Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

31 komentářů

Tycoon
3. října • 14:49

Škoda Fabia Combi 2.0 MPI. Normovaná spotřeba 7,8. Průměrná reálná spotřeba uživatelů na serveru spritmonitor.de 7,4. Moje reálná spotřeba dle dotankování byla 6,8 (pak jsem ho nechal přestavět na LPG).

Michal
3. října • 9:57

V práci máme několik Peugeotů 308 minulé generace, motor 1,6 HDi a všechny jezdí podle evidence spotřeby okolo 5 litrů (v techničáku je myslím 4,6), tudíž zde nějaké dramatické čarování se spotřebou nevidím. Není článek jen pokus odvést pozornost od dlouhodobě problematických TDI (nejen co se týká spotřeby)?

Jan
2. října • 14:46

u mojho auta - http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/189636.html... mam po cca 230 000km odsledovanych rozdiel asi 11%, co nie je zle. Ale ked vidim tie neuveritelne spotreby aut od 2012 (euro 5 / 6) tak si hovorim, ze mam hrozneho zruta. Ale v reale to bude asi vyrovnane :-D papier fakt znesie vsetko

Hanz
1. října • 20:20

Když jsme teď přišli na to, že ty starý motory byly vlastně lepší, méně kouří, spotřebu mají stejnou,... znamená to že se zase začnou dávat do trojkových bavoráků tří-litrové atmosferické V6-ky???

Márty
1. října • 20:54

Nooo v bmw V6 asi nee :/
Ale jinak souhlas, šestihrnek pod každou kapotu! :-D

Driver
1. října • 21:32

Zakázat auta, co mají zrychlení z nuly na sto kmh pod 12 sec. Jsou nebezpečná, podívejte se kolik je všude nehod! Že budou mít větší emise? Tím že než působí nehody, nemusí vyjet složky jednotného záchranného systému. Tolik emisí se ušetří :-D

jo
2. října • 5:21

On někdo ještě kupuje auta co dají na 100km/h nad 12s? Možná nějaký masochysti.. Takovým autem se nedá bezpečně předjet ani kamion!

Tycoon
3. října • 14:54

Pro autíčko do města není ten údaj nijak důležitý.

mpolan
2. října • 11:57

No, máš pravdu, blbec s tím kamion nepředjede. Normální a rozumný řidič zcela bez problémů.

Mirek
1. října • 21:38

Ty nehody nejsou v autech, ale v objektu mezi volantem a sedačkou. V rozumných rukách je výkonné auto bezpečnější. Když je řidič d*bil, silné auto se stává daleko nebezpečnější zbraní...

PET
1. října • 19:33

Skoda Felicia 1,3 Mpi spotreba dlhodoba 5,5 L...bezne dialnica 5,2 L a extrem dialnica a okresky v noci 4,2 L. A auto ma 215 000 km. PP j

s
3. října • 17:46

Tak to Vám PP ukazuje hezká čísla, ale realita je mnohdy jiná.... smutnější. PP dovede být pěkný optimista. Každopádně s tou Felicií není problém jezdit za nějakých 6 litrů. Favorit za 6,5. Je smutné, že co se týče reálné spotřeby, tak se v tomto ohledu moc nepokročilo.

Mirek
1. října • 19:58

Škoda Fabia, 1,4 MPi, rok 2000...spotřeba v TP 6,9 l/100km, má dlouhodobá spotřeba v řádech desetitisíců km - 6,3 litrů. Podle současné metodiky by bylo napsáno v TP 5,3 litrů

Tycoon
3. října • 14:52

Metodika je stejná. Ale motory jsou jiné, místo 1.4 MPI začali vyrábět 1.2 HTP, které právě vynikaly v tom, jak uměly vykouzlit nízkou spotřebu v normované metodice.

sokar
1. října • 19:01

Mě se nejvíc líbí, že do minulýho týdne nic a teď budou všichni , doposud nečinní , zveřejňovat nové převratné studie o skutečné spotřebě. A do minulýho týdne jste byli kde vy sráči ?B-]

Juraj
1. října • 14:43

Katastrofalny bullshit, zistovat spotrebu podla spritmonitoru.... Spritmonitor je ukazka, kto ma aku tazku nohu a porovnavanie stoviek rozdielnych jazdnych rezimov voci jedinemu konkretnemu rezimu testu. Vysledok nehovori vobec o nicom.Ked porovname spotrebu sofera z prvej desiatky a poslednej desiatky, zistime, ze sa lisia aj viac ako 150% a to je estelen skandal !! :-))

Tycoon
3. října • 15:01

Nikdo neříká, že je spritmonitor nějaká porovnatelná metodika. Ale je to metodika, která odráží reálný svět, kde každý jezdí jinak a výsledkem je nějaká statistika reálných spotřeb (průměry, kvantily, mediány). Ve světě NEDC naopak umíme porovnat, jak se chovají všechna auta v režimu, kterým nikdo nepoužívá.

Jh
1. října • 15:06

Jenže pokud je vzorek dostatečně velký, lze brát sprintmonitor s poměrně malou odchylkou za průměrnou spotřebu vozidla. Statistika v tomto případě nelže

Ludek_II
1. října • 21:08

Ano, věřím jen statistikám, které se zfalšuji sám. B-]

Pavel F.
4. října • 11:23

...říkají především ti, kdo statistice nerozumí...
Kdo jí rozumí, umí si z ní vyzobat to, co po ní chce.

Vana666
1. října • 13:43

Fajn, a když jsem v diskuzi k World Car of the Year 2016 napsal že podvádějí úplně všichni, s emisema i se spotřebou, tak se na mě sesypala lavina mínusůhttp://www.autorevue.cz/world-car-of-the-year-201... ...

mpolan
2. října • 11:54

A skutečně podvádí všichni? Je rozdíl pracovat v mezích stanovené metodiky nebo využít nelegální prvek, který metodiku obchází.
Metodika NEDC byla v pořádku v době, kdy vyšla, tehdy dokonce dávala u mnohých aut vyšší spotřeby, než starý cyklus s konstantními rychlostmi. Její jediná chyba v dnešní době je zastaralost, což měla už dávno EU reflektovat. Kašlou na to, blbci.

Vana666
2. října • 8:35

Děkuji nesouhlasičům za podporu, každé vaše minus je v tomhle případě vlastně plus pro můj původní příspěvek :-)

rock
1. října • 12:28

Poslední AutoTip, test Renault Espace 1.6 dCi EDC.
V textu: "V kombinaci se nám dařilo jezdit za až neuvěřitelných 6.3l"
V hodnocení mezi plusy: spotřeba
V tabulce technických údajů: normovaná spotřeba 4.7lTo je hezkých 34% nahoru - a nikdo neřeší rozdíl, nikdo nemluví o podvodu a ještě to zařadí mezi pozitiva?

neodborník
1. října • 15:06

Tak na fyzickém zdraví to asi nikoho neohrožuje, nebude to ten rozdíl ?

Vana666
1. října • 15:22

větší spotřeba = větší emise

Mirek
1. října • 20:08

S tím rovnítkem bych si nebyl tak jistý. Pokud by šlo o CO2, tak je rovnítko v pořádku. Jiný typ emisí může být naopak nízkou spotřebou výrazně navýšen díky nedokonalému prohoření paliva za vysokých tlaků. Proto stoupají u nových motorů problémy s oxidy dusíku a saze už i u dříve "čistého" benzínu

Kankunen
1. října • 11:33

NEDC přímo nutí výrobce k snižování kvality automobilu. Jenže tyto nařízení jsou napříč všemi obory. Skuteční odborníci si ťukají na čelo, co jsou schopni úředníci vymyslet. Pak se děje to, že se nařízení falšujou nebo obcházejí.

Dzambor
1. října • 11:21

Ty vole...objavili ameriku :D

Franta
1. října • 10:19

Německo má opravdu špatný rok,mají moc černo jak na nádražích tak u výfuků.

Vana666
1. října • 13:44

Asi jim to kazí ten Peugeot :-)

Doporučujeme

Články odjinud