Nedlouho po uvedení  rozlučkové edice Subaru BRZ  se objevují nové informace o nástupci jeho sourozence, tedy sportovním kupé GT86 od Toyoty. Z údajné prezentace dealerů v USA utekla fotka produktové linie japonské značky pro následující roky. Zdroj:  Instagram.com/AllCarNews

Nedlouho po uvedení rozlučkové edice Subaru BRZ se objevují nové informace o nástupci jeho sourozence, tedy sportovním kupé GT86 od Toyoty. Z údajné prezentace dealerů v USA utekla fotka produktové linie japonské značky pro následující roky. | Zdroj: Instagram.com/AllCarNews

A mezi novými auty nechybí právě ani prostá číslovka 86 s dodatkem o uvedení v létě 2021 (GT86 je v USA prodávána jako Toyota 86). | Toyota GT86 Zdroj: Toyota

A mezi novými auty nechybí právě ani prostá číslovka 86 s dodatkem o uvedení v létě 2021 (GT86 je v USA prodávána jako Toyota 86). | Toyota GT86 | Zdroj: Toyota

S příchodem nové generace se má nicméně GT86 alespoň v Evropě přejmenovat na GR86, aby lépe zapadla do současného portfolia sportovních modelů GR Supra a GR Yaris. | Toyota GT86 Zdroj: Toyota

S příchodem nové generace se má nicméně GT86 alespoň v Evropě přejmenovat na GR86, aby lépe zapadla do současného portfolia sportovních modelů GR Supra a GR Yaris. | Toyota GT86 | Zdroj: Toyota

Opět bychom se přitom měli dočkat i sourozence od Subaru, jelikož obě auta budou tradičně sdílet techniku. Podle britského Autocaru budou oba vozy postaveny na nové platformě a pohonnou jednotku opět zajistí Subaru. | Toyota GT86 Zdroj: Toyota

Opět bychom se přitom měli dočkat i sourozence od Subaru, jelikož obě auta budou tradičně sdílet techniku. Podle britského Autocaru budou oba vozy postaveny na nové platformě a pohonnou jednotku opět zajistí Subaru. | Toyota GT86 | Zdroj: Toyota

Boxeru se tedy sporťáky nevzdají, přičemž se mluví o větším a tentokrát přeplňovaném 2,4litrovém čtyřválci, který již automobilka používá na americkém trhu v SUV Ascent nebo novém Outbacku. | Toyota GT86 Zdroj: Toyota

Boxeru se tedy sporťáky nevzdají, přičemž se mluví o větším a tentokrát přeplňovaném 2,4litrovém čtyřválci, který již automobilka používá na americkém trhu v SUV Ascent nebo novém Outbacku. | Toyota GT86 | Zdroj: Toyota

Nástupci GT86 a BRZ by tak přijeli s dávkou koní navíc, zmiňovaný motor produkuje standardně 260 koní (191 kW). Současné generace modelů s plochým, atmosféricky plněným dvoulitrem mají výkon 200 koní (147 kW). | Toyota GT86 Zdroj: Toyota

Nástupci GT86 a BRZ by tak přijeli s dávkou koní navíc, zmiňovaný motor produkuje standardně 260 koní (191 kW). Současné generace modelů s plochým, atmosféricky plněným dvoulitrem mají výkon 200 koní (147 kW). | Toyota GT86 | Zdroj: Toyota

S turbodmychadlem pod kapotou by si nicméně vozy silně polepšily i po stránce točivého momentu, který nyní činí 205 N.m. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

S turbodmychadlem pod kapotou by si nicméně vozy silně polepšily i po stránce točivého momentu, který nyní činí 205 N.m. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Zmíněnou platformu by měla na druhou stranu nově zajistit Toyota, jelikož současné architektury Subaru nejsou vhodné pro sporťák s pohonem zadních kol. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Zmíněnou platformu by měla na druhou stranu nově zajistit Toyota, jelikož současné architektury Subaru nejsou vhodné pro sporťák s pohonem zadních kol. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Toyota tedy nejspíše sáhne po některém z derivátů svého modulárním základu TNGA. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Toyota tedy nejspíše sáhne po některém z derivátů svého modulárním základu TNGA. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

S bezmála rokem do uvedení bychom se měli dalších novinek okolo nástupců GT86 a BRZ dočkat vcelku brzo. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

S bezmála rokem do uvedení bychom se měli dalších novinek okolo nástupců GT86 a BRZ dočkat vcelku brzo. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

A mezi novými auty nechybí právě ani prostá číslovka 86 s dodatkem o uvedení v létě 2021 (GT86 je v USA prodávána jako Toyota 86). | Toyota GT86 Zdroj: Toyota
S příchodem nové generace se má nicméně GT86 alespoň v Evropě přejmenovat na GR86, aby lépe zapadla do současného portfolia sportovních modelů GR Supra a GR Yaris. | Toyota GT86 Zdroj: Toyota
Opět bychom se přitom měli dočkat i sourozence od Subaru, jelikož obě auta budou tradičně sdílet techniku. Podle britského Autocaru budou oba vozy postaveny na nové platformě a pohonnou jednotku opět zajistí Subaru. | Toyota GT86 Zdroj: Toyota
Boxeru se tedy sporťáky nevzdají, přičemž se mluví o větším a tentokrát přeplňovaném 2,4litrovém čtyřválci, který již automobilka používá na americkém trhu v SUV Ascent nebo novém Outbacku. | Toyota GT86 Zdroj: Toyota
11
Fotogalerie

Nová Toyota GT86 přijede v létě 2021! Pod kapotou čekejte přeplňovaný boxer

Do poslední chvíle jsme si nebyli jisti, teď už bychom ale mohli pochyby hodit stranou. Nástupce sportovního kupé GT86 se dočkáme už příští rok!

Nedlouho po uvedení rozlučkové edice Subaru BRZ se objevují nové informace o nástupci jeho sourozence, tedy sportovním kupé GT86 od Toyoty. Z údajné prezentace dealerů v USA utekla fotka produktové linie japonské značky pro následující roky. A mezi novými auty nechybí právě ani prostá číslovka 86 s dodatkem o uvedení v létě 2021 (GT86 je v USA prodávána jako Toyota 86).

S příchodem nové generace se má nicméně GT86 alespoň v Evropě přejmenovat na GR86, aby lépe zapadla do současného portfolia sportovních modelů GR Supra a GR Yaris. Opět bychom se přitom měli dočkat i sourozence od Subaru, jelikož obě auta budou tradičně sdílet techniku.

Podle britského Autocaru budou oba vozy postaveny na nové platformě a pohonnou jednotku opět zajistí Subaru. Boxeru se tedy sporťáky nevzdají, přičemž se mluví o větším a tentokrát přeplňovaném 2,4litrovém čtyřválci, který již automobilka používá na americkém trhu v SUV Ascent nebo novém Outbacku.

Nástupci GT86 a BRZ by tak přijeli s dávkou koní navíc, zmiňovaný motor produkuje standardně 260 koní (191 kW). Současné generace modelů s plochým, atmosféricky plněným dvoulitrem mají výkon 200 koní (147 kW). S turbodmychadlem pod kapotou by si nicméně vozy silně polepšily i po stránce točivého momentu, který nyní činí 205 N.m.

Zmíněnou platformu by měla na druhou stranu nově zajistit Toyota, jelikož současné architektury Subaru nejsou vhodné pro sporťák s pohonem zadních kol. Toyota tedy nejspíše sáhne po některém z derivátů svého modulárním základu TNGA.  

S bezmála rokem do uvedení bychom se měli dalších novinek okolo nástupců GT86 a BRZ dočkat vcelku brzo.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud