S novou platformou a novým designem přijíždí v pořadí již čtvrtá generace hatchbacku od Toyoty zase o něco úspornější, bezpečnější a lépe ovladatelná.
Na zbrusu nové generaci Yarisu si dala Toyota opravdu záležet. Novinek je totiž u populárního malého hatchbacku opravdu dost. Vše přitom odpaluje design, který se od předchozí generace posunul vcelku razantně. Karoserie je více zakulacená, zaujme výraznými prolisy na bocích, ještě členitější zádí a docela agresivně vyhlížející přídí s full-LED světlomety.
I pod zevnějškem se mnohé změnilo. Yaris totiž stojí na architektuře TNGA, kterou v rámci novinky Toyota poprvé uvádí ve variantě GA-B pro kompaktní modely. Hlavní zprávou je, že oproti starému modelu má nyní Yaris nižší těžiště, celá posádka sedí o něco níže, širší je také rozchod kol a zvýšila se torzní tuhost. Obecně tak má být Yaris ještě ovladatelnější a čitelnější. Vpředu najdete zavěšení se vzpěrami McPherson, vzadu pak s torzní příčkou.
Na délku se hatchback zmenšil o nepatrných 5 mm (3940 mm), ale zároveň mu byl prodloužen rozvor o 50 mm (2560 mm). Na šířku rovněž narostl o 50 mm (1745 mm) a výška zase klesla o 40 mm (1470 mm). Ve výsledku má být uvnitř o chlup více místa, avšak bez úbytku prostoru nad hlavou cestujících, jelikož sedí o něco níže. Objem zavazadlového prostoru ještě neznáme.
Uvnitř chce navíc Yaris zaujmout kvalitnějším dojmem, například s plstěnou povrchovou úpravou výplní dveří a přístrojovým panelem z měkčených materiálů. Volant má menší průměr, v kapličce přístrojů najdete multifunkční TFT displeje, centrální obrazovka infotainmentu je dotyková a výbavu může rozšířit i 10palcový barevný head-up displej.
A když už jsme u výbavy, mezi volitelné prvky patří i odkládací místo s bezdrátovým dobíjením telefonu, vyhřívání volantu nebo ambientní osvětlení. Cílem pak bylo navrhnout nový Yaris jako nejbezpečnější malý vůz světa. Už ve standardní výbavě tak najdete inteligentní adaptivní tempomat nebo asistent pro jízdu v pruhu. Jako první malý vůz navíc dostane Yaris i centrální airbag mezi předními sedadly pro lepší ochranu posádky v případě bočního nárazu.
Pod kapotu Yarisu se dostává nová hybridní technika čtvrté generace ve formě ústrojí 1.5 Hybrid Dynamic Force. Jedná se o elektrifikovaný benzinový tříválec s Atkinsonovým cyklem, proměnným časováním ventilů a přepracovaným automatem e-CVT. Uvedený systém rovněž používá novou schopnější a lehčí lithium-iontovou baterii. Její kapacitu ale zatím neznáme.
Stejně tak zatím Toyota neprozrazuje ani přesné hodnoty výkonu či spotřeby paliva hybridního ústrojí. Odvodit si je nicméně můžeme z tvrzení, že systémový výkon Yarisu se zvýšil o 15 %, oproti staré generace hybridní varianty tedy nejspíš zajistí 85 kW (115 koní), kdežto se snížením spotřeby o 20 % by měla novinka kombinovaně jezdit za 3,2 litru na 100 km.
K motorizacím nám značka poskytne více informací později. K tomu dodává, že na vybraných trzích se bude nový Yaris nabízet i s čistě benzinovými tříválci o objemu 1,5 a 1,0 litru. Datum uvedení do prodeje však ještě neznáme.