Nová Toyota RAV4, jak ji určitě neznáte. Harrier se nese v duchu starých Lexusů

Máte rádi design původních vozů značky Lexus? Pak bychom se nedivili, kdyby vám padla od oka i nová Toyota Harrier. Problém je akorát v tom, že oficiálně ji koupíte výlučně v Japonsku.

Podobně jako mnoho dalších automobilek kdekoliv jinde ve světě, také ty japonské si nechávají některé modely výlučně pro domácí klientelu. Ti znalejší z vás jistě ví, že se pro ně vžilo označení JDM, což je zkratka od „Japanese domestic market“, a pokud vás zajímá, jak takový vůz může vypadat, máme tady pro vás jeden konkrétní a navýsost aktuální příklad.

Jmenuje se Toyota Harrier a japonská jednička podává tento model v síti dealerství Toyopet. První dvě generace byly v podstatě přeznačkované Lexusy RX, pak ale automobilka otočila. Momentálně výběhový vůz i ten zbrusu nový, právě představený technicky vychází z Toyoty RAV4, pro tamní klientelu si však výrobce připravil naprosto svébytný design.

Při pohledu na linie novinky by se asi dalo spekulovat nad tím, jestli stylistické centrum Toyoty dostalo příkaz navrhnout Harrier v konzervativnějším duchu. Nelze totiž přehlédnout, že trochu připomíná starší Lexusy bez obrovské masky chladiče a výrazných zlomů na karoserii. Ať už ale tvary považujete za uhlazenější či nikoli, za nás dodáváme, že nový crossover vůbec nevypadá špatně.

Jak už bylo řečeno, svým způsobem máme před sebou pátou generaci Toyoty RAV4 s interním označením XA50, která se vyrábí od roku 2018. To kromě jiného znamená, že Harrier je postaven na modulární platformě TNGA (GA-K) s rozvorem 2690 milimetrů, přičemž vůz využívá přední zavěšení MacPherson a vzadu byste našli dvojitá lichoběžníková ramena.

Když už jsme nakousli rozměry, možná by vás mohlo zajímat, že Harrier má na délku 4740 mm, šířka činí 1855 mm a na výšku byste naměřili 1660 mm. Ve srovnání s předchůdcem to znamená, že auto je dva centimetry delší i širší a o tři centimetry nižší.

Pokud jde o pohon, Harrier bude nabízen výlučně se zážehovými motory. Základem je zde (stejně jako u RAV4) atmosférický zážehový čtyřválec M20A-FKS o objemu 2,0 litru, který je spárován s převodovkou CVT. Dynamické parametry Toyota prozatím neuvádí, každopádně benzínová jednotka má 171 koní, maximální točivý moment 207 N.m, a podle typu pohonu auto váží buď 1620 (předokolka) nebo 1680 kg (s pohonem 4x4).

Vrcholem nabídky bude hybrid kombinující řadový čtyřválec A25A-FXS s objemem 2,5 litru, opět převodovku s plynulou změnou převodového poměru a následně si zákazníci můžou vybrat, jestli budou chtít jeden nebo dva elektromotory, respektive provedení s pohonem přední či obou náprav. A protože i tato technika je nám známá, přidáváme akorát systémové výkony obou variant, který činí 218 nebo 222 koní.

Cenu Toyota dosud nezveřejnila, dá se ale předpokládat, že nebude daleko o cenovky dosluhujícího modelu. Současný Harrier se v Japonsku prodával za něco málo přes 3 miliony jenů, což v přepočtu dělá zhruba 685 tisíc korun.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Diskuze (8) Další článek: Děkujeme všem pracovníkům ve veřejné dopravě, vzkazuje Google. Pomohl však už dříve

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz