Prius patří k nejslavnějším modelům značky Toyota a bezpochyby jej lze označit za jejího průkopníka v oblasti hybridního pohonu. Toyota

Prius patří k nejslavnějším modelům značky Toyota a bezpochyby jej lze označit za jejího průkopníka v oblasti hybridního pohonu. | Toyota

Aby zůstal zelený přístup k mobilitě stále atraktivní, Toyota se při vývoji páté generace soustředila na dynamické jízdní vlastnosti, prostornost, moderní technologie a vizuálně zajímavý obal. Toyota

Aby zůstal zelený přístup k mobilitě stále atraktivní, Toyota se při vývoji páté generace soustředila na dynamické jízdní vlastnosti, prostornost, moderní technologie a vizuálně zajímavý obal. | Toyota

Novinka využívá platformu TNGA druhé generace vyznačující se zvýšenou tuhostí. Toyota

Novinka využívá platformu TNGA druhé generace vyznačující se zvýšenou tuhostí. | Toyota

Vpředu najdeme nápravu typu MacPherson. Toyota

Vpředu najdeme nápravu typu MacPherson. | Toyota

Vzadu je dvojité příčné rameno. Toyota

Vzadu je dvojité příčné rameno. | Toyota

Celkově zvýšená tuhost základu přidává Priusu na stabilitě mrštnosti. Toyota

Celkově zvýšená tuhost základu přidává Priusu na stabilitě mrštnosti. | Toyota

Japonský trh přivítá dvě motorizace. Toyota

Japonský trh přivítá dvě motorizace. | Toyota

První z nich je založená na dvoulitrovém čtyřválci Dynamic Force podpořeným elektromotorem čerpajícím energii z li-on baterie. Toyota

První z nich je založená na dvoulitrovém čtyřválci Dynamic Force podpořeným elektromotorem čerpajícím energii z li-on baterie. | Toyota

Motivací pro nákup je pohon všech kol. Toyota

Motivací pro nákup je pohon všech kol. | Toyota

Alternativou je paralelní hybridní systém využívající motory o objemech 1.8 a 2.0 s výkonem až 144 kW. Toyota

Alternativou je paralelní hybridní systém využívající motory o objemech 1.8 a 2.0 s výkonem až 144 kW. | Toyota

Použitelnost na výletech umocňuje přítomnost dvou zásuvek (100 V AC / 1 500 W). Příslušenství je napájeno energií pouze z baterie, a pokud dosáhnete jejího minima, přidá se i spalovací motor. Toyota

Použitelnost na výletech umocňuje přítomnost dvou zásuvek (100 V AC / 1 500 W). Příslušenství je napájeno energií pouze z baterie, a pokud dosáhnete jejího minima, přidá se i spalovací motor. | Toyota

Velkým pomocníkem jsou solární panely napájející baterii, když je vůz zaparkovaný. Toyota

Velkým pomocníkem jsou solární panely napájející baterii, když je vůz zaparkovaný. | Toyota

Tento systém také dodává energii pro funkci klimatizace a dalších prvků výbavy. Toyota

Tento systém také dodává energii pro funkci klimatizace a dalších prvků výbavy. | Toyota

Za ideálních podmínek mohou solární panely ročně vygenerovat energii pro ujetí 1 250 kilometrů. Toyota

Za ideálních podmínek mohou solární panely ročně vygenerovat energii pro ujetí 1 250 kilometrů. | Toyota

S novým Priusem automobilka pochopitelně posunula laťku asistentů. Toyota

S novým Priusem automobilka pochopitelně posunula laťku asistentů. | Toyota

Základní výbavu rozšířil systém dálkového zajíždění na parkovací místo. Toyota

Základní výbavu rozšířil systém dálkového zajíždění na parkovací místo. | Toyota

Na palubě najdeme balíček Toyota Safety Sense zahrnující přední a zadní kameru (pro digitální zpětné zrcátko) a záznamník jízdy. Toyota

Na palubě najdeme balíček Toyota Safety Sense zahrnující přední a zadní kameru (pro digitální zpětné zrcátko) a záznamník jízdy. | Toyota

Po vizuální stránce se pátá generace výrazně proměnila a stává se těžko přehlédnutelnou. Toyota

Po vizuální stránce se pátá generace výrazně proměnila a stává se těžko přehlédnutelnou. | Toyota

Příď přijala podobu ostatních modelů a to zejména co se týče LED světel a masky chladiče. Toyota

Příď přijala podobu ostatních modelů a to zejména co se týče LED světel a masky chladiče. | Toyota

Výrazným prvkem jsou rovněž 19palcová kola a světelný pruh vzadu. Toyota

Výrazným prvkem jsou rovněž 19palcová kola a světelný pruh vzadu. | Toyota

Minimalistický interiér slibuje ergonomickou přívětivost zachováním fyzických tlačítek pro ovládání klimatizace, výhřevu/chlazení sedadel a dalších komfortních prvků. Toyota

Minimalistický interiér slibuje ergonomickou přívětivost zachováním fyzických tlačítek pro ovládání klimatizace, výhřevu/chlazení sedadel a dalších komfortních prvků. | Toyota

Palubní deska je vybavena osvětlením, které blikáním upozorní řidiče na detekované objekty v okolí. Toyota

Palubní deska je vybavena osvětlením, které blikáním upozorní řidiče na detekované objekty v okolí. | Toyota

Centrem zábavy se stává multimediální systém s 12,3 palců velkou obrazovkou, zatímco veškerá jízdní data se zobrazují na digitálním přístrojovém štítu. Toyota

Centrem zábavy se stává multimediální systém s 12,3 palců velkou obrazovkou, zatímco veškerá jízdní data se zobrazují na digitálním přístrojovém štítu. | Toyota

Toyota Prius 2023 Toyota

Toyota Prius 2023 | Toyota

Toyota Prius 2023 Toyota

Toyota Prius 2023 | Toyota

Toyota Prius 2023 Toyota

Toyota Prius 2023 | Toyota

Toyota Prius 2023 Toyota

Toyota Prius 2023 | Toyota

Aby zůstal zelený přístup k mobilitě stále atraktivní, Toyota se při vývoji páté generace soustředila na dynamické jízdní vlastnosti, prostornost, moderní technologie a vizuálně zajímavý obal. Toyota
Novinka využívá platformu TNGA druhé generace vyznačující se zvýšenou tuhostí. Toyota
Vpředu najdeme nápravu typu MacPherson. Toyota
Vzadu je dvojité příčné rameno. Toyota
27
Fotogalerie

Nová Toyota Prius má moderní platformu i pohon všech kol. Ročně může ujet až 1250 km jen na solární energii

Prius páté generace využívá nejnovější platformu umožňující integraci pokrokových systémů. Nabídne efektivní pohon i nabíjení externího vybavení.

Prius patří k nejslavnějším modelům značky Toyota a bezpochyby jej lze označit za jejího průkopníka v oblasti hybridního pohonu. Aby zůstal zelený přístup k mobilitě stále atraktivní, Toyota se při vývoji páté generace soustředila na dynamické jízdní vlastnosti, prostornost, moderní technologie a vizuálně zajímavý obal.

Novinka využívá platformu TNGA druhé generace vyznačující se zvýšenou tuhostí. Vpředu najdeme nápravu typu MacPherson, zatímco vzadu dvojitá příčná ramena. Celkově zvýšená tuhost základu přidává Priusu na stabilitě a mrštnosti. Japonský trh přivítá dvě motorizace. První z nich je založená na dvoulitrovém čtyřválci Dynamic Force podpořeným elektromotorem čerpajícím energii z li-on baterie.

Celkový výkon soustavy činí 164 kW, a ačkoliv automobilka nespecifikovala dojezd v čistě elektrickém režimu, mezigeneračně se prý zdvojnásobil. Alternativou je paralelní hybridní systém využívající motory o objemech 1.8 a 2.0 s výkonem až 144 kW. Motivací pro nákup je pohon všech kol.

Použitelnost na výletech umocňuje přítomnost dvou zásuvek (100 V AC / 1 500 W). Příslušenství je napájeno energií pouze z baterie, a pokud dosáhnete jejího minima, přidá se i spalovací motor. Velkým pomocníkem jsou solární panely napájející baterii, když je vůz zaparkovaný. Tento systém také dodává energii pro funkci klimatizace a dalších prvků výbavy. Za ideálních podmínek mohou solární panely ročně vygenerovat energii pro ujetí 1250 kilometrů.

S novým Priusem automobilka pochopitelně posunula laťku asistentů. Na palubě najdeme balíček Toyota Safety Sense zahrnující přední a zadní kameru (pro digitální zpětné zrcátko) a záznamník jízdy. Základní výbavu rozšířil systém dálkového zajíždění na parkovací místo.

Po vizuální stránce se 5. generace výrazně změnila a stává se těžko přehlédnutelnou. Příď přijala podobu ostatních modelů a to zejména co se týče LED světel a masky chladiče. Výrazným prvkem jsou rovněž 19palcová kola a světelný pruh vzadu.

Minimalistický interiér slibuje ergonomickou přívětivost zachováním fyzických tlačítek pro ovládání klimatizace, výhřevu/chlazení sedadel a dalších komfortních prvků. Centrem zábavy se stává multimediální systém s 12,3palcovou obrazovkou, zatímco veškerá jízdní data se zobrazují na digitálním přístrojovém štítu. Palubní deska je vybavena osvětlením, které blikáním upozorní řidiče na detekované objekty v okolí.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud