Nová Škoda Yeti oficiálně představena

160 komentářů

O'Step
5. března • 23:19

Byla by určitě hezčí s většími koly .. :-P

YETI
5. března • 14:01

Jaka bude cena??? Porad je to tajemstvi. Ja neverim ze to pujde od 350... spis od 450.

lunochod
4. března • 22:44

Pokud vím, tak první rozšířené a dodnes známé SUV byla Toyota RAV v r. 1994, už před 15 lety! Dokonce i Korejci dávno přišli se svými SUV - Santa Fé, Sorento, Tucson, Sportage atd. Škodárna je beznadějně zaostalá, vždyž i jen od studie do realizace jim to trvalo 4 roky! Vysvětlení je prosté - technologie, které Korejci zvládali, se Škodovka ve své teprve trapně učila ... jak jinak vysvětlit ono nevídané zpoždění 15 let??!!! Škoda never ...

Roman
5. března • 8:31

no nevim proc v tom kazdy tak moc vidi Škoda jen vyplnuje mezeru v trhu co ma a nesnazi se o nic prevratneho a taky to bude obyc auto na cestu sem tam polnacka s rozumem tim to konci
-jinak myslim ze jeste pred RAVKOU byla Vitara a to v roce 88

homer
5. března • 13:45

yetti není žádný SUV ale příbuzný fusionu, ignisu a soulu : všechny problematický vlastnosti auta spojit do jednoho výrobku

Radek Ondrášík
5. března • 16:44

A co je to SUV? Nějaká definice? Yeti je stějně jako SX4, Sedici apod. prostě malé SUV.

YETI
5. března • 17:56

Yeti je na platforme Octavia/Tiguan, tak nevim co porad placate o SX4?

Radek Ondrášík
5. března • 9:10

Ovšem Vitara byla off roadem, klasické SUV přišlo až s Rav, Freelanderem apod.

YETI
5. března • 12:28

A co VW Golf Country, Talbot Matra Rancho... atd. ?

Radek Ondrášík
5. března • 12:41

Tak Golf Country bylo spíše to, co se nyní jmenuje "allroad", "scout" nebo "cross" tedy běžné auto na zvýšeném podvozku.

Radek Ondrášík
5. března • 7:57

Uz je lip?

lunochod
5. března • 9:17

Nic moc. A co ty?

Radek Ondrášík
5. března • 9:25

U mne je to pohoda a klid tak nejak porad, jenom nekteri koukam trpi a musi to ze sebe obcas dostat.

lunochod
5. března • 9:53

Hé, hé, he, u tebe "klid a pohoda"? Pamatuju si některé tvoje příspěvky ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
5. března • 10:20

Hovořím o této diskusi.

lunochod
5. března • 13:44

Tak tos mě zklamal. Kdy se vrátí ten starý dobrý Ondrášík?? :-D

Radek Ondrášík
5. března • 15:48

Jo člověče, to netuším ;-)

Pokec
4. března • 15:18

Když už jste před třemi roky vymysleli celkem atraktivní auto,nechápu,proč přicházíte tak bobmasticky na trh s takovou socialisticky impotentní slátaninou.Když tam dáte dobré rádio dostanete se na úroveň indické rikšy.

Milan
4. března • 12:19

Zatím jsem ale spokojen se svou Octavií II - nejlepší škodovkou. Možná v budoucnu o Yetim budu uvažovat B-]

Xeon
4. března • 11:48

Ťažko pochopiteľné sú viaceré odmietavé reakcie. Pokiaľ sa týka výtvarných návrhov nových vozidiel, tak Škoda určite berie do úvahy vkus širšie chápanej klientely aj s tým rizikom, že naštve domácich.
Je možné aj to, že sme svedkami nejakej novej vlny v oblasti výtvarných návrhov (Dacia Duster) a naše názory sú možno beznádejne zastaralé. Pokiaľ si spomenieme, nové trendy často pripomínajú riešenia bláznov. Napr. taký jazz a rock and roll, neskôr big beat. Ešte moji rodičia sa týchto štýlov dokonale štítili, ja zas nepočúvam to, čo sa hralo pred rock and rollom.

bix
3. března • 23:27

toto je fakt asi to najhnusnejsie a najskaredsie suv ake som mal moznost vidiet. pouzite tie kretenske bocne linie novej fabie, ktora je uplne strach a hnus, predok, tie hmlovky ... to ma byt prvoaprilovy zart?? teraz v case krizy uviest takyto dizajnovy odpad?? myslim si ze v ramci koncernu sa v tejto triede tiguan fakt nema coho bat. hanba skoda!

Milan
4. března • 12:22

Tvoje estetické cítění se rovná 0. Toť vše :-/

DaewooMaster
4. března • 17:41

A Tvoje potom -100. ;-) Nemuselo to být sice tak expresivně napsáno, ale má bohužel v podstatě úplnou pravdu. :-/ Vždyť je přece smutné, že i vedle svého konceptu vypádá finální Yeti jako jeho předpředminulá generace (a to ani ten koncept není kdovíjaký zázrak)... :-/

JiVi
4. března • 8:35

TAZ/BAZ 1203 - chlouba slovenskeho automobiloveho prumyslu :-) a to ho tam jeste tu linku museli dodat z Cech. :-D

Xeon
4. března • 12:06

Tento text je určený výhradne JiVi. Ak občas jazdíš po svete, tak sa zastav v Bratislave a prezri si Múzeum dopravy. Tam sú umiestnené prototypy motorových vozidiel z BAZ (sám som na nich pracoval), proti ktorým súčasne (vtedy) vyrábaná Škoda 120 (posledné rýdzo české auto) a aj Škoda 1203 by mohli ísť do... Výroba samozrejme nebola spustená, lebo Praha umí...

JiVi
5. března • 8:25

slego Ceske auto byl Favorit potazmo Felicia, kazdopadne Fabie mela vic dilu z CZ ne jeji predchudkyne Felda.Kazdopadne na stitku je porad napsano Made in CZ :-)

JanekK
5. března • 0:15

Klídek Xeone, máme Vás rádi. Bratislava i Poprad jsou pěkná města, Tatry jsou krásne hory a každý vyrábí, co umí, může / resp.mohl. Něco tehdy zakázala "Praha", něco Moskva, něco Praha postavila rychleji v české části ČSS(F)R a něco se zase rychleji postavilo ve slovenské části ČSSR. Teď už je to pár let tak, jak to je, Slovensko dělá co umí, Česko dělá co umí. Nevšímej si těchto pokusů, zbytečně se pak rozjíždí diskuze jiným směrem.

puck
4. března • 7:20

nie je ! este tu bolo suzuki ignis

pescha
3. března • 23:23

říkám si, pro koho je určeno toto vozítko?? podnikatelé si všechno nacpou do oktávky, tam je místa habděj, menší služební auto zajistí fabka, větší pak fabka kombi, malopodnikatelé nacpou těch pár krabic do roomstera, pokud bydlej na vesnici za polní cestou, daj si ho verzi scout, menší rodina se nacpe do fabky, větší do oktávky, luxusníci vyhledají superbéčko..todle je jen takovej rychlej výplod mý fantazie, ale beztak by mě zajímalo, na jakou skupinu lidí je vozítko zaměřeno.. díky

Radek Ondrášík
4. března • 8:55

Např. moje žena. Délka okolo 4 metrů je ideál. 2 děti a kočárek do toho dá. K nám na hory užije 4kolku. Prostě auto jako stvořené. A podobných je mraky. Prostě v dané třídě třeba řekněme jim mini MPV nejsou vozy s náhonem na 4kola. Jedině tak SX4, ale jinak nic. Takže proč ne.

x12345678
5. března • 15:08

Fakt máte čtyřmetrovou manželku?

Radek Ondrášík
5. března • 15:49

Samo, vy ne?

x12345678
6. března • 11:19

Ne. Jen metr sedmdesát. Závidím. Dotazy technického typu budou až po 22.hod.

puck
3. března • 21:27

hehe, ze oni preplatili inzinierov zo Suzuki ?

Vladimír
3. března • 17:20

Chápu, že by možná mělo uplatnění v horských oblastech, ovšem s výlučně pohonem 4x4 a silnější motorizací. Motory jsou slušné zvláště 1,8 TSI / 118 kW, ale nechci vidět tu cenu za 1,8. Chápu, že 2. nové auto do rodiny si můžou na vyspělém Západě rodiny dovolit. U nás jen 10% bohatých, zbytek lidí, my kteří bereme malé české platy, si to dovolit nemůžeme. Na jedno nové auto obyčejný Čech musí šetřit aspoň 5 let a to si nic dalšího jiného dovolit nemůže. Dát 300 tis za nové auto a 5 let žít jak mnich o suchém chlebu nebo za 100 - 150 tis si koupit slušnou ojetinu a přitom i trošku slušně žít, tak dávám jasně přednost ojetému !
--------------------------------------------------------------------------------

Xeon
3. března • 16:45

Pohon na predné kolesá (v základnej verzii) nemusí byť veľký handycap. Ide hlavne o adhéziu (tá je daná spravidla vzorom plášťa), a aj o to aby nedochádzalo k prešmyku kolies (uzávierka diferenciálu). Také pneumatiky, ktoré by optimálne zaberali v teréne si aj tak nikto nekúpi, lebo jazda po asfalte by bola nepríjemná. Ako pozorujem na vlastnom prípade, diferenciál so zníženou svornosťou je len slabá náhražka. Dobrým príkladom priechodnosti vozidla 4x2 je KdF82 s veľkými kolesami s terénnym vzorom.

Composite
6. března • 14:47

táto hrča určite nie je určená do terénu ;)
Rovnako ako touareg ako ho VW spevoval, ako to je delo a je to mega hrča, vitara, či pagero ju v teréne trhnú ani nevie ako.toto je mestské auto a trochu terén, taký ktorý zvláden aj osobné, ale táto škatuľa to vládne komfortnejšie.

Radek Ondrášík
4. března • 10:13

Toto není terénní auto, toto je mini SUV. Slouží k běžnému životu, jako jiné auto. Má pár základních výhod např. proti běžnému kombi.SUV - kabina je větší krabice, je tam více prostoru nad hlavou apod.
světlá výška - umožní projet s větším bezpečním polní cestu, výjezd na chatá apod.
4x4 - i na silnici je ku prospěchu. V zimě padá sníh a je to prostě prvek komfortu. K tomu umožní mírně více mimo silnici.To jsou SUV. Nic jiného v tom nejde hledat. Ty vozy nejsou určeny k jízdě v terénu, nemají na to techniku pohonu a ani nemchanickou odolnost.

nebudou
3. března • 16:33

Musím říct, že to nevypadá tak špatně, rozhodně se mi to teď líbí víc, než ty nedávný spyfotos, ale je to asi tím, že tohle jsou naaranžovaný vyumělkovaný fotky, zatímco tam to byly reálný (syrový) fotky :). Jinak teda to auto ujde, nebojím se toho, že by nebylo kvalitní, po všech stránkách ale stejně musím vyjádřit to zklamáni - tohle je prostě takovej "konzum", není to taková nádhera a nadšení jako byl koncept, a přitom by stačilo tak málo. Vždycky jsou koncepty jiný od sérovky, ale pokud je ten koncept reálnej (jako byl yeti), mohla by se sériovka lišit jen minimálně a ne takhle zásadně. No škoda.

Sutrak
3. března • 11:38

Sere me, jak Skodovka dela jak u Roomstra, tak asi i u Yetiho, ty zvedaci dvere. Kdyby dala moznost v konfiguratoru volit "delene do stran", tak by tam pak mohla i zajet jesterka s paletou a byla by to skvela dodavka do terenu pro patrioty znacky...

Jogurt
3. března • 12:23

V tom případě máš na výběr Seat Inca a Dacia MCV. Yeti to naštěstí nemá.

Sutrak
3. března • 12:32

Pokud by byly dve varianty dveri (jak jsem psal), nevim, proc slovo "nastesti". Mimochodem je docela "prijemne", kdyz clovek otevira ty dvere, prsi a voda tece pekne dolu na cloveka....

Jogurt
3. března • 13:04

Zatímco když otevíráš dveře do strany tak na tebe neprší? Wie macht das der Sutrak?

Sutrak
3. března • 16:18

popros Skyline o trochu rozumu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mira
3. března • 16:42

Dostalo mě "tak tam můžes zajet s paletou" tohle je kompaktí SUV a ne Kangoo, Partner nebo dokonce Transit, tohle si podnikatel koupí maximálně pro rodinu.

Tinker
3. března • 14:32

Tak si na dveře přidělá nahoru plachtu ;-) Otevře dveře, plachta se natáhne a už na něj neprší :-D

Skyline
3. března • 14:14

No tak predpokladam, ze myslel proud vody, ktery cloveka omeje, kdyz ty dvere otvira, ne kdyz jsou otevrene, staci poradne cist a nemcinu si schovat pro fuehrera. Stejne je to predcasny soud, ono je to mozna udelane tak, ze to bude stekat ke krajum, ale treba taky nebude, rada majitelu by se pak mohla pri nakladani pred Lidlem divit.Jinak to "nastesti" jsem taky nepochopil, proc by byla moznost vyberu tak spatna?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Posraldescu
3. března • 19:02

Rikas pred Lidlem? Opravdu si myslis, ze cilova skupina tohodle Schadewagenu jsou socky z panelaku?

Skyline
4. března • 8:20

Kolem jednoho Lidla casto jezdim. Nekdy se k nejakemu zajed podivat. Skoda jednoznacne vede a nejsou to S120/Favority/Felicie. Holt kdyz si socka z panelaku koupi novou Schade, uz ji na vic, nez na Lidla asi nezbyva.

Posraldescu
4. března • 16:51

Tak dneska jsem před Lidlem ve Slatině viděl Hondu Accord a UFO mrdku ... stará Tě poslala nakupovat?

Skyline
4. března • 17:20

Nemam "starou", ale uz zacinam chapat duvod tveho mindraku:-D Jinak ja videl pred Lidlem i BMW 7 nebo ML, to vsak nic nemeni na tom, ze Schadewerke vede. Co maji v akci, ze stara vyhnala tebe?B-]

Posraldescu
5. března • 18:40

Ja jen jel s Dacii kolem, maso jezdim nakupovat zasadne na nuceny vysek a pro rohliky jezdim do Tesca B-]Btw. za tu starou se omlouvam ... jsem netusil, ze mas staryho

Radek Ondrášík
4. března • 10:36

:) nahodou tam byvaji dost zajimave veci za par penez. 3D sverak za 50 korun jinde nekoupim.

Sutrak
3. března • 16:19

Presne tak. Staci otevirat dvere od rooma, tak to tece do te mezery mezi dvermi a karoserii a presne na ruce, kde clovek naklada. A kdyz to pak zavira, tak ho to poleje zas. Teda jen poprve a pak pokazde, kdyz se na to zapomene...

Tomas
3. března • 13:29

Jenom řeší blbosti...jediný řešení pro něj je mít tam místo pátých dvěří přinýtovanou igelitovou záclonu :-)

puk123
3. března • 13:04

Ale když je zvedneš úplně a stoupneš si pod ně nebo hrabeš v kufru, už neprší na člověka. Zrovna v dešti bych to jako nevýhodu neviděl. Spíše otevírání v malém prostoru - garáž, auto těsně za zadkem, taky je rozdíl ve vynaložené síle a ne každý dosáhne až nahoru.

Fénix56
3. března • 11:37

Ale coby motor nevydržel. Utahat motor při správném servisu není jen tak. Problém je v tom, že tam je zase mega elektronických nesmyslů a čidel pro řídící jednotku atd a všecko souvisí se vším. A stačí jeden blbý odporový drátek a zase se nejezdí. To je problém dnešních motorů !!! Na diagnostice prd, a měň a měň a desítky tisíc jen letí. Ne žeby si to neporadilo s vyššími tlaky, nižším objemem atd. Auto je celkově hezké, byť studie byla zřetelně lepší. Nicméně mohlo přijít ze 2 roky dříve. PS: ty kulaté přídavné světlomety mohly být decentnější :-/
PPS: plno těch moderních aut má vzhledem z zadku tak ohromné přední převisy:-O

Franke
3. března • 16:00

Při správný servisování? Mám škodu Fabii HTP, pravidelně servisuju a po 50tkm podpálený ventily. A divili byste se, je to u škody a těch 1200ccm motorů naprosto normální. Problém je v kvalitě materiálu hlavy + neskutečně kvalitní olej SHELL V-POWER ULTRA syntetika, který tam škoda léta lila. Člověk se nestačí divit, že když dojde do pořádnýho servisu, řeknou mu, že čím kvalitnější olej, tím víc je motor v prdeli, hlavně po 15tkm výměně. A sečtěte si to. Při dnešních kvalitách se opravdu bojím výdrže. Auto se vám vysype po 50tkm a pak můžete jít koupit nový, tu stejnou kvalitu, protože dneska si nevyberete.Můj servisák mi říkal, že ty nízkoobjemové motory jsou se životností na štíru, častější řázení, vyšší vytáčení při stejné rychlosti než vyšší objemy, obvykle ve spojení s rozvodovým řemenem (kterej daleko víc namáhá hřídel naž řetěz), tak je prý nízkoobjemovej motor tak dvakrát víc jetej než vysokoobjemovej. A ty oleje, to jsem se taky nestačil divit. Motor černej jak uhel. Teď je tam polosyntetika a měnit po 10tkm a mělo by to být v poho. Ale když chodíš do škodovky nebo jinam, bojím se, že to auto dlouho nevydrží.Já bych se toho po těchhle zkušenostech bál. Mám ještě jiný auta, 1.6HDI, 1.9D a 2.0i různých značek, ale nikdy jsem do motoru lézt nemusel a to i při 350tkm u 1.9D a u 200tkm u 2.0i. A upozorňuji, že u 1.2HTP je to prý naprosto normální !!!

mikes
5. března • 12:04

Podpaleni ventilu se opravdu u HTP motoru nekdy deje, a taky se vi proc. Typicky se to stava setrilkum kteri toci motor porad na 1000ot. az to kucka aby jezdili za "4litry/100km".

Franke
6. března • 21:59

Tohle je taky mytus. Stava se to bezne i lidem, ktery to vytaci normalne. Chyba je v konstrukci, jde o vseobecne znamy fakt, ktery Vam potvrdi kterakoliv firma, ktera se opravami techto hlav dle technlogie skoda zabyvaji. Opravene hlavy uz temito neduhy udajne netrpi, ale to ukaze az cas.

lt
5. března • 10:55

Shell a kvalitni olej ? :-D cokoliv od shell, co ma napis ultra hyper super power je hnus nejvetsi.

nebudou
3. března • 18:36

Olej má bejt černej, je to známka toho, že odplavuje nečistoty, hl. karbon, kterej tam je vždycky. Olej nebude černej snad jen když jezdíte na LPG, kdy se karbon nevytváří, jinak je černej vždy. A měnit olej po 10tis. je zbytečný, nejen že je to zbytečný, motoru to nepřídá, a jestli jo tak až dalšímu majiteli, ale navíc je to strašnej opruz, o to větší pokud si ho člověk mění sám.

lt
5. března • 10:54

cernej olej = neco neni v poradku ... to mi ver :-)

Franke
4. března • 22:12

olej nemá beje černej po 2000km, ale až tak po 7000km. U oleje je problém v tom, že po 10000km ztrácí účinnost a právě ten karbon se škvaří na stěnách apod. Pokud mi chcete tvrdit, že po rozdělání motoru má bejt motor černej jak uhel, lituji vašeho auta. Vy ale jistě budete souhlasit, že motor by měl vypadat, jako kdyby ho včera smontovali.
Jo a jestli si myslíte, že černej olej nezhoršuje mazání, tak vašeho auta lituji podruhé. Pokud máte rozvodovej řemen, daleko víc namáhá klikovku a to je jedno z kritických míst namáhání motoru. Ve spojení s méně kvalitním olejem, nebo již s menší účinností, o to hůř maže a dochází k opotřebení. To je KLASIKA!!!

pavel
3. března • 10:59

Jinak by světla více zapadala ke světlům roomsteru a ne obyčejným (jen pozakulaceným) zakulaceným světlům alá octavia tour :D

Fantomas
3. března • 10:40

Jak sleduju trend poslední doby, tak se postupně výkony benzínů i nafty blíží 100 koním na litr objemu. To měly před pár lety sportovní motorky. To přece, přes veškerý pokrok a vývoj, musí mít výrazný vliv na životnost motorů! Ale chápu, že je to i úmysl výrobců, ti naprosto nepotřebují výrobky s dlouhou životností, naopak!

hornet
3. března • 11:05

100 koní mají 600 supersporty 1000-ky mají 160-180 koní a před 10 lety měla 900 SBR 145 koní

Fantomas
3. března • 11:24

Porovnání neporovnatelného: tyto nové motory aut točí do asi 6 tisíc otáček, kde mají těch 90 koní. Současné litrové supersporty mají v šesti tisících asi 70 koní :-)

Fantomas
3. března • 11:31

A Carrera má kolem 100 koní na litr objemu, takže majitel nové Škody Yetti může každému vyprávět, že má skoro stejně výkonný motor, jako Porsche :-))

Fantomas
3. března • 11:16

Ano a 50 tisíc km a konec.

hornet
3. března • 11:20

to jasný motorka má 200 kg tam to dotahnu do otáček, 1,5 tunový auto je jiný kafe

Radek Ondrášík
3. března • 11:16

není problém vyhonit motor otáčkami a dosáhnout ohromných litrových výkonů, to opravdu moc práce nedá. Problém je, aby ten motor byl použitelný svým průběhem výkonu a momentu pro běžné ježděí.

Daniel
3. března • 14:12

Páni, pán ONDRÁŠIK, hovoril som si kde ste! Prečo ste nepísali na autorevue.cz?

Radek Ondrášík
3. března • 14:19

Jaksi nechápu...

Radek Ondrášík
3. března • 10:55

Jediný důvod - CO2

Fantomas
3. března • 11:04

Nejspíš to tak bude. A co ušetříte na spotřebě (tedy papírově méně CO2), to proděláte na poloviční životnosti. Výsledek - šaškárna.

Jogurt
3. března • 12:20

Proboha proč? Kdybys před 15 lety tvrdil, že diesel může mít z dvoulitru 170 koní, když obvyklé bylo 65, taky by si kdekdo ´tukal na čelo a tvrdil, že to nejde a pokud jo, tak že to nic nevydrží. A ono to jde a vydrží.Opusťme stejné klišé u benzínových motorů. Pokud je dostatečně dimenzováno klikové ústrojí a hlava a použit kvalitní kov s kvalitní povrchovou úpravou a moderním technologickým zpracováním, není malý objem válce důvodem ke snížení životnosti. Rozdíl je jen v tlaku na píst. A nakonec, dvoulitrům s 200HP i více také nikdo nesudičkuje extrémně malou životnost.

Honza
3. března • 13:22

Proboha proč...? Proč by automobilky v době snižování nákladů na cokoliv měly "..použit kvalitní kov s kvalitní povrchovou úpravou a moderním technologickým zpracováním...", když je jejich cílem dělat auta s životním cyklem max. 5 let? 100 koní dokázali dostat motoráři již ze starého motoru do stodvacítek, pravda, soutěžní verze, ale kdyby dneska byl "...použit kvalitní kov s kvalitní povrchovou úpravou a moderním technologickým zpracováním...", nemuseli by dneska motor dopovat turbem...:-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
3. března • 13:33

Jde vidět, že vám uniká mnoho věcí, které unikají všem těm, kteří vidí v minulosti samé plusy.1. emisní normy. Pokud má motor plnit normu Euro 4, případně Euro 5 a má stále +- stejný výkon, jako motor s Euro 0 apod. pak je to neskutečný pokrok. Pokud by dnešní motory nemusely plnit ony normy, pak mají běžně o 60-100% větší výkon. Prostě normy neskutečně svazují.2. komfort motoru. Kdysi byly výkonné motory, typicky 4 válcové 16ti ventily. typický projev byl takový, že pod 3500 rpm nejely vůbec, doslova se dusily. Někde okolo 3000 se začaly probouzet a to probouzení trvalo tak do 5000 rpm. Pak nastala rychlá špíčka vrcholící okolo 6000 rpm a okamžité úmrtí. Pro komfort jízdy velmi nepříjemné.
Dnes mají motory velmi ploché křivky, dá se s nimi jezdit i v nízkých otáčkách, dynamika je solidní i pod vrcholem momentu apod. K tomu jsou často ty křivky ploché v širokém pásmu otáček apod.A to už nehovořím o tom, jak jsou ty motory dnes malé, lehké, úsporné, s větší účinností apod. Samozřejmě, laik vidí jenom dvě tabulkové hodnoty a tím to končí. Tráva byla kdysi zelenější, ženské krásnější apod. No proč ne.

Skyline
3. března • 14:10

Ad 2) O jakych 16 V I4 mluvis? Jel jsem v ledascem, ale tak tragickou 16V jsem jeste nepotkal (teda je pravda, ze presne takhle popisoval znamej 1.4 16V 74 kW v F1, ale to zas neni tak davno).

Radek Ondrášík
3. března • 14:15

O všech a to bez ohledu na staré motory do +- poloviny 90. let, kdy se začaly pod vlivem emisí apod. měnit. Je jedno zda se budeme bavit o 1,8 16V z GTI golfu II, nebo 2,0 16V z Kadetu a Astry GSI, případně 1,6 Hondy ze starého CRX. Vše to byly motory - dole nic a brutál nahoře. Pak začaly přicházet nové technologie, které ty původní charaktery měnily.

roomstein
3. března • 19:23

Tak to jste asi pane nikdy nejel Corollou 1.6 16v z těchto let...

Radek Ondrášík
4. března • 10:05

1. to nebyl nijak výkonný motor
2. otec měl COrolu z let 95 a pak vajíčko tuším 97 nebo 98. Tu novější s 1,3 a tu starší s 1,6 motorem ;)

roomstain
4. března • 21:00

Neříkám, že super výkon (1.6-16v cca 77 - 84 kW na poč.90.let tuším). Reaguji na: Vše to byly motory - dole nic a brutál nahoře. Tenhle motorek byl už od 2000 hodně pružný. Fakt nebylo ani nutné řadit ze čtyřky dolů, abych tehdy ujel třeba Felině. Samozřejmě 3500-4500 otáček bylo ještě o něčem jiném..

Skyline
3. března • 14:23

No nevim, takove CRX jede normalne od 2000 a kdyz to v 7200 sekne omezovac, rozhodne to neuvada, spis naopak. Ono se staci podivat na krivku vykonu a kroutaku u toho motoru a je hned jasne, ze to oproti dnesku zadna velka ztrata nebyla. Mozna ty dvoulitry v te dobe umiraly za 6000, ale to se 1.6 z CRX netykalo.

Radek Ondrášík
3. března • 14:35

Umření za 6000 neber tak, že prostě 6001 a motor ztrati tah, jde o to, že dnes jsou ty křivky mnohem plynulejší apod.Co se týká CRX s tím jsem toho najezdil opravdu hodně, takže řeči o tom, jak to jelo od 2000 mne opravdu baví. Ano, jelo to i od 1000 rpm z kopce, i od 2000 pokud měl člověk času nazbyt apod.

Skyline
4. března • 8:13

Od 1000 to nejelo, od 2000 ano. Jaky jsi v tom mel motor? Mluvim o D16A8.

Radek Ondrášík
4. března • 9:38

Mel jsem jak Mk2 VTI tak Mk2 130 koni, neznam presne to znaceni. Napr. proti Golfum II GTI a to jak 130 tak 140 konove verzi byly obe dve pomalejsi pri zrychleni i pres vetsi vykon u VTI. Obe auta jely hure "odspodu" a reci, ze by to jelo od 2000 to opravdu ne. Samozrejme nebavim se o tom, ze by ty auta mela super dynamiku, to v tomto pasmu nikdo taky neceka, ale proste vhodnost jizdy byla velmi mala, motory se docela trapily apod.

Skyline
4. března • 17:33

Tomu je tezky verit. Golf II GTI s 1.8 nemel sanci ani proti Civiku VTi a ten byl o 250 kg tezsi, nez CRX (nebo byl ten borec fakt desna lama). Jasne, na startu jsem ztratil, kroutak je kroutak, ale jakmile slo auto do otacek, mel smulu a stejne tak i 1.8T v Octavii. Jinak nema smysl se dohadovat, proste pri normalni jizde treba po meste bylo 2000 otacek dost, mimo mesto uz to obvykle 2000 netocilo, protoze pri stovce to na petku melo kolem 3000 a bohate to stacilo. Samozrejme, pro sportovni vykony to chtelo tocit 'trochu' jinak, ale dnesni motory na tom nijak zasadne lip nejsou. Ze by se to pri 2000 trapilo, to proste ne (trapilo se to ovsem pri pokusu jet pod 2000, to ano, ovsem to se trapi i vetsina dnesnich motoru).

Radek Ondrášík
4. března • 20:09

3 roky jsme objizdeli s Golfy MCR ve sprintech. Jak se seriovymi, tak i upravenymi. Ani ty Seriove nemely s CRX problem. Ani s Civicy VTI. Dokonce i Astra GSI (150 koni, 1120 kilo) se drzela s CRX vyrobnane.Jinak ja na to CRX mam dobre vzpominky, fajne auticko, pekny motor, ale vse melo svoje limity.

Skyline
4. března • 21:11

Nevim, co rict, sam jsem si to auto ridil, kdyz borec s 1.8T nebo GTI mizel ve zpetnem zrcatku;-)

Radek Ondrášík
5. března • 7:59

A mi je to ve finale naprsoto jedno jak co jezdi a nejezdi. Postupoval jsem proste po draze CRX, GTI, GSI... Tech konfrontaci na zavodech bylo tolik, ze prehled o tom sem si udelal dostatecny.

Skyline
5. března • 9:15

Ze je ti to jedno je fajn, ale pak nechapu, proc tady siris podobne bludy.

Radek Ondrášík
5. března • 15:49

Co ti mám na to říci. Prostě ty tvrdíš něco, já tvrdím něco. Má to smysl? Ty mne a já tebe nepřesvědčím. Podívej se třeba na MČR ve sprintech a na výsledky. To možná řekne více. Těch konfrontací tam najdeš opravdu hodně.

Skyline
5. března • 17:47

To prave nerekne nic, protoze tam nikdo neresi, jak ta auta jedou v nejakem jinem rezimu. Nevim, jak by mi mohl vysledek sprintu rict, jestli jede auto od 2000 otacek ani to, jestli seriove CRX predjede seriovy Golf II GTI.

Radek Ondrášík
4. března • 9:38

omlouvam se, neni to Mk2 VTI, ale VTEC.

x12345678
3. března • 13:59

Jo. A bylo víc sněhu....Měl jsem před lety Audi S6 s pětiválcem 2,2 turbo. 230 koní z 2,2 litru, klasický 3cestný katalyzátor, normy EURO X nebyly, mělo to samolepku emisí S2. Tohle auto pod slušnou zátěží najezdilo statisíce kilometrů a motor o tom nevěděl. Jezdil pořád, nebral olej, jen zkonzumoval svých 13,5l naturalu na 100. A dostával občas pěkně do těla.Takže pokud před 14 lety měl motor přes 100k/litr a ještě v 350tis km byl zcela fit, nevidím žádný důvod, aby dnešní motory s dnešní kvalitou olejů měly při tomtéž litrovém výkonu problémy životností. Problém leží v hlavě lidí, ne v motorech.

ka-spel
4. března • 0:22

No ony právě ty dnešní přiškrcené motory jsou dělané na low saps oleje, které rády žerou a navíc mají z důvodů plnění emisí menší aditivaci (ve třídě SM) než dřívější kvalitní 0(5)W40.

pete
3. března • 10:11

Ta studie vypadala trochu lepe, vypadala tak trochu drsne, offroadove (lehce). Uz jen ty lyziny na strese a jinak barevne lakovani strechy... Skoda...

Čtenář H.
3. března • 10:01

Velikost kufru i rozvor náprav je tajemství. Tipuju, že to je na prodloužené platformě Fabie (jako Roomster) a kufr bude 400 litrů. Jestli se mýlím budu příjemně překvapen.

nikola
3. března • 10:41

Tak buď příjemně překvapen :-D Jestli jsi četl článek, tak se tam píše, že je na podvozkové platformě Tiguana ;-).
Docela povedené, určitě si zákazníky najde.

Jogurt
3. března • 12:15

A kdo se s tiguanem svezl, ví že podvozek má skvělý.

mira
3. března • 16:34

To je pravda nechápu jak někdo může říct takouvou blbost jako že Yeti je na platformě Fabie

x12345678
5. března • 15:04

No logicky. protože příslušný pán netuší, ale píše.

Peter Pan
3. března • 9:57

... dizajneri zo Skody sa moc nepremahaju v poslednej dobe ... ked si porovnam konkurenciu tak vsetky skody okrem Octavie a Superbecka tak trochu zaspali dobu ...

tRizzO
3. března • 9:21

co to k***a je??? B-]

Spekulace
3. března • 9:46

Yeti je takové Roomsterum (podle vzoru monstrum)? :-D

Pidižvík
3. března • 8:55

Za seba môžem povedať , že KONEČNE niečo zaujímavé ! Dlho sme sa predháňali v invektívach na dizajn trebárs Fabie II či Roomstera . Tento dizajnérsky počin nie je ohromujuci , no kopíruje overené krivky oblúbených SUV , povedal by som z každého niečo . Podla fotografií je pre mna osobne automobil príťažlivý . A cena ? No súdiac podla ceníka vozidiel s 4x4 si futurologicky dovolím predpovedať , že to lacné vizítko nebude , ale bude ako 4x4 maximálne praktické . Konečne žiadna kamufláž v štýle Fabia Scout ... Ja osobne so zvedavosťou čakám , aká bude spotreba vznetových motorov . Jazdím totiž so Sportage CRDI (spotreba v zime okolo 8 l) a v lete okolo 7 l ... :-)

Joz
3. března • 8:44

Som zvedavy na cenu. Ak bude podobna ako Kia Soul, pojde na odbyt. Ak bude vyssia, auto sa nebude vobec predavat. Kazdy si radsej kupi Nissan Quasqaushquash, ktory je designom a technikou niekde inde.

nebudou
3. března • 18:40

mě se líbi názory ve stylu "...KAŽDEJ stejně tohle, KAŽDEJ tamto...", to je vždycky sranda :-)

Franta
3. března • 9:19

Nebýt krize, tak cena nepůjde pod půl mega, ale v téhle době by si neměli dovolit to přepísknout :-) Takže typuju 4x4 1,8 TSI 499 900,- a diesely nejméně + 60000 a výš. Zkrátka zlevnit můžou kdykoli, ale zdražovat si dovolí jen importéři ... (ti k tomu mají ale oprávněný důvod)

Jyrka von Volkshaus
3. března • 8:50

V cem konkretne je kvasak jinde?

Radek Ondrášík
3. března • 8:54

On myslel jinde, jako v hnoji, tedy za Yetim, ne pred nim.

Jogurt
3. března • 12:13

Navíc tedy sorry, ale já raději techniku Škoda/VW než renault/hnissan....

Skyline
3. března • 14:18

Nemusis se omlouvat, klidne muzes mit radsi treba Tata. Ja zas radsi Nissan, kazdej jsme nejakej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka von Volkshaus
3. března • 17:58

Nissan nebo Honda, to je jedno, stejne se tyhle rejzarny nedoziji konce roku B-]
Tata bude jedina asijska automobilka, ktera krizi prezije. Navic kupovat si auto s muze jen oo=)

Jyrka von Volkshaus
3. března • 18:00

Kua, picoznak znak je cenzurovan?

skejpa
5. března • 13:15

nechapu. ten kdo si koupi auto je blbej nebo jak to myslis ?

x12345678
3. března • 14:37

Já se k vám oběma přidám. Nissan by mi nevadil. Ale jeho aliance s renaultem mu na prestiži nepřidala a na kvalitě už vůbec ne.

Skyline
4. března • 8:28

Aliance s Renckem Nissanu skutecne moc neprospela pokud jde o Evropu, nastesti maji ale francouzsti hosi dost rozumu na to, aby nekecali do toho, co sami neumeji. Diky tomu tady mame GT-R a Infiniti.

Pavel
3. března • 8:33

Když jsem to viděl poprvé,tak jsem zauvažoval nad tím jestli je to sranda nebo to myslí vážně,tenhle přepracovaný Roomster prodávat pod jiným názvem,teď už je jasné,že tu obludnost prodávat chtějí.Původní Yeti s náhonem na 4 kola by byl pro Škodu takový skok jako ze 120 na Favorita,ale tohle,žádná inovace jen koncernové díly aby se to dalo levně vyrobit a draze prodat.Prostě (zatím) No More Skoda

Matej
7. března • 22:02

Tohle by melo byt 4x4 a s Roomsterem to nema nic spolecneho.

mikes
5. března • 11:09

Pokud jses si tak jisty ze to je prepracovany Roomster, tak v podstate rikas ze je vpredu naprava z Fabie, vzadu z O1 a udelali k tomu nahon 4x4. Bravo za takovou dedukci :-D

pavel
3. března • 10:57

A hlavně je vidět, kdy koncept začal vznikat. Jinak by světla víc byla podobná roomsteru nebo fabii 2, byla by ostřeji "řezaná", tohle mělo vyjít před dvěma lety a navíc se více podobat studii. Tohle je průměrný brak s hodnocením ** z pěti

puk123
3. března • 8:29

Po těch špionážních snímcích jsem rád, že to dopadlo alespoň takto. Mám na mysli hlavně tu masku. Celkově to ujde. Jen na to, že to dávali na delší platformu to má pořád nějak dlouhý předek. Nemohu se ale zbavit dojmu, že by tomu slušela premiéra asi 2-3 roky dříve. Zato interiér se zdá být opravdu moderní a povedený.

Laco
3. března • 8:23

Když kdysi Škoda ukázala koncept, tak si troufnu odhadnout že 90% názorů bylo, že je to hnus a dnes je to naopak. Já jsem na nějakém serveru do té diskuze napsal, že se mi to líbí, a že to dopadne stejně jako tenkrát s BMW řady 5 (Benglovo design). Všichní na to ze začátku nadávali, ale pak si řekli, že když je to BMW, že to musí být pěkné a převzali názor někoho jiného. A jak se to prodává, a jak se to najednou všem líbí. Tohle je úplně to samé. Mě se Yeti vždycky líbil (koncept víc). Ani ne kvůli tomu, že by mu to nějak slušelo, ale kvůli tomu, že jsem prakticky zaměřený. Já chci auto na ježdění a ne na krásu. A když mě to doveze i na ryby po louce a je to spolehlivé a cenově dostupné, tak co víc chtít.... Obávám se ale, že škodovka dá sic základ nízký, ale za vybavené auto bude chtít tolik co WV za Tiguan. Takže člověk toužící mít pěkně vybavené, pohodlné auto a kašlající na image škodovky tady v ČR, si to nekoupí. Nicméně si ale myslím, že většina těch aut v ČR budou ty základy, a právě také proto a díky patriotismu, budou prodejní čísla v ČR ohromující. O tom snad v ČR, díky patriocismu, ani nepochybuju. Za hranicema bude cena, jako u všech Škodovek, příznivější. Tak tam se to také bude jistě prodávat, i když to zdaleka nebude mít takový podíl na thu jako tady. Toť můj názor.

Composite
6. března • 14:43

je to hnus a krám
to si radšej kúpil ladu nivu 4x4 ;)

Mates
7. března • 21:57

Kup si klidne Ladu:o)) Z bodu A-do B te nejspis taky preveze:o)). Me se Yeti libi, sel bych do nej. Pocitam, ze sladeni kvality zpracovani a jizdnich vlastnosti bude na tradicne vysoke urovni.

Ivan
3. března • 5:49

Jak má velký zavazadlový prostor (základní-bez sklopení zasních sedadel)?

bigbob
3. března • 18:38

Objem batožinového priestoru som nikde nenašiel, ale počítam, že bude +- podobný, ako má VW Tiguan. Ten má 470 litrov, ale nemá rezervné kolo, len sadu na lepenie. No a cena by mala byť porovnateľná s Octaviou.

David P.
3. března • 0:42

Tohle by mohlo být úspěšný auto. Hlavně u nás - žádný extravagance, praktický řešení a náznak "nebojím se terénu" se na český silnice hodí. Jen mě docela udivuje, že se tyhle auta rojí až teď, když už tu byl první průkopník před deseti lety - Honda HRV. Ta přitom tehdy nebyla moc úspěšná, tak se nedočkala ani nástupce. Honda opět předběhla dobu, ale tentokrát nějak moc :)

Composite
6. března • 14:41

tak to si kúpim ladu niva 4x4 a budem na tom lepšie ;)

Skyline
3. března • 14:17

Popravde nevidim navaznost mezi HRV a touhle obludou. Mnohem vic mi to pripomina Elemenent, kdyz bych mel zustat u Hondy.

Skajlajn z Nemanic
3. března • 18:55

taky neni zadny duvod, proc bys ty - zakomplexovanej a nemajetnej venkovskej buran - mel neco videt. nechej si ten svuj 13-ti letej asijskej vrak (kterej na vsech forech stale dokola opevujes) a o novy auta - na ktery ty nemas a ani nikdy mit nebudes - se radeji vubec nestarej

Skyline
4. března • 8:10

:-D:-D:-D

Zelí
3. března • 7:25

To jsem zvědav kolik toho prodají.

lkhl
3. března • 7:58

zalezi na cene. A motoroch. Zivo si to predstavujem, ako ma v meste predbieha zurivy Yeti s HTTP pod kapotou. Spotreba "tri na sto" (tri litre na jeden valec) :-)))

k..
3. března • 18:32

ty zakomplexovany pastevce koz a ovci, zustan na tom vasem skorobalkane a neplet se do zapadni civilizace, alespon pokud se nezbavis toho vaseho vecnyho mindraku z cechu.....

kornel
31. prosince • 17:19

ocividne si rovnako zakomplexovany ako on, nemas mu co vycitat ;-):-D

Radek Ondrášík
3. března • 8:26

Jenže Yeti HTP mít nebude ;)

Jogurt
3. března • 12:11

Ale on psal HTTP. A ten mít bude, pokud si řidič vezme do auta mobil.....B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mira
3. března • 16:31

Nový motor je 1,2 TFSI a ne HTTP

skejpa
5. března • 13:13

znate pojem vtip ? zkuste si rpecist ten prispevek nad vami jeste jednou...

skejpa
3. března • 3:10

stejnych nebo podobnych pokusu tu bylo jiz vic. ale jakmile na to nalepite znacku skoda tak se to bude prodavat jako housky na krame... trochu smutny. trochu dost smutny...

nebudou
3. března • 18:43

Proč smutný? Naopak, škodovka přece nedělá špatný auta, spíš naopak, a že maj lidi rádi domací výrobky je snad dobře... proč smutný? Neřeknu kdyby dělala krámy. A to že jsou drahý je přece jenom kvůli tomu, že jsou oblíbený, proč by škodovka měla vyrábět zalevno, když se to prodává i za draho nu? Nu? :-)

Smx
4. března • 19:11

Mě se to auto sice nelíbí, ale třeba se narozdíl od HRV prodávat bude - je tu totiž jeden zásadní rozdíl - místní píšící odborníci by si mohli také vzpomenout - HRV mělo jen tři dveře a to ho na ČR trhu zazdilo daleko víc, než to, že to nebyla Škodovka..

Skyline
5. března • 9:15

Mistni odbornici na rozdil od tebe vi, ze HRV bylo i petidverove.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Smx
5. března • 16:38

Sypu si popel na hlavu - zrovna jsem to našel - rok po uvedení 3D bylo i 5D, ale pravda je, že jsem ho nikdy nikde neviděl - vždy jen 3D.. :-(

Skyline
5. března • 17:57

Zadny div, cena nebyla kdovijak nizka a kdo chtel podobny typ auta v peti dverich, koupil CR-V. Logika 5D modelu mi od zacatku trochu unikala, HR-V bylo v podstate neprimou 3D variantou ce-er-vecka uz od sveho uvedeni, oproti kratke RAVce nebo Vitare slo o zajimave auto jak designove, tak prakticky (jelo to lip a zralo min, nez 1.6 Vitara a soucasne o dost min, nez RAV 2.0, lepsi podvozek na silnici nez Vitara atd.). Uvedenim 5D verze prislo auto prilis podobne CR-V, ktere ale kvuli 1.6 nejelo a zralo vice-mene stejne.

Jiří Duchoň
3. března • 14:22

Dobrý den, co je na tom smutného? Opravdu patříte k těm Čechům, které rozesmutní jakýkoli úspěch tuzemské automobilky...? Ooo! Teď vlastně budou následovat litanie o tom, že vlastně škodovka česká není :-) Při pohledu na globalizovanou automobilovou výrobu ve světě mě to naše malé čecháčkovství vždy pobaví, takže se vlastně docela těším :-)

skejpa
3. března • 22:13

smutny na tom je to, ze dokud se na to nenalepi znacka skoda, tak to ti chytří češi nebudou kupovat. ale jakmile je to skodovka, tak je to hned kvalitni vyrobek. nerikam ze je to šmejd, ale uz driv tady byli kvalitni auta podobneho razeni a nikdo si jich nevsimal. ted kdyz to bude skodovka tak se to bude prodavat. a to ja shledavam smutnym. to je to same jako fabie. proc jich je u nas tolik ? to auto neni lepsi nez prumer. ale stejne jich je u nas mraky...

PepaK
3. března • 3:22

Holt Honda nemá ve světě takový zvuk jako Škoda, když zkrachovala s HRV. :-D

Miak
3. března • 12:10

Věř, že i Honda byla pozadu... Jedno z prvních SUV Matra Rancho http://www.auta5p.eu/katalog/matra/rancho_01.htm

Andysun
3. března • 0:35

Ať koukám jak chci, tak se mi na těchto fotkách celkem líbí. Původní koncept byl podle mě hezčí,ale finální verze mohla dopadnout i hůř :-)
Když sem koukl na "spyphotos" včera navečír, tak se mi chtělo brečet, protože sem takovej hnus už dlouho neviděl,ale ... Takhle se mi prostě líbí ale asi zůstanu věrný své Octavii II předface (pro mě asi nejhezčí Schade )

radon
3. března • 8:50

no za sebe musím říct, že původní koncept se mně hodně líbil, ale tohle už je střízlivé průměrné auto, no co se dá dělat... každopádně je praktičtější než koncept a o to jim šlo.

Rudi
3. března • 6:36

na těch fotkach vypadá vcelku pěkně, trochu nejistej jsem si u tý přední masky..ale jinak ok. a ta stříbrná tomu padne skvěle s těmi koly B-]

blok
3. března • 0:26

hezky auto. Jen ten kufr mohl bejt vetsi, teda - minimalne opticky v pomeru k autu vypada maly (kratky).

Composite
6. března • 14:41

:D sto ľudí sto chutíale mne sa tá škatula na 4 kolesách absolutne nepáči ako všetko čo poslednú dobu škodovka dáva na trh, ten čo to schváli musel byť spitý ako ten čo to navrhol

gone
6. března • 7:11

je to hnus.

Jogurt
3. března • 12:09

To je daň délce jen 4,2 metru. Ber to tak, že to je terénní verze roomsteru. Mně osobně se to velmi líbí, včetně smysluplné nabídky motorů. Tyče s háky v kufru jsou skvělá vychytávka, umístění CD měniče na stejném místě jako u O1 je ale šílenost tím spíš, že je už dávno k dispozici 1DIN měnič, který mají skoro všechny modely VW.
A číslice přístrojů do kruhu z doby, kdy nějaký jouda v Boleslavi vymyslel tohle a malé pravé zrcátko.... Zrcátko už dávno je u škodovek zpátky normální ale tahle perverze s čísly na tachometru a otáčkoměru bohužel přežila.

Doporučujeme

Články odjinud