Nová Toyota Prius detailně: Japonský hybrid může být i čtyřkolkou

Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Prius, Videa
  2. Nová Toyota Prius: Fotogalerie

Toyota zveřejnila všechny podrobnosti týkající se nové generace modelu Prius. Čtvrtá generace má být po všech stránkách lepší a především ekologičtější. Její hybridní pohonné ústrojí kombinuje benzinovou osmnáctistovku o výkonu 72 kW (98 k) a elektromotor disponující maximem 53 kW (72 k).

IAA 2015 živě: Toyota Prius je zelenější a vypadá jako Mirai

IAA 2015 živě: Toyota Prius je zelenější a vypadá jako Mirai

Nový Prius bude nepřehlédnutelné auto, ale na design si určitě každý udělá vlastní názor. Důležitější je ale fakt, že se kvůli aerodynamice Prius snížil. Celkově je vůz o 20 mm nižší, ale přední část šla k zemi o plných sedm centimetrů. Spolu s dalšími opatřeními se Toyota u Priusu dostala na součinitel odporu vzduchu 0,24. Celkově je vůz dlouhý 4540 mm, široký 1760 mm a vysoký 1470 mm. Rozvor má hodnotu 2,7 m.

Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Základem pohonné jednotky je stále benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru, ale ten byl výrazně přepracován. Nové je kromě jiného sání, chlazení, pracovalo se na vnitřním tření motoru a tak dále. Klíčové části hybridního systému jsou navíc menší a lehčí, což opět hraje do karet nižší spotřebě. Navíc se také v elektrické části pohonu podařilo snížit ztráty o dvacet procent.

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Spalovací motor nabídne parametry 72 kW (98 k) při 5200 ot./min a 142 Nm (3600 ot./min). Elektromotor přidá dalších 53 kW (72 k) a 163 Nm. Podle japonského cyklu zvládne nový Prius na litr benzinu 40 km, tedy by měla být jeho spotřeba 2,5 l/100 km. Podle stejného cyklu ujela předchozí generace 32,6 km na jeden litr paliva.

Akumulátory se přestěhovaly ze zavazadelníku pod zadní sedadla, takže nový Prius nabízí o 56 litrů více prostoru v kufru. Ten celkově zvládne 502 litrů. Velkou novinkou je možnost pořídit Prius také v provedení E-Four, tedy s pohonem všech kol. Jak asi tušíte, čtyřkolku bude zajišťovat druhý elektromotor na zadní nápravě. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Prius, Videa
  2. Nová Toyota Prius: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků