Vodíková Toyota Mirai oficiálně: Luxusní zadokolka ujede až 650 km, váží 1,9 tuny

41 komentářů

Benzín
3. prosince • 21:01

Pěkný progres. Teprve druhá generace a máme tu nárust dojezdu o nějakých 30%, pokles ceny o 20%. Parametry dojezd,rychlost tankování to teď vlastně dotáhlo současné vozy na stlačený plyn. Cenou se už teď blíží k luxusním spalovacím vozům. A to je z pohledu miliónových sérií "běžných" aut stále jen taková malovýroba. Jestli dokázali z nějakých tisícových ročních sérií, stáhnout cenu o 20%, jen přechodem onějaké jedno desetinné místo, uvidíme až Toyota v další sérii přejde k milionu. Do toho budou mít jednotnou platformu pro hybridy, EV, FCV, tak srazí cenu ještě zásadněji.

TraktorDrnčíInside
2. prosince • 9:16

Životnost malá, náklady velké. Ne, děkuji.

josephko
30. listopadu • 15:46

Pekná snaha, ale dosť zbytočná. :-D
Záujemcovi o vodík by sa prebudili najneskôr pri tankovaní. Jednak pri cene vodíka by sa im pretočili panenky, a potom aj pri čakaní. S vodíkom to totižto nefunguje tak rýchlo ako s benzínom. Po každom tankovaní sa musí tankovací stojan dotlakovať.
Vodík je pri osobných autách úplne zbytočný medzičlánok. Pretože na výrobu vodíka treba elektrinu - násobne viac než sa jej spotrebuje pri porovnateľnom elektromobile. Len pre zaujímavosť, len na stlačenie vodíka do tlaku, v ktorom sa tankuje, "zožerie" viac elektriny než klasický elektromobil potrebuje na zvládnutie porovnateľnej trasy. Takže s vodíkom lacné vozenie asi nebude, a to aj keby jeho výroba bola zadarmo... :-) Pretože, ten vodík treba ešte previezť, prečerpať, natlakovať, a pozor! Vodík permanentne, aj keď nie príliš veľa uniká. A s tým sa moc robiť nedá - fyzika sa oklamať nedá. Vodík je najľahší prvok a má najmenšie atómy. Takže je logické, že akýkoľvek materiál, v ktorom bude vodík uskladnený, bude do určitej miery priepustný. Ďalšia jóbovka - ten únik je pri vodíku väčší ako pokles kapacity pri klasických elektroautách pri dlhšom státí.
Elektrické auto je navyše praktickejšie. Batérie sa dajú v aute rozmiestniť oveľa lepšie ako relatívne mohutná vodíková nádrž. Navyše u batérií sa ich kapacita pomaly, ale neustále zvyšuje. U vodíka sa toho moc vymyslieť už nedá... Takže priestorovo na tom elektroautá budú oveľa lepšie.
Na záver ešte jedna nie nepodstatná vec: vodíkovú stanicu nikto nikdy nepovolí postaviť v podzemných garážach či pred panelákom. Dôvod je myslím zrejmý. Elektrickú zásuvku nájdete už teraz kdekoľvek, aj na lazoch, kde líšky dávajú dobrú noc.
Vodík však perspektívu má, a to veľkú. Napr. na lodiach, lietadlách, ako náhrada dízlových lokomotív a možno aj pri diaľkových kamiónoch.
Tak čo, má ešte niekto záujem o vodík?

julo19
2. prosince • 10:37

Vodík v lietadlách - ty fyzik vieš akými zmenami a namahaniami prechádzajú konstrzkcie lietadiel počas letu?

petr r. (petrumr)
30. listopadu • 17:31

na severu italie 6 alstomů, v německu 27..........vodíkových motoráků.

Allamarein
30. listopadu • 19:03

A co z toho je osobní auto, ty moulo?

petr r. (petrumr)
30. listopadu • 19:33

jestli dělals někdy u železnice, tak víš, že vlaky se dělají nad 30let životnosti. Za třicet let budeou jaký auta jezdit? V praze asi žádný, jen vlaky, tramvaje a metro. Ve zlíně trolejbusy, tam nejsou škodolibí komunisti jak ty.

Allamarein
30. listopadu • 19:54

Za třicet let budou samozřejmě auta jezdit naprosto normálně. A od zlínského odpadu aspoň bude pokoj, protože tím trolejbusem se nikam nedostanete. Pak už vás jen oplotíme a budeme udržovat jako rezervaci, kam se lidi budou chodit koukat na největší kokoty světa. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Yan
30. listopadu • 20:42

Ty jsi ten ubohý sprosťák,co se exhiboval u RAV Hybrid Black edition.
Teď si vzpomínám.
Je to ale stejně super, že Vás v ústavu pouštějí na internet.
Tak si to užijte, umýt ruce pořádně potom,nezapomenout.

.
30. listopadu • 22:04

Nakazil se od exhibitéra Toyoty Yarise známeho jako petr.r. Koukám, že tebe Yane ta nákaza též postihla a také exhibuješ.

Yan
30. listopadu • 22:12

Bať,
co už.
Mě spíš vadila ta poznámka u te Ravky, co tam Aliment zanechal.
Ale máš recht, předvedl jsem se pěkně.

.
30. listopadu • 22:28

To nic. Tobě to došlo a pohoda.
Ale takový petr. r, tomu to nedojde nikdy a chudák allamarein je z něho občas úplně vedle. Někdy se mu ani nedivím. V diskusi o nové Fabii se petr.r. moc hezky předvedl:
petr r. (petrumr)
30. 11. 2020 20:01
šef škody má dát výpověd, šéfoval by šef VW, je vtom koncerně moc šéfů a mají v tom zmatek.nebo v diskusi o historickém traktoru Škoda:
petr r. (petrumr)
28. 11. 2020 09:06
chlapci, máte i pravdu nebot škoda se chlubí cizím peřím a že tu republiku rozkrádá je aji pravda.

kari
30. listopadu • 23:00

Hoši, vy toho naděláte. Želva snese tisíc vajec a nikdo o tom neví, slepice jedno a co je při tom rámusu. Přísloví v originale अभय चरणारविन्द भक्तिवेदान्त स्वामी प्रभुपाद

Yan
30. listopadu • 23:05

Jedno a ještě sádrové. To pak rozumím tomu kraválu.
To nasere.

kari
30. listopadu • 20:58

A vypláchnout svou sprostou, prořízlou hubu stejně jako já vodou z Gangy;-)

Yan
30. listopadu • 20:45

Allamarein samozřejmě.Toho mám na mysli

petr r. (petrumr)
30. listopadu • 20:19

áááá pán zase vzpomněl jak měli sjezd uv ksč a zrušili v praze trolejbusy(to se dědí od jakého předku, to byl děda nebo..otčím, ty asi tatu nemáš, že jsi tak sprostý?. Netechnicky vzdělaná allamerine, ten trolejbus jezdí ve zlíně aji mimo troleje.

+
30. listopadu • 17:05

Kdo ví, co bude za 50 -100 let. Kdysi před 100 lety si také nikdo nedovedl představit naftový motor v osobáku. Stejně tak dnešní přeplňováné motory v masovém měřítku a už vůbec ne vlastnosti současných spalovacích motorů výkon versus kroutící moment a jejich průběhy v celém spektru otáček. A podobně i různé filtry a katalyzátory. Ještě před 35 lety byly běžné názory, že katalyzátory jsou tak drahé a jejich výroba složitá, že se do masově vyráběných aut základních kategorií nikdy nedostanou.
Cokoliv předpovídat je dnes stejné jako věštění ze skleněné koule. Uvidí se co udělá vývoj nových technologií. Osobně bych nic nevylučoval. I když ze současného laického pohledu to vypadá na bezvodíkový osobní eletromobily a cokoliv velkého a objemného naopak na ten vodík. Ale může to být všechno nakonec úplně jinak.

Joe Doe
30. listopadu • 21:50

Uvedom si, ze na tomto fore najdes vacsinou ludi neschopnych uvazovat na viac ako jedno jedlo dopredu :)

RR
30. listopadu • 15:58

No a teď to ještě vysvětlit rejdařům a konečně vznikne něco rozumného pro ekologii B-]

Yan
30. listopadu • 16:07

Rozumná řeč

Kankunen
30. listopadu • 12:44

To je tu zas chytrolínů, co netuší, jak se vodík vyrábí.

Joe Doe
30. listopadu • 13:00

No, tak pan chytrolin by mal v prvom rade vediet, ze vodik sa nevyraba. Vodik, ako najcastejsie sa vyskytujuci prvok vo vesmire, sa ziskava.

Jyrka Syrka
30. listopadu • 14:26

Elektrolýzou vody se vodík také získává ?
Jestli ano to se potom benzín také získává krakováním ropy.

Joe Doe
30. listopadu • 21:48

Pri vsetkej ucte... chlapce zlaty... si naozaj blby?Voda je H2O. Takze ano, vodik sa z vody ziskava, pretoze vo vode su priamo na atom kyslika viazane 2 atomy vodika.Benzin, ktory tankujes do auta v mnohych podobach, je a) zlucenina, b) neziskava sa priamou destilaciou surovej ropy, c) v prirode sa nevyskytuje.

Kankunen
1. prosince • 7:22

Nešaškuj jak politik, výroba vodíku je běžně užívaný výraz. Kasáš se chytrostí a plácáš se v nesmyslech.

JirikH
30. listopadu • 9:38

Honda mela vodikove auto s dojezdem 650 km o dost drive. A takenje peknejsi.

petr r. (petrumr)
30. listopadu • 17:28

ano honda a zase honda, proč když má taky hybridy se méně prodává jak toyota?

Mirek
30. listopadu • 11:19

Jestli myslíš tuhle, tak dojezd 460 km.
http://www.hybrid.cz/testy/auto-na-vodik-honda... ...

ravex
30. listopadu • 12:33

současný clarity má 360 majlí, asi 576 km

Yan
30. listopadu • 23:47

Dojezd mají obě sériová auta přibližně stejný.
První sériově vyráběné vodíkové auto byla Toyota Mirai
http://www.hybrid.cz/toyota-mirai-prvni-auto-n...

Mirek
30. listopadu • 21:35

No, že by to chtělo naučit se číst? Ať dělá co dělám, napsal o dost dříve. To asi nebude současnost.

Honimir
30. listopadu • 8:41

Zlatý MB E s 220d motorem, EURO6 TEMP a spotřebou 5.5l nafty.

Elpin E. (Elpin)
30. listopadu • 10:51

Ze kterého bude za 10-15 let kouřomet, který bude v zimě sousedům čoudit do oken. Za dalších 10 let už pak možná ani nebude nafta, která by se do něj dala lít.Je třeba se na to podívat komplexně, ne jen povrchně. V současnosti už jde jen o to, jestli budou elektomobily dobíjecí ze sítě a nebo na vodík. Cokoli jiného je mimo mísu.

Honimir
30. listopadu • 20:05

Jestli neco bude za 10-15let jezdit, tak bych spíše vsadil na to Ecko.

Yan
30. listopadu • 20:38

Nechval dne před večerem.
EU je schopna všeho.
Vyjde denní rozkaz číslo diesel je zakázán a máš po srandě.
Vykoupí ho od tebe, koupíš si elektro koloběžku do batohu skládací a bude.

Yan
30. listopadu • 12:35

Ze sítě to asi nepůjde.
Infrastruktura není a nová pro všechny je nesmysl
Nejde to .
Představte si celé město aut na ele
Odpověď?
Jaderná elektrárna hned vedle. A pořádná!!!!

YAN
30. listopadu • 8:39

ano,
tohle je budoucnost

Vóša
30. listopadu • 8:34

Auto, které udává směr v budoucnu. A ne ty hnoje co na nás chrlí Emisoleváci od Bratwurstů...

Jan
30. listopadu • 11:05

a kde je ten zlínský odborník z autovrakoviště, nalitý ze samohoňky..?

kari
30. listopadu • 11:48

Netahej spícího tygra za fousy, praví indické přísloví यो मलाई रमाईलो लाग्यो

Doporučujeme

Články odjinud