Nová Toyota Corolla

Mezi nejspolehlivější automobily patří ty, které vyrábí japonská značka Toyota. Snad proto patří její vozy k oblíbeným nejen doma v Japonsku, ale i v Evropě. Tam se s napětím očekává především nástup další generace modelu Corolla.
Nová Toyota Corolla
V pořadí již devátá generace dorazí na český trh na počátku příštího roku, a to ve všech svých verzích. Tedy jako tří- a pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan, pětidvéřové kombi a nově jako mpv, u Toyoty již tradičně nazvané Verso. Rozměrově i cenově se bude Corolla Verso pohybovat někde mezi analogickými variantami modelů Yaris a Avensis.

Poprvé byl model pod jménem Corolla představen už v roce 1966 a výrobní závody v patnácti státech pěti kontinentů za tu dobu vyrobily již 29 miliónů těchto vozů, což stačilo k vytlačení legendárního Klepněte pro větší obrázekbrouka od Volkswagenu z pozice nejprodávanějšího vozu světa. V současnosti je každým pátým prodaným vozem nižší střední třídy právě Toyota Corolla. Průměrná roční produkce Corolly činila v letech 1997 až 2000 celkem 911 tisíc vozů ročně. A kdo takové množství automobilů s oválným symbolem Toyoty kupuje? Nejvíce (celých 39 %) všech Coroll koupí Američané, následují Japonci (27 %) a Evropané se 16 procenty koupených vozů.

Jednotná tvář značky

Celá karosářská řada nové Corolly má jednotnou designovou linii, jíž navazuje na malý model Yaris. Ten se v Evropě líbí natolik, že se po svém uvedení stal v roce 2000 evropským vozem roku. Vnější tvary nové Toyoty Corolly nejsou ovšem jen slepým „opisováním“ již známého designu, ale osvěžuje je řada nápaditých prvků. Třeba vyklenutí v přední kapotě zvýrazňující firemní logo či koncová světla s Klepněte pro větší obrázekkřišťálovým efektem. Hatchbacky se budou vyrábět v anglickém Derby, sedany v turecké Adapazarii poblíž Istanbulu a kombíky společně s vozy Verso v hlavním japonském závodě.

U nové generace Toyoty Corolla byl uplatněn takzvaný inteligentní design, který se podílí na redukci nákladů spojených s užíváním vozidla. Například světlomety se při čelním nárazu většinou nerozbijí, ale jen vylomí ze svého uložení.

Moderní technika

Tím nejpřitažlivějším, co se v karosérii s rozvorem náprav 2600 mm (například srovnatelný Ford Focus má 2610 mm) nachází, jsou nepochybně motory. Kvality těch zážehových jsou u Toyoty obecně známy, zejména když nesou symbol VVT-i (proměnné časování ventilů) – budou v Corolle nabízeny tři, a to o Klepněte pro větší obrázekobjemu 1,4 (71 kW), 1,6 (81 kW) a 1,8 (100 kW) litru. Ještě dokonalejší agregát bude určen pro exkluzívní verzi T-Sport. Jeho označení VVTL-i naznačuje, že bude vybaven nejen proměnným časováním, ale i variabilním zdvihem ventilů. Výkon 141 kW vydolovaný z 1,8 litru zdvihového objemu hovoří za vše.

Oproti zážehovým motorům na uznání teprve čekají přeplňované vznětové agregáty označované D4-D. Ty disponují přímým vstřikováním technikou Common Rail, šestnáctiventilovým rozvodem a dvěma litry zdvihového objemu. Z těch podle toho, je-li použit mezichladič plnícího vzduchu, poskytují výkon buď 66, nebo 81 kW. Ke spokojenosti zákazníků i odborníků již silnější verze tohoto motoru funguje ve větším avensisu.

Optimistické plány

S modelem Corolla hodlá Toyota do roku 2005 dosáhnout pětiprocentního podílu na evropském trhu. A mělo by se jí to i podařit, protože pověst kvality, kterou vůz mezi motoristy má, je nezpochybnitelná. U současných a předchozích modelů se však o jejich kvalitě lze přesvědčit pouze pohledem do statistik Klepněte pro větší obrázekporuchovosti či dlouhodobým používáním. To se má změnit, neboť u Toyoty vymysleli nový pojem – estetické vyjádření kvality –, jenž je poprvé aplikován právě u nové generace Corolly. Jde o to, aby vše působilo velice solidně a hodnotně na běžného zákazníka, který technice vozu, v níž jinak samozřejmě tkví jeho spolehlivost, v podstatě nerozumí. Optimalizovaný měkký zvuk zámků, minimalizované spáry všech plastových dílů a například protiskluzová gumová dna odkládacích přihrádek sice v praktickém používání valný význam nemají, zato však zanechávají dobrý dojem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků