Nová Toyota Avensis: tak to je ona (oživeno)

Třetí generace Toyoty Avensis byla jednou z nejvýznamnějších novinek letošního pařížského autosalonu.

První fotografie nové generace modelu Avensis se na internetu objevila ještě koncem letních prázdnin. Ze snímku, jež zachytával zadní část, bylo zřejmé, že Toyota plánuje novým modelem oslovit především zdejší zákazníky a sází na robustní vzhled. Dnes již jsou známy oficiální fotografie i technické údaje, o kterých bude řeč.  

Nový Avensis ve srovnání se svým předchůdcem narostl do délky i výšky o 50 mm, takže sedan je nyní dlouhý 4 695 mm a kombi 4 765 mm a obě karosérie jsou široké 1 810 mm. Z větších rozměrů těží pochopitelně především prostor pro posádku. V Nabídce se objeví šest pohonných jednotek, přičemž ty zážehové těží z nové technologie Valvematic. Ten přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 26%, ale také k vyššímu výkonu. Jednotka 1,6i tak dává 132, 1,8i 147 a 1,8i 152 koní. U vznětových motorů poklesl obsah CO2 ve výfukových plynech o 10% a jejich nabídka pokrývá výkonové spektrum od 126 do 177 koní. Všechny motory jsou standardně dodávány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením. Nejsilnější „diesel“ může být kombinován i s šestistupňovou „automatikou“, zatímco pro dva výkonnější zážehové motory bude možno objednat novou skříň Multidrive S s plynulým převodem.

Podívejme se ještě jednou na vzhled, který po zveřejnění první fotografie přitáhl pozornost motoristické veřejnosti. Vzhled vozu je dílem designérského studia Toyoty na jihu Francie a vyznačuje se výrazně dynamičtějšími rysy než u generace předchozí. Koeficient odporu vzduchu klesnul na velmi solidních 0,28 u sedanu, resp. 0,29 v případě kombíku, což je jen o málo horší výsledek než u nové Insignie. Příď je charakteristická především protáhnutými světlomety. Ty na první pohled sice mohou vyvolat trochu zvláštní dojem, ovšem po důkladnějším pohledu na tuto část je nutno konstatovat, že světla do ní skutečně zapadají. 

Můžeme říci, že oproti předchozí generaci působí příď mnohem dynamičtějším a svěžejším dojmem. Zadní část jistě nebude pro naše čtenáře žádným překvapením, jelikož právě tato fotografie sloužila jako „návnada“ pro veřejnost, a proto ji automobilka zveřejnila zhruba o dva týdny dříve. Co se týče interiéru, ten působí na první pohled poněkud konzervativním dojmem, avšak v tomto případě nelze upřít celkovou přehlednost a dobrou uspořádanost ovládacích prvků. Novému Avensisu nebude samozřejmě chybět i řada bezpečnostních prvků, jako třeba systém kontroly stability VSC+ nebo adaptivní přední světlomety AFS, které se objeví na seznamu doplňkové výbavy.

Nová Toyota Avensis na evropské trhy vstoupí na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Toyota Avensis

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků