Nová Toyota Supra odhalena! Takto vypadá bez maskování

Toyota se dlouhou dobu snažila tajit konečné vzezření nové Supry a lákala nás maskovaným prototypem. Teď už však na internet uniká první fotografie plně odhaleného vozu.

Japonská automobilka si finální vzhled nové generace Supry přísně tajila, jenže nyní se na diskuzním fóru SupraMKV objevila fotka zveřejňující nemaskovanou příď očekávaného sporťáku. Co již naznačil testovací prototyp, tak uniklý záběr jen dále potvrzuje. Nová Supra ctí designový směr původního konceptu FT-1, ale pochopitelně vypadá o něco zdrženlivěji.

Bez maskování zde každopádně více vyniká tvarování předního nárazníku, boční otvory kolem diodových světlometů a dále můžete zahlédnout i otvory na předních blatnících. Z odrazu světla je patrná i vyboulená střecha vozu. Nesmíme pak zapomenout, že někde na přídi se ještě objeví umístění registrační značky.

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Co o Supře zatím víme? O vývoji a sdílení techniky s BMW a jeho roadsterem Z4 snad již slyšel každý. Ve vrcholné specifikaci by tak měla Supra používat třílitrový řadový šestiválec o výkonu kolem 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 Nm. Nedávno se pak vedení BMW zařeklo, že obě auta budou rozdílně naladěna, měla by se tedy projevovat jiným charakterem a v rámci automobilek zastávat jiné role.

Podle dostupných zpráv dostane Supra výlučně dvouspojkovou převodovku, která bude přenášet sílu pohonné jednotky výhradně na kola zadní nápravy. V zákulisí se špitá, že by vůz měl zvládnout akceleraci z místa na stovku za 4,5 sekundy. Hmotnost vozu se má pohybovat okolo 1500 kg. Ke všemu se prý v budoucnu dočkáme i přiostřené verze GRMN.

Toyota již oficiálně potvrdila, že novou Supru představí na lednovém autosalonu v Detroitu. Ke kompletnímu odhalení vozu tak dojde nejpozději kolem 14. ledna 2019.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků