Sedmnáct let. Tak dlouho jsme čekali na nástupce čtvrté generace Supry, kterou v minulém desetiletí masivně zpopularizovala série filmů Rychle a zběsile.

 Sedmnáct let. Tak dlouho jsme čekali na nástupce čtvrté generace Supry, kterou v minulém desetiletí masivně zpopularizovala série filmů Rychle a zběsile.

I díky tomu byla novinka tak ostře sledovaná a každé tajemství se automobilce opravdu těžce skrývalo. Jak pronesl sám prezident automobilky při představení: „Nejsme moc dobří v udržování tajemství“

I díky tomu byla novinka tak ostře sledovaná a každé tajemství se automobilce opravdu těžce skrývalo. Jak pronesl sám prezident automobilky při představení: „Nejsme moc dobří v udržování tajemství“

 Jenže Supra není jen filmová hvězda, v první řadě jde o skvělý sportovní vůz s rodokmenem, který sahá až do konce sedmdesátých let minulého století.

 Jenže Supra není jen filmová hvězda, v první řadě jde o skvělý sportovní vůz s rodokmenem, který sahá až do konce sedmdesátých let minulého století.

 Supra využívá ocelovo-hliníkový skelet, u něhož se podařilo dosáhnout dva a půl krát větší tuhosti než u Toyoty GT86, a ve výsledku je i tužší než supersport Lexus LFA, který využívá karbonového skeletu.

 Supra využívá ocelovo-hliníkový skelet, u něhož se podařilo dosáhnout dva a půl krát větší tuhosti než u Toyoty GT86, a ve výsledku je i tužší než supersport Lexus LFA, který využívá karbonového skeletu.

 Inženýři proto přišli s nejlepším možným poměrem mezi délkou rozvoru a rozchodem kol, 1,55. Tento poměr je pro sportovní auta klíčový.

 Inženýři proto přišli s nejlepším možným poměrem mezi délkou rozvoru a rozchodem kol, 1,55. Tento poměr je pro sportovní auta klíčový.

Vrchol motorové nabídky zastoupil šestiválec. Dostal označení RZ a nabídne velmi slušné hodnoty.

Vrchol motorové nabídky zastoupil šestiválec. Dostal označení RZ a nabídne velmi slušné hodnoty.

Z tří litrů objemu doluje 250 kW (340 koní) a 500 N.m točivého momentu. To bohatě stačí na to, aby sporťák akceleroval z 0 na 100 km/h za 4,3 vteřiny.

Z tří litrů objemu doluje 250 kW (340 koní) a 500 N.m točivého momentu. To bohatě stačí na to, aby sporťák akceleroval z 0 na 100 km/h za 4,3 vteřiny.

 Šestiválec doplní dvojice zážehových čtyřválců. Oba mají dva litry objemu, ale liší se výstupním výkonem.

 Šestiválec doplní dvojice zážehových čtyřválců. Oba mají dva litry objemu, ale liší se výstupním výkonem.

Všechny motory se kombinují s osmistupňovou automatickou převodovkou. Manuál je na cestě.

Všechny motory se kombinují s osmistupňovou automatickou převodovkou. Manuál je na cestě.

Co ale najdete v každé Supře, je aktivní zadní diferenciál, který se nastavuje během jízdy pomocí speciální řídící jednotky. Auto bylo pečlivě testováno v běžných každodenních podmínkách i na okruhu v Nürburgringu.

Co ale najdete v každé Supře, je aktivní zadní diferenciál, který se nastavuje během jízdy pomocí speciální řídící jednotky. Auto bylo pečlivě testováno v běžných každodenních podmínkách i na okruhu v Nürburgringu.

I díky tomu byla novinka tak ostře sledovaná a každé tajemství se automobilce opravdu těžce skrývalo. Jak pronesl sám prezident automobilky při představení: „Nejsme moc dobří v udržování tajemství“
 Jenže Supra není jen filmová hvězda, v první řadě jde o skvělý sportovní vůz s rodokmenem, který sahá až do konce sedmdesátých let minulého století.
 Supra využívá ocelovo-hliníkový skelet, u něhož se podařilo dosáhnout dva a půl krát větší tuhosti než u Toyoty GT86, a ve výsledku je i tužší než supersport Lexus LFA, který využívá karbonového skeletu.
 Inženýři proto přišli s nejlepším možným poměrem mezi délkou rozvoru a rozchodem kol, 1,55. Tento poměr je pro sportovní auta klíčový.
10
Fotogalerie

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Předhánět se v aukcích o první produkční modely nových aut je pro milionáře oblíbená kratochvíle. A nová Supra šla vyloženě na dračku.

Dražba vůbec první produkční Toyoty Supra proběhla na prestižní automobilové aukci Barrett-Jackson v arizonském městě Scottsdale. Kladivo udeřilo až při částce 2,1 milionu dolarů, což je v přepočtu 48.170.000 Kč.

Jen pro srovnání: Pěkné Bugatti Veyron koupíte za 40 milionů. Stejně jako u prvního Mustangu Shelby GT500, který se zde také dražil, půjdou všechny peníze na charitu. První Ford Mustang Shelby GT500 se vydražil za v přepočtu 24,7 milionu korun.

Výtěžek z aukce šel Americké kardiologické asociaci a nadaci amerického novináře Boba Woodruffa, která pomáhá obětem 11. září a válečným veteránům s jejich rodinami. Zatímco majitele prvního Mustangu známe, stal se jím jeden z majitelů aukce Barrett Jackson, u Supry je jeho totožnost neznámá.

O jeho novém autě ale něco víme. Tím je úplně první produkční Toyota GR Supra s výrobním číslem VIN 20201, kdy 2020 znamená rok a 1 pořadové číslo výroby. První vlaštovka přichází v unikátní barevné kombinaci, která v běžné produkci nebude k mání.

Matně stříbrnému laku sekundují červeně lakované kryty zrcátek a matně černá kola. V interiéru se barevná kombinace opakuje, jen navíc přidává karbonové doplňky. Samozřejmostí je i ručně podepsaný kryt motoru od šéfa automobilky Akia Toyody.

Za astronomickou sumu novopečeného majitele samozřejmě nečeká jen samotné auto, ale i na míru ušitá závodní kombinéza, dva VIP vstupy na závod Toyota Owners 400 na americkém okruhu Richmond Raceway a šance vyhrát jízdu v Safety car s automobilovým závodníkem Michaelem Waltripem.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud