Nová Škoda Supersport - kam se hrabe Tudor

Nevěřte prohlášením Škodovky a koncernu Volkswagen. Mladoboleslavský výrobce pravděpodobně nebude vyrábět pouze podřadná auta. Na světlo světa prosákly informace o novém supersportu, který dosáhne až 300 km/h rychlosti.
Nová Škoda Supersport - kam se hrabe Tudor

Ve svém posledním rozhovoru (pro MF Dnes) vyslovil šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek přesvědčení, že Škoda nebude v budoucnu automobilkou, která by se soutředila výhradně na výrobu malých laciných vozů. Je otázkou, nakolik jeho optimistickým slovům uvěřila motoristická veřejnost. Ta totiž chová stále v živé paměti podobně optimistická prohlášení, jenž před lety předvídala automobilům Škoda velkou budoucnost a pasovala je do role budoucích konkurentů vozů Volvo.

Nedlouho poté, co MF Dnes otiskla zmíněný rozhovor, prosákly na světlo světa informace, které měly zůstat ještě několik měsíců pod zámkem. Bleskovou rychlostí se rozšířila zpráva, která vysvětluje optimismus Vratislava Kulhánka a zároveň dokazuje jeho současnou vizi směřování automobilky. Jako jedno z prvních médií vám přinášíme informace o novém supersportu z dílen Škody s prozaickým názvem Škoda Supersport.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Je těžké uvěřit, že i takový automobil může patřit do rodiny vozů Škoda

Jediný pohled na zaoblené linie Supersportu stačí, abychom propadli jeho kouzlu. Opravdu je to Škoda? Taková otázka se bude zřejmě honit vaší myslí ve chvíli, kdy poprvé spatříte tento nový automobil. Škoda Supersport měla být oficiálně představena na frankfurtském autosalonu, kde měla definitivně dokázat, že Mladoboleslavská automobilka dokáže vyvinout více, než pouze "obyčejný, levný" vůz.

Je téměř jisté, že automobil ponese nálepku koncept. Není však vyloučeno, že se i toto, pro Škodu vskutku netypické, autíčko dostane jednou do sériové výroby. Škoda Supersport byla vyvíjena v přísném utajení v těsné spolupráci s konstruktéry z italské automobilky Lamborghini. Toto logické spojení, které vyplynulo z koncernové sounáležitosti, dalo vzniknout dech beroucímu automobilu, který je opravdu vším, jen ne lidovou Škodovkou.

Klepněte pro větší obrázek
Designéři si s tvary Škody Supersport opravdu pohráli

Zatímco tvary karosérie mají na svědomí vrchní designéři Škodovky, motor nese jmenovku Lamborghini. Pod kapotou Škody Supersport se objeví desetiválec, jenž vyšel z motoru, jímž je osazeno novinkové Lamborghini Gallardo. Motor nabídne výkon 340 kW/462 koní při 7600 ot/min. a točivý moment 500 Nm/4500 ot. Díky němu dokáže Škoda Supersport vysprintovat z 0-100 km/h za 4,5 s. Maximální rychlost by se měla pohybovat těsně pod hranicí 300 km/h.

V případě, že by se studie Škoda Supersport opravdu dostala na trh, měla by se její cena pohybovat okolo 50 000 eur.


Pozor, apríl!

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků