Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Franta  |  14. 10. 2018 10:02

Auto pěkné, ale ne moc ideální na věci na které se hodlá předurčit a rozhodně ne jako náhrada za hasící tank jehož balistická odolnost je prostě někde jinde. Spíš bych ty Tatry viděl jako doplněk k hasícím tankům.
Tank vs zodolněná tatra:
1) Tank se otočí skoro na místě. Tatra i s natáčecí nápravou to určitě nedá nebo má snad poloměr otáčení cca 3,2 metru?
2) V rámci průmyslových havárií, výbuchů atd. je velké množství betonových, ocelových malých velkých trosek. Kdo lépe tyto trosky překoná ocelový pás nebo pryžová pneumatika? To nebudu zmiňovat jak dopadne pryžová pneu po přejezdu ostrých ocelových fragmentů nebo roxoru.
3) A nehoří vždy jen u asfaltových cest či u ideální polní cesty. Někdy napadne sníh, občas zaprší, musí se jet v kopcích v takzvaných nedostupných místech atd. Účinek pásu vs kolo v takových situacích je zřejmý.

Odpovědět  |   | 

na dnech nato měly ostravští hasiči novou scanii a měchy byly 15 cm nad trávou a hasiči jak telata se řehonili nad novým autem a já jsem chtěl volat 158, že tam jsou fetáci.
Takže tatra musí nahradit ty kamiony.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 10. 2018 18:05

A co tak si položit otázku, jak dlouho bude trvat tomu tanku se dostat na místo požáru, maximálka cca 55 km/hod? Vím na návěsu. Kde jsou všude připravené tanky na návěsu? Kolik vody ten tak má? Kde se jen tak válejí roxory, při požáru, výbuchu, postavené tak, aby zneškodnily pneumatiku? A znáš vůbec průchodnost tatrovek terénem, že napíšeš tu pitomost s asfaltovými cestami? Viděl jsi někdy, jak vypadá takový požár průmyslových hal, že tohle vůbec napíšeš? On se někdo snaží vjet do hořící haly, aby to tam na něj spadlo, a to včetně nějakého tanku, aby se uvnitř všichni usmažili, když nebudou moci vyjet ven? Zbytek je zbytečné komentovat, samé hlouposti.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  15. 10. 2018 07:29

Člověče, když čtu Vaše názory, tak na se mně vybavuje jedno hezké pořekadlo a to "Prázdná nádoba nejvíce duní".

Odpovědět  |   | 
Tompr  |  15. 10. 2018 10:46

Vozidlo na pásech nebylo přeci určené k hašení ale k vyprošťování v těžkém terénu a to to má nahradit?kdyby to bylo alespoň pás i kola tak ok.....

Odpovědět  |   | 
ROMAN  |  15. 10. 2018 23:22

oni ti chytráci nikdy neviděli otáčet tank. oni si myslí že dělá stejný poloměr otáčení jako auto. nikdy neviděli jaký terén pásové vozidlo dokáže projet. proto píšou takové blbosti do komentářů. je úplně jasné že je to doplněk k hasicímu tanku, obrněnému buldozeru co mají třeba v Hlučíně.

Odpovědět  |   | 
jm  |  14. 10. 2018 13:40

ještě že ten fond z povinného ručení máme...

Odpovědět  |   | 

a najdou se i neplatiči.

Odpovědět  |   | 
Fery  |  14. 10. 2018 18:15

Hezký, za to by bylo 6 (9 kusů, když chtějí ještě jedno vozidlo) velkokapacitních vozidel, zase někdo hodně "přemýšlel", chtěl bych vidět jak nahradí tanky. Máme na stanici "zánovní" ( přes třicet let starou ) Tatru T-815, nad tím by se měl někdo zamyslet!!!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 10. 2018 19:14

Nahradí je už třeba jen tím, že budou provozuschopné. Na podvozek T-55 nemá díly už ani armáda, natož hasiči. Nehledě na celkové provozní náklady toho monstra. Měli jsme ho na útvaru, tak vím. Hezká podívaná, ale neskutečně náročná na provoz.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  16. 10. 2018 09:36

A kolik má ta Tara nejeto?? 5000, 10 000 km, nebo ještě méně. Pokud je modernizovaná hasičská technika, tak ani 30 let stará Tatra není problém, protože hasiči nejsou pekaři, aby denodenně najeli stovky km...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 10. 2018 20:18

V cem presne tohle vozidlo zastoupi Spota? Pruchodnost terenem bude mit tank o dost lepsi, navic tank nema chlazene pneu ale vnejsi plast, muze i do ohniska pozaru, je pripojitelny na cisternu, takze kdyz ji vysaje vodu, proste prijede dalsi a tank hasi dal. Jedine v cem jsou schopnosti obou vozidel stejne, ze kdyz pojedou hasit les, zapadnou obe .

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 10. 2018 20:42

Ja padnu, další, který si myslí, že se jen tak vjíždí do centra požáru, haly, aby to ne ně spadlo, tam jim bude ta připojitelná hadice hodně platná. A je panceřovaná, co kdyby na ni něco spadlo. A co se tak zeptat těch, pro které je to určeno, co by brali raději, nebo si někdo myslí, že se to vyvíjelo jen tak pro legraci, nebo v součinnosti s nimi?
https://www.pozary.cz/clanek/179970-zachranny-u... ...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 10. 2018 21:11

Ja ale o hale nic nepsal. A proc pancerovanou hadici? Videl si vubec nekdy Spota nazivo?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 10. 2018 22:22

Ano viděl, takže stačí potom ta Tatra, když se do ničeho nevjíždí, a když navíc je dostatečně odolná a rozhodně akčnější? A centrum požářiště nemůže být hala, jakože v těchto případech je dost často? Co je dle tebe centrum požářiště dle tebe, táborák? Nepochopil jsi nadsázku (hadice)?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 10. 2018 21:12

Jeste bych doplnil tvuj dotaz ohledne rychlosti pristupu k pozaru. Spot se vozi k pozaru na valniku, alespon my jsme ho u CO jinak neprepravovali.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 10. 2018 22:24

Já dotaz o rychlosti přístupu nepsal, navíc si stačí přečíst celý můj první příspěvek, kde je na to i odpověď. Nepochopil jsi text.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  14. 10. 2018 21:29

Ja bych navrhoval, ze v pripade pozaru se u pozariste sejdou vsechna jelita z diskuse autorevue.cz vyhonej pimprdliky a semenem pozar uhasej ! ;)

Odpovědět  |   | 
E15  |  14. 10. 2018 23:46

jen dvě věci:
1. Připadá mi, že auto veze poměrně dost vzduchu. Nešlo by to udělat kompaktněji? Pak by třeba mohlo být o metr kratší (a nebo mít vyřešený problém z bodu 2)
2. Nerozumím absenci nádrže na pěnidlo s tím, že toto se bude dodávat z externího zdroje. To mi zrovna při zásahu v extrémně nebezpečném prostředí nepřipadá moc praktické...

Odpovědět  |   | 
Fireman  |  15. 10. 2018 06:28

O čem se tady dohadujeme? Kam se dostal SPOT, tam se Tatra nikdy ani nepodívá. Jsou to jen promrhané peníze které měly být raději použity ná nákup výjezdové techniky a nahradit cisterny staré 20-30 let. To zase někdo vymyslel kolosální kravinu. Zbiroh a Hlučín dostanou dva krámy k ničemu a na stanicích budeme jezdit šunkama které fungují systémem výjezd porucha. Čest Vaší práci soudruzi.

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  15. 10. 2018 18:12

výjezd = porucha? Tak to bude nejspíš zanedbaná údržba. Vždyť hasiči najezdí nula nula nic a zbytek času si auta hoví ve vytápěných garážích.
A ten SPOT nebo jak se ten werk z T55 jmenuje, použil to vůbec někdy někdo? A pokud ano, tak kolikrát do roka? Tahle Tatra je sice takové Strnadovo Lego, ale podle mě to úplně stačí (takové to hašení muničních skladů a podobně), tank sice vypadá akčně a neohroženě, ale je to spíš jen taková neefektivní hračka.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 10. 2018 09:39

Párkrát i toho SPOTa vytáhli, ale moc často nejezdí. Pokud už vůbec jezdí. Nejsou díly, provoz je drahý. Původní myšlenka byla skvělá, ale v dnešní době, kdy každá přeprava podobného vozidla je nadrozměrný náklad a spousta úřadování, si jeho provoz hodně dobře rozmyslíš. SPOT se v podstatě do 90% ČR ani nedostane, nemají ho tam jak dopravit.

Odpovědět  |   | 
Ukas  |  15. 10. 2018 06:48

No nevím když čtu ty příspěvky co si mám myslet. Místo toho abychom byli pysni že naše firmy dokáží vyvinout a vyrobit něco takového, tak tady valna většina kritizuje. Zkuste byt trochu hrdi že jsme Češi a děláme ty nejlepší nákladní auta na světe.

Odpovědět  |   | 
Fireman  |  15. 10. 2018 07:14

Tady nejde o hrdost, jde o využití peněz. Na spoustě stanic jsou T-815 staré 20-30 let. Tato vozidla jsou každou chvíli v opravě, proč? No jsou stará a na nová nejsou peníze. Pak koupí vozidla která budou stát ve Zbirohu a Hlučíně a budou se ukazovat na výstavách. T Vám přijde normální? A opravdu T-55 SPOT nemůže Tatra nikdy nahradit.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  15. 10. 2018 10:58

1) Zcela mimo diskusi Tatra X tank: Je velice dobre, ze se tu bavite o efektivite vyuziti penez. Je to znamka toho, ze obcanum nejsou zcela lhostejne veci verejne. Muze byt, ze to kazdy vidi ponekud jinak. Dulezite ovsem je, ze nam jde o spolecnou vec.
2) Opet mimo diskusi Tatra X tank: Myslim, ze na Tatru muzeme byt pysni. Dela naproste specialitky, na kterych opet zacinaji byt videt ty "zlate ceske ruce" a rovnez chytre hlavy.
3) Kolova a pasova vozidla jsou vzajemne nezastupitelna a jejich zpusob pouziti je rozdilny. Ostatne, to je take duvod proc armady celeho sveta porizuji jak kolove tak i pasove obrnene transportery.
4) Podle meho tato Tatra zaplnuje mezeru mezi klasickou pozarni cisternou a pozarnim tankem.
5) Rekl bych, ze nasi Pozarnici potrebuji jak nove cisterny, tak i nove tanky.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 12:39

Vážně Požárníci?

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  15. 10. 2018 14:44

Tak třeba Hašiši.

Odpovědět  |   | 
Tompr  |  15. 10. 2018 10:39

Kola nikdy nemohou nahradit pásy.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 10. 2018 19:26

Už je máš na své Octavii, nebo jakou plechovkou jezdíš?

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  15. 10. 2018 13:07

Abychom si to shrnuli - náš stát (armáda, policie a spol.) potřebuje vždycky přesně to, co pan Strnad vyrábí...

Odpovědět  |   | 
 |  16. 10. 2018 09:22

Pásové vozidlo chcete nahrazovat kolovým? Tak to chci vidět, jak si ta extrémní tatrovka poradí v extrémních oblastech a kam se až vyškrábe. Hasičský tank takřka neměl překážky, které neuměl překonat...

Odpovědět  |   | 
Ing  |  16. 02. 2020 18:13

Je to na hovno z technických vyspelosí není nic moc

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

včera | Vladimír Kadera
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Poslední rána pro spalovací motory? Nová baterie Elona Muska může způsobit revoluci

Poslední rána pro spalovací motory? Nová ba…

Tak nějak jsme tušili, že to jednou přijde…

31.  5.  2020 | | 144 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 32 N/A