Nová Škoda Superb Scout do detailu: Přesvědčí vás stále stejný recept?

V rámci modernizace Superbu se Škoda rozhodla u své vlajkové lodi vůbec poprvé v této generaci nabízet i známou robustnější variantu Scout. Co všechno má navíc?

Podrobněji jsme si novinky na technice i designu modernizovaného Superbu prošli již včera během premiéry v Bratislavě. Není tedy nutné se opakovat. Škoda si ovšem pro vylepšený Superb přichystala poprvé i robustnější variantu Scout, kterou již známe klasicky z Octavie a nyní je nabízena rovněž v případě SUV Karoq a Kodiaq.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Superb v „pohorkách“ tedy rozšíří dosavadní nabídku derivátů Sportline a Laurin & Klement. Dle očekávání ale bude Scout dostupný pouze u praktičtějšího Superbu Combi. Dodatečná výbava je poté očividná hlavně z venku. Vlajková loď Škody je opatřena nárazníky s ochrannými nástavci a podvozkem zvýšeným o 15 mm.

Ke zmíněnému ovšem přidejte ještě ochranný kryt pohonného ústrojí, kryty prahů, chromované lišty střešního nosiče, standardně pohon všech kol a nový jízdní režim Off road, který má zlepšit chování vozu mimo zpevněné silnice. Za příplatek se rovněž u Scoutu objevuje i adaptivní podvozek DCC. Standardní 18palcová kola (19palcová za příplatek) pak můžete mít na přání v dvoubarevném provedení a Scout nakonec dostává i exkluzivní oranžovou metalízu Tangerine.

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Interiér Superbu Scout má rovněž několik prvků, které u ostatních variant nenajdete. Výrazné je tedy obložení palubní desky, středového tunelu a dveří lištami s dekorem dřeva, zatímco potahy sedadel mají ve Scoutu specifický vzor s kontrastním prošíváním a jsou standardně čalouněna kombinací Alcantary a kůže. Vyhřívání předních sedadel je v základní výbavě.

U Scoutu bude na výběr ze dvojice motorizací. Naftovou volbu zastává přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. Benzinovou jednotkou je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 200 kW (272 koní) a točivém momentu 350 N.m. Oba motory pracují s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG, a jak bylo zmíněno, pohonem všech kol.

Škoda prodává Fabii R5 po mistrovi světa. Bohužel je k nezaplacení

Škoda prodává Fabii R5 po mistrovi světa. Bohužel je k nezaplacení

Plug-in hybridní ústrojí, které má v modernizovaném Superbu premiéru, tedy u verze Scout nečekejte. U dalších derivátů Sportline a Laurin & Klement (v galerii) však dostupné bude. Změny na motorizacích modelové řady jsme už rozebrali zde.

Začátek výroby nového Superbu je plánován na podzim letošního roku a v prodeji se vůz objeví začátkem roku 2020, dodatečné verze (jako Scout) se ale určitě začnou postupně objevovat v nabídce o něco později.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků