Nová Škoda Yeti oficiálně představena

Jen pár hodin před světovou výstavní premiérou zveřejnila Škoda klíčové informace i oficiální fotografie nového modelu Yeti.

Ačkoli jsme vám již na sklonku minulého týdne přinesli špionážní fotografie takřka nemaskované Škody Yeti, klíčové informace o nejočekávanější ženevské novince škodovky zůstávaly zahaleny rouškou tajemství. Čekali jsme na úterní dopoledne, automobilka ale překvapila a vše důležité vypustila do světa o několik hodin dříve. Již nyní tak víme, co vše první „české” SUV nabídne.

Vzhledově Yeti opravdu nepřekvapí. Již špionážní fotografie naznačily jistý posun od odvážného konceptu k fádnějšímu standardu a ten bude realitou i u sériové podoby modelu. Yetimu zůstane vlastní originálně řešená příď, kombinující klasické, víceméně obdélníkové světlomety, s neobvyklými kulatými mlhovkami. Výrazné je i ztvárnění spodní části předního nárazníku, které vzhledově navazuje na spodní kryt motoru a vytváří dojem instalace ochranného rámu. Zbytek přídě ctí obvyklá řešení škodovky a zejména po spatření masky chladiče si značku vozu určitě nespletete.

Po shlédnutí nápadité přídě přichází při bočním pohledu jisté zklámání. Yeti je v tomto ohledu zcela konfekční a pozbyl všechny výjimečné prvky stejnojmenného konceptu. „Roomsteroidní” přední dveře doplňují zcela obvyklé kliky dveří, a to i v případě těch zadních, rovněž boční ochranné lišty jsou standardní. Proti konceptu se vůz též viditelně protáhl a získal poněkud více krabicovitý vzhled. Na zajímavosti vozu naopak přidávají nová 17" kola z lehkých slitin, která budou nabízena pouze pro tento model.

Rovněž záď vozu se posunula směrem k umírněnějším řešením. Koncová světla nyní připomínají spíše Mercedes ML první generace, nežli Volvo a ozvláštněním je tak opět pouze provedení zadního nárazníku. Ten je, stejně jako ten přední, ve své spodní části doplněn o (možná jde jen o imitaci) koncovou část zakrytování spodku vozu.

Velkou neznámou byl vzhled interiéru a do značné míry jí zůstává i nyní. Automobilka uvolnila jedinou fotografii vnitřku, která jej zachycuje z ne zrovna ideálního místa. Z tohoto snímku se ale zdá, že v interiéru bude Yeti vším možným, jen ne pátou variací na téma „skládáme interiér z cihel”, což zní jako velmi dobrá zpráva. Snad pohled odkudsi z kapsy dveří spolujezdce neklame, chytřejší budeme až po uvolnění dalších fotografií.

Předností interiéru Yetiho má být každopádně praktičnost a variabilita. Automobilka slibuje prostor pro zavazadla až 1760 litrů, což může být pro českého zákazníka argument silný asi tak jako Nordschleife pod osm minut pro příznivce sportovních aut.

Technicky bude Yeti vycházet z koncernového Volkswagenu Tiguan, který stojí na stejném podvozku. Stejně jako německý bratříček nabídne pohon předních i všech kol, nabídka motorů ale bude odlišná. Pod kapotou Yetiho se zatím objeví pětice motorů, které budou v souladu se současnými emisními trendy bez výhrady přeplňované. Původně očekávaný benzinový motor 1,6 16V tak nahradí stejně výkonný (77 kW) motor 1,2 TSI. Nepůjde však o modifikaci proslulého HTP, ale o plnohodnotný čtyřválec. Druhou benzinovou možností bude již známy 1,8 TSI s výkonem 118 kW.

Naftové motory bude zastupovat agregát 2,0 TDI CR ve třech výkonových verzích - 81 kW, 103 kW a 125 kW. K nejslabšímu dieselu a benzinu bude standardně náležet pohon předních kol, výkonnější verze budou vždy čtyřkolkami.

Další informace o žhavé novince Škody bychom se měli dozvědět během dne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Yeti oficiálně
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků