Nová Toyota RAV4 je připravena ke startu

Jeden z nejpopulárnějších zástupců třídy SUV v Evropě, Toyota RAV4, brzy zaútočí již svou třetí generací. Nová RAV4 nám pořádně vyrostla, na délku nyní měří 4395 mm (+ 175 mm) a na šířku 1815 mm (+ 80 mm). Rozvor se zvětšil na přijatelných 2560 mm (+ 70 mm), a tak se Toyota zvětšila i uvnitř. Pro praktickou část je přichystán zavazadlový prosotr se zcela rovnou ložnou plochou s možností sklopení a posunování zadních sedaček bez nutnosti vyjmutí opěrek hlavy.

Pod kapotou najdeme trojici motorů. Jeden benzínový motor o objemu 2 litry s technologií VVT-i a s výkonem 110 kW (150 k) a kroutícím momentem 195 Nm. Tento motor bude dodáván s pětistupňovým manuálem, nebo čtyřstupňovým automatem. RAV4 s tímto motorem zrychlí na stovku za 10,6 s a dosáhne maximální rychlosti 185 km/h, v případě automatické převodovky bude sprint na stovku trvat 12 s a maximální rychlost klesne na 175 km/h. Kombinovaná spotřeba bude v případě manuální převodovky činit 8,8 l a v případě automatu 9,1 l na 100 km. Další dva motory jsou již zástupci nafty. Oba mají shodný objem 2.2 l a liší se pouze naladěním a výkonem. Slabší 2.2 D-4D bude disponovat výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 310 Nm. S tímto motorem Toyota zrychlí na stovku za 10,5 s a dosáhne maximální rychlosti 180 km/h. Druhý, silnější, nafťák bude dosahova výkonu 130 kW (177 k) a točivého momentu 400 Nm. 1595 kg těžké auto dokáže tento motor rozjet na stovku za 9,3 s a RAV4 s ním dosáhne maximální rychlosti 200 km/h, to vše při kombinované spotřebě 7,2 l na 100 km.

Ve výbavě Toyoty RAV4 najdeme vše, co k danému segmentu patří. Kompletní bezpečností výbava, od airbagu, stabilizačního systému až po náhon na všechna kola. Pro komfortní cestování bude sloužit navigace, automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava a další prvky zvyšující komfort jízdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků