Nová Škoda Superb: živé foto ze Ženevy

Hlavním trhákem expozice Škody na autosalonu v Ženevě je bezesporu nová generace Superbu. (nové živé foto 5.3. 11:00)

Svými rozměry nová generace Superbu již nebude takovým lídrem střední třídy a to i přesto, že na délku porostl o 35 mm na 4 838 mm. Přeci jenom nové generace konkurentů výrazně porostly a Superb se tak bude muset spokojit ve střední třídě s pozicí velkého, ale ne největšího modelu.

Trochu zarážející je pak zmenšení rozvoru o 42 mm na 2 761 mm. Právě skvělý rozvor minulé generace zajišťoval opravdu enormní prostornost a také optickou vyváženost díky menším převisům. Ty není vzrostly o nemalých 77 mm a hlavně na zadní části vozu je to znát.

Samotný design vozu jde v duchu současných modelů automobilky Škoda. Vcelku unifikovaná příď příliš nekoresponduje se zadní části, kdy jde cítit jakési násilné naroubování zadní partie vozu.

Liftback nebo sedan

Doslova revolucí je pak skutečnost, že Superb je současně liftback a sedan. Tedy, že víko zavazedelníku lze otevřít samostatně jako u sedanu, nebo i se zadním oknem, jako u liftbacku.

Tato vychytávka má spoustu výhod, mezi které patří např. skutečnost, že design vozu může připomínat líbivější sedan a přesto lze mít praktičnost přístupu do kufru jako u liftbacku.

Motory a převodovky

O pohon nové generace Superbu se budou starat tři benzínové a tři naftové agregáty, z nichž je značná část zcela nových, tedy takových, které u minulé generace nebyly k dispozici.

Základní benzínovou motorizací bude přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 92 kW, který doplní větší přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI. Vrcholem nabídky pak bude přímovstřikový šestiválec 3,6 FSI o výkonu 260 koní a točivém momentu 350 Nm, který bude doplněn pohonem na všechna čtyři kola, což je u Superbu také novinkou.

Naftu pak zastoupí dva původní a jeden nový agregát. Základ bude tvořit starší jednotka 1,9 TDI o výkonu 77 kW, který doplní dvoulitrový naftový motor 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW. Vrcholem v nabídce nafty a také novinkou pod kapotou bude čtyřválec 2,0 TDI se vstřikováním common-rail o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 350 Nm.

Benzínové motory

 
1,4 TSI
1,8 TSI
3,6 FSI 4x4
Objem (ccm)
1 390
1 798
3 580
Výkon (kW/k)
92/125
118/160
191/260
Toč.momnt (Nm)
200
250
350
 
Zrychlení 0-100 (s)
10,5
8,6
6,5
Max.rychlost (km/h)
201
222
250
 
Komb.spotř.(l/100 km)
6,6
7,6
10

Naftové motory

 
1,9 TDI
2,0 TDI PD
2,0 TDI CR
Objem (ccm)
1 896
1 968
1 968
Výkon (kW/k)
77/105
103/140
125/170
Toč.momnt (Nm)
250
320
350
 
Zrychlení 0-100 (s)
12,5
10,2
8,8
Max.rychlost (km/h)
190
207
222
 
Komb.spotř.(l/100 km)
5,7
5,9
6


O přenos výkonu na kola se budou u benzínových verzí starat šestistupňové manuály. U modelu 1,8 TSI pak půjde objednat nový sedmistupňový automat DSG, ten je standardem u vrcholné verze 3,6 FSI.

Naftové motory budou mít převodovek více. Základní verze 1,9 TDI dostane pětistupňový manuál, 2,0 TDI PD šestistupňový manuál, který půjde pro obě verze vyměnit za automat DSG.

Výkon bude, mimo model V6 FSI, přenášen na přední kola. Klasický náhon na všechna kola s mezinápravovou spojkou Haldex, bude k dispozici od počátku pro model V6 FSI a později bude dostupný i pro modely s motorem 1,8 TSI a 2,0 TDI CR.

Nové prvky výbavy

Škoda s příchodem nové generace Superbu také výrazně obměnila možnosti výbavy svého vlajkového modelu. Mezi velké novinky v oblasti bezpečnosti bude patřit bezesporu nasazení kolenního airbagu a také zadních bočních airbagů, aktivní parkovací systém, střešní okno se solárním panelem a nebo aktivní světlomety AFS (adaptive Frontlight System).

Ten v závislosti na rychlosti upravuje osvětlení přes vozem, aby byla osvětlena právě ta část silnice, která je pro danou rychlost potřebná. Při nižších rychlostech se kužel rozšíří a osvětluje tak celou vozovku i okraje silnice, při vyšších rychlostech se světelný kužel zúží a prodlouží, aby osvětloval silnici před vozem.

Samozřejmostí je pak aktivní natáčení do zatáček, kde je navíc i Corner funkce, tedy přisvětlování mlhovkami při odbočování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Živé foto ze Ženevy
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Superb na oficiálních fotografiích
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků