Nová Toyota RAV4 přijíždí

Toytoa RAV4 se objevila poprvé na automobilovém trhu v roce 1994 ve třídveřové verzi. Postupem času přibyla i verze pětidvéřová. V České republice se prodalo 1 164 automobilů první generace. Zajímavé je, že plných 70% zákazníků si v RAV4 kupovalo svou první Toyotu.
Nová Toyota RAV4 přijíždí
Toytoa RAV4 se objevila poprvé na automobilovém trhu v roce 1994 ve třídveřové verzi. Postupem času přibyla i verze pětidvéřová. V České republice se prodalo 1 164 automobilů první generace. Zajímavé je, že plných 70% zákazníků si v RAV4 kupovalo svou první Toyotu.

Po své premiéře na ženevském autosaloně přichází nový RAV4 do České republiky. Nový RAV4 je upoutá velmi výrazným designem (viz fotografie). Oproti svému předchůdci působí nový RAV4 originelněji díky šestnáctipalcovým litým kolům masivním blatníkům. Mohutná maska v lichoběžníkovém provedení a po jejích stranách nápadné pětiúhelníkové světlomety, dotvářejí sportovní vzhled RAV4. Pětidvéřové provedení těží i ze sportovně navržených střešních ližin a decentního spoileru zakončujícího střechu.

Třídveřová verze je řešena zcela odlišně. Svědčí o tom „svalné“ blatníky zadních kol. Zajímavým prvkem je široký b-sloupek v barvě karoserie a začerněný c-sloupek, takže třídveřový RAV4 působí jako by c-sloupek ani neměl.

K větší porci prostoru a lepší variabilitě interiéru přispívá zejména snaha o přiblížení se kategorii MPV. Sedadla v RAV4 byla zdokonalena tak, aby poskytovala větší dávku komfortu i bezpečnosti. Přední sedadla prodělala změny jak tvarové, tak velikostní a navíc je možné je ve větší míře nastavovat podle potřeb cestujících. U řidičova sedadla je možné nastavit i výšku sedáku. Zcela nově jsou pojatá zadní sedadla. Lze je posouvat v rozmezí 150 mm, a tím zvětšovat prostor pro nohy cestujících nebo pro zavazadla. Sedadla mohou být čalouněna dvěma typy látek nebo pravou kůží.

V interiéru najdeme množství odkládacích prostorů (celkem 10). Jmenujme držáky na nápoje, přihrádku na mince a karty nebo speciální přihrádku pro uložení slunečních brýlí.

Pohodlí posádky dotváří autorádio s přehrávačem kazet nebo kompaktních disků a čtyřmi reproduktory. Ovládací panel je umístěn o 20 cm výše, což velmi ulehčuje ovládání.

Nový RAV4 je poháněn dvěma čtyřválcovými motory VVT-i a od příštího roku se počítá, také s uvedením turbodieselového motoru. První je 1.8 s výkonem 110 ks při 6 000 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 161 Nm pří 4 200 ot./min. Spotřeba paliva činí v průměru 7,4 l na 100 km. Motor 1.8 je dodáván s pětistupňovou převodovkou a pouze s předním pohonem.

Druhým, bezesporu zajímavějším motorem, je dvoulitr s výkonem 150 ks při 6 000 ot./min. a točivým momentem 192 Nm při 4 000 ot./min. Spotřeba paliva činí v průměru 8,8 l nebo 9,3 l (automat. převodovka) na 100 km. Dvoulitrový RAV4 je dodávám s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.

Podvozek nové generace RAV4 prošel řadou vylepšení směřujících ke zvýšení komfortu posádky a ovladatelnosti vozu. Patří k nim i pomocný rám, ke kterému jsou připevněny nápravy. Ta přední se skládá ze spodního ramene ve tvaru písmene L a vzpěry McPherson. Její konstrukce byla upravena tak, aby vyhovovala použití tlumičů naplněných nízkotlakou směsí dusíku a příčného torzního stabilizátoru.

Zadní náprava je tvořena dvěma rameny v lichoběžníkovém uspořádání. Dráha pérování je nyní delší, což také přispělo k většímu pohodlí posádky i k lepšímu chování automobilu v terénu.

Špičkový podvozek dobře doplňují, již zmíněná, šestnáctipalcová litá kola obutá do pneumatik 215/70 R16.

Toyota RAV 4 pořídíte v základní verzi (třídvéřová, 1.8 16V, přední pohon) od 674 850,- Kč vč. DPH. Cena nejvýše postavené verze (pětidvéřová, 2.0 16V, 4x4, automatická převodovka) činí v základní výbavě 874 850,- Kč. vč. DPH.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků