Nová Toyota Supra už se klube na svět, bude to hybrid

Nová Toyota Supra už se klube na svět, bude to hybrid

Připravovaná Toyota Supra vzniká ve spolupráci s německou automobilkou BMW. Použije dokonce shodnou podvozkovou platformu s připravovaným BMW Z5, auta se ale budou vzájemně hodně lišit, a to nejen designem.

Nová Supra by měla používat prodlouženou verzi platformy, zároveň tak bude celkově o poznání rozměrnější než sourozenec z Mnichova. Další odlišnosti budou pochopitelně vycházet z toho, že BMW bude kabriolet s plátěnou střechou, zatímco Toyota klasické kupé. 

Novou Toyotu Supra a BMW Z5 bude vyrábět rakouská Magna Steyr

Novou Toyotu Supra a BMW Z5 bude vyrábět rakouská Magna Steyr

Příliš podobnosti byste nenašli ani v otázce techniky, Toyota u Supry použije hybridní jednotku. Spalovací motor bude primárně pohánět zadní kola, s pohonem těch předních by měl pomáhat elektromotor. Spekuluje se, že Toyota přidá elektromotor i k pohonu zadních kol.

Samozřejmostí je také funkce rekuperace, která uleví brzdám a zároveň energii uchová pro další akceleraci. Nová Supra by přitom měla být vůbec prvním modelem značky, který bude disponovat dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Nový sporťák od Toyoty se zřejmě bude znovu jmenovat Supra

Nový sporťák od Toyoty se zřejmě bude znovu jmenovat Supra

Navzdory hybridní technice by se měla hmotnost udržet pod 1400 kilogramy. Tajemství hledejte v lehkých materiálech a kompaktních akumulátorech, které neohromí dojezdem, ale pomůžou zejména s krátkodobou akcelerací. Představení obou modelů by se mělo odehrát v horizontu několika měsíců, nejpozději zkraje příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků