Nová Toyota Prius jde na dračku, čeká se na ni měsíce

19 komentářů

josé
16. června • 19:29

by z toho udelali jeste zajimavejsi auto

KKK
16. června • 6:50

U nás na dračku nejde:-D

Mitch
16. června • 10:59

U nás na dračku až tak nejde protože tu ještě nová generace není..;-):-P V listopadu.... Jinak honda in. je proti tomu chudáček :-D Samozřejmě nemyslím vzhled, ale použitě technologie..;-)

Radek Ondrášík
16. června • 11:28

Fascinuje mne fascinace nefungujícími hybridy. Po téměř ročních zkušenostech s hybridem je mi jasné, že tudy jen tak cesta nevede. Úspora veškera žádná, prodejnost jako ojetiny téměř nulová apod.Ale kdo chce kam...

petr
16. června • 14:09

Co je to "nefungující hybrid" ? To jako že to auto nejezdí ?

Radek Ondrášík
16. června • 16:32

nefungujici hybrid = hybrid, ktery nespori

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
17. června • 6:22

To mi hlava nebere, vždyť o něco výš tvrdíte, že spoří od 0 do 1,5 litru. Ve většině testů prokázali, že Prius spoří, sice né tolik co tvrdí výrobce, ale spoří. Návratnost je věc jiná, to je stejné jako s dieselem, ten taky dokáže spořit palivo, ale návratnost je díky rozdílu ceny a vyšším provozním nákladům taky nerentabilní, přesto se diesely dobře prodávají.

Major
16. června • 16:48

Radku pořád máte zkušenosti s Priusem II. generace, Prius III. generace je zase trošku někde jinde a tom se tento článek zmiňuje. ;-)A až se bude do III. generace montovat lithiová baterie s možnosti připojení do elektrické sítě, tak už to bude zase jiná..

Martin Foltin
16. června • 13:16

Mozem Vas poprosit, aby ste mi poslali ponuku na ten vas Prius ? Uz v minulej diskusii ste tvrdili ze to neviete predat ani za 40% nakupnej ceny a neodpovedali ste mi. Ja by som za tuto cenu mal vazny zaujem. Dakujem.

petr
16. června • 14:07

Nabídky se nedočkáte, protože R.O. žádný Prius nevlastní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
16. června • 15:31

S tim naprosto souhlasim, ze zadny Prius nevlastnim a ostatne to rikam od pocatku. Znovu tedy zopakuji pro nektere detektivy info, ktere jsem rikal uz davno, ze se jedna o firemni vuz.

Martin Foltin
16. června • 23:06

Ano viem ze ste vraveli, ze sa jedna o firemne auto. Vraveli ste ze sa ho ale nedari predat za 40% nadobudacej ceny. Ja by som rad tu ponuku videl, nakolko kupu tohoto auta z istych dovodov zvazujem. No a za 40% nadobudacej som ho nikde nenasiel. Takze len prejavujem vazny zaujem. Nic viac za tym nehladajte. Suhlasim s tym, ze to je dost diskutabilne ci tam dajaka uspora je alebo nie. Je to priekopnik v tejto oblasti. Zasluzi si pozornost a mozno aj obdiv, ze sa do toho dakto pustil. Ja vidim buducnost v cisto elektromobiloch. Otazka je ako a kedy sa k nim dopracujeme. Prius mi pride ako zaujimava technicka zalezitost a preto sa mi paci.

Pavel F.
16. června • 12:42

A s čím máte roční zkušenost?
Mám doma Priuse i Lexuse a já i žena jsme velmi spokojeni, že další auto po Priusu bude zase Prius a RX se bude měnit opět za RX.
Je tedy sice fakt, že hybridní auta moc lidí neosloví, ale na druhou stranu, v žebříčku spokojenosti v US je na prvním místě Prius, takže to auto má něco do sebe (hybridní pohon není jediná věc, se kterou uživatel přijde do styku)

Radek Ondrášík
16. června • 14:10

S Priusem. Beru to auto s tim, ze ma prines usporu, neresim jine veci, ktere s hybridnim systemem nesouvisi, jako je napr. to, ze se auto muze i nekomu libit.Pri prostem prepoctu a srovnani s konvencnim vozem s motorem 1,6, coz odpovida vykonostne i dynamicky, vychazi pri vybave Prius o cca 100 tis. draz. Vuci benzinu 1,6 je Prius o cca 0-1,5 litru uspornejsi. Nulova uspora je na dalnicich, tam je casto Prius pri stejnem tempu uzranejsi, nez bezny vuz 1,6. Uspora cca 1,5 litru je ve meste pri neplynulem provozu.Ale ze jsem to ja, beru usporu 2 litry na 100 km. Tedy cca 60 korun na 100 km usetrim u Priusu. Jenze dal jsem za nej cca o 100 tis. vice, takze rozdil 100 000 Kc se mi vrati po ujeti cca 130-140 000 km. Teprve pote se naklady na provoz vyrovnaji. 140tisic. uz je zase stav, kdy akumulatory budou v ne dobre kondici. Takze nas bude cekat vymena. Opet budu optimista a za vymenu dam okolo 70-80 tisic. A opet mam naklad, ktery musim srovnat.Reci o tom, ze akumulatory maji stejnou zivotnost jako je zivotnost vozu je k nicemu. Nic takoveho neni. Zaruka na ztratu kapacity neexistuje a navic pokud je pravda, ze zivotnost aku = zivotnost auta, pak nam Toyota rika, ze jeji vozy maji zivotnost maximalne 8 let nebo 150 000 km, dle toho, co nastane drive ;)Rikejte si co chcete, racionalne uvazujici clovek si hybrid v soucasnosti nekoupi kvuli toho, aby usetril. Efekt uspory je nulovy. Efekt urciteho stylu jizdy zde je, o tom zadna. Obcas je ten hybrid prijemny to ja nepopiram, ma to par pozitiv, ktere nehodlam zatajovat. Ale uspora to urcite neni.Beru hybrid jako nutne zlo k uspokojeni par hloupych ekologu, kteri neumi pocitat jako urcity nutny prvek vyvoje k elektromobilum. Proste je to slepa cesta, ale bez ni se neposuneme dal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jjkk
18. června • 14:46

Souhlasím, že tento hybrid není zas až tolik úsporný a "zelený", jak bylo proklamováno (samozřejmě oproti americkým žroutům asi ano). Ale možná je ta (ne)prodejnost v různých zemích také tím, že např. američané dost věří reklamám + tím, že při koupi tohoto hybridu dostanou leckde cenové a daňové zvýhodnění a v neposlední řadě také možná tím, že do spousty městských zón (i v Evropě) už vás s normálním autem prostě nepustí, nebo za poplatek. V CZ tudíž krom vlastního uvědomění, není důvod ke koupi hybridu. Je také pravda, že tudy cesta k náhradě klasických spalovacích motorů do budoucna asi fakt nepovede, ale zase....aspoň něco.

Pavel F.
16. června • 20:30

Ohledně spotřeby: Nesrovnávejte prosím Prius s benzínovým manuálem, musíte ho srovnávat s benzínovým automatem. Např. s 1.4TSI DSG máme průměr kolem 8-8,5l. Včera jsme zrovna testovali kolegu, který poprvé jel s Priusem, za kolik ujede Plzeň-centrum Prahy-Plzeň a jel to za 5.2l, aniž by ještě znal fígle, jak si spotřebu ještě o pár deci zlepšit. Výhodou tedy i je, že tankuji až po více než 700km, což je super, protože nesnáším tankování. Takže s tím rozdílem spotřeby je to o něco lepší. Na dálnici hybrid samozřejmě má smysl, pokud byste znal princip. Při stále jízdě se nabíjí accu (odběr generátoru díky vysoké efektivitě spalování je to levné) a při zrychlování (např. předjíždění) se bere energie z accu a benz. motor nemusí běžet v nejvyšším výkonu, kdy je spalování nejméně efektivní (proto se i místo Ottova cyklu používá Attkinsonův). Rovněž Prius má velmi nízké Cx, což je výhodou ři velmi rychlé jízdě. Občas jezdím D5 s cihlou na plynu, Octávka si vezme tak 14l/100km, Prius jede plně na omezovači ve 180kmh za 8.5-9l/100km.
Takže určitě Prius má vždy spotřebu nižší než jakýkoliv jiný vůz v benzínu a automatu. Pokud budete jezdit převážně ve městě, tak s normálním automatem není problém jezdit přes 10 litrů, tady ta úspora bude největší, pokud jezdíte převážně po okrskách, tak úspora bude minimální.
Samozřejmě u takhle velkého auta ta celková úspora je diskutabilní. Proto se domnívám, že hybridy mají hlavně význam u velkých aut typu SUV, atd. Nehybridní Lexus RX si vezme 14-17 l/100km, tentýž hybridní RX400h jezdí 9-10 l/100km, což už je mnohem znatelnější.
Ale zpátky k tomu Priusu, kdo chce pohodlné auto, benzín v automatu, ticho při stání a popojíždění v kolonách, ne příliš často tankovat, výborně manévrovat při parkování díky minimálním převisům kol, nepotřebuje velký kufr, v druhé řadě sedadel mít více místa pro nohy než v Octávce (nesmíte zas ale být příliš vysoký kvůli svažující se střeše), nechce mít auto jako má každý druhý, kvalitní vůz (mám najeto 100kkm a nikdy se nic nerozbilo), tak Prius není špatná volba.
Co se týče prodejnosti ojetiny, na podzim budu měnit za nový Prius a již tento Prius má zamluven kamarád, který se na něj těší jak malej Jarda. Takže z mého pohledu jsem v pohodě, odbyt zajištěn. :-)
Co se týče racionálního uvažování, tak pokud by každý kupec uvažoval racionálně, tak to Audi, BMW, Mercedes, Bentley, atd. mohli rovnou zabalit, protože proč si platit za kruhy nebo vrtuli, když mě do Tesca odveze levnější Octávka nebo Megane, že... Proč tedy zrovna u Priuse mi někdo vnucuje racionálnost... Já jasně chápu, že pro plno lidí je Prius jako hadr pro býka (stejně jako iPhone pro Woknaře), ale kdybyste mi nabídli jiné auto v této kategorii, tak bych se Priuse nevzdal... Začínal jsem s Feldou, pak Octávkou, Passatem, RAVkou, ale jako táta nedá dopustit na Octávku, já nedám dopustit na Priuse. Prostě kvalita, užitečnost, spokojenost se nedá odvozovat dle tabulek technických dat.

Petr
17. června • 16:24

Správný komentář,musí se srovnávat srovnatelné a pak ty propočty výjdou lépe pro Prius. Prius je automat a má výkon a dynamiku srovnatelnou s 2.0l dieslem, takze spravne srovnani co velikosti vozu, uzitkovosti a dynamiky je srovnatelny (normalne bych napsal lepsi, ale to by pana Ondrasika trefil šlak :-) ) s Octavii 2,0l TDI v automatu a pak je Prius jasně výhodnější. Navíc má dokonalý komfort a spoustu výbavy již od základu

Major
16. června • 16:46

Konečně klidná reakce na Priuse Radku.. ne jako minule. :-P

petr
16. června • 9:41

Proč myslíš ? Loni (2008) se u nás prodalo 107 Priusů. Pro srovnání např. Honda loni prodala 115 Accordů nebo Audi prodalo 108 kusů A8ček :-D , takže s ohledem na úzkou klientelu je to dobrý výsledek.

Doporučujeme

Články odjinud