Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

S novou platformou a novým designem přijíždí v pořadí již čtvrtá generace hatchbacku od Toyoty zase o něco úspornější, bezpečnější a lépe ovladatelná.

Na zbrusu nové generaci Yarisu si dala Toyota opravdu záležet. Novinek je totiž u populárního malého hatchbacku opravdu dost. Vše přitom odpaluje design, který se od předchozí generace posunul vcelku razantně. Karoserie je více zakulacená, zaujme výraznými prolisy na bocích, ještě členitější zádí a docela agresivně vyhlížející přídí s full-LED světlomety.

I pod zevnějškem se mnohé změnilo. Yaris totiž stojí na architektuře TNGA, kterou v rámci novinky Toyota poprvé uvádí ve variantě GA-B pro kompaktní modely. Hlavní zprávou je, že oproti starému modelu má nyní Yaris nižší těžiště, celá posádka sedí o něco níže, širší je také rozchod kol a zvýšila se torzní tuhost. Obecně tak má být Yaris ještě ovladatelnější a čitelnější. Vpředu najdete zavěšení se vzpěrami McPherson, vzadu pak s torzní příčkou.

Toyota láká na plug-in hybridní RAV4. Bude to nejvýkonnější verze v historii

Toyota láká na plug-in hybridní RAV4. Bude to nejvýkonnější verze v historii

Na délku se hatchback zmenšil o nepatrných 5 mm (3940 mm), ale zároveň mu byl prodloužen rozvor o 50 mm (2560 mm). Na šířku rovněž narostl o 50 mm (1745 mm) a výška zase klesla o 40 mm (1470 mm). Ve výsledku má být uvnitř o chlup více místa, avšak bez úbytku prostoru nad hlavou cestujících, jelikož sedí o něco níže. Objem zavazadlového prostoru ještě neznáme.

Uvnitř chce navíc Yaris zaujmout kvalitnějším dojmem, například s plstěnou povrchovou úpravou výplní dveří a přístrojovým panelem z měkčených materiálů. Volant má menší průměr, v kapličce přístrojů najdete multifunkční TFT displeje, centrální obrazovka infotainmentu je dotyková a výbavu může rozšířit i 10palcový barevný head-up displej.

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

A když už jsme u výbavy, mezi volitelné prvky patří i odkládací místo s bezdrátovým dobíjením telefonu, vyhřívání volantu nebo ambientní osvětlení. Cílem pak bylo navrhnout nový Yaris jako nejbezpečnější malý vůz světa. Už ve standardní výbavě tak najdete inteligentní adaptivní tempomat nebo asistent pro jízdu v pruhu. Jako první malý vůz navíc dostane Yaris i centrální airbag mezi předními sedadly pro lepší ochranu posádky v případě bočního nárazu.

Pod kapotu Yarisu se dostává nová hybridní technika čtvrté generace ve formě ústrojí 1.5 Hybrid Dynamic Force. Jedná se o elektrifikovaný benzinový tříválec s Atkinsonovým cyklem, proměnným časováním ventilů a přepracovaným automatem e-CVT. Uvedený systém rovněž používá novou schopnější a lehčí lithium-iontovou baterii. Její kapacitu ale zatím neznáme.

Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Stejně tak zatím Toyota neprozrazuje ani přesné hodnoty výkonu či spotřeby paliva hybridního ústrojí. Odvodit si je nicméně můžeme z tvrzení, že systémový výkon Yarisu se zvýšil o 15 %, oproti staré generace hybridní varianty tedy nejspíš zajistí 85 kW (115 koní), kdežto se snížením spotřeby o 20 % by měla novinka kombinovaně jezdit za 3,2 litru na 100 km.  

K motorizacím nám značka poskytne více informací později. K tomu dodává, že na vybraných trzích se bude nový Yaris nabízet i s čistě benzinovými tříválci o objemu 1,5 a 1,0 litru. Datum uvedení do prodeje však ještě neznáme.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků