Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Předhánět se v aukcích o první produkční modely nových aut je pro milionáře oblíbená kratochvíle. A nová Supra šla vyloženě na dračku.

Dražba vůbec první produkční Toyoty Supra proběhla na prestižní automobilové aukci Barrett-Jackson v arizonském městě Scottsdale. Kladivo udeřilo až při částce 2,1 milionu dolarů, což je v přepočtu 48.170.000 Kč.

Jen pro srovnání: Pěkné Bugatti Veyron koupíte za 40 milionů. Stejně jako u prvního Mustangu Shelby GT500, který se zde také dražil, půjdou všechny peníze na charitu. První Ford Mustang Shelby GT500 se vydražil za v přepočtu 24,7 milionu korun.

Výtěžek z aukce šel Americké kardiologické asociaci a nadaci amerického novináře Boba Woodruffa, která pomáhá obětem 11. září a válečným veteránům s jejich rodinami. Zatímco majitele prvního Mustangu známe, stal se jím jeden z majitelů aukce Barrett Jackson, u Supry je jeho totožnost neznámá.

Chevrolety Camaro z filmů Transformers jdou do aukce. Na silnice ale nemohou

Chevrolety Camaro z filmů Transformers jdou do aukce. Na silnice ale nemohou

O jeho novém autě ale něco víme. Tím je úplně první produkční Toyota GR Supra s výrobním číslem VIN 20201, kdy 2020 znamená rok a 1 pořadové číslo výroby. První vlaštovka přichází v unikátní barevné kombinaci, která v běžné produkci nebude k mání.

Matně stříbrnému laku sekundují červeně lakované kryty zrcátek a matně černá kola. V interiéru se barevná kombinace opakuje, jen navíc přidává karbonové doplňky. Samozřejmostí je i ručně podepsaný kryt motoru od šéfa automobilky Akia Toyody.

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Za astronomickou sumu novopečeného majitele samozřejmě nečeká jen samotné auto, ale i na míru ušitá závodní kombinéza, dva VIP vstupy na závod Toyota Owners 400 na americkém okruhu Richmond Raceway a šance vyhrát jízdu v Safety car s automobilovým závodníkem Michaelem Waltripem.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků