Plug-in hybrid se solárními panely a futuristickým designem za částku lehce přes milion korun. To je nová Toyota Prius na českém trhu.
Toyota Prius 5. generace je oproti těm předchozím změnou jako hrom a ukazuje nám, jak komplexní dokážou Japonci udělat generační obměnu. Novinka je plug-in hybrid s velmi zajímavým designem, solárními panely na střeše a spoustou chytrých řešení, které jsme si rozebrali již v dřívějším článku při uvedení vozu. Stále nám ale chybělo pár podstatných informací. Tedy až do teď, nyní již víme, kolik bude vlastně stát.
On-line rezervace budou spuštěny 17. dubna, nicméně tato možnost bude zatím omezena pouze na dvacet vozů, jelikož se právě nacházíme v době dlouhých čekacích lhůt. Z toho důvodu se Toyota rozhodla pro spuštění takového systému, v daném datu stačí jít na web českého zastoupení značky a vůz si předvybrat. Stačí si jen vybrat výbavu a zvolit vámi vybranou specifikaci.
A teď to nejdůležitější - Toyota Prius startuje na českém trhu na částce 1.150.000 Kč za základní výbavu Comfort. Vyšší výbava Prestige je k dispozici za 1.199.000 Kč a nejvyšší verze Executive je za 1.355.000 Kč. Cenové rozpětí modelu tedy není velké a vlastně ani nemůžeme přesně říct, jestli je auto drahé nebo levné. Jeho nejbližší konkurence Hyundai Ioniq PHEV se již neprodává. Jiné plug-in hybridy s karoserií sedan najdete spíše u prémiových značek, třeba BMW 330e za 1.407.900 Kč.
Kompletní přehled o výbavě vozu budeme mít až v pondělí, nicméně již nyní víme, že v základní výbavě můžete očekávat multimediální systém Toyota Touch 12,3“, Bi-LED přední světlomety, bezklíčové odemykání i startování, vyhřívaná přední sedadla nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče. Vůz bude v základu jezdit na 17palcových kolech. U vozu za více než milion korun je to tedy očekávaná výbava.
Na druhé straně spektra už ale najdete panoramatický monitor, parkovacího asistenta, ventilovaná sedadla řidiče, vyhřívaná zadní sedadla, čalounění z veganské kůže, sedadlo řidiče s pamětí nebo často zmiňovanou střechu se solárním panelem, se kterou jde ujet třeba až 1250 km ročně jen za pomocí solární energie. A to už je na auto za 1,3 milionu velmi slušná výbava.