Nová Toyota Avensis: tak to je ona (oživeno)

Třetí generace Toyoty Avensis byla jednou z nejvýznamnějších novinek letošního pařížského autosalonu.

První fotografie nové generace modelu Avensis se na internetu objevila ještě koncem letních prázdnin. Ze snímku, jež zachytával zadní část, bylo zřejmé, že Toyota plánuje novým modelem oslovit především zdejší zákazníky a sází na robustní vzhled. Dnes již jsou známy oficiální fotografie i technické údaje, o kterých bude řeč.  

Nový Avensis ve srovnání se svým předchůdcem narostl do délky i výšky o 50 mm, takže sedan je nyní dlouhý 4 695 mm a kombi 4 765 mm a obě karosérie jsou široké 1 810 mm. Z větších rozměrů těží pochopitelně především prostor pro posádku. V Nabídce se objeví šest pohonných jednotek, přičemž ty zážehové těží z nové technologie Valvematic. Ten přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 26%, ale také k vyššímu výkonu. Jednotka 1,6i tak dává 132, 1,8i 147 a 1,8i 152 koní. U vznětových motorů poklesl obsah CO2 ve výfukových plynech o 10% a jejich nabídka pokrývá výkonové spektrum od 126 do 177 koní. Všechny motory jsou standardně dodávány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením. Nejsilnější „diesel“ může být kombinován i s šestistupňovou „automatikou“, zatímco pro dva výkonnější zážehové motory bude možno objednat novou skříň Multidrive S s plynulým převodem.

Podívejme se ještě jednou na vzhled, který po zveřejnění první fotografie přitáhl pozornost motoristické veřejnosti. Vzhled vozu je dílem designérského studia Toyoty na jihu Francie a vyznačuje se výrazně dynamičtějšími rysy než u generace předchozí. Koeficient odporu vzduchu klesnul na velmi solidních 0,28 u sedanu, resp. 0,29 v případě kombíku, což je jen o málo horší výsledek než u nové Insignie. Příď je charakteristická především protáhnutými světlomety. Ty na první pohled sice mohou vyvolat trochu zvláštní dojem, ovšem po důkladnějším pohledu na tuto část je nutno konstatovat, že světla do ní skutečně zapadají. 

Můžeme říci, že oproti předchozí generaci působí příď mnohem dynamičtějším a svěžejším dojmem. Zadní část jistě nebude pro naše čtenáře žádným překvapením, jelikož právě tato fotografie sloužila jako „návnada“ pro veřejnost, a proto ji automobilka zveřejnila zhruba o dva týdny dříve. Co se týče interiéru, ten působí na první pohled poněkud konzervativním dojmem, avšak v tomto případě nelze upřít celkovou přehlednost a dobrou uspořádanost ovládacích prvků. Novému Avensisu nebude samozřejmě chybět i řada bezpečnostních prvků, jako třeba systém kontroly stability VSC+ nebo adaptivní přední světlomety AFS, které se objeví na seznamu doplňkové výbavy.

Nová Toyota Avensis na evropské trhy vstoupí na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Toyota Avensis

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků