Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: První tabulkový souboj

Autosalon v Ženevě nabídl možnost si ve větším klidu prohlédnout novou Škodu Superb. A tak jsme ji využili a vůz rovnou porovnali s hlavními konkurenty.

Nová Škoda Superb je designově velmi povedené auto, ale to už asi víte. Za pozornost stojí především proporce, které jsou mnohem vyváženější, než tomu bylo dříve. Přesto, jak se dočtete dále, by si stále šířka vozu zasloužila jistou péči. Tedy alespoň pokud se budeme bavit o šířce inteiréru.

Fotogalerie: Nová Škoda Superb se připomíná v Ženevě aktualizováno

Fotogalerie: Nová Škoda Superb se připomíná v Ženevě aktualizováno

Interiér představuje drobné zklamání. Těžko se ubráníte dojmu, že sedíte ve zvětšené Octavii, která byla pouze dozdobena lepšími dekory. Vše ale berte jako předběžné hodnocení, definitivní závěry si necháme až na klasický test. Teď nás zajímají vnitřní rozměry, se kterými by nový Superb rozhodně problémy mít neměl.

Octavia RS 230 dorazila spolu s Fabií Monte Carlo na ženevské výstaviště

Octavia RS 230 dorazila spolu s Fabií Monte Carlo na ženevské výstaviště

Co se zavazadelníku týká, tam nakonec rozdíl ve srovnání s konkurenty v podobě Passatu sedan a Fordu Mondea s karoserií liftback tak dramatický není. Délku ložné plochy mají všechna tři auta stejnou, šířka zavazadelníku je u Superbu shodná s tím, co nabízí Passat. A to znamená, že je výrazně užší než u Mondea. Naproti tomu výškou po plato (roletku) překoná Superb oba své soupeře o dva centimetry.

Jak už bylo řečeno, Superb stále trochu bojuje s vnitřní šířkou. V úrovni loktů vpředu jsme mu naměřili 150 cm, vzadu o centimetr méně. Passat i Mondeo jsou širší a to poměrně výrazně. Passat překoná Superb o čtyři centimetry, Mondeo dokonce o šest.

Volkswagen Passat Alltrack přidává skoro tři centimetry

Volkswagen Passat Alltrack přidává skoro tři centimetry

Přesně podle očekávání ale Superb odpoví podélným prostorem. I když si posunete sedadlo řidiče maximálně vzad, budete na tom pořád o centimetr lépe, než co nabídne Mondeo za 178 cm vysokým řidičem. A pokud si takto vysoká osoba nastaví sedadlo v Superbu podle sebe, čeká na zadní cestující 32 cm k sedáku. Ten je navíc o dva centimetry delší než v Mondeu i Passatu.

Jinak řečeno, nová Škoda Superb ztrácí ve srovnání s hlavními konkurenty pouze co do vnitřní šířky, v ostatních směrech je překonává. Takže tu máme designově povedené a velmi prostorné auto. Teď už zbývá zjistit, jak bude fungovat v praxi běžného provozu. Snad se to dozvíme co nejdříve.

Škoda Superb vs. Ford Mondeo liftback vs. Volkswagen Passat sedan
Rozměry (cm) Škoda Superb Ford Mondeo VW Passat
šířka zavazadlového prostoru 101 112 101
délka zavazadlového prostoru 113 113 113
výška zav. prostoru (po plato) 55 53 53
šířka interiéru v úrovni loktů vpředu 150 156 154
délka sedáků vpředu 49 49 47
prostor pro kolena vzadu (za řidičem vysokým 178 cm) 32 21 26
délka sedáků vzadu 49 47 47
šířka interiéru v úrovni loktů vzadu 149 155 153
výška od sedáku po strop vzadu (bez střešního okna) 99 91 94

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků