Nová Toyota Corolla

Mezi nejspolehlivější automobily patří ty, které vyrábí japonská značka Toyota. Snad proto patří její vozy k oblíbeným nejen doma v Japonsku, ale i v Evropě. Tam se s napětím očekává především nástup další generace modelu Corolla.
Nová Toyota Corolla
V pořadí již devátá generace dorazí na český trh na počátku příštího roku, a to ve všech svých verzích. Tedy jako tří- a pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan, pětidvéřové kombi a nově jako mpv, u Toyoty již tradičně nazvané Verso. Rozměrově i cenově se bude Corolla Verso pohybovat někde mezi analogickými variantami modelů Yaris a Avensis.

Poprvé byl model pod jménem Corolla představen už v roce 1966 a výrobní závody v patnácti státech pěti kontinentů za tu dobu vyrobily již 29 miliónů těchto vozů, což stačilo k vytlačení legendárního Klepněte pro větší obrázekbrouka od Volkswagenu z pozice nejprodávanějšího vozu světa. V současnosti je každým pátým prodaným vozem nižší střední třídy právě Toyota Corolla. Průměrná roční produkce Corolly činila v letech 1997 až 2000 celkem 911 tisíc vozů ročně. A kdo takové množství automobilů s oválným symbolem Toyoty kupuje? Nejvíce (celých 39 %) všech Coroll koupí Američané, následují Japonci (27 %) a Evropané se 16 procenty koupených vozů.

Jednotná tvář značky

Celá karosářská řada nové Corolly má jednotnou designovou linii, jíž navazuje na malý model Yaris. Ten se v Evropě líbí natolik, že se po svém uvedení stal v roce 2000 evropským vozem roku. Vnější tvary nové Toyoty Corolly nejsou ovšem jen slepým „opisováním“ již známého designu, ale osvěžuje je řada nápaditých prvků. Třeba vyklenutí v přední kapotě zvýrazňující firemní logo či koncová světla s Klepněte pro větší obrázekkřišťálovým efektem. Hatchbacky se budou vyrábět v anglickém Derby, sedany v turecké Adapazarii poblíž Istanbulu a kombíky společně s vozy Verso v hlavním japonském závodě.

U nové generace Toyoty Corolla byl uplatněn takzvaný inteligentní design, který se podílí na redukci nákladů spojených s užíváním vozidla. Například světlomety se při čelním nárazu většinou nerozbijí, ale jen vylomí ze svého uložení.

Moderní technika

Tím nejpřitažlivějším, co se v karosérii s rozvorem náprav 2600 mm (například srovnatelný Ford Focus má 2610 mm) nachází, jsou nepochybně motory. Kvality těch zážehových jsou u Toyoty obecně známy, zejména když nesou symbol VVT-i (proměnné časování ventilů) – budou v Corolle nabízeny tři, a to o Klepněte pro větší obrázekobjemu 1,4 (71 kW), 1,6 (81 kW) a 1,8 (100 kW) litru. Ještě dokonalejší agregát bude určen pro exkluzívní verzi T-Sport. Jeho označení VVTL-i naznačuje, že bude vybaven nejen proměnným časováním, ale i variabilním zdvihem ventilů. Výkon 141 kW vydolovaný z 1,8 litru zdvihového objemu hovoří za vše.

Oproti zážehovým motorům na uznání teprve čekají přeplňované vznětové agregáty označované D4-D. Ty disponují přímým vstřikováním technikou Common Rail, šestnáctiventilovým rozvodem a dvěma litry zdvihového objemu. Z těch podle toho, je-li použit mezichladič plnícího vzduchu, poskytují výkon buď 66, nebo 81 kW. Ke spokojenosti zákazníků i odborníků již silnější verze tohoto motoru funguje ve větším avensisu.

Optimistické plány

S modelem Corolla hodlá Toyota do roku 2005 dosáhnout pětiprocentního podílu na evropském trhu. A mělo by se jí to i podařit, protože pověst kvality, kterou vůz mezi motoristy má, je nezpochybnitelná. U současných a předchozích modelů se však o jejich kvalitě lze přesvědčit pouze pohledem do statistik Klepněte pro větší obrázekporuchovosti či dlouhodobým používáním. To se má změnit, neboť u Toyoty vymysleli nový pojem – estetické vyjádření kvality –, jenž je poprvé aplikován právě u nové generace Corolly. Jde o to, aby vše působilo velice solidně a hodnotně na běžného zákazníka, který technice vozu, v níž jinak samozřejmě tkví jeho spolehlivost, v podstatě nerozumí. Optimalizovaný měkký zvuk zámků, minimalizované spáry všech plastových dílů a například protiskluzová gumová dna odkládacích přihrádek sice v praktickém používání valný význam nemají, zato však zanechávají dobrý dojem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků