Nová Toyota RAV4, jak ji určitě neznáte. Harrier se nese v duchu starých Lexusů

Máte rádi design původních vozů značky Lexus? Pak bychom se nedivili, kdyby vám padla od oka i nová Toyota Harrier. Problém je akorát v tom, že oficiálně ji koupíte výlučně v Japonsku.

Podobně jako mnoho dalších automobilek kdekoliv jinde ve světě, také ty japonské si nechávají některé modely výlučně pro domácí klientelu. Ti znalejší z vás jistě ví, že se pro ně vžilo označení JDM, což je zkratka od „Japanese domestic market“, a pokud vás zajímá, jak takový vůz může vypadat, máme tady pro vás jeden konkrétní a navýsost aktuální příklad.

TEST Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S: Lehká srdeční slabost

TEST Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S: Lehká srdeční slabost

Jmenuje se Toyota Harrier a japonská jednička podává tento model v síti dealerství Toyopet. První dvě generace byly v podstatě přeznačkované Lexusy RX, pak ale automobilka otočila. Momentálně výběhový vůz i ten zbrusu nový, právě představený technicky vychází z Toyoty RAV4, pro tamní klientelu si však výrobce připravil naprosto svébytný design.

Při pohledu na linie novinky by se asi dalo spekulovat nad tím, jestli stylistické centrum Toyoty dostalo příkaz navrhnout Harrier v konzervativnějším duchu. Nelze totiž přehlédnout, že trochu připomíná starší Lexusy bez obrovské masky chladiče a výrazných zlomů na karoserii. Ať už ale tvary považujete za uhlazenější či nikoli, za nás dodáváme, že nový crossover vůbec nevypadá špatně.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Jak už bylo řečeno, svým způsobem máme před sebou pátou generaci Toyoty RAV4 s interním označením XA50, která se vyrábí od roku 2018. To kromě jiného znamená, že Harrier je postaven na modulární platformě TNGA (GA-K) s rozvorem 2690 milimetrů, přičemž vůz využívá přední zavěšení MacPherson a vzadu byste našli dvojitá lichoběžníková ramena.

Když už jsme nakousli rozměry, možná by vás mohlo zajímat, že Harrier má na délku 4740 mm, šířka činí 1855 mm a na výšku byste naměřili 1660 mm. Ve srovnání s předchůdcem to znamená, že auto je dva centimetry delší i širší a o tři centimetry nižší.

TEST Toyota C-HR Neon Lime 1.8 Hybrid: C-hrrrr F-íííí!

TEST Toyota C-HR Neon Lime 1.8 Hybrid: C-hrrrr F-íííí!

Pokud jde o pohon, Harrier bude nabízen výlučně se zážehovými motory. Základem je zde (stejně jako u RAV4) atmosférický zážehový čtyřválec M20A-FKS o objemu 2,0 litru, který je spárován s převodovkou CVT. Dynamické parametry Toyota prozatím neuvádí, každopádně benzínová jednotka má 171 koní, maximální točivý moment 207 N.m, a podle typu pohonu auto váží buď 1620 (předokolka) nebo 1680 kg (s pohonem 4x4).

Vrcholem nabídky bude hybrid kombinující řadový čtyřválec A25A-FXS s objemem 2,5 litru, opět převodovku s plynulou změnou převodového poměru a následně si zákazníci můžou vybrat, jestli budou chtít jeden nebo dva elektromotory, respektive provedení s pohonem přední či obou náprav. A protože i tato technika je nám známá, přidáváme akorát systémové výkony obou variant, který činí 218 nebo 222 koní.

Toyota Harrier jako předzvěst nové generace modelu Lexus RX

Toyota Harrier jako předzvěst nové generace modelu Lexus RX

Cenu Toyota dosud nezveřejnila, dá se ale předpokládat, že nebude daleko o cenovky dosluhujícího modelu. Současný Harrier se v Japonsku prodával za něco málo přes 3 miliony jenů, což v přepočtu dělá zhruba 685 tisíc korun.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků