Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

32 komentářů

Ing
16. února • 18:13

Je to na hovno z technických vyspelosí není nic moc

16. října • 9:22

Pásové vozidlo chcete nahrazovat kolovým? Tak to chci vidět, jak si ta extrémní tatrovka poradí v extrémních oblastech a kam se až vyškrábe. Hasičský tank takřka neměl překážky, které neuměl překonat...

Osel z Jetele
15. října • 13:07

Abychom si to shrnuli - náš stát (armáda, policie a spol.) potřebuje vždycky přesně to, co pan Strnad vyrábí... ;-)

Tompr
15. října • 10:39

Kola nikdy nemohou nahradit pásy.

Mirek
15. října • 19:26

Už je máš na své Octavii, nebo jakou plechovkou jezdíš? :-D

Ukas
15. října • 6:48

No nevím když čtu ty příspěvky co si mám myslet. Místo toho abychom byli pysni že naše firmy dokáží vyvinout a vyrobit něco takového, tak tady valna většina kritizuje. Zkuste byt trochu hrdi že jsme Češi a děláme ty nejlepší nákladní auta na světe.

Fireman
15. října • 7:14

Tady nejde o hrdost, jde o využití peněz. Na spoustě stanic jsou T-815 staré 20-30 let. Tato vozidla jsou každou chvíli v opravě, proč? No jsou stará a na nová nejsou peníze. Pak koupí vozidla která budou stát ve Zbirohu a Hlučíně a budou se ukazovat na výstavách. T Vám přijde normální? A opravdu T-55 SPOT nemůže Tatra nikdy nahradit.

osvicene vejce
15. října • 10:58

1) Zcela mimo diskusi Tatra X tank: Je velice dobre, ze se tu bavite o efektivite vyuziti penez. Je to znamka toho, ze obcanum nejsou zcela lhostejne veci verejne. Muze byt, ze to kazdy vidi ponekud jinak. Dulezite ovsem je, ze nam jde o spolecnou vec.
2) Opet mimo diskusi Tatra X tank: Myslim, ze na Tatru muzeme byt pysni. Dela naproste specialitky, na kterych opet zacinaji byt videt ty "zlate ceske ruce" a rovnez chytre hlavy.
3) Kolova a pasova vozidla jsou vzajemne nezastupitelna a jejich zpusob pouziti je rozdilny. Ostatne, to je take duvod proc armady celeho sveta porizuji jak kolove tak i pasove obrnene transportery.
4) Podle meho tato Tatra zaplnuje mezeru mezi klasickou pozarni cisternou a pozarnim tankem.
5) Rekl bych, ze nasi Pozarnici potrebuji jak nove cisterny, tak i nove tanky.

E15
15. října • 12:39

Vážně Požárníci? :-D

osvicene vejce
15. října • 14:44

Tak třeba Hašiši. :-P

Fireman
15. října • 6:28

O čem se tady dohadujeme? Kam se dostal SPOT, tam se Tatra nikdy ani nepodívá. Jsou to jen promrhané peníze které měly být raději použity ná nákup výjezdové techniky a nahradit cisterny staré 20-30 let. To zase někdo vymyslel kolosální kravinu. Zbiroh a Hlučín dostanou dva krámy k ničemu a na stanicích budeme jezdit šunkama které fungují systémem výjezd porucha. Čest Vaší práci soudruzi.

Osel z Jetele
15. října • 18:12

výjezd = porucha? Tak to bude nejspíš zanedbaná údržba. Vždyť hasiči najezdí nula nula nic a zbytek času si auta hoví ve vytápěných garážích.
A ten SPOT nebo jak se ten werk z T55 jmenuje, použil to vůbec někdy někdo? A pokud ano, tak kolikrát do roka? Tahle Tatra je sice takové Strnadovo Lego, ale podle mě to úplně stačí (takové to hašení muničních skladů a podobně), tank sice vypadá akčně a neohroženě, ale je to spíš jen taková neefektivní hračka.

mpolan
16. října • 9:39

Párkrát i toho SPOTa vytáhli, ale moc často nejezdí. Pokud už vůbec jezdí. Nejsou díly, provoz je drahý. Původní myšlenka byla skvělá, ale v dnešní době, kdy každá přeprava podobného vozidla je nadrozměrný náklad a spousta úřadování, si jeho provoz hodně dobře rozmyslíš. SPOT se v podstatě do 90% ČR ani nedostane, nemají ho tam jak dopravit.

E15
14. října • 23:46

jen dvě věci:
1. Připadá mi, že auto veze poměrně dost vzduchu. Nešlo by to udělat kompaktněji? Pak by třeba mohlo být o metr kratší (a nebo mít vyřešený problém z bodu 2)
2. Nerozumím absenci nádrže na pěnidlo s tím, že toto se bude dodávat z externího zdroje. To mi zrovna při zásahu v extrémně nebezpečném prostředí nepřipadá moc praktické...

PanHajzl
14. října • 21:29

Ja bych navrhoval, ze v pripade pozaru se u pozariste sejdou vsechna jelita z diskuse autorevue.cz vyhonej pimprdliky a semenem pozar uhasej ! ;)

Tom
14. října • 20:18

V cem presne tohle vozidlo zastoupi Spota? Pruchodnost terenem bude mit tank o dost lepsi, navic tank nema chlazene pneu ale vnejsi plast, muze i do ohniska pozaru, je pripojitelny na cisternu, takze kdyz ji vysaje vodu, proste prijede dalsi a tank hasi dal. Jedine v cem jsou schopnosti obou vozidel stejne, ze kdyz pojedou hasit les, zapadnou obe ;-).

Mirek
14. října • 20:42

Ja padnu, další, který si myslí, že se jen tak vjíždí do centra požáru, haly, aby to ne ně spadlo, tam jim bude ta připojitelná hadice hodně platná. A je panceřovaná, co kdyby na ni něco spadlo.:-D A co se tak zeptat těch, pro které je to určeno, co by brali raději, nebo si někdo myslí, že se to vyvíjelo jen tak pro legraci, nebo v součinnosti s nimi?
https://www.pozary.cz/clanek/179970-zachranny-u... ...

Tom
14. října • 21:12

Jeste bych doplnil tvuj dotaz ohledne rychlosti pristupu k pozaru. Spot se vozi k pozaru na valniku, alespon my jsme ho u CO jinak neprepravovali.

Mirek
14. října • 22:24

Já dotaz o rychlosti přístupu nepsal, navíc si stačí přečíst celý můj první příspěvek, kde je na to i odpověď. Nepochopil jsi text.

Tom
14. října • 21:11

Ja ale o hale nic nepsal. A proc pancerovanou hadici? Videl si vubec nekdy Spota nazivo?

Mirek
14. října • 22:22

Ano viděl, takže stačí potom ta Tatra, když se do ničeho nevjíždí, a když navíc je dostatečně odolná a rozhodně akčnější? A centrum požářiště nemůže být hala, jakože v těchto případech je dost často? Co je dle tebe centrum požářiště dle tebe, táborák? Nepochopil jsi nadsázku (hadice)?

Fery
14. října • 18:15

Hezký, za to by bylo 6 (9 kusů, když chtějí ještě jedno vozidlo) velkokapacitních vozidel, zase někdo hodně "přemýšlel", chtěl bych vidět jak nahradí tanky. Máme na stanici "zánovní" ( přes třicet let starou ) Tatru T-815, nad tím by se měl někdo zamyslet!!!

šofér
16. října • 9:36

A kolik má ta Tara nejeto?? 5000, 10 000 km, nebo ještě méně. Pokud je modernizovaná hasičská technika, tak ani 30 let stará Tatra není problém, protože hasiči nejsou pekaři, aby denodenně najeli stovky km...

mpolan
14. října • 19:14

Nahradí je už třeba jen tím, že budou provozuschopné. Na podvozek T-55 nemá díly už ani armáda, natož hasiči. Nehledě na celkové provozní náklady toho monstra. Měli jsme ho na útvaru, tak vím. Hezká podívaná, ale neskutečně náročná na provoz.

jm
14. října • 13:40

ještě že ten fond z povinného ručení máme...

petr r. (petrumr)
14. října • 15:48

a najdou se i neplatiči.:-/

Franta
14. října • 10:02

Auto pěkné, ale ne moc ideální na věci na které se hodlá předurčit a rozhodně ne jako náhrada za hasící tank jehož balistická odolnost je prostě někde jinde. Spíš bych ty Tatry viděl jako doplněk k hasícím tankům.
Tank vs zodolněná tatra:
1) Tank se otočí skoro na místě. Tatra i s natáčecí nápravou to určitě nedá nebo má snad poloměr otáčení cca 3,2 metru?
2) V rámci průmyslových havárií, výbuchů atd. je velké množství betonových, ocelových malých velkých trosek. Kdo lépe tyto trosky překoná ocelový pás nebo pryžová pneumatika? To nebudu zmiňovat jak dopadne pryžová pneu po přejezdu ostrých ocelových fragmentů nebo roxoru.
3) A nehoří vždy jen u asfaltových cest či u ideální polní cesty. Někdy napadne sníh, občas zaprší, musí se jet v kopcích v takzvaných nedostupných místech atd. Účinek pásu vs kolo v takových situacích je zřejmý.

ROMAN
15. října • 23:22

oni ti chytráci nikdy neviděli otáčet tank. oni si myslí že dělá stejný poloměr otáčení jako auto. nikdy neviděli jaký terén pásové vozidlo dokáže projet. proto píšou takové blbosti do komentářů. je úplně jasné že je to doplněk k hasicímu tanku, obrněnému buldozeru co mají třeba v Hlučíně.:-D

Mirek
14. října • 18:05

A co tak si položit otázku, jak dlouho bude trvat tomu tanku se dostat na místo požáru, maximálka cca 55 km/hod? Vím na návěsu. Kde jsou všude připravené tanky na návěsu? Kolik vody ten tak má? Kde se jen tak válejí roxory, při požáru, výbuchu, postavené tak, aby zneškodnily pneumatiku? A znáš vůbec průchodnost tatrovek terénem, že napíšeš tu pitomost s asfaltovými cestami? Viděl jsi někdy, jak vypadá takový požár průmyslových hal, že tohle vůbec napíšeš? On se někdo snaží vjet do hořící haly, aby to tam na něj spadlo, a to včetně nějakého tanku, aby se uvnitř všichni usmažili, když nebudou moci vyjet ven? Zbytek je zbytečné komentovat, samé hlouposti.

Tompr
15. října • 10:46

Vozidlo na pásech nebylo přeci určené k hašení ale k vyprošťování v těžkém terénu a to to má nahradit?kdyby to bylo alespoň pás i kola tak ok.....

Franta
15. října • 7:29

Člověče, když čtu Vaše názory, tak na se mně vybavuje jedno hezké pořekadlo a to "Prázdná nádoba nejvíce duní". ;-)

petr r. (petrumr)
14. října • 11:41

na dnech nato měly ostravští hasiči novou scanii a měchy byly 15 cm nad trávou a hasiči jak telata se řehonili nad novým autem a já jsem chtěl volat 158, že tam jsou fetáci.:-D
Takže tatra musí nahradit ty kamiony.

Doporučujeme

Články odjinud