Nová Toyota Aqua má řadu chytrých funkcí. Hybrid se inspiroval u elektromobilů

Napájení externích zařízení, přední otočné sedačky, ovládání jedním pedálem… japonská Auqa je plná chytrých řešení.

Nejmenší člen rodiny Prius, který se na japonském trhu prodává pod jménem Aqua (v USA dříve jako Prius C), se dočkal nové generace. Malý městský full-hybrid je u sebe doma populární volbou a stejný zájem se očekává i pro nejnovější verzi. Na evropském trhu nicméně tuto alternativu Yarisu stále nečekejte.

TEST Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid: Může to vůbec jít ještě lépe?

TEST Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid: Může to vůbec jít ještě lépe?

Dle předpokladů stojí nová Aqua na stejné platformě TNGA-B, kterou má právě i poslední Yaris nebo jeho zvýšený sourozenec Yaris Cross. To znamená, že novinka přichází s prodlouženým rozvorem o 50 mm a tedy nabízí více místa pro cestující vzadu. Na seniory a posádku vpředu s handicapem pak nadále cílí přední sedačky, které lze vytočit ven pro snazší nastupování a vystupování.

Novinkou je pro malý full-hybrid možnost napájení externích zařízení – tedy funkce, kterou známe spíše z čistých elektromobilů. V režimu nouzového napájení tak může Aqua přes zásuvku (AC100 V/1500 W) napájet nejrůznější příslušenství. Tuto funkci zmiňuje Toyota například v případech výpadku veřejné sítě nebo během dalších krizových situací.

Toyota chystá nové díly pro staré Supry A70 a A80. Musíte si ale pospíšit

Toyota chystá nové díly pro staré Supry A70 a A80. Musíte si ale pospíšit

Co se týče samotného ústrojí, hybridní tříválec 1.5 Dynamic Force kombinuje Toyota se zbrusu novou technologií bipolární nikl-vodíkové baterie, která zajišťuje dvakrát vyšší výkon než u předchůdce. Mimo jiné tak může Aqua v čistě elektrickém režimu dosahovat mnohem vyšší rychlosti. Přesnou specifikaci ústrojí a čísla však zatím Toyota nezveřejňuje. Z elektromobilů si Aqua vypůjčuje i možnost ovládaní pouze jedním pedálem.

V Japonsku už míří nová Toyota Aqua do prodeje, a to od ceny 1.980.000 jenů (asi 392.000 Kč), přičemž vybavenější verze s pohonem všech kol přijde na 2.598.000 jenů (asi 514.000 Kč). Novinka se nicméně objevuje také ve službě měsíčního předplatného (asi 3900 Kč) v rámci sedmiletého plánu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků