Nová Tesla Model Y se ukáže již tento týden. Co můžeme od elektrického SUV čekat?

Tesla se již tento týden chystá na premiéru svého nového SUV Model Y. Ještě před uvedením se tak dostává na povrch hrstka informací, co vlastně od novinky čekat.

Dosud nám Tesla ukázala jen pár upoutávek na chystané SUV s označením Model Y. Po stránce designu nového modelu tak můžeme pouze tápat, i když žádnou revoluci asi nečekejme. Před samotným odhalením ve čtvrtek 14. března se už však dostávají na povrch další informace a také spekulace, co vlastně nový elektromobil Tesly nabídne.

Už máme potvrzeno, že Model Y bude postaven na základě dostupnějšího Modelu 3. Sám Elon Musk přitom uvedl, že novinka bude o 10 % větší a také dražší než Model 3. Dřívější informace mluvily také o možnosti třetí řady sedadel, ačkoliv potvrzeno to zatím není. Stejně tak by si měla novinka z Modelu 3 vypůjčit i jeho interiér s velkou středovou obrazovkou.

Tesla spustila prodej nejlevnějšího Modelu 3. V přepočtu nestojí ani 800.000 Kč

Tesla spustila prodej nejlevnějšího Modelu 3. V přepočtu nestojí ani 800.000 Kč

Přesněji mluvíme o využití přibližně 75 % techniky z Modelu 3. V podstatě tedy půjde o SUV/crossover verzi Modelu 3, jejíž cena by se měla v USA pohybovat okolo 40.000 dolarů (asi 912.000 Kč) za úplně základní verzi s nejnižším dojezdem – od 322 kilometrů po nejschopnější verzi s dojezdem až 442 kilometrů.

Stejně jako u Modelu 3 by poté na trh vstoupily nejdříve dražší a výkonnější varianty Modelu Y, přičemž na základní verze si budou muset zájemci chvíli počkat. A na nejlevnější Model 3 zákazníci čekali poměrně dlouho, do prodeje se dostal teprve nedávno. Tesla přitom plánuje zahájit produkci Modelu Y až na konci roku 2020. Předobjednávky ale určitě spustí již nyní.

Galerie doplněna o Teslu Model 3.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik