Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Nová generace úspěšného SUV vypadá sportovněji než ta předcházející. Aktuálně si odbývá premiéru v New Yorku.

I když se současná generace středně velkého SUV značky Toyota prodává stále velmi dobře, v předvečer zahájení autosalonu v New Yorku již odhalili nástupce. Novinka je postavena na nové platformě TGNA, což znamená mírné rozšíření vozu (o tři centimetry). Délka naopak zůstala prakticky stejná.

Toyota konečně odhalila nový Auris do detailu. Včetně interiéru

Toyota konečně odhalila nový Auris do detailu. Včetně interiéru

Design se oproti současnosti stal více dramatickým. Například zaujmou "hranaté" plastové lemy podběhů, nazlobeně se tvářící přední partie vozu, či neotřelý předěl mezi střechou a zbytkem karoserie na sloupku C. Střecha samozřejmě může být lakovaná kontrastní barvou, jak už dnes začíná být téměř standardem. Na auto bude možné namontovat až 19palcová kola.

Á propos, nepřípomíná vám vůz něco? Jako by "fušoval" do kšeftu Lexusu RX! A to nejenom tvarem blatníků, ale třeba i plovoucím zadním sloupkem.

Uvnitř je také jiné uspořádání. Palubní deska vypadá nižší a logičtěji uspořádaná. Z prostřední části vyčnívá velký dotykový displej, nastavování klimatizace se bude dělat prostřednictvím klasických otočných ovladačů. Do výbavy se dostane i osmisetwattový audiosystém od JBL.

Do standardní výbavy se dostane řada bezpečnostních elektronických asistentů. Z nich lze zmínit například autonomní brzdění, systém pro udržení vozu v příslušném jízdním pruhu a třeba i asistent pro autonomní jízdu v kolonách.

Test ojetiny: Toyota Avensis - od mercedesu na úroveň laguny

Test ojetiny: Toyota Avensis - od mercedesu na úroveň laguny

RAV 4 bude samozřejmě v nabídce jak s pohonem předních, tak i všech čtyř kol. U klasického pohonu se spalovacím motorem bude možné posílat na zadní kola až 50 procent točivého momentu. Čtyřkolka bude rovněž k mání i pro varianty s hybridním pohonem. V tomto případě se nyní podařilo zvýšit točivý moment na elektricky poháněných zadních kolech o třicet procent.

Na americkém trhu bude pod kapotou nadále zážehový čtyřválec se zdvihovým objemem 2,5 litru. To platí i pro hybridní verzi. U nás bude vedle hybridu k dispozici i nový dvoulitrový benzinový čtyřválec s manuální i automatickou převodovkou. Na naftu ani nečekejte, tu supluje právě hybrid.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků