Po řadě upoutávek již Toyota odhaluje své první masově vyráběné elektrické SUV. Od  původního konceptu bZ4X  si novinka ponechává své označení i minimum změn v oblasti designu s výrazně prolisovanou karoserií.

Po řadě upoutávek již Toyota odhaluje své první masově vyráběné elektrické SUV. Od původního konceptu bZ4X si novinka ponechává své označení i minimum změn v oblasti designu s výrazně prolisovanou karoserií.

Model je taky prvním zástupcem nové řady bZ (beyond Zero), pod kterou bude Toyota uvádět i další nadcházející elektromobily.

Model je taky prvním zástupcem nové řady bZ (beyond Zero), pod kterou bude Toyota uvádět i další nadcházející elektromobily.

S jeho použitím bude model vybaven i volantem ve tvaru kniplu (připomínající volant  nejnovější Tesly Model S ).

S jeho použitím bude model vybaven i volantem ve tvaru kniplu (připomínající volant nejnovější Tesly Model S).

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Toyota uvádí, že díky systému steer-by-wire a tedy i proměnné charakteristice řízení nebude muset řidič přehmatávat volant (plného rejdu kol dosáhne natočením o 150 stupňů).

Toyota uvádí, že díky systému steer-by-wire a tedy i proměnné charakteristice řízení nebude muset řidič přehmatávat volant (plného rejdu kol dosáhne natočením o 150 stupňů).

Silnější verze má zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy. Oficiálních hodnot se nicméně dočkáme až po homologaci.

Silnější verze má zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy. Oficiálních hodnot se nicméně dočkáme až po homologaci.

S baterií o kapacitě 71,4 kWh zmiňuje Toyota dojezd přes 450 km (WLTP) a rovněž se zaručuje k dlouhé životnosti baterie, jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km.

S baterií o kapacitě 71,4 kWh zmiňuje Toyota dojezd přes 450 km (WLTP) a rovněž se zaručuje k dlouhé životnosti baterie, jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km.

...nebo jako čtyřkolku se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 160 kW (217,5 k) a točivém momentu 336 N.m.

...nebo jako čtyřkolku se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 160 kW (217,5 k) a točivém momentu 336 N.m.

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Model je taky prvním zástupcem nové řady bZ (beyond Zero), pod kterou bude Toyota uvádět i další nadcházející elektromobily.
S jeho použitím bude model vybaven i volantem ve tvaru kniplu (připomínající volant  nejnovější Tesly Model S ).
| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota
| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota
18
Fotogalerie

Nová Toyota bZ4X má české ceny: Může být dražší než Land Cruiser, ale výbavu má skvělou

První moderní elektromobil japonské značky už zná české ceny. Zanedlouho se s ním budete potkávat na silnicích.

Toyota bZ4X startuje v Česku na částce 1.220.000 Kč v základní výbavě Comfort, která čítá třeba dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací kameru, bezklíčové odemykání, senzor deště, 18palcová kola, USB-C porty pro cestující vpředu i vzadu a 8palcový displej infotainmentu s navigací a podporou zrcadlení chytrých telefonů.

Výbava Comfort je dostupná pouze ze základním pohonem jednoho elektromotoru, který pohání přední kola výkonem 150 kW (204 koní). Vyšší výbava Prestige startuje s tímto motorem na částce 1.295.000 Kč. Pro ni už lze objednat dvouelektromotorovou verzi s výkonem 160 kW (217 koní) a tím pádem i pohonem všech kol za 1.380.000 Kč.

V této výbavě získáte navíc především přední a zadní parkovací senzory, funkce vyhřívání pro přední sedadla, stěrače čelního okna a volant, bezdrátové nabíjení pro mobilní telefony, funkci adaptivních dálkových světel a větší infotainment. Konfigurace s výbavou Executive startují na částkách 1.410.000 Kč, respektive 1.495.000 Kč.

To znamená ještě vyhřívané čelní okno, zadní parkovací s brzdnou funkcí reagující i na chodce, ostřikovače světlometů, černě lakovanou střechu s panoramatickým oknem, ventilovaná přední sedadla nebo možnost připlatit si audiosystém JBL. V navazující nejvyšší výbavě Premiere Edition ho máte ve standardu.

Vrchol nabídky je dostupný pouze ve výkonnější specifikaci a vyjde na 1.565.000 Kč. Moc dražších Toyot není, vlastně jsou to jen lepší výbavy modelů Highlander, Land Cruiser (základ stojí 1.465.000 Kč), vodíkový Mirai a šestiválcová Supra. Ve výbavě ale nechybí třeba fotovoltaické panely na střeše pro dobíjení baterie a vyhřívaná zadní sedadla.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud