Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

Závod Škody Auto v Kvasinách je už tradičním domovem modelu Superb. Model zde vznikal od jeho moderního počátku a produkce vlajkové lodi tu probíhá dodnes. Přestože ale mateřský koncern Volkswagen už dříve prohlásil, že situace zůstane beze změn a rovněž následovník současné generace Superbu bude vyráběn v Kvasinách, nejnovější zprávy zas tak jednoznačné nejsou.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Týdeník odborové organizace Kovo Škoda Auto totiž přinesl informace, že u takzvaného projektu Beta, který označuje vznik nového Superbu i jeho dvojčete Volkswagenu Passat, stále není koncern rozhodnut o místě výroby obou aut. Podniková rada v Kvasinách se tedy obává o ztrátu významné modelové řady, kterou popisuje jako DNA celého závodu.

Podle informací předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka tedy stále není jasné, zda bude projekt nového Superbu a Passatu přidělen do Kvasin. Nově se má totiž uvažovat o výrobě na Slovensku nebo v rámci chystaného koncernového závodu, který ale stále nemá přesné místo vzniku – mluví se o Turecku či Bulharsku.

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Rozhodnutí o projektu má nicméně padnout do konce tohoto měsíce. Pro podnikovou radu to však nejsou zrovna pozitivní zprávy, jelikož četné úpravy a modernizace závodu již mají počítat s přidělením projektu Beta do Kvasin. V případě přesunutí výroby do nového závodu v Turecku či Bulharsku by už přitom Superb nevznikal v oficiálním závodě Škody, ale víceznačkové továrně koncernu VW.

V komentáři podnikové rady Kvasin je ztráta produkce Superbu označována za zásadní demotivaci pro místní zaměstnance. V březnu letošního roku továrna slavila výrobní jubileum, když z výrobní linky sjel už půl miliontý kus Superbu třetí generace. V tuto chvíli se bude závod soustředit na produkci nedávno odhalené modernizace vlajkové lodi.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků