Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Nová generace úspěšného SUV vypadá sportovněji než ta předcházející. Aktuálně si odbývá premiéru v New Yorku.

I když se současná generace středně velkého SUV značky Toyota prodává stále velmi dobře, v předvečer zahájení autosalonu v New Yorku již odhalili nástupce. Novinka je postavena na nové platformě TGNA, což znamená mírné rozšíření vozu (o tři centimetry). Délka naopak zůstala prakticky stejná.

Toyota konečně odhalila nový Auris do detailu. Včetně interiéru

Toyota konečně odhalila nový Auris do detailu. Včetně interiéru

Design se oproti současnosti stal více dramatickým. Například zaujmou "hranaté" plastové lemy podběhů, nazlobeně se tvářící přední partie vozu, či neotřelý předěl mezi střechou a zbytkem karoserie na sloupku C. Střecha samozřejmě může být lakovaná kontrastní barvou, jak už dnes začíná být téměř standardem. Na auto bude možné namontovat až 19palcová kola.

Á propos, nepřípomíná vám vůz něco? Jako by "fušoval" do kšeftu Lexusu RX! A to nejenom tvarem blatníků, ale třeba i plovoucím zadním sloupkem.

Uvnitř je také jiné uspořádání. Palubní deska vypadá nižší a logičtěji uspořádaná. Z prostřední části vyčnívá velký dotykový displej, nastavování klimatizace se bude dělat prostřednictvím klasických otočných ovladačů. Do výbavy se dostane i osmisetwattový audiosystém od JBL.

Do standardní výbavy se dostane řada bezpečnostních elektronických asistentů. Z nich lze zmínit například autonomní brzdění, systém pro udržení vozu v příslušném jízdním pruhu a třeba i asistent pro autonomní jízdu v kolonách.

Test ojetiny: Toyota Avensis - od mercedesu na úroveň laguny

Test ojetiny: Toyota Avensis - od mercedesu na úroveň laguny

RAV 4 bude samozřejmě v nabídce jak s pohonem předních, tak i všech čtyř kol. U klasického pohonu se spalovacím motorem bude možné posílat na zadní kola až 50 procent točivého momentu. Čtyřkolka bude rovněž k mání i pro varianty s hybridním pohonem. V tomto případě se nyní podařilo zvýšit točivý moment na elektricky poháněných zadních kolech o třicet procent.

Na americkém trhu bude pod kapotou nadále zážehový čtyřválec se zdvihovým objemem 2,5 litru. To platí i pro hybridní verzi. U nás bude vedle hybridu k dispozici i nový dvoulitrový benzinový čtyřválec s manuální i automatickou převodovkou. Na naftu ani nečekejte, tu supluje právě hybrid.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků