom prvku výbavy, čo si potreboval, tak som bol zvedavý. Lebo mne sa výbava CR-V zdá posunutá len cenou. Detailne sa mi to porovnávať nechce, ale pri letmom skúmaní tam nič extra nevidím.

E15
17. října • 15:17

Matně si pamatuju, že hlavním důvodem pro nejvyšší výbavu u Toyoty měla být alespoň trochu svítící světla, která vám Toyota mimochodem nenechá vyzkoušet a ani vám k nim neposkytne parametr svítivosti, takže je to takový zajíc v pytli, kdy člověk netuší, co kupuje. Ale tak nějak předpokládám, že ta "lepší" v dražší výbavě, budou svítit snad líp (dynamické přisvětlování do zatáček jako má Tiguan nebo CR-V, ale stejně nemají)

Niemand
17. října • 20:02

To sú presne tie veci, ktoré ma utvrdzujú v tom, že RAV nie je top model. Corolla môže mať HUD priamo na čelné sklo, alebo matrix led. RAV je skôr orientovaná na komfortné prvky ako elektrické nastavenie sedadiel, alebo otváranie veka kufru. Svetlá sú rovnaké dvoch vyšších verziách. A v podstate rovnaké ako vo vyšších výbavách Corolly bez matrix led. A tie nesvietia zle.

E15
17. října • 20:40

RAV4 Selection ovšem není výbavový stupeň, nýbrž designový úlet, takže je ze hry. Osobně bych teda těžko rozdýchával i ty chromované kliky dveří verze Executive (to není problém jen Toyoty, ale Japonců a Korejců obecně, že nej verze "vyšperkovávají" takovými kýči), ale lepší než lesklé plasty Selection.
Jinak upřesním, že RAV4 nemá elektrické nastavení sedadel, nýbrž sedadla! Spolujezdec si výšku prostě nenastaví (ani elektricky a ani nijak jinak) - to je další z nepochopitelných a nikde jinde nevídaných úletů (přitom tento problém se řešil už u minulé generace, potom při faceliftu minulé generace a nyní je tu opět...) .

DF
17. října • 11:58

Kecas, Toyota nie je drahsia. Je lacnejsia, pretoze:
+ je spolahliva, pri 10 rocnych autach (TUV report) je v Top10 az 5x Toyota
+ Toyota ma najlacnejsi servis podla US YourMechanic
+ Toyota/Lexus dlhodobo vedia prieskumy spokojnosti zakaznikov
+ hybridny pohon ma Toyota drahsi (voci benzin automat) len o 2000 Eur, za tie peniaze dostane zakaznik 2x elektromotor, bateriu, riadiacu jednotku a nizsiu spotrebu, ktora mu vrati peniaze. Kde je konkurencia, ktora ma diesel v automate rovnako drahy ako hybrid s 2 pohonmi (benzin + elektro)?
+ hybridny Dynamic Force ma premiovy spalovak s priamym aj nepriamym vstrekom, elektronicky riadenym vstrekom, mazanim a chladenim. Ponuka nieco take konkurencia v mainstreame, v malych autach ako Yaris?
atd.

E15
17. října • 13:29

Hele ty kecálku, mám tu po stopadesátýdevátý vypisovat, v čem je Toyota naopak horší? Myslím, že je to zbytečné stále opakovat. Jasně uvedl jsi nějaké plusy, ale ty z toho levnější auto nedělají. Stejně tak mohu uvést ještě delší seznam minusů...

DF
17. října • 13:58

Toyota ma plusy tam kde "ide o zivot a prachy", napr. vsetkych 6 bezpecnostnych asistentov dava uz v zaklade od lacneho mainstreamu az po drahu premiu. A minusy su tam "kde o vela nejde", napr. navigacia, infotainment, Android, atd.

E15
17. října • 15:03

Hlídání mrtvého úhlu (jeden z mála užitečných asistentů) mají až v nejvyšší výbavě a do nižší si ho nelze připlatit... Ty ostatní asistenty se svými zásahy do řízení mohou snadno stát spíše nebezpečnostní (a to teď nemyslím konkrétně u Toyoty, ale obecně)

DF
17. října • 18:26

"Nebezpecnostni" plati hlavne pre konkurenciu.
Toyota dava uz od zakladu rovnako kvalitnych 6 asistentov do Corolly (za 20tis. eur) ako do Lexa (za 60tis. eur). Z toho vyplyva aj kvalita, ktora musi vyhovovat premii.
Vysledok je ten, ze napr. automaticke brzdenie je daleko pred konkurenciou v mainstreame. Toyota zabrzdi od 60km/h vo vsetkych disciplinach (vid. EuroNCAP video) vratane chodca v noci. Konkurencia zvlada vacsinou 30-40km/h a bez chodca v noci.

E15
18. října • 14:44

Jinak např. v testu detekce chodců organizace AAA (to není ten pražský autobazar) dopadla Toyota docela tragicky, takže neplatí, že systémy Toyoty jsou stejně dobré jako systémy v Lexusu, nýbrž že systémy v Lexusu jsou stejně špatné jako ty v Toyotě (pokud jsou tedy stejné, jak píšeš).

DF
19. října • 3:16

Vies kto je AAA? Organizacia americkych autoklubov, ktora nerobi ziadne pravidelne crashtesty ako EuroNCAP, IIHS, NHTSA. Aka je jej doveryhodnost voci EuroNCAP?

DF
16. října • 23:15

Ak Toyotu neznasas, preco k nej pises komenty?

E15
17. října • 10:51

Jak nesnáším? Nemám k Toyotě žádný osobní vztah. Je to jen nechápavý údiv... Spíš nikdy nepochopím to nekritické fanouškovství...

DF
17. října • 11:59

Tvoj vztah je jasny z tvojich prispevkov.

E15
16. října • 19:28

o Corolle nic nevím. Zajímal jsem se o jejich "vlajkovou loď" RAV4 hybrid AWD v nejvyšší výbavě - ceníková cena cca 1,2 mil a rozčarování (co je taky jako že možné) obrovské...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niemand
17. října • 5:58

Tak ja RAVku za vlajkovú lod nepovažujem. Je to SUV a tomu zodpovedá vyššia cena, ktorá ešte nebola upravovaná žiadnymi akciami. Ale aj tak začína na 24000EUR a končí na 40, kde už môžeš priplatiť len farbu. Bol som sa ňou previesť len tak pre predstavu. Výkon jej nechýba a na bežnú cestovnú rýchlosť 90-100 sa dá dostať rýchlo aj bez tlačenia na plyn. Ale podvozok bol strašne gumený to ma zaujalo už po pár metroch. Okrem toho má Corolla veľa dedailov vyriešených lepšie.

E15
17. října • 11:39

Tak v Česku máme ceny nastavené asi jinak, protože RAV4 tu nekončí na 40ti tis EUR, ale na cca 43,5tis EUR a pořád je tam ještě spousta věcí za příplatek (nejen barva) a vlajková loď by to v rámci bežných osobních být měla, jelikož je nejdražší a technicky nejsložitější (Camry není 4x4 a LandCruiser je o něčem jiném).
Jinak moje vnímání podvozku bylo teda úplně opačné, připadal mi naopak prkenný a zoufale neodhlučněný (jako ostatně celé auto). Říkal jsem si OK alespoň budou jízdní vlastnosti ve smyslu agility dobré, ovšem jak se ukázalo v losím testu, tak ani to neplatí...

Niemand
17. října • 11:59

Nebola by to jediná značka čo má má v v rôznych krajinách rôznu cenotvorbu, Ale cena bude ešte klesať a myslím, že aj v ČR.
Ja som presadol s Corolly a to plávanie ma zaujalo už pri výjazde na hlavnú. Potom som sa mu trochu venoval. A bol to jeden z dôvodovom prečo som RAV definitívne zavrhol.
Camry je úplne inde ako RAV. To že je cenou blízko bude asi dane nízkou maržou na EU trhu, aby dokázali vrátiť značku čo tu dlho nebola.

E15
17. října • 15:20

Že je levnější Camry úplně jinde než dražší RAV4 je dobré vědě, díky za info. Potvrzuje mi to, že je RAV4 prostě předražená.

homer
16. října • 11:57

podelali spotřební elektroniku, podělaj i auta.

kari
16. října • 9:23

S 1,5 bez hybridu a s 6M převodovkou by to mohlo být příjemné malé autíčko.

Marek71
16. října • 12:23

A není do města, kde se předpokládá popojíždění a zácpy, lepší automat? Nebo je to otázka ceny?

kari
16. října • 12:47

Tak za mě určitě ne. I když spousta lidí asi bude mít jiný názor. Ale mě by přivedlo do hrobu spojení s e-CVT, kde to bude vejt jak šakal na měsíc po každém sešlápnutí plynu.

Marek71
16. října • 13:03

Tak to vytí neumím posoudit :-) Ale ve městě snad není potřeba šlapat na to na doraz, aby se projevil tento neduh eCVT, ne? A odměnou bude nižší spotřeba a možná i tišší provoz, protože ten motor při jízdě v klidu bude točit méně než klasický spalovák. No a samozřejmě, pohoda automatické převodovky, žádné mačkání spojky, řazení v kolonách.PS:
Mám hybrid Lexus a ten opravdu ve městě (hlavně v kolonách) jede na elektřinu a pokud jede na benzin, při lidné jízdě drží otáčky kolem 1000-1500. Yaris to bude mít ještě víc naladěné do toho EV provozu, podle mě, takže je předpoklad, že to na elektřinu najezdí klidně půlku ve městě, proč ne?

E15
17. října • 11:32

S Lexusem nejel, ale předpokládám, že ty zkušenosti nelze přenášet, protože v Lexusu bude odhlučnění (motoru i auta celkově) o několik levelů jinde...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
17. října • 12:38

A asi to bude i tím výkonem, resp. rezervou výkonu, že ne každé sešlápnutí plynu a potřeba akcelerace musí znamenat vystřelení otáček do maxima. Tady asi budou ta méněvýkonná auta jako Yaris, Prius a Auris v nevýhodě, to je pravda.Jinak, odhlučnění Lexusu je, samozřejmě, lepší než u Toyoty, to je taky pravda. Jo a otáčkoměr to má v režimu Sport a Sport plus, namísto toho divného "ekonometru" nebo co to je :-)

petr r. (petrumr)
16. října • 21:13

sou řidiči co si myslí, že pedál plynu je jen off-on a nějaká poloha uprostřed neexistuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
17. října • 11:44

Tak se spíš chová ta ecvt, když i při běžném pohybu v rámci provozu vytáčí motor tak, že zavile vyje jak sveřepí šakali (a jestli je to příliš vysokými otáčkami a nebo absencí odhlučnění, těžko říci, když v autě není otáčkoměr, ale hlavně je to ve výsledku jedno).

Marek71
17. října • 12:39

Ano, v těchto malých autech s nedostatkem výkonu to tak může být.

DF
16. října • 11:40

Do mesta jedine s hybridom 1.5 Dynamic Force:
+ ticho, vyse 50% casu je v EV
+ komfort aut. prevodovky s adaptivnym tempomatom od nulovej rychlosti
+ spotreba (-20%) realne 4l aj v meste (stary Yaris mal 4.8l na spritmonitore)
+ zrychlenie z krizovatky, pretoze pomaha elektromotor
+ zrychlenie na 100km/h okolo 10s (+15% vykonu) pouzitelne aj mimo mesta
+ spolahlivost pri starsom aute (nema spojku, rozvody bez udrzby, menej opotrebovane brzdy a kotuce, brzdi hlavne elektromotorom)

kari
16. října • 12:30

ticho u benzínového motoru nevidím jako problém, stejně většinu času uslyšíš hluk okolí spíše než zvuk motoru. Komfort automatické převodovky? :-D u e-CVT? To auto bude výt jak šakala na měsíc při každém lehčím sešlápnutí plynu, což celkem popírá i první bod o tichu. A o 50% na elektřinu si nech zdát. Není to PHEVO zrychlení na 100kmh se nemá cenu bavit,pokud neznáme parametry jednotlivých motorizací. Trochu nevím, co za spolehlivost u atmo benzínu a manuálu chceš řešit.

Pavel
9. února • 5:15

Zdravím. Dovolím si oponovat a napsat přímo praktickou zkušenost z vlastního testu. S hybridem ve městě spalovací motor pracuje skutečně 30-50% z celé cesty. Ta lepší hodnota je pro cílovou stanici v nižší výšce, tedy převážně klesání, ta vyšší je obráceným směrem (v číslech třeba takto: cesta 21min, spalovací motor běží 6,5min). Z toho je naprosto zřejmé, že z pohledu emisí je to v zácpách, křižovatkách či klesání jinde. Mnohdy popojíždím na křižovatkách, či k nim dojíždím bez motoru. Vedle minuty bublají zbytečně spalovací motory. Projev převodovky je spíše o stylu jízdy a objemu motoru. S klasickou převodovkou je sice zvukový projev odpovídající zatížení motoru ale ten pracuje v době rozjezdu v méně optimálních podmínkách (přechodové děje a nedokonalé spalování).

Niemand
16. října • 18:42

napísal odborník čo si pozrel dve videa na youtube a už vie ako sa veci majú.
Pri jazdách do 90 je hybridný Yaris tichší ako 1,3 v súčasnej generácii. Ak chceš z tej 1,3 výkon tiež musíš poslať otáčky vysoko. Ak sa len vezieš s davom, tak ten na hybride nemusíš tlačiť plyn na podlahu.
Pri bežnom prímeskom a mestskom jazdení so zrýchľovaním a spomaľovaním, nie je problém aby bol spalovák 40% času zhasnutý. V meste aj na 50%

DF
16. října • 12:51

Urob si skusobnu jazdu na novom Dynamic Force (Corolla/Camry/RAV).

Hernandez
16. října • 20:18

Corolla dynamic force seženeš jako skladovku od 780tis. Pokuď chceš z nějakého důvodu vůz na objednávku, 860tis? Za 850 seženeš na objednávku Passata. Nacenění toyot je mi záhadou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DF
16. října • 23:05

Pre mna je zase zahadou ako dokazala Toyota zrovnat cenu hybrida s dieslom (aut.), ak musela k spalovaku pridat dalsi pohon (bateriu, 2x elektromotor, riadiacu jednotku) a sucasne patrit k najziskovejsim automobilkam.
Navyse spalovak v pripade Dynamic Force nie je jednoduchy motor, ma priame aj nepriame vstrekovanie a vsetko je elektronicky riadene (vstrek, mazanie, chladenie). Taky motor sa pouziva v premii, Toyota to dava aj do Yarisa.
Ako to robi?

Marek71
16. října • 12:25

Souhlasím. Otázka ale je cena, resp. rozdíl oproti té nehybrid verzi s manuálem.

DF
16. října • 13:39

Hybridny pohon si Toyota ceni na 2.000 Eur (Yaris benzin aut. 13tis., Yaris hybrid aut. 15tis.)
Ak sa s autom jazdi hlavne po meste, tak sa rozdiel v cene splati za 50tis. km (hybrid 4l vs benzin 7l).

Marek71
16. října • 14:52

No to jo... ale řeč byla o manuálu. Já vím, že nejlepší srovnání je benzin AT vs. hybrid (AT), ale někdo je ochoten jít i do manuálu a pak oproti hybridu ušetří tolik, že se mu hybrid nikdy nevyplatí. Jasně, obětuje to pohodlí automatu, ale i takoví jsou. To by víc řekla statistika, kolik se prodá yarisů v benzínu s manuálem vs.automat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
16. října • 17:32

Nekde jsem cetl, ze tusim 5 ze 7 prodanych RAV ma hybridni motorizaci. A nemyslim si, ze hybridy si lide porizuji primarne kvuli setreni (navratu 'preplacenych' penez).

Marek71
17. října • 13:33

Já to koupil jako náhradu za diesel - spotřeba stejná, lepší dynamika a menší hluk v kabině.

DF
16. října • 17:11

V ramci celej zivotnosti (napr. 250tis. km) sa hybrid urcite vyplati.
Novy Dynamic Force ma o 2l nizsiu spotrebu (4l hybrid vs 6l benzin), to je uspora necelych 7tis eur na benzine + netreba menit spojku, menej brzdovych dosticiek a kotucov.
Celkovo je hybrid priblizne o 4tis. eur lacnejsi ako benzin v manuale, navyse cele roky ma majitel neporovnatelne vyssi komfort.
Toyota predava v EU 60% hybridov (za prvych 9 mesiacov) a Lexus 99% hybridov.Pozn. niekto sa hraje s hodnoteniami +/-, v priebehu par minut som mal -8 :))

Marek71
17. října • 8:52

Tak jasně, pokud najede 250 tisíc, tak jsou to jiné počty. Ale to je na malé městské auto docela velký nájezd a nevím, které malé auto takto jezdí u jednoho majitele.Za mě je to jasné, automat a když automat, tak pak už i hybrid, protože tam už rozdíl není velký. Ale někdo prostě těch cca. 100 tisíc navíc nedá za AT a hybrid. Třeba můj soused jezdí tak 5000 ročně, koupil malé auto s atmosférou a manuálem, jednoduchý motor a má levné auto a klid. Za AT a hybrid by si nikdy nepřiplatil.Jako, souhlasím s tebou, manuál bych už nechtěl a s hybridem se mi jezdí moc fajn. Pravda, mám trochu výkonnější (450h)...ale jak jsem se obávaltohovytí, tak po zkušební jízdě bylo jasno :-)

DF
17. října • 11:36

Ani majitel s mensim najazdom neprerobi, proste kupi drahsie a po par rokoch preda drahsie. Buducich desat rokov je o elektrifikacii, jazdenky hybridy budu mat vyssiu cenu ako benzin/diesel.

Marek71
17. října • 12:35

Takže cca. nula od nuly pojde, jak se říká :-) Akorát v tom bude mít za tu dobu, co to auto vlastní, umořeno o těch 100 tisíc víc.

DF
17. října • 12:53

jj, ale ak za 30 rokov vystriedas 5 hybridov, tak je to umorene len raz pri prvom nakupe :)

Marek71
17. října • 13:32

Ano, to je pravda :-)

kari
16. října • 21:46

Měnit spojku? Proč? Chápu, že řídit může i někdo, kdo je schopný jí dodělat za 100 000, ale jinak nevidím důvod, aby průměrně zručný řidič musel měnit spojku a to obzvláště, přihlédnu-li k faktu, že s malým autem asi nikdo půl milionu nenajezdí. Stejně tak, pokud budu využívat motor k dojezdu, pojedu předvídatelně a plynule, tak ani brzdy nebudou trpět.

Niemand
17. října • 7:57

Spojka je jeden s dielov, kde sa stále viac šetrí. Do malých aut sa dávajú väčšinou litráky s turbom, ktoré musíš vytočiť ak sa chceš pohnúť svižne a to spojke na životnosti nepridá. Aj schopný šofér vie posla v takejto prevádzke spojku na odpočinok pri nájazde 100-150 tisíc.

DF
16. října • 23:08

Trecia spojka je spotrebny material. Pocas zivotnosti auta sa vacsinou 1x meni (150-200tis. km). Hybrid Toyoty nema treciu spojku, ma ozubene sukolesie, ktore prezije cele auto.

kari
17. října • 13:20

Ano je, ale rozhodně ne po 100000, pokud tedy řidič není úplný kopyto, nebo netahá těžké přívěsy.

tudo
16. října • 8:55

Neveril som tomu že to Toyota s Yarisom spraví, ale je to tak, však to je Mazda 2 so zmeneným predkom a zadkom, bočná línia, okno zadných dverí totožné s Mazdou 2, aj rozmery a rázvor sú skoro také isté.

kolkyno
16. října • 9:35

este ked boli skyce mazdy 2 tak uz sa ukazovala aj toyota, takze to naplnili... ale ten zadok, myslim to sklo tak zaoblene, pfuuu tam bude kolko miesta vzadu na hlavu... a teda kufor este mensi...

tudo
16. října • 10:13

Priestorové pomery vzadu budú totožné s Mazdou 2, úzky interiér, na kolená tesné ale na hlavu celkom dobré.

Milan
16. října • 11:05

Nie je to Mazda 2. Je to úplne nové auto na TNGA GA-B platforme. Preznačkovaná Mazda 2 sa predáva len v USA. Daj si námahu, pozri si nejaké videá na YT, vzadu si celkom v pohode sadne 186 cm vysoký človek za seba.

tudo
16. října • 11:23

takto ?
https://d3bffyfxiecp24.cloudfront.net/uploads/ckeditor/pictures... ...
A to má tento chlapík 180 cm, o 6 cm menej ako ty uvádzaš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milan
16. října • 11:33
Rokyta ex Acz
16. října • 9:11

Toyota, alespon u nas Evropanu vetsinou neni o designu. Ze predu zapasnik sumo ASX, z boku Aygo minule generace a zadek jak z jineho sveta. Uvidim v realu, treba to tak hrozne nebude. Na prvni Yaris jsem si take zvykal nekolik let a od tech dob mi nevadi. Dvojka prasatko nenadchne neurazi. Nejhezci byla asi ted siroka trojka. Za sebe jsem ale nejvic zvedavy na naslednika od LC200, protoze treba Patrol 2020 me vzhledove nebere.

Doporučujeme

Články odjinud