Nová Toyota RAV4 je připravena ke startu

Jeden z nejpopulárnějších zástupců třídy SUV v Evropě, Toyota RAV4, brzy zaútočí již svou třetí generací. Nová RAV4 nám pořádně vyrostla, na délku nyní měří 4395 mm (+ 175 mm) a na šířku 1815 mm (+ 80 mm). Rozvor se zvětšil na přijatelných 2560 mm (+ 70 mm), a tak se Toyota zvětšila i uvnitř. Pro praktickou část je přichystán zavazadlový prosotr se zcela rovnou ložnou plochou s možností sklopení a posunování zadních sedaček bez nutnosti vyjmutí opěrek hlavy.

Pod kapotou najdeme trojici motorů. Jeden benzínový motor o objemu 2 litry s technologií VVT-i a s výkonem 110 kW (150 k) a kroutícím momentem 195 Nm. Tento motor bude dodáván s pětistupňovým manuálem, nebo čtyřstupňovým automatem. RAV4 s tímto motorem zrychlí na stovku za 10,6 s a dosáhne maximální rychlosti 185 km/h, v případě automatické převodovky bude sprint na stovku trvat 12 s a maximální rychlost klesne na 175 km/h. Kombinovaná spotřeba bude v případě manuální převodovky činit 8,8 l a v případě automatu 9,1 l na 100 km. Další dva motory jsou již zástupci nafty. Oba mají shodný objem 2.2 l a liší se pouze naladěním a výkonem. Slabší 2.2 D-4D bude disponovat výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 310 Nm. S tímto motorem Toyota zrychlí na stovku za 10,5 s a dosáhne maximální rychlosti 180 km/h. Druhý, silnější, nafťák bude dosahova výkonu 130 kW (177 k) a točivého momentu 400 Nm. 1595 kg těžké auto dokáže tento motor rozjet na stovku za 9,3 s a RAV4 s ním dosáhne maximální rychlosti 200 km/h, to vše při kombinované spotřebě 7,2 l na 100 km.

Ve výbavě Toyoty RAV4 najdeme vše, co k danému segmentu patří. Kompletní bezpečností výbava, od airbagu, stabilizačního systému až po náhon na všechna kola. Pro komfortní cestování bude sloužit navigace, automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava a další prvky zvyšující komfort jízdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků