Nová Toyota Supra odhalena! Takto vypadá bez maskování

Toyota se dlouhou dobu snažila tajit konečné vzezření nové Supry a lákala nás maskovaným prototypem. Teď už však na internet uniká první fotografie plně odhaleného vozu.

Japonská automobilka si finální vzhled nové generace Supry přísně tajila, jenže nyní se na diskuzním fóru SupraMKV objevila fotka zveřejňující nemaskovanou příď očekávaného sporťáku. Co již naznačil testovací prototyp, tak uniklý záběr jen dále potvrzuje. Nová Supra ctí designový směr původního konceptu FT-1, ale pochopitelně vypadá o něco zdrženlivěji.

Bez maskování zde každopádně více vyniká tvarování předního nárazníku, boční otvory kolem diodových světlometů a dále můžete zahlédnout i otvory na předních blatnících. Z odrazu světla je patrná i vyboulená střecha vozu. Nesmíme pak zapomenout, že někde na přídi se ještě objeví umístění registrační značky.

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Co o Supře zatím víme? O vývoji a sdílení techniky s BMW a jeho roadsterem Z4 snad již slyšel každý. Ve vrcholné specifikaci by tak měla Supra používat třílitrový řadový šestiválec o výkonu kolem 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 Nm. Nedávno se pak vedení BMW zařeklo, že obě auta budou rozdílně naladěna, měla by se tedy projevovat jiným charakterem a v rámci automobilek zastávat jiné role.

Podle dostupných zpráv dostane Supra výlučně dvouspojkovou převodovku, která bude přenášet sílu pohonné jednotky výhradně na kola zadní nápravy. V zákulisí se špitá, že by vůz měl zvládnout akceleraci z místa na stovku za 4,5 sekundy. Hmotnost vozu se má pohybovat okolo 1500 kg. Ke všemu se prý v budoucnu dočkáme i přiostřené verze GRMN.

Toyota již oficiálně potvrdila, že novou Supru představí na lednovém autosalonu v Detroitu. Ke kompletnímu odhalení vozu tak dojde nejpozději kolem 14. ledna 2019.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků