Nová Toyota GT86 přijede v létě 2021! Pod kapotou čekejte přeplňovaný boxer

Do poslední chvíle jsme si nebyli jisti, teď už bychom ale mohli pochyby hodit stranou. Nástupce sportovního kupé GT86 se dočkáme už příští rok!

Nedlouho po uvedení rozlučkové edice Subaru BRZ se objevují nové informace o nástupci jeho sourozence, tedy sportovním kupé GT86 od Toyoty. Z údajné prezentace dealerů v USA utekla fotka produktové linie japonské značky pro následující roky. A mezi novými auty nechybí právě ani prostá číslovka 86 s dodatkem o uvedení v létě 2021 (GT86 je v USA prodávána jako Toyota 86).

S příchodem nové generace se má nicméně GT86 alespoň v Evropě přejmenovat na GR86, aby lépe zapadla do současného portfolia sportovních modelů GR Supra a GR Yaris. Opět bychom se přitom měli dočkat i sourozence od Subaru, jelikož obě auta budou tradičně sdílet techniku.

Subaru BRZ odchází. Loučí se speciální edicí za milion, do Česka dorazí 40 kusů

Subaru BRZ odchází. Loučí se speciální edicí za milion, do Česka dorazí 40 kusů

Podle britského Autocaru budou oba vozy postaveny na nové platformě a pohonnou jednotku opět zajistí Subaru. Boxeru se tedy sporťáky nevzdají, přičemž se mluví o větším a tentokrát přeplňovaném 2,4litrovém čtyřválci, který již automobilka používá na americkém trhu v SUV Ascent nebo novém Outbacku.

Nástupci GT86 a BRZ by tak přijeli s dávkou koní navíc, zmiňovaný motor produkuje standardně 260 koní (191 kW). Současné generace modelů s plochým, atmosféricky plněným dvoulitrem mají výkon 200 koní (147 kW). S turbodmychadlem pod kapotou by si nicméně vozy silně polepšili i po stránce točivého momentu, který nyní činí 205 N.m.

Čtyřválcová Toyota GR Supra detailněji: Pro hračičky má jednu smutnou zprávu

Čtyřválcová Toyota GR Supra detailněji: Pro hračičky má jednu smutnou zprávu

Zmíněnou platformu by měla na druhou stranu nově zajistit Toyota, jelikož současné architektury Subaru nejsou vhodné pro sporťák s pohonem zadních kol. Toyota tedy nejspíše sáhne po některém z derivátů svého modulárním základu TNGA.  

S bezmála rokem do uvedení bychom se měli dalších novinek okolo nástupců GT86 a BRZ dočkat vcelku brzo.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků