Na francouzském trhu stojí model s manuální převodovkou 46.300 euro a za automat dá tamní zákazník 48.800 euro. To alespoň říká ceník, jenže k těmto penězům je nutné připočíst ještě emisní poplatek, takzvaný „malus écologique“ – a ten je velmi tučný. Zdroj: Toyota/Pixabay

Na francouzském trhu stojí model s manuální převodovkou 46.300 euro a za automat dá tamní zákazník 48.800 euro. To alespoň říká ceník, jenže k těmto penězům je nutné připočíst ještě emisní poplatek, takzvaný „malus écologique“ – a ten je velmi tučný. | Zdroj: Toyota/Pixabay

Francouzský trh penalizuje vozidla s vysokými emisemi již několik let a pro rok 2024 došlo k dalšímu zpřísnění. Nyní se vztahuje na vozidla podle míry jejich emisí CO2 na kilometr, měřeno podle normy WLTP. Malus začíná u vozidel s emisemi 118 gramů CO2 na kilometr, kde je účtováno 50 €, a postupně se zvyšuje v závislosti na množství emitovaného CO2. Zdroj: service-public.fr

Francouzský trh penalizuje vozidla s vysokými emisemi již několik let a pro rok 2024 došlo k dalšímu zpřísnění. Nyní se vztahuje na vozidla podle míry jejich emisí CO2 na kilometr, měřeno podle normy WLTP. Malus začíná u vozidel s emisemi 118 gramů CO2 na kilometr, kde je účtováno 50 €, a postupně se zvyšuje v závislosti na množství emitovaného CO2. | Zdroj: service-public.fr

Za vozidla s emisemi více než 193 gramů CO2 na kilometr je nyní účtováno maximum 60.000 € - 1,5 milionu korun. Zdroj: service-public.fr

Za vozidla s emisemi více než 193 gramů CO2 na kilometr je nyní účtováno maximum 60.000 € - 1,5 milionu korun. | Zdroj: service-public.fr

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

GR Yaris 2024 Zdroj: Toyota

GR Yaris 2024 | Zdroj: Toyota

Ten byl kompletně přizpůsoben specifikaci motoru i pohonu všech kol a osazen chytrým měničem točivého momentu.

Ten byl kompletně přizpůsoben specifikaci motoru i pohonu všech kol a osazen chytrým měničem točivého momentu.

Tříválec o objemu 1.6 litru má odolnější ventilový rozvod, výfukové ventily z nově vyvinutého materiálu, upravené písty a zvýšený tlak přímého vstřikování.

Tříválec o objemu 1.6 litru má odolnější ventilový rozvod, výfukové ventily z nově vyvinutého materiálu, upravené písty a zvýšený tlak přímého vstřikování.

Díky zesílení skeletu a přepracovanému odpružení je GR Yaris na cestách ještě tužší.  

Díky zesílení skeletu a přepracovanému odpružení je GR Yaris na cestách ještě tužší.  

Tyto prvky prosvítají skrze nově navržený přední nárazník, který je součástí kompletního bodykitu.

Tyto prvky prosvítají skrze nově navržený přední nárazník, který je součástí kompletního bodykitu.

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

Francouzský trh penalizuje vozidla s vysokými emisemi již několik let a pro rok 2024 došlo k dalšímu zpřísnění. Nyní se vztahuje na vozidla podle míry jejich emisí CO2 na kilometr, měřeno podle normy WLTP. Malus začíná u vozidel s emisemi 118 gramů CO2 na kilometr, kde je účtováno 50 €, a postupně se zvyšuje v závislosti na množství emitovaného CO2. Zdroj: service-public.fr
Za vozidla s emisemi více než 193 gramů CO2 na kilometr je nyní účtováno maximum 60.000 € - 1,5 milionu korun. Zdroj: service-public.fr
 Zdroj: Toyota
 Zdroj: Toyota
46
Fotogalerie

Nová Toyota GR Yaris se pěkně prodraží. Kvůli emisním poplatkům může stát až 2,7 milionu

Hon na „špinavá“ auta znamená pro francouzské kupce ostrého hatchbacku extrémně tučný příplatek.

Faceliftovaná Toyota GR Yaris vstupuje do prodeje a v zemi galského kohouta už má svou cenovku provedení s manuální převodovkou i nově nabízený automat. Pro pořádek si připomeňme, že aktuální model má ze svého přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru výkon 206 kW místo původních 192 kW a o 30 N.m vyšší točivý moment – nyní 390 N.m. Dále nabídne tužší karoserii díky vyššímu počtu svárů, novou palubní desku se snazším ovládáním a digitálním přístrojovým štítem, níže uloženou sedačku řidiče a řadu dalších drobných vylepšení.

Na francouzském trhu stojí model s manuální převodovkou 46.300 euro a za automat dá tamní zákazník 48.800 euro. To alespoň říká ceník, jenže k těmto penězům je nutné připočíst ještě emisní poplatek, takzvaný „malus écologique“ – a ten je velmi tučný. Francouzský trh penalizuje vozidla s vysokými emisemi již několik let a pro rok 2024 došlo k dalšímu zpřísnění.

Nyní se vztahuje na vozidla podle míry jejich emisí CO2 na kilometr, měřeno podle normy WLTP. Malus začíná u vozidel s emisemi 118 gramů CO2 na kilometr, kde je účtováno 50 €, a postupně se zvyšuje v závislosti na množství emitovaného CO2. Za vozidla s emisemi více než 193 gramů CO2 na kilometr je nyní účtováno maximum 60.000 € - 1,5 milionu Kč.

GR Yaris s manuální převodovkou dle WLTP emituje 190 g CO2 na kilometr, což znamená malus 45.900 €. Verze s automatem má 210 gramů, čímž s rezervou spadá do nejvyšší kategorie. Celkem tak francouzský zákazník zaplatí 2,3 milionu korun za manuál a 2,7 milionu za automat. Hezké sumičky. U plnokrevných supersportů by to znamenalo odpustit si zakázkový lak a lepší kola, ale u malého ostrého hatchbacku, který by měl být v základu dostupný, jde o likvidační příplatky. I tak ale dle informací webu Caradisiac míří na francouzský trh 300 kusů GR Yarisu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud