Nová strategie u Audi: Od roku 2026 už bude značka uvádět pouze elektromobily

23 komentářů

Shimi
29. srpna • 19:34

Tak, jako skončily fiaskem přímotopy, tak, jako skončilo fiaskem propagování nafty, tak, jako končí fiaskem přimíchávání biosraček, tak stejným ekologickým fiaskem skončí i započatá éra elektromobility. Bude to naprostý ekologický průser a nezávidím budoucím generacím. Je evidentní, že většina nedokáže dohlédnout dál, než na špičku svého nosu. Vystřízlivění bude epické. Bohužel, planeta zapláče a to fest.PS: Pro bystřejší. Schválně si zjistěte, jak je v dnešní době (ne)řešena problematika s recyklací baterií do mobilů. Do blbých mobilů. A potom si to dejte do kontextu elektromobility. Někteří (ElektroDad, Tesláček, apod. fantasmagorové) se nám snaží namluvit, že je to již vyřešeno. Ne přátelé, tohle nebude už z principu budoucího objemu nikdy vyřešeno. A to se nebavíme o dalších aspektech, samozřejmě všechno jsou to "ekologické" mňamky.

Šimi
29. srpna • 20:16

Baterky z aut se pouzivaji v aku pacich pro fve…

Mirek
29. srpna • 22:03

A když v těch aku pacich, jak píšeš, doslouží, tak co s nimi bude? A netvrď mi, že tam budou sloužit věčně a pokud se ta elektromobilita pořádně rozjede, že bude tohle využití pro všechny vysloužilé baterky.

Jan Taraba
30. srpna • 9:43

Ono to s těmi vysloužilými baterkami nebude tak horké. Tesla kromě nejstarších modelů má životnost baterie vyřešenou a umí je recyklovat. Audi má životnost baterie vyřešenou a dodavatel LG-Chem je umí recyklovat. Totéž platí o VW.
Takže se můžeme bavit spíš o problému s baterkami pluginhybridů, které jsou díky vyššímu počtu nabíjecích cyklů a absenci termomanagementu daleko větší problém. Byť tedy dočasně, protože dny PHEV jsou sečteny.

Kankunen
30. srpna • 10:59

Lithiové baterie se sbírají v rámci zpětného odběru. Po vytřídění na lince v kladně (třídění probíhá zatím pouze ručně, ale do budoucna se počítá s automatizací třídícího procesu) jsou baterie v plastových barelech, které zaručují že nedojde ke zkratu, odváženy do zařízení mimo území ČR, kde zařízení na zpracování tohoto druhu baterií zatím neexistuje. Tato zařízení jsou v Belgii a ve Francii. Nicméně recyklace lithiových baterií je zatím velmi neefektivní a podle současné terminologie je oblast výroby a recyklace lithiových akumulátorů zřejmě nepříliš udržitelná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
30. srpna • 11:14

No jenže vy si trochu pletete pojmy. Potíž současných lithiových baterií je jejich šílená rozmanitost a nesnadná demontovatelnost z běžných zařízení. Jinak řečeno, recyklovat placatou vlepenou baterii 3,7V/2500mAh z uzavřeného mobilního telefonu se ekonomicky nevyplatí. Natož v ČR, kde se Li-Ion baterie (pokud je mi známo) nevyrábí.
Unifikované baterie (například 18650) ale svůj recyklační proces mají.
Baterie z automobilů a FVE jsou ale zcela jiné téma, zatím sice není co recyklovat, ale až za 5-10 let budou, recyklace se jednoznačně vyplatí. Velké objemy identických baterií, navíc konstrukčně uzpůsobené pro následnou recyklaci.

Xixao
31. srpna • 22:12

Takze realne priznavas, ze zadna recyklace ted vlastne neni. A co bude za 5-10 let nas ted vlastne nemusi zajimat, protoze to urcite bude slunickove…

Maty
30. srpna • 10:12

Tome díky za rozumný názor. Dělám v tom poměrně dlouho, tedy mohu jen potvrdit, co říkáte a také doplním, že minimálně u premium PHEV je i termomanagement k dispozici a problémy jsou minimální, nebo spíše žádné. Také bych neříkal ještě poslední slovo, pokud jde PHEV i když je asi již dané, kde je jim konec.. Ještě tu s námi chvíli budou a jejich další generace je výrazně posune k zajímavému kompromisu pro zákazníky, kteří BEV stále jako smysluplné pro své potřeby nevidí. Budou se ještě dít věci...

Shimi
29. srpna • 20:40

Šimi: Hezký nick ;-) Ano, akupacky jsou jedním z "argumentů", ale budoucí realita bude úplně jiná. Jak říkám, některé čeká kolosální vystřízlivění z toho jejich namalovaného růžového snu. Dočkej času. Úplně stejné "argumenty" jsme tenkrát slyšeli o těch přímotopech, spásné naftě a MEŘO, výsledek známe.

smějící se bestie 2
29. srpna • 15:33

To klidně může, nikdo jí bránit nebude. Jenom jsem zvědav na ta prodejní čísla.

allf11
29. srpna • 16:51

No Rolexky jsou taky drahý a firma žije a to je asi záměr méně aut víc peněz.

Masorad
5. září • 2:15

Ale audi neni rolls

Alda
29. srpna • 14:33

No, tak good luck. To nám to dost prodejců ve V Evropě bude muset zabalit. :-)

Kevil
29. srpna • 16:49

Na to samozřejmě automobilky brzy dojedou a zkrachují. Na nesmysly s cenou přes 1 meloun nemá více než 90% lidí. Jde o neschopnost vedení automobilek společně čelit ekoteroristům v Bruselu: „Z českých europoslanců podpořila 60% snížení emisí do roku 2030 trojice pirátských europoslanců, a sice Mikuláš Peksa, Marcel Kolaja a Markéta Gregorová a Stanislav Polčák (STAN). Luděk Niedermayer (TOP-09) se zdržel. Ostatní čeští europoslanci návrh nepodpořili, Kateřina Konečná (KSČM) nehlasovala.“ Europoslanci se během svého mandátu akorát napakují a pak půjdou do (_!_). Škody, které ale svým jednáním způsobili pak odnesou jiní.Zajímavé, že Brusel netlačí na "elektromobilitu" traktorů, motorek, motorových člunů a námořních lodí :-D.

jogurt
29. srpna • 18:51

Milý hochu, tady je řeč o Audi.. a tam jak je ti jistě známo, moc modelů pod 1milion nenajdeš. A dnes prodávají elektro za úplně stejné peníze, jako srovnatelné modely se spalovacím motorem. Takže zrovna o jejich prodeje teda fakt obavy mít nemusíš

optimista
30. srpna • 23:14

taky audi už kromě pár pidhraček žádný spalovák nemá, ze všeho udělali hybrid a přidali tomu min 300 kg váhy, ekologové :-D

Šimi
29. srpna • 20:17

Jogurte uvedom si ze eu dotuje kazdy vyrobeny elektromobil cca 15k eur a k tomu jsou prodejni pobidky a marze na elektrech maji vyrazne mensi. Dotuji to spalovaky.

Mirek
29. srpna • 19:25

Já tomu vlastně vůbec nerozumím, jen se ptám, nedotují náhodou těmi spalovacími auty ty elektoauta? Jak to budou dotovat po ukončení výroby těchto aut?

jogurt
29. srpna • 20:24

Ve skutečnosti mají větší problém s cenou technologie emisních limitů benzínových motorů než s cenou elektrotechnologie. A to zrovna Audi téměř neplatí CO2 výpalné, protože se do limů skoro vejde. Dokonce e-tron je už skoro rok v černých číslech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
29. srpna • 22:17

Chceš říci, že Audi je výjimka a všichni ostatní, ač neradi, přiznávají, že spalováky dotují elektroauta? Škodovka to dokonce přiznala veřejně, že musí zdražovat spalováky, neboť elektroauta, vývoj, snížení ceny, aby to šlo vůbec prodat....

jogurt
29. srpna • 23:05

Je dost rozdíl automobilka s cenovým rozpětím 290-1M a nad to jen minimum, která začíná a dost se trápí s EV za 1,2 na úplně nové platformě a automobilka s cenovým rozpětím 800-4,5M, která už tři roky prodává 50 000 EV ročně za ceny mezi 2 a 3M, které konstrukčně vychází z její dávno zaplacené platformy MLB.
Je to samozřejmě nejen o konstrukci ale především o počtech.
On totiž kromě Tesly a Audi zatím nikdo nedokázal hromadně vyrábět a prodávat skutečné EV a nikoli pouze rozličné slepence.... VW s tím začíná, Hyundai se záhy rozjede taky, ale jinak není na blízkém obzoru nikdo, koho by šlo brát vážně.

Jan Taraba
29. srpna • 16:00

Ale houby, je to jen o dostupnosti nabíjení. Pokud budou vzhledem k počtu aut na hlavních tazích HPC v dostatečném počtu, kolem a uvnitř měst DC v dostatečném počtu a u nádraží a letišť AC v dostatečném počtu a cena za kWh nebude přestřelená, nebude mít s prodanými počty žádný problém. Domácí a firemní nabíjení si majitelé vyřeší hravě.
Ostatně dnes se na e-tron čeká déle než rok, na e-tron GT dva roky a na Q4 půl roku, takže žádná krize poptávky se u elektrických Audi nekoná.

jogurt
29. srpna • 16:21

No to je sice pravda, ale elektrofirmy budou muset kousnout do několika kyselých jablíček.
Zaprvé jim nezbyde než jít brutálně dolů s cenotvorbou, které jim navíc oholí státy dodatečnou daní. A z dnešních 1000% spadnou třeba na pouhých 300% přirážky.
Zadruhé neobstojí s DC nabíječkami, v česku dnes obvykle 50kW, na západě 70-100kW, kterými například ČEZ nesmyslně zaplácal i dálnice. DC se hodí k obchodním centrům, do větších firemních parkovišť a dovnitř města. Stavět ji na dálnici nebo jedničkový hlavní tah je hovadina, tam musí být 150+kW stojany.
Za třetí se bude muset vyřešit nabíjení prdítek. Když dnes přijedete s Audi, Teslou, Taycanem, ID.x k HPC a tam stojí Citygo, Egolf, Kia, Hyundai, Nissan nebo jakýkoli plugin, které nabíjí podstatně pomaleji, je to na střelu do hlavy, protože to co vy nabijete za pár minut, tam oni soukají desítky minut či hodiny. Takže se něčemu jako dělá Tesla SC nevyhnou. Restrikce pro neoprávněné....

Doporučujeme

Články odjinud