Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Předhánět se v aukcích o první produkční modely nových aut je pro milionáře oblíbená kratochvíle. A nová Supra šla vyloženě na dračku.

Dražba vůbec první produkční Toyoty Supra proběhla na prestižní automobilové aukci Barrett-Jackson v arizonském městě Scottsdale. Kladivo udeřilo až při částce 2,1 milionu dolarů, což je v přepočtu 48.170.000 Kč.

Jen pro srovnání: Pěkné Bugatti Veyron koupíte za 40 milionů. Stejně jako u prvního Mustangu Shelby GT500, který se zde také dražil, půjdou všechny peníze na charitu. První Ford Mustang Shelby GT500 se vydražil za v přepočtu 24,7 milionu korun.

Výtěžek z aukce šel Americké kardiologické asociaci a nadaci amerického novináře Boba Woodruffa, která pomáhá obětem 11. září a válečným veteránům s jejich rodinami. Zatímco majitele prvního Mustangu známe, stal se jím jeden z majitelů aukce Barrett Jackson, u Supry je jeho totožnost neznámá.

Chevrolety Camaro z filmů Transformers jdou do aukce. Na silnice ale nemohou

Chevrolety Camaro z filmů Transformers jdou do aukce. Na silnice ale nemohou

O jeho novém autě ale něco víme. Tím je úplně první produkční Toyota GR Supra s výrobním číslem VIN 20201, kdy 2020 znamená rok a 1 pořadové číslo výroby. První vlaštovka přichází v unikátní barevné kombinaci, která v běžné produkci nebude k mání.

Matně stříbrnému laku sekundují červeně lakované kryty zrcátek a matně černá kola. V interiéru se barevná kombinace opakuje, jen navíc přidává karbonové doplňky. Samozřejmostí je i ručně podepsaný kryt motoru od šéfa automobilky Akia Toyody.

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Za astronomickou sumu novopečeného majitele samozřejmě nečeká jen samotné auto, ale i na míru ušitá závodní kombinéza, dva VIP vstupy na závod Toyota Owners 400 na americkém okruhu Richmond Raceway a šance vyhrát jízdu v Safety car s automobilovým závodníkem Michaelem Waltripem.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek