Nová strategie u Audi: Od roku 2026 už bude značka uvádět pouze elektromobily

Audi je další značkou, která oficiálním datem oznamuje ukončení výroby modelů se spalovacími motory.

Nedalo se čekat nic jiného. Pod střechou koncernu VW, který silně pokračuje na vlně elektromobility, se také u Audi představuje nová podniková strategie Vorsprung 2030, jejíž součástí je především jasné rozhodnutí – Audi bude od roku 2026 uvádět na světový trh pouze nové modely s elektrickým pohonem. Do roku 2033 pak postupně ukončí výrobu vozidel se spalovacími motory.

Mercedes by kvůli normě Euro 7 ořezal nabídku motorů o polovinu, říká šéf vývoje

Mercedes by kvůli normě Euro 7 ořezal nabídku motorů o polovinu, říká šéf vývoje

Audi je tak další značkou, která již oficiálně vyhlíží konec spalovacích motorů v produkci automobilů. Přechod na výhradně elektrický pohon oznámil Jaguar (již v roce 2025), Opel (2028), evropský Ford (2030), Volvo (2030), Fiat (2030) nebo Bentley (2030). Audi chce být totiž do roku 2030 „lídrem z hlediska trvalé udržitelnosti v sociální i technologické oblasti“.

„Náskok díky technice je i nadále nezbytný, protože mnoho velkých problémů světa, například emise CO2 a oteplování klimatu, lze vyřešit pouze společně čistými technologiemi. Považujeme se za garanta svobody a individuální mobility našich zákazníků,“ uvedl Markus Duesmann, předseda představenstva značky Audi.

Nový Opel Astra oficiálně: To jsme mohli čekat. Je poslední se spalovacími motory

Nový Opel Astra oficiálně: To jsme mohli čekat. Je poslední se spalovacími motory

Součástí nové strategie je i trend, jehož počátek lze vidět už nyní. Zdroje výnosů a zisku se budou u Audi postupně přesouvat – nejprve od vozidel se spalovacími motory k elektromobilům, později, až bude autonomní jízda nabízet potenciál k růstu, poroste význam softwaru a služeb. Na poli elektromobilů pak zmiňuje Audi také důležitější a výraznější odlišení svých modelů od konkurence kvalitou, designem a vyšší přidanou hodnotou.

Nakonec v rámci Vorsprung 2030 značka ještě dále rozšíří své aktivity v Číně, kde by se podíl elektromobilů mohl dle prognóz zvýšit ze současných 10 % až na 40 % ke konci tohoto desetiletí. Lokální modelové portfolio tak značka rozšíří ve spolupráci se současným podnikem FAW, přičemž další vozy uvede ze spolupráce s druhým čínským partnerem, SAIC Volkswagen.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků