Nová Toyota Avensis: tak to je ona (oživeno)

Třetí generace Toyoty Avensis byla jednou z nejvýznamnějších novinek letošního pařížského autosalonu.

První fotografie nové generace modelu Avensis se na internetu objevila ještě koncem letních prázdnin. Ze snímku, jež zachytával zadní část, bylo zřejmé, že Toyota plánuje novým modelem oslovit především zdejší zákazníky a sází na robustní vzhled. Dnes již jsou známy oficiální fotografie i technické údaje, o kterých bude řeč.  

Nový Avensis ve srovnání se svým předchůdcem narostl do délky i výšky o 50 mm, takže sedan je nyní dlouhý 4 695 mm a kombi 4 765 mm a obě karosérie jsou široké 1 810 mm. Z větších rozměrů těží pochopitelně především prostor pro posádku. V Nabídce se objeví šest pohonných jednotek, přičemž ty zážehové těží z nové technologie Valvematic. Ten přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 26%, ale také k vyššímu výkonu. Jednotka 1,6i tak dává 132, 1,8i 147 a 1,8i 152 koní. U vznětových motorů poklesl obsah CO2 ve výfukových plynech o 10% a jejich nabídka pokrývá výkonové spektrum od 126 do 177 koní. Všechny motory jsou standardně dodávány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením. Nejsilnější „diesel“ může být kombinován i s šestistupňovou „automatikou“, zatímco pro dva výkonnější zážehové motory bude možno objednat novou skříň Multidrive S s plynulým převodem.

Podívejme se ještě jednou na vzhled, který po zveřejnění první fotografie přitáhl pozornost motoristické veřejnosti. Vzhled vozu je dílem designérského studia Toyoty na jihu Francie a vyznačuje se výrazně dynamičtějšími rysy než u generace předchozí. Koeficient odporu vzduchu klesnul na velmi solidních 0,28 u sedanu, resp. 0,29 v případě kombíku, což je jen o málo horší výsledek než u nové Insignie. Příď je charakteristická především protáhnutými světlomety. Ty na první pohled sice mohou vyvolat trochu zvláštní dojem, ovšem po důkladnějším pohledu na tuto část je nutno konstatovat, že světla do ní skutečně zapadají. 

Můžeme říci, že oproti předchozí generaci působí příď mnohem dynamičtějším a svěžejším dojmem. Zadní část jistě nebude pro naše čtenáře žádným překvapením, jelikož právě tato fotografie sloužila jako „návnada“ pro veřejnost, a proto ji automobilka zveřejnila zhruba o dva týdny dříve. Co se týče interiéru, ten působí na první pohled poněkud konzervativním dojmem, avšak v tomto případě nelze upřít celkovou přehlednost a dobrou uspořádanost ovládacích prvků. Novému Avensisu nebude samozřejmě chybět i řada bezpečnostních prvků, jako třeba systém kontroly stability VSC+ nebo adaptivní přední světlomety AFS, které se objeví na seznamu doplňkové výbavy.

Nová Toyota Avensis na evropské trhy vstoupí na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Toyota Avensis

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků