Nová Suzuki Hayabusa: šestiválec pod kapotou? Zřejmě ano

Suzuki má obdobně jako nejbližší konkurenti z Japonska kompletní modelovou nabídku, které po právu vládne Hayabusa GSX 1300R. Letos představila společnost Kawasaki silného protivníka, ZZR 1400, což Suzuki jistě nenechá nez odezvy. Jak bude vypadat nová Hayabusa?
Nová Suzuki Hayabusa: šestiválec pod kapotou? Zřejmě ano

Na úvod bych opravil svou informaci z článku o Kawasaki ZZR 1400, kde jsem spekuloval o dosažení mety 300 km/h. Na pár zahraničních portálech jsem se dočetl, že výrobci motocyklů udělali nepsanou "gentlemanskou dohodu", že motocykly budou mít elektronické omezení maximálky na hranici 300 km/h. Proto řada supersportovních motorek (Yamaha R1, Suzuki GSX-R 1000) ukazuje hodnotu "jen" 299 km/h. Řada modelů má také v tabulkových hodnotách nejvyšší rychlost napsanou diplomaticky: např. více než 280 km/h. O nepokořené metě 300 km/h tak lze v mnoha případech hovořit jako o nepokořené metě 250 km/h u většiny ostrých německých automobilů...

Jak jsem v dřívějším článku o Hondě CBR1100XX naznačoval, japonský výrobce motocyklů, firma Suzuki, hodlá letos nebo na začátku roku 2007 představit novou generaci top modelu Hayabusa. Nová Kawasaki ZZR 1400 (nebo také ZX-14, záleží na který web se díváte) pravděpodobně hravě pokoří třístovku, potenciálu k tomu má dost, a bude se snažit nastavit novou rychlostní laťku na hodnotě 200 mil za hodinu (cca 320 km/h) pro tuto třídu supersportovních cesťáků (líbí se mi anglické označení "Hyper-Touring Class"). Hayabusa určitě nebude chtít hrát druhé housle, proto se pojďme podívat, o čem se spekuluje.

Nová Hayabusa by měla vycházet z konceptu Suzuki Stratosphere, který byl představen loni na tokijském motosalonu. Krásný futuristický design je doplněn řadovým šestiválcem o objemu 1 100 ccm, který disponuje výkonem 132 kW (180 k). Kdyby šel tento prototyp v nezměněné podobě do sériové výroby, stal by se jedním z nejsilnějších motocyklů v kategorii naked-bikes (naháčů).

Šestiválec by nový Hayabusy pomohl nejen v reklamní kampani, měl by také praktické výhody. Jeden z anglických serverů přednesl  myšlenku, že agregát R6 z konceptu Stratosphere bude převrtán na objem současné Hayabusy, tj. na 1 300 ccm, a při využití nejnovějších technologií a spolupráci se sportovní divizí v třídě MotoGP by výkon mohl být naladěn na 147-162 kW (200-220 k). Výhodou nasazení šestiválce by měl být větší přísun síly ve středních otáčkách.

Tip: Další články o motorkách nejdete v Magazínu, sekce Motocykly.

 

 
Suzuki Stratosphere concept


Současná Suzuki Hayabusa GSX 1300R

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků