Nová Škoda Superb Scout do detailu: Přesvědčí vás stále stejný recept?

V rámci modernizace Superbu se Škoda rozhodla u své vlajkové lodi vůbec poprvé v této generaci nabízet i známou robustnější variantu Scout. Co všechno má navíc?

Podrobněji jsme si novinky na technice i designu modernizovaného Superbu prošli již včera během premiéry v Bratislavě. Není tedy nutné se opakovat. Škoda si ovšem pro vylepšený Superb přichystala poprvé i robustnější variantu Scout, kterou již známe klasicky z Octavie a nyní je nabízena rovněž v případě SUV Karoq a Kodiaq.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Superb v „pohorkách“ tedy rozšíří dosavadní nabídku derivátů Sportline a Laurin & Klement. Dle očekávání ale bude Scout dostupný pouze u praktičtějšího Superbu Combi. Dodatečná výbava je poté očividná hlavně z venku. Vlajková loď Škody je opatřena nárazníky s ochrannými nástavci a podvozkem zvýšeným o 15 mm.

Ke zmíněnému ovšem přidejte ještě ochranný kryt pohonného ústrojí, kryty prahů, chromované lišty střešního nosiče, standardně pohon všech kol a nový jízdní režim Off road, který má zlepšit chování vozu mimo zpevněné silnice. Za příplatek se rovněž u Scoutu objevuje i adaptivní podvozek DCC. Standardní 18palcová kola (19palcová za příplatek) pak můžete mít na přání v dvoubarevném provedení a Scout nakonec dostává i exkluzivní oranžovou metalízu Tangerine.

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Interiér Superbu Scout má rovněž několik prvků, které u ostatních variant nenajdete. Výrazné je tedy obložení palubní desky, středového tunelu a dveří lištami s dekorem dřeva, zatímco potahy sedadel mají ve Scoutu specifický vzor s kontrastním prošíváním a jsou standardně čalouněna kombinací Alcantary a kůže. Vyhřívání předních sedadel je v základní výbavě.

U Scoutu bude na výběr ze dvojice motorizací. Naftovou volbu zastává přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. Benzinovou jednotkou je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 200 kW (272 koní) a točivém momentu 350 N.m. Oba motory pracují s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG, a jak bylo zmíněno, pohonem všech kol.

Škoda prodává Fabii R5 po mistrovi světa. Bohužel je k nezaplacení

Škoda prodává Fabii R5 po mistrovi světa. Bohužel je k nezaplacení

Plug-in hybridní ústrojí, které má v modernizovaném Superbu premiéru, tedy u verze Scout nečekejte. U dalších derivátů Sportline a Laurin & Klement (v galerii) však dostupné bude. Změny na motorizacích modelové řady jsme už rozebrali zde.

Začátek výroby nového Superbu je plánován na podzim letošního roku a v prodeji se vůz objeví začátkem roku 2020, dodatečné verze (jako Scout) se ale určitě začnou postupně objevovat v nabídce o něco později.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků