Nová Toyota 86 bude v roce 2019, spolupráce se Subaru zatím nepotvrzena

Japonská automobilka potvrdila příchod nové generace modelu 86. Stane se tak v roce 2019, avšak zatím nevíme, jestli opět vzniká ve spolupráci se Subaru.
Nová Toyota 86 bude v roce 2019, spolupráce se Subaru zatím nepotvrzena

Informaci o tom, že nástupce sporťáku GT 86 spatří světlo světa oficiálně potvrdil Karl Schlicht, šéf Toyota Europe. Ten v rozhovoru pro Autocar sdělil, že nová generace sportovního vozu 86/GT86 dorazí v roce 2019 a bude krýt záda očekávanému modelu Supra.

„Tyto vozy pro nás znamenají hodně, rozhodně s nimi i nadále počítáme. Sportovní auta jsou nedílnou součástí naší značky, a nyní jsme se rozhodli, že je čas připravit další generaci GT86,“ uvedl Schlicht.

Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Otázkou zatím zůstává, zda bude nejnovější model opět vznikat ve spolupráci se Subaru, jako tomu bylo v případě aktuální verze. Pokračování partnerství nebylo potvrzeno oficiálně, ale předpokládá se, že k němu dojde. „Jestli bude vznikat ve spolupráci se Subaru? To nevím. Ale existuje mnoho důvodů, proč ano,“ naznačil šéf evropského segmentu automobilky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kabriolet není kapacita

Další zvěsti hovoří o tom, že nová Toyota 86 by mohla být nabízena také ve variantě bez střechy. Pro japonského výrobce to však není prioritou. „Aktuálně to není pravděpodobné. Neříkám, že by se to dealerům nelíbilo, ale máme spoustu jiných priorit a pro tvorbu kabrioletu by aktuálně nebyla kapacita.“

Zapomeňte na Bentaygu! Tahle Toyota může jet až 354 km/h 

Zapomeňte na Bentaygu! Tahle Toyota může jet až 354 km/h 

Kromě zmiňované novinky se Toyota soustředí také na tvorbu nástupce legendárního modelu Supra. Na vývoji kupé se aktuálně podílí také BMW. „Spolupráce probíhá podle plánu. Nemusíte se bát. Náš vůz bude oproti BMW značně odlišný,“ dodal v závěru rozhovoru Schlicht.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků