Nová Toyota Corolla

Mezi nejspolehlivější automobily patří ty, které vyrábí japonská značka Toyota. Snad proto patří její vozy k oblíbeným nejen doma v Japonsku, ale i v Evropě. Tam se s napětím očekává především nástup další generace modelu Corolla.
Nová Toyota Corolla
V pořadí již devátá generace dorazí na český trh na počátku příštího roku, a to ve všech svých verzích. Tedy jako tří- a pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan, pětidvéřové kombi a nově jako mpv, u Toyoty již tradičně nazvané Verso. Rozměrově i cenově se bude Corolla Verso pohybovat někde mezi analogickými variantami modelů Yaris a Avensis.

Poprvé byl model pod jménem Corolla představen už v roce 1966 a výrobní závody v patnácti státech pěti kontinentů za tu dobu vyrobily již 29 miliónů těchto vozů, což stačilo k vytlačení legendárního Klepněte pro větší obrázekbrouka od Volkswagenu z pozice nejprodávanějšího vozu světa. V současnosti je každým pátým prodaným vozem nižší střední třídy právě Toyota Corolla. Průměrná roční produkce Corolly činila v letech 1997 až 2000 celkem 911 tisíc vozů ročně. A kdo takové množství automobilů s oválným symbolem Toyoty kupuje? Nejvíce (celých 39 %) všech Coroll koupí Američané, následují Japonci (27 %) a Evropané se 16 procenty koupených vozů.

Jednotná tvář značky

Celá karosářská řada nové Corolly má jednotnou designovou linii, jíž navazuje na malý model Yaris. Ten se v Evropě líbí natolik, že se po svém uvedení stal v roce 2000 evropským vozem roku. Vnější tvary nové Toyoty Corolly nejsou ovšem jen slepým „opisováním“ již známého designu, ale osvěžuje je řada nápaditých prvků. Třeba vyklenutí v přední kapotě zvýrazňující firemní logo či koncová světla s Klepněte pro větší obrázekkřišťálovým efektem. Hatchbacky se budou vyrábět v anglickém Derby, sedany v turecké Adapazarii poblíž Istanbulu a kombíky společně s vozy Verso v hlavním japonském závodě.

U nové generace Toyoty Corolla byl uplatněn takzvaný inteligentní design, který se podílí na redukci nákladů spojených s užíváním vozidla. Například světlomety se při čelním nárazu většinou nerozbijí, ale jen vylomí ze svého uložení.

Moderní technika

Tím nejpřitažlivějším, co se v karosérii s rozvorem náprav 2600 mm (například srovnatelný Ford Focus má 2610 mm) nachází, jsou nepochybně motory. Kvality těch zážehových jsou u Toyoty obecně známy, zejména když nesou symbol VVT-i (proměnné časování ventilů) – budou v Corolle nabízeny tři, a to o Klepněte pro větší obrázekobjemu 1,4 (71 kW), 1,6 (81 kW) a 1,8 (100 kW) litru. Ještě dokonalejší agregát bude určen pro exkluzívní verzi T-Sport. Jeho označení VVTL-i naznačuje, že bude vybaven nejen proměnným časováním, ale i variabilním zdvihem ventilů. Výkon 141 kW vydolovaný z 1,8 litru zdvihového objemu hovoří za vše.

Oproti zážehovým motorům na uznání teprve čekají přeplňované vznětové agregáty označované D4-D. Ty disponují přímým vstřikováním technikou Common Rail, šestnáctiventilovým rozvodem a dvěma litry zdvihového objemu. Z těch podle toho, je-li použit mezichladič plnícího vzduchu, poskytují výkon buď 66, nebo 81 kW. Ke spokojenosti zákazníků i odborníků již silnější verze tohoto motoru funguje ve větším avensisu.

Optimistické plány

S modelem Corolla hodlá Toyota do roku 2005 dosáhnout pětiprocentního podílu na evropském trhu. A mělo by se jí to i podařit, protože pověst kvality, kterou vůz mezi motoristy má, je nezpochybnitelná. U současných a předchozích modelů se však o jejich kvalitě lze přesvědčit pouze pohledem do statistik Klepněte pro větší obrázekporuchovosti či dlouhodobým používáním. To se má změnit, neboť u Toyoty vymysleli nový pojem – estetické vyjádření kvality –, jenž je poprvé aplikován právě u nové generace Corolly. Jde o to, aby vše působilo velice solidně a hodnotně na běžného zákazníka, který technice vozu, v níž jinak samozřejmě tkví jeho spolehlivost, v podstatě nerozumí. Optimalizovaný měkký zvuk zámků, minimalizované spáry všech plastových dílů a například protiskluzová gumová dna odkládacích přihrádek sice v praktickém používání valný význam nemají, zato však zanechávají dobrý dojem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků