Nová Toyota GT86 přijede v létě 2021! Pod kapotou čekejte přeplňovaný boxer

Do poslední chvíle jsme si nebyli jisti, teď už bychom ale mohli pochyby hodit stranou. Nástupce sportovního kupé GT86 se dočkáme už příští rok!

Nedlouho po uvedení rozlučkové edice Subaru BRZ se objevují nové informace o nástupci jeho sourozence, tedy sportovním kupé GT86 od Toyoty. Z údajné prezentace dealerů v USA utekla fotka produktové linie japonské značky pro následující roky. A mezi novými auty nechybí právě ani prostá číslovka 86 s dodatkem o uvedení v létě 2021 (GT86 je v USA prodávána jako Toyota 86).

S příchodem nové generace se má nicméně GT86 alespoň v Evropě přejmenovat na GR86, aby lépe zapadla do současného portfolia sportovních modelů GR Supra a GR Yaris. Opět bychom se přitom měli dočkat i sourozence od Subaru, jelikož obě auta budou tradičně sdílet techniku.

Subaru BRZ odchází. Loučí se speciální edicí za milion, do Česka dorazí 40 kusů

Subaru BRZ odchází. Loučí se speciální edicí za milion, do Česka dorazí 40 kusů

Podle britského Autocaru budou oba vozy postaveny na nové platformě a pohonnou jednotku opět zajistí Subaru. Boxeru se tedy sporťáky nevzdají, přičemž se mluví o větším a tentokrát přeplňovaném 2,4litrovém čtyřválci, který již automobilka používá na americkém trhu v SUV Ascent nebo novém Outbacku.

Nástupci GT86 a BRZ by tak přijeli s dávkou koní navíc, zmiňovaný motor produkuje standardně 260 koní (191 kW). Současné generace modelů s plochým, atmosféricky plněným dvoulitrem mají výkon 200 koní (147 kW). S turbodmychadlem pod kapotou by si nicméně vozy silně polepšily i po stránce točivého momentu, který nyní činí 205 N.m.

Čtyřválcová Toyota GR Supra detailněji: Pro hračičky má jednu smutnou zprávu

Čtyřválcová Toyota GR Supra detailněji: Pro hračičky má jednu smutnou zprávu

Zmíněnou platformu by měla na druhou stranu nově zajistit Toyota, jelikož současné architektury Subaru nejsou vhodné pro sporťák s pohonem zadních kol. Toyota tedy nejspíše sáhne po některém z derivátů svého modulárním základu TNGA.  

S bezmála rokem do uvedení bychom se měli dalších novinek okolo nástupců GT86 a BRZ dočkat vcelku brzo.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků