Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

tudo  |  16. 10. 2019 08:55

Neveril som tomu že to Toyota s Yarisom spraví, ale je to tak, však to je Mazda 2 so zmeneným predkom a zadkom, bočná línia, okno zadných dverí totožné s Mazdou 2, aj rozmery a rázvor sú skoro také isté.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  16. 10. 2019 09:11

Toyota, alespon u nas Evropanu vetsinou neni o designu. Ze predu zapasnik sumo ASX, z boku Aygo minule generace a zadek jak z jineho sveta. Uvidim v realu, treba to tak hrozne nebude. Na prvni Yaris jsem si take zvykal nekolik let a od tech dob mi nevadi. Dvojka prasatko nenadchne neurazi. Nejhezci byla asi ted siroka trojka. Za sebe jsem ale nejvic zvedavy na naslednika od LC200, protoze treba Patrol 2020 me vzhledove nebere.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  16. 10. 2019 09:35

este ked boli skyce mazdy 2 tak uz sa ukazovala aj toyota, takze to naplnili... ale ten zadok, myslim to sklo tak zaoblene, pfuuu tam bude kolko miesta vzadu na hlavu... a teda kufor este mensi...

Odpovědět  |   | 
tudo  |  16. 10. 2019 10:13

Priestorové pomery vzadu budú totožné s Mazdou 2, úzky interiér, na kolená tesné ale na hlavu celkom dobré.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  16. 10. 2019 11:05

Nie je to Mazda 2. Je to úplne nové auto na TNGA GA-B platforme. Preznačkovaná Mazda 2 sa predáva len v USA. Daj si námahu, pozri si nejaké videá na YT, vzadu si celkom v pohode sadne 186 cm vysoký človek za seba.

Odpovědět  |   | 
tudo  |  16. 10. 2019 11:23

takto ?
https://d3bffyfxiecp24.cloudfront.net/uploads/ckeditor/pictures... ...
A to má tento chlapík 180 cm, o 6 cm menej ako ty uvádzaš.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  16. 10. 2019 11:33
tudo  |  17. 10. 2019 07:28
kari  |  16. 10. 2019 09:23

S 1,5 bez hybridu a s 6M převodovkou by to mohlo být příjemné malé autíčko.

Odpovědět  |   | 
DF  |  16. 10. 2019 11:40

Do mesta jedine s hybridom 1.5 Dynamic Force:
+ ticho, vyse 50% casu je v EV
+ komfort aut. prevodovky s adaptivnym tempomatom od nulovej rychlosti
+ spotreba (-20%) realne 4l aj v meste (stary Yaris mal 4.8l na spritmonitore)
+ zrychlenie z krizovatky, pretoze pomaha elektromotor
+ zrychlenie na 100km/h okolo 10s (+15% vykonu) pouzitelne aj mimo mesta
+ spolahlivost pri starsom aute (nema spojku, rozvody bez udrzby, menej opotrebovane brzdy a kotuce, brzdi hlavne elektromotorom)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2019 12:25

Souhlasím. Otázka ale je cena, resp. rozdíl oproti té nehybrid verzi s manuálem.

Odpovědět  |   | 
DF  |  16. 10. 2019 13:39

Hybridny pohon si Toyota ceni na 2.000 Eur (Yaris benzin aut. 13tis., Yaris hybrid aut. 15tis.)
Ak sa s autom jazdi hlavne po meste, tak sa rozdiel v cene splati za 50tis. km (hybrid 4l vs benzin 7l).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2019 14:52

No to jo... ale řeč byla o manuálu. Já vím, že nejlepší srovnání je benzin AT vs. hybrid (AT), ale někdo je ochoten jít i do manuálu a pak oproti hybridu ušetří tolik, že se mu hybrid nikdy nevyplatí. Jasně, obětuje to pohodlí automatu, ale i takoví jsou. To by víc řekla statistika, kolik se prodá yarisů v benzínu s manuálem vs.automat.

Odpovědět  |   | 
DF  |  16. 10. 2019 17:11

V ramci celej zivotnosti (napr. 250tis. km) sa hybrid urcite vyplati.
Novy Dynamic Force ma o 2l nizsiu spotrebu (4l hybrid vs 6l benzin), to je uspora necelych 7tis eur na benzine + netreba menit spojku, menej brzdovych dosticiek a kotucov.
Celkovo je hybrid priblizne o 4tis. eur lacnejsi ako benzin v manuale, navyse cele roky ma majitel neporovnatelne vyssi komfort.
Toyota predava v EU 60% hybridov (za prvych 9 mesiacov) a Lexus 99% hybridov.

Pozn. niekto sa hraje s hodnoteniami +/-, v priebehu par minut som mal -8 :))

Odpovědět  |   | 
kari  |  16. 10. 2019 21:46

Měnit spojku? Proč? Chápu, že řídit může i někdo, kdo je schopný jí dodělat za 100 000, ale jinak nevidím důvod, aby průměrně zručný řidič musel měnit spojku a to obzvláště, přihlédnu-li k faktu, že s malým autem asi nikdo půl milionu nenajezdí. Stejně tak, pokud budu využívat motor k dojezdu, pojedu předvídatelně a plynule, tak ani brzdy nebudou trpět.

Odpovědět  |   | 
DF  |  16. 10. 2019 23:08

Trecia spojka je spotrebny material. Pocas zivotnosti auta sa vacsinou 1x meni (150-200tis. km). Hybrid Toyoty nema treciu spojku, ma ozubene sukolesie, ktore prezije cele auto.

Odpovědět  |   | 
kari  |  17. 10. 2019 13:20

Ano je, ale rozhodně ne po 100000, pokud tedy řidič není úplný kopyto, nebo netahá těžké přívěsy.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 10. 2019 07:57

Spojka je jeden s dielov, kde sa stále viac šetrí. Do malých aut sa dávajú väčšinou litráky s turbom, ktoré musíš vytočiť ak sa chceš pohnúť svižne a to spojke na životnosti nepridá. Aj schopný šofér vie posla v takejto prevádzke spojku na odpočinok pri nájazde 100-150 tisíc.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 10. 2019 08:52

Tak jasně, pokud najede 250 tisíc, tak jsou to jiné počty. Ale to je na malé městské auto docela velký nájezd a nevím, které malé auto takto jezdí u jednoho majitele.

Za mě je to jasné, automat a když automat, tak pak už i hybrid, protože tam už rozdíl není velký. Ale někdo prostě těch cca. 100 tisíc navíc nedá za AT a hybrid. Třeba můj soused jezdí tak 5000 ročně, koupil malé auto s atmosférou a manuálem, jednoduchý motor a má levné auto a klid. Za AT a hybrid by si nikdy nepřiplatil.

Jako, souhlasím s tebou, manuál bych už nechtěl a s hybridem se mi jezdí moc fajn. Pravda, mám trochu výkonnější (450h)...ale jak jsem se obávaltohovytí, tak po zkušební jízdě bylo jasno

Odpovědět  |   | 
DF  |  17. 10. 2019 11:36

Ani majitel s mensim najazdom neprerobi, proste kupi drahsie a po par rokoch preda drahsie. Buducich desat rokov je o elektrifikacii, jazdenky hybridy budu mat vyssiu cenu ako benzin/diesel.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 10. 2019 12:35

Takže cca. nula od nuly pojde, jak se říká Akorát v tom bude mít za tu dobu, co to auto vlastní, umořeno o těch 100 tisíc víc.

Odpovědět  |   | 
DF  |  17. 10. 2019 12:53

jj, ale ak za 30 rokov vystriedas 5 hybridov, tak je to umorene len raz pri prvom nakupe :)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 10. 2019 13:32

Ano, to je pravda

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 10. 2019 17:32

Nekde jsem cetl, ze tusim 5 ze 7 prodanych RAV ma hybridni motorizaci. A nemyslim si, ze hybridy si lide porizuji primarne kvuli setreni (navratu 'preplacenych' penez).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 10. 2019 13:33

Já to koupil jako náhradu za diesel - spotřeba stejná, lepší dynamika a menší hluk v kabině.

Odpovědět  |   | 
kari  |  16. 10. 2019 12:30

ticho u benzínového motoru nevidím jako problém, stejně většinu času uslyšíš hluk okolí spíše než zvuk motoru.

Komfort automatické převodovky? u e-CVT? To auto bude výt jak šakala na měsíc při každém lehčím sešlápnutí plynu, což celkem popírá i první bod o tichu. A o 50% na elektřinu si nech zdát. Není to PHEV

O zrychlení na 100kmh se nemá cenu bavit,pokud neznáme parametry jednotlivých motorizací.

Trochu nevím, co za spolehlivost u atmo benzínu a manuálu chceš řešit.

Odpovědět  |   | 
DF  |  16. 10. 2019 12:51

Urob si skusobnu jazdu na novom Dynamic Force (Corolla/Camry/RAV).

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  16. 10. 2019 20:18

Corolla dynamic force seženeš jako skladovku od 780tis. Pokuď chceš z nějakého důvodu vůz na objednávku, 860tis? Za 850 seženeš na objednávku Passata. Nacenění toyot je mi záhadou.

Odpovědět  |   | 
DF  |  16. 10. 2019 23:05

Pre mna je zase zahadou ako dokazala Toyota zrovnat cenu hybrida s dieslom (aut.), ak musela k spalovaku pridat dalsi pohon (bateriu, 2x elektromotor, riadiacu jednotku) a sucasne patrit k najziskovejsim automobilkam.
Navyse spalovak v pripade Dynamic Force nie je jednoduchy motor, ma priame aj nepriame vstrekovanie a vsetko je elektronicky riadene (vstrek, mazanie, chladenie). Taky motor sa pouziva v premii, Toyota to dava aj do Yarisa.
Ako to robi?

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  16. 10. 2019 18:42

napísal odborník čo si pozrel dve videa na youtube a už vie ako sa veci majú.
Pri jazdách do 90 je hybridný Yaris tichší ako 1,3 v súčasnej generácii. Ak chceš z tej 1,3 výkon tiež musíš poslať otáčky vysoko. Ak sa len vezieš s davom, tak ten na hybride nemusíš tlačiť plyn na podlahu.
Pri bežnom prímeskom a mestskom jazdení so zrýchľovaním a spomaľovaním, nie je problém aby bol spalovák 40% času zhasnutý. V meste aj na 50%

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2019 12:23

A není do města, kde se předpokládá popojíždění a zácpy, lepší automat? Nebo je to otázka ceny?

Odpovědět  |   | 
kari  |  16. 10. 2019 12:47

Tak za mě určitě ne. I když spousta lidí asi bude mít jiný názor. Ale mě by přivedlo do hrobu spojení s e-CVT, kde to bude vejt jak šakal na měsíc po každém sešlápnutí plynu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2019 13:03

Tak to vytí neumím posoudit Ale ve městě snad není potřeba šlapat na to na doraz, aby se projevil tento neduh eCVT, ne? A odměnou bude nižší spotřeba a možná i tišší provoz, protože ten motor při jízdě v klidu bude točit méně než klasický spalovák. No a samozřejmě, pohoda automatické převodovky, žádné mačkání spojky, řazení v kolonách.

PS:
Mám hybrid Lexus a ten opravdu ve městě (hlavně v kolonách) jede na elektřinu a pokud jede na benzin, při lidné jízdě drží otáčky kolem 1000-1500. Yaris to bude mít ještě víc naladěné do toho EV provozu, podle mě, takže je předpoklad, že to na elektřinu najezdí klidně půlku ve městě, proč ne?

Odpovědět  |   | 

sou řidiči co si myslí, že pedál plynu je jen off-on a nějaká poloha uprostřed neexistuje.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 11:44

Tak se spíš chová ta ecvt, když i při běžném pohybu v rámci provozu vytáčí motor tak, že zavile vyje jak sveřepí šakali (a jestli je to příliš vysokými otáčkami a nebo absencí odhlučnění, těžko říci, když v autě není otáčkoměr, ale hlavně je to ve výsledku jedno).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 10. 2019 12:39

Ano, v těchto malých autech s nedostatkem výkonu to tak může být.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 11:32

S Lexusem nejel, ale předpokládám, že ty zkušenosti nelze přenášet, protože v Lexusu bude odhlučnění (motoru i auta celkově) o několik levelů jinde...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 10. 2019 12:38

A asi to bude i tím výkonem, resp. rezervou výkonu, že ne každé sešlápnutí plynu a potřeba akcelerace musí znamenat vystřelení otáček do maxima. Tady asi budou ta méněvýkonná auta jako Yaris, Prius a Auris v nevýhodě, to je pravda.

Jinak, odhlučnění Lexusu je, samozřejmě, lepší než u Toyoty, to je taky pravda. Jo a otáčkoměr to má v režimu Sport a Sport plus, namísto toho divného "ekonometru" nebo co to je

Odpovědět  |   | 
Michal  |  16. 10. 2019 09:25

V evropě bude nejspíš jen hybrid takže cena bude macatá.

Odpovědět  |   | 
Ludovít  |  16. 10. 2019 09:32

No právě, Toyotu vůbec nechápu. Viz Corolla. Jednoduchý motor, ještě více jednoduché něco jako převodovka a vůz s 90kw vyhřívanými sedačkami a nějaké polovičaté led za 700tis? Od října změnili ceník, vyhodili Selection a celkově to dost zdražilo. Yaris nově optimalizovaný. Yaris = M2. Na ceně to pravděpodobně znát nebude. Vysvětluji si to jen tím, že celosvětově mají dostatečné prodeje a pro Evropu přidělují malé kvóty, tudíž to mohou solit.

Odpovědět  |   | 
E15  |  16. 10. 2019 10:35

Taky mi Toyota zatím ze všech srovnání vychází nejdráž + jezdí nejhůř

Odpovědět  |   | 
homer  |  16. 10. 2019 11:57

podelali spotřební elektroniku, podělaj i auta.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  16. 10. 2019 18:56

Jasne Octavka s torzkou jazdi určite lepšie ako Corolla. A teraz tú u červenej čiapočke. Ani Octovka s viac prvkom nežehlí ako Corolla. Začínam si myslieť, že si platené agent, alebo ohrdnutý zamestnanec.

Odpovědět  |   | 
E15  |  16. 10. 2019 19:28

o Corolle nic nevím. Zajímal jsem se o jejich "vlajkovou loď" RAV4 hybrid AWD v nejvyšší výbavě - ceníková cena cca 1,2 mil a rozčarování (co je taky jako že možné) obrovské...

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 10. 2019 05:58

Tak ja RAVku za vlajkovú lod nepovažujem. Je to SUV a tomu zodpovedá vyššia cena, ktorá ešte nebola upravovaná žiadnymi akciami. Ale aj tak začína na 24000EUR a končí na 40, kde už môžeš priplatiť len farbu. Bol som sa ňou previesť len tak pre predstavu. Výkon jej nechýba a na bežnú cestovnú rýchlosť 90-100 sa dá dostať rýchlo aj bez tlačenia na plyn. Ale podvozok bol strašne gumený to ma zaujalo už po pár metroch. Okrem toho má Corolla veľa dedailov vyriešených lepšie.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 11:39

Tak v Česku máme ceny nastavené asi jinak, protože RAV4 tu nekončí na 40ti tis EUR, ale na cca 43,5tis EUR a pořád je tam ještě spousta věcí za příplatek (nejen barva) a vlajková loď by to v rámci bežných osobních být měla, jelikož je nejdražší a technicky nejsložitější (Camry není 4x4 a LandCruiser je o něčem jiném).
Jinak moje vnímání podvozku bylo teda úplně opačné, připadal mi naopak prkenný a zoufale neodhlučněný (jako ostatně celé auto). Říkal jsem si OK alespoň budou jízdní vlastnosti ve smyslu agility dobré, ovšem jak se ukázalo v losím testu, tak ani to neplatí...

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 10. 2019 11:59

Nebola by to jediná značka čo má má v v rôznych krajinách rôznu cenotvorbu, Ale cena bude ešte klesať a myslím, že aj v ČR.
Ja som presadol s Corolly a to plávanie ma zaujalo už pri výjazde na hlavnú. Potom som sa mu trochu venoval. A bol to jeden z dôvodovom prečo som RAV definitívne zavrhol.
Camry je úplne inde ako RAV. To že je cenou blízko bude asi dane nízkou maržou na EU trhu, aby dokázali vrátiť značku čo tu dlho nebola.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 15:20

Že je levnější Camry úplně jinde než dražší RAV4 je dobré vědě, díky za info. Potvrzuje mi to, že je RAV4 prostě předražená.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  16. 10. 2019 20:23

Za 700tis, 90kw a automat: golf, i30, civic. To vše je levnější nebo to má nějakou přidanou hodnotu (výkon, výbava). U hyundaie tuším i ventilované sedačky. Začínám si myslet, že si placený agent, anebo zhrzený zaměstnanec.

Odpovědět  |   | 

E15 by se mohl přejmenovat na antitoyota. On neví co chce a tak nemá nic.

Odpovědět  |   | 
E15  |  16. 10. 2019 21:20

Ale houby, jen mě poněkud překvapilo, jak Toyota přistupuje ke konstrukci a uživatelskému komfortu svých vozidel (určitě bych to ale nestavě jako Japonsko&Evropa, protože třeba přístup Hondy mi připadá zcela standardní). Budu to ilustrovat na takovém malicherném příkladu: Když u Toyoty (za 1.2 mil) připojíte nosič kol (přívěsný vozík) do továrně instalovaného přívěsného zařízení (pomíjím, že konkurence má dávno výklopné a Toyota je stále v 90tých letech), tak auto neví o tom, že má něco připojeno (řvou parkovací senzory, aktivuje se automatické brždění před překážkou atd.). Vy musíte jít do menu toho jejich bizarního infotainmentu a tam toto ručně odkliknout. Tento toyotí přístup k uživateli (zákazníkovi) prostě nikdy nepochopím...

Odpovědět  |   | 
DF  |  16. 10. 2019 23:15

Ak Toyotu neznasas, preco k nej pises komenty?

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 10:51

Jak nesnáším? Nemám k Toyotě žádný osobní vztah. Je to jen nechápavý údiv... Spíš nikdy nepochopím to nekritické fanouškovství...

Odpovědět  |   | 
DF  |  17. 10. 2019 11:59

Tvoj vztah je jasny z tvojich prispevkov.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 10. 2019 08:37

Tvojím rečiam nepridáva na dôveryhodnosti to, že stále omieľaš nadsadenú cenu. Keď zveličuješ cenu, tak čo ešte zveličuješ? To auto už pri uvedené stojí menej ako Kodiaq, ktorý sa už predáva roky. U Toyoty je zvykom, že keď na nasýtia prvokupovia, tak cena ide asi o 10% dole. Pri Corolle sa to už stalo. RAV4 bude za chvíľu na cenách predchodcu, čo je hlboko ped cenou vybaveného Kodiaqu a tak to auto aj beriem. Nie je žiadny vrchol dokonalosti len ďalšie SUV, ktoré má zatiaľ vysoké marže. Ale za chvíľu bude pod milión KČ v plnej výbave.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 11:19

Tak po dvěstěpadesátéosmé: Není možné cenově srovnávat kofigurovatelná a nekonfigurovatelná auta tak, že do toho konfigurovatelného naskládáte všechny položky toho nekonfigurovatelného. Ze srovnání Kodiaq, Tiguan, CR-V a RAV4 vychází RAV4 prostě nejdráž, protože bych musel jít do nejvyšší výbavy i přesto, že minimálně polovinu jejích výbavových prvků bych nechtěl. Ceníkovou cenu nijak nezveličuju. Nejvyšší výbava + barva + lepší audio + rezervní kolo + tažné = 1196300 Kč, takže cca 1,2 mil, jak píšu a to pořád není v ceně navigace (dle info, co o ní mám, je tak nemožná, že ani nemá smysl za ni připlácet) a nějaké další pikačoviny,co případně připadají v úvahu (střešní okno, povinná výbava, prodloužená záruka a pod.). Ani se slevou 15% se cena nedostane po milion, což je absurdní...
Mimochodem nedávno spustili konfigurátor a to taky stojí za vidění (horší jsem neviděl)

Odpovědět  |   | 
DF  |  17. 10. 2019 11:58

Kecas, Toyota nie je drahsia. Je lacnejsia, pretoze:
+ je spolahliva, pri 10 rocnych autach (TUV report) je v Top10 az 5x Toyota
+ Toyota ma najlacnejsi servis podla US YourMechanic
+ Toyota/Lexus dlhodobo vedia prieskumy spokojnosti zakaznikov
+ hybridny pohon ma Toyota drahsi (voci benzin automat) len o 2000 Eur, za tie peniaze dostane zakaznik 2x elektromotor, bateriu, riadiacu jednotku a nizsiu spotrebu, ktora mu vrati peniaze. Kde je konkurencia, ktora ma diesel v automate rovnako drahy ako hybrid s 2 pohonmi (benzin + elektro)?
+ hybridny Dynamic Force ma premiovy spalovak s priamym aj nepriamym vstrekom, elektronicky riadenym vstrekom, mazanim a chladenim. Ponuka nieco take konkurencia v mainstreame, v malych autach ako Yaris?
atd.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 13:29

Hele ty kecálku, mám tu po stopadesátýdevátý vypisovat, v čem je Toyota naopak horší? Myslím, že je to zbytečné stále opakovat. Jasně uvedl jsi nějaké plusy, ale ty z toho levnější auto nedělají. Stejně tak mohu uvést ještě delší seznam minusů...

Odpovědět  |   | 
DF  |  17. 10. 2019 13:58

Toyota ma plusy tam kde "ide o zivot a prachy", napr. vsetkych 6 bezpecnostnych asistentov dava uz v zaklade od lacneho mainstreamu az po drahu premiu. A minusy su tam "kde o vela nejde", napr. navigacia, infotainment, Android, atd.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 15:03

Hlídání mrtvého úhlu (jeden z mála užitečných asistentů) mají až v nejvyšší výbavě a do nižší si ho nelze připlatit... Ty ostatní asistenty se svými zásahy do řízení mohou snadno stát spíše nebezpečnostní (a to teď nemyslím konkrétně u Toyoty, ale obecně)

Odpovědět  |   | 
DF  |  17. 10. 2019 18:26

"Nebezpecnostni" plati hlavne pre konkurenciu.
Toyota dava uz od zakladu rovnako kvalitnych 6 asistentov do Corolly (za 20tis. eur) ako do Lexa (za 60tis. eur). Z toho vyplyva aj kvalita, ktora musi vyhovovat premii.
Vysledok je ten, ze napr. automaticke brzdenie je daleko pred konkurenciou v mainstreame. Toyota zabrzdi od 60km/h vo vsetkych disciplinach (vid. EuroNCAP video) vratane chodca v noci. Konkurencia zvlada vacsinou 30-40km/h a bez chodca v noci.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 10. 2019 14:44

Jinak např. v testu detekce chodců organizace AAA (to není ten pražský autobazar) dopadla Toyota docela tragicky, takže neplatí, že systémy Toyoty jsou stejně dobré jako systémy v Lexusu, nýbrž že systémy v Lexusu jsou stejně špatné jako ty v Toyotě (pokud jsou tedy stejné, jak píšeš).

Odpovědět  |   | 
DF  |  19. 10. 2019 03:16

Vies kto je AAA? Organizacia americkych autoklubov, ktora nerobi ziadne pravidelne crashtesty ako EuroNCAP, IIHS, NHTSA. Aka je jej doveryhodnost voci EuroNCAP?

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Niemand  |  17. 10. 2019 12:16

No CR-V tiež nie je zrovna konfigurovateľná. Čo má RAV len v TOP výbave čo ma CR-V už v nižších? Navigácia nie je potrebná. Dostane android auto a bude update aj pre autá čo už sú predané.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 13:25

CR-V sice taky není konfigurovatelná, ale výbavy jsou jakoby o jednu posunuté, takže stačí ta předposlední. Android auto a Toyota, to je taky absurdní písníčka. Co když ten retrofit nebude? Zatím je akorát zajíc v pytli, resp. holub na střeše...

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 10. 2019 14:50

Ale písal si o konkretnom prvku výbavy, čo si potreboval, tak som bol zvedavý. Lebo mne sa výbava CR-V zdá posunutá len cenou. Detailne sa mi to porovnávať nechce, ale pri letmom skúmaní tam nič extra nevidím.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 15:17

Matně si pamatuju, že hlavním důvodem pro nejvyšší výbavu u Toyoty měla být alespoň trochu svítící světla, která vám Toyota mimochodem nenechá vyzkoušet a ani vám k nim neposkytne parametr svítivosti, takže je to takový zajíc v pytli, kdy člověk netuší, co kupuje. Ale tak nějak předpokládám, že ta "lepší" v dražší výbavě, budou svítit snad líp (dynamické přisvětlování do zatáček jako má Tiguan nebo CR-V, ale stejně nemají)

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 10. 2019 20:02

To sú presne tie veci, ktoré ma utvrdzujú v tom, že RAV nie je top model. Corolla môže mať HUD priamo na čelné sklo, alebo matrix led. RAV je skôr orientovaná na komfortné prvky ako elektrické nastavenie sedadiel, alebo otváranie veka kufru. Svetlá sú rovnaké dvoch vyšších verziách. A v podstate rovnaké ako vo vyšších výbavách Corolly bez matrix led. A tie nesvietia zle.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 20:40

RAV4 Selection ovšem není výbavový stupeň, nýbrž designový úlet, takže je ze hry. Osobně bych teda těžko rozdýchával i ty chromované kliky dveří verze Executive (to není problém jen Toyoty, ale Japonců a Korejců obecně, že nej verze "vyšperkovávají" takovými kýči), ale lepší než lesklé plasty Selection.
Jinak upřesním, že RAV4 nemá elektrické nastavení sedadel, nýbrž sedadla! Spolujezdec si výšku prostě nenastaví (ani elektricky a ani nijak jinak) - to je další z nepochopitelných a nikde jinde nevídaných úletů (přitom tento problém se řešil už u minulé generace, potom při faceliftu minulé generace a nyní je tu opět...) .

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 10. 2019 05:36

Nový Civic v kombíku som ešte nevidel. i30 má u nás iné ceny ako v ČR kde sa snažia napraviť reputáciu. Pozeral som Ceed, ale Corolla s 1,2 stojí pri podobnej výbave ako Ceed s trojvalcom a vzadu je viac miesta. Okrem toho som po poslednej dovolenke dospel k názoru, že potrebujem trochu vyššiu svetlú výšku. Zvýšený kombík v tejto triede je len Octávka, za ktoré pýtajú strašné peniaze na to čo ponúka. A Focus, ktorý jazdí dobre, ale dizajnom ma nejak nezaujal a cena je nastavená tiež dosť vysoko, ak chem automat, tak som na cene hybridu. Ale chápem, že ten kto ide po cene od a šetrí na výbave asi do Toyoty nepôjde.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  16. 10. 2019 18:53

Toyota ma 3 továrne ktoré vyrábajú primárne pre EU. V SK cenníku už Corolla zlacňovala okrem toho sa zvýšili zľavy pre fleet.

Odpovědět  |   | 

a dává ty zimní kola, třeba nějaká automobilka to má podmíněný leasingem.

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  16. 10. 2019 10:08

Škoda, že z ponuky vypadol štvorvalec. V malých autách už ho používa iba zopár "skalných". Uvidíme ci tato zmena sa nepodpíše na spoľahlivosti. Doteraz ich benzínove motory patrili medzi najspolaivejsie.

Odpovědět  |   | 
Kiklop  |  16. 10. 2019 11:43

Pocet valcu je takove teotericke cislo, nejako jako kolik kdo mel sexualnich partneru. Neznamena ze ten s 12 bude zkusenejsi nez ten s 8. Vetsina beznych uzivatelu pocet valcu ani nijak moc nepozna. Jako vetsi problem dnesni doby vidim nedostatecne odzkouseni kompletnich celku v realnych podminkach. Kdy neni cilem aby motor byl bezkonfliktni u malych aut na 300 a u vetsich na 500k km. Ale vrtat se v tom, tu zere olej, tu lambda dela neplechu, tu neznama chyba ridici jednotky, tu rosici vstrkovac, opet vymenit rozvody, turbo turbuje ale mene .... a take, ze vykon je nekdy sproste slovo, za ktere je treba tucne zaplatit. Kdyby byl nejaky bezkonfliktni 3 valec 1.5L okolo 150 HP , tak by se zadny majitel maleho auta nezlobil.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2019 12:30

Třeba u i30 od hyundai je poznat rozdíl mezi 3 a 4 válci,konkrétně 1.0 a 1.4. Samozřejmě, výkonově, ale i kulturou chodu, hlučností, ten 4-válec je mnohem lepší.

Jinak, 3-válec 1.5 dělá BMW s různými výkony. Nevím teda, jak je bezkonfliktní, ale výkon mu zřejmě chybět nebude

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 10. 2019 13:13

Bohužel, zrovna ten tříválec u Hyundai se vůbec nepovedl, snad v ničem. Jenže třeba litrový TSI je kulturou chodu a hlučností daleko lepší. To samé dvanáctistovka od PSA.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2019 14:42

Litrový TSI neznám. Ale pokud automobilka umí udělat slušný 3-válec, tak pak zřejmě umí udělat i slušný 4-válec, takže v rámci jedné automobilky, si myslím, že bude ten rozdíl rozpoznatelný - myslím mezi 3 a 4 válcem z jedné stáje, podobně jako u toho Hyundai

Druhá věc je, že v některých modelech už ani není co srovnávat, protože se dělají jenom s 3-válcem, bohužel

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 10. 2019 19:01

Teorie, která v smutné realitě života, bohužel, vůbec neplatí.
Hyundai: tříválec 1,0 tragický, čtyřválec 1,4 dobrý. Škoda: tříválec 1,0 skvělý, čtyřválec 1,5 slabý. PSA: tříválec 1,2 takřka dokonalý, čtyřválec 1,6 jen problémový. Renault: tříválec 0,9 tragédie, čtyřválec 1,3 skvělý, na litrový tříválec zatím čekám...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2019 19:25

Tak to neumím posoudit, jel jsem jenom s Hyundai 1.0 a 1.4...

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 10. 2019 06:02

Ale motáš spolu jazdný prejav a spoľahlivosť. 1,6 od PSA jazdil dobre a pri novom sú už vychytané aj problémy. 0,9 od Renaltu je jazdne nič moc, ale motor dá v pohode 300 tisíc. Kým 1,2 čo bol jeho 4 valcoví brat jazdil dobre, ale často nedožil 100 tisíc.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 10. 2019 12:41

Ne, píšu pouze o jízdním projevu. Spolehlivost mě vůbec v dané chvíli nezajímala. Zrovna ta 1.6 byla mnohdy dost cukavá, nepředvídatelná. To samé 0.9 TCe od Renaultu, to byl vyloženě nepříjemný motor.

Odpovědět  |   | 
E15  |  16. 10. 2019 18:28

Ono spolehlivost a spotřeba jsou pěkné parametry, ale oceníte je hlavně, když pořizujete auto pro někoho jiného (např. do firmy pro zaměstnance), ale když chce člověk auto pro sebe, najednou to vidí trochu jinak - trápit se s něčím jen proto, že to je úsporné spolehlivé? Toyoto sorry jako... Pro mě je na prvním místě použitelnost (resp. něco jako uživatelská vstřícnost) a to u Toyoty nějak nenacházím... ba právě naopak... (některé bizarní úlety působí spíš jako naschvály)

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 10. 2019 19:10

100 lidi ~ 100 chuti. Toyoty se prodavaj jak housky na krame (vcetne hybridnich motorizaci), takze tak zle to asi nebude. Jasne, ze se nemusi zavdecit vsem... stejne jako automat vs manual, atmo vs turbo, rwd vs awd apod.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  16. 10. 2019 20:25

Podíl přes 4% není housky na krámě.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 10. 2019 20:36

Celosvetove se perou o nejprodavanejsi znacku (navic s koncerny). V top nejprodavanejsich vozu za 2018 brala Toyota 1., 3., 9. a 14. misto. Zde prubezne vysledky za 2019: focus2move.com/world-best-selling-car/ .

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 10. 2019 14:50

Tak ona trochu ta trochu podivínská spartánskost, kterou předvádí Toyota, může být také sympatická, ale sluší spíše levným značkám ala Dacia a pod.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 10. 2019 14:51

kdy už tu bude konečně možné opravovat překlepy?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 10. 2019 11:38

Zepředu ještě OK, ale bok a záď je jak když Civic osouloží malé auto a vznikne z toho tohle... Fakt ne.

Odpovědět  |   | 

zadek je po vzoru c-hr, prostě líbivé auto, které se díky technice bude velice dobře prodávat.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  17. 10. 2019 09:24

Jestli bude stát víc jak 450tisíc viz aktuální verze tak skvělý prodeje nebudou.V autotipu proti sobě postavily corolu 2.0hybrid,focus 1.0t 92kw a mazdu 3 120koní a corolla měla jen o půl litr menší apetit.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 09:59

Hybrid necadi ve meste a vychazi slusne v laboratori (snizuje celkove emise) - mimojine o tom to je. Mazda i Focus si mohou o prodejnich cislech Corolly nechat akorat zdat. O litr vice nebo mene uz nehraje zasadni roli. Bud na to auto mas nebo ne.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  17. 10. 2019 15:00

Mít na corollu tak si radši koupím za ty stejný prachy focus st.Prodeje mimo eu pro nás středoevropany nejsou důležité.

Odpovědět  |   | 

334900kč stojí hybridní yaris prime a je to od a lépe vybavená prime vip je 372900kč. Novináři nejezdí stejným stylem.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  18. 10. 2019 14:32

Hybrid s cvt od 436t kč ve slevě.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 229 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 262 N/A