Nová Škoda Superb není jenom ošizený Passat [první jízdní dojmy]

170 komentářů

Arian
8. května • 17:25

Krasne auto, rypalum a "odbornikum" doporucuji koupit legracni Bzundaj.

Josef
8. května • 23:56

Možná tě Ariane bude zajímat to, co bylo napsáno v SM č. 19/2015 na str. 28 ohledně Passata, což je etalon koncernu VW a používá stejné motory jako Superb (nebo Octavia) a ohledně motoru 2.0 TDI je sděleno: "...Proto se občas zvenku zaposlouchejte do zvuku motoru. Když uslyšíte cvakání, jeďte rovnou do servisu s objednávkou nových vahadel. Zaplatíte zhruba 20.000,- Kč, dostanete už zesílená a máte po starostech. I pokud nic podezřelého neuslyšíte, nechali bychom vahadla na motorech CLLA a CFGB (u CFGC nemáme zatím výskyt závady potvrzen) nejpozději při 200 000 km vyměnit preventivně. Jestliže teď říkáte, že si snad radši koupíte nějaký benzinový motor, zapomeňte na to. Jednak se na trhu ojetin skoro nevyskytují, navíc jsou jejich rizika ještě vyšší a dražší než u dvacetitisícových vahadel v případě 2.0 TDI. Vlastně se dá říci, že Passat je už od roku 2005 velmi zajímavým úkazem: zpracováním zanechává mimořádný dojem kvality, ale mnohé jeho motory zlobí více než ekvivalentní jednotky od Korejců či Francouzů. A to je na zamyšlenou."
(poznámka: v článku jsou i fotky a ukázky jednotlivých problémů...)
Zamysli se nad sebou a nad případným "ohrnováním" nosu nad Korejskými automobilkami. Nejsou na tom tak špatně, jak si myslíš ty a stejně tak i řada "znalců". Existuje celá řada objektivních informací, které dokazují, že se pomalu stírají rozdíly v kvalitě mezi srovnatelnými značkami a každý, kdo je trochu soudný, tak to pozná. Z pohledu spotřebitele, jeho běžných potřeb používat auto pro přemisťování z místa A do místa B, není vůbec důležité řešit nic jiného, než to, aby se mu auto líbilo, aby mu "sedělo" uspořádáním a ergonomií. Ať si auto vyzkouší a to, co mu bude vyhovovat, tak ať si klidně koupí. Je jedno, jestli to bude Škoda, Ford, Opel nebo Mazda, Hyunai či KIA. Chybu rozhodně neudělá.
Superb je hezké a jistě i dobré auto, ale žádný zázrak to není a na trhu lze nalézt srovnatelná a také hezká auta, která poslouží majiteli stejně dobře, nebo i lépe, jako ten Superb (záleží na vkusu a prioritách každého jednotlivce - potenciálního kupce).

Arian
9. května • 18:33

Korejské automobilky mají jeden problém... nevyrábějí auta, ale spotřební zboží. Asi na tom nejsou špatně, ale ty značky jsou doslova komické, nulová image, průměrné jízdní vlastnosti ve srovnání s konkurencí v podstatě nic proč bych se měl o tu značku vůbec zabývat. Ale vezmu-li v úvahu firmy, které chtějí cenově zajímavé fleetovky či čerstvé důchodce, kterým je jedno čím jezdí, případně začínající řidiče, jedná se o dobrou koupi, s vidinou v čase přestoupit k výrazně lepším výrobcům s historií, což jsou oproti koncernu Bžundaj asi všichni.

Josef
9. května • 22:35

Milý Johne, nic proti tvé volbě, můžeš si samozřejmě koupit co se ti líbí. Ale nechápu, proč přitom nazýváš/urážíš Hyundai hanlivým Bžundai? Když nic jiné, měl bys mít alespoň trochu úcty v tom, že tato značka přišla do Česka a dala práci mnoha lidem v Nošovicích a i jinde v dodavatelských firmách, které pro tuto značku vyrábějí díly. Navíc bys mohl mít více úcty k Hyundai i z toho důvodu, že se z ničeho vyhrabala až tam, kde dnes je. Škodovka kdysi možná něco znamenala, ale bez Němců a jejich VW bychom dnes v Boleslavi nevyráběli už žádná auta.
Pokud jsi vůbec někdy jezdil s něčím od Hyundai, tak to muselo být hodně dávno a s nějakým hodně starým autem. Současná produkce Hyundai je srovnatelná nejenom se Škodou, Fordem, či Opelem. Důkazem je to, kolik toho prodají nejenom v Česku, ale zejména v zahraničí a jsou trhy, kde prodávají podstatně více než Škoda nebo VW. Nebo si myslíš, že si zákazníci na světových trzích neumějí vybrat?
Možná se podívej na web, kde si můžeš přečíst něco o spolehlivosti aut, což celkem zajímá každého majitele a potenciálního kupce aut: http://www.reliabilityindex.com/top-100...
Jsou i jiné zdroje informací, které ukazují na to, že Hyundai (a Kia) umí vyrábět dobrá auta a že se zlepšují ve všem mílovými kroky a jsou konkurenceschopní stejně jako ostatní srovnatelné značky. Co se týče té "image", tak na ní v Hyundai intenzivně pracují a mají úspěchy (jak jsem například přetiskl informaci o spolehlivosti motorů). Souhlasím s tebou asi jen v tom, že Hyundai nebude nikdy Mercedes-Benz, ale to samé platí i pro Škodu, Ford nebo třeba Opel.
A psát o Hyundai a Kia to, co ty, cituji tě: "...ale ty značky jsou doslova komické, nulová image, průměrné jízdní vlastnosti ve srovnání s konkurencí v podstatě nic proč bych se měl o tu značku vůbec zabývat...", to spíše ukazuje na tvé komické znalosti a komický přehled o automobilovém průmyslu a jeho produktech.
Závěrem připomínám, že Superb považuji za povedené a hezké auto. Když se mi něco líbí, to ale neznamená, že bych měl urážet a znevažovat konkurenci.

Tom
7. května • 20:50

Takže si to shrneme, 4 válce v maximální konfiguraci, když podfouknete gumy tak to není koza skákavá a interiér je hodně spartánský ... ŠKODA jinak celkem hezké auto :-D
PS: abych se jen neposmíval, opravdu se mi to auto líbí, ale plechy nedělají auto, za mě auto dělá podvozek a motor a to je u Super Béčka průser na/ntou

Petr
6. května • 21:20

Nevím, proč tady blázníte. Vše je jen pěkně dělaný marketing. Každý auto mě nějaké +, aby zase mohlo mít nějaké -. Je jedno, jestli je to BMW, Škoda nebo Dacia. Vypůjčil bych si citaci z knihy Petra Černého. Definice prémiovosti = za prémiové produkty označujeme ty, které jsou tak brutálně předražené, že si to uvědomuje i samotná firma. B-]

Hat
7. května • 11:57

:-D:-D:-D:-D:-D

Antiautomat
6. května • 19:48

Za mna mozem potvrdit ze prvy superb bol z pohladu vodica /skusil som trabiho, ale aj Volvo FH12 a vsetko mozne medzi tym/, velmi prijemne auto, subjektivne lepsie ako passat. Mam nieco odjazdene na zakladnom S1 TDi, tzv.socka verzia - a bolo to jednoduche, priestranne a pohodlne na dlhe cesty. Vzdialene mi pripominalo stare dobre Audi 100, ktore mimochodom v zakladnej verzii s benzinovym dvojlitrom by mnohym dnesnym autam vedelo ukazat ako sa vyraba jednoduche a pohodlne a kvalitne auto /skusene s jednym peknym exemplarom a vysledok doslova pozitivny sok/ - a hlavne s-p-o-l-a-h-l-i-v-e. Ked docerta mam 1000km jazdu pre sebou, asi ma elektricke nastavovanie sedadiel bude pramalo trapit. Zato pohodlie podvozka a jazdna stabilita uz ano.Z toho dovodu by som vobec neohrnal nos nad zakladnou motorizaciou. Rezerva v celkovej konstrukcii a non-extrem rozmer pneu, plus hmotnost tam, kde ma byt, sa prejavi velmi pozitivne. Take auto posobi zvlastne prijemnym, akysmsi nenutenym ucinkom - lahkost, jazdna samozrejmost, pohodicka, tazko sa to opisuje - a kam sa pozriete, tam aj pojde, treba vyskusat. Preto by som aj uvital viac testov zakladnych verzii (prosim nie TDi a uz vobec nie od koncernu), casto daju vyniknut inym kvalitam ako pablbemu zrychleniu v priamke. Otazka je samozrejme TSi, ale to uz otestuje Helmut v dochodku.

Martin
6. května • 16:31

neviem, prečo tu diskutujete Superb vs. Bmw 5 (rozdiel triedy, ale dobre) :D...snáď bude nejaký porovnávací test Superb vs. Avensis vs. Passat (všetko nové modely samozrejme)

Martin
6. května • 16:40

alebo porovnávací test zástupcov strednej triedy, nemci vs. ázia :)

E15
6. května • 12:10

nehorší je, že Superb je tak špatných schválně (špatně odladěný povozek a nebo úspora pár kilo tlumících materiálů náklady prakticky nesníží) jen prto, aby náhodou v nějakém novinářském tesu nevyšel lépe než Passat. Takový přístup ke konstrukci výrobků je pro mě jako zákazníka nepřijatelný. Proto si Superba nekoupím (a natruc ani toho Passata a nic od VW group).

Antiautomat
6. května • 19:54

...prave preto davaju zmysel zakladne verzie, coby pohodlne & priestranne vozidla. Najvyssia verzia za nejakych jeden a pol je samozrejme uplnym nezmyslom, lenze pocita sa s tym, ze si to otec rodiny asi nekupi. No a este jedna vec: novinarske a produkcne auto je dost velky rozdiel (stupim tym koncernu na otlak ale podme na to - koniec koncov mohlo by sa raz niekedy porovnat aj toto a verte ze take coro-moro tu este nebolo). :-)

Ivan
6. května • 10:35

volkswagen vyrába vozidlá čo najviac aspon 85% spolocných dielov ,su vozidla na jedno kopyto ci passat,ci skoda ci seat ci Audi!! uniformné jednotné autá lisiace sa škrabkou!
co o tom tolko reklamovať asi su také zlé autá??! ,že denne viac volkswagenov vcetne skodoviek sa len a len reklamuju a samých seba oslavuju!!B-]

Antiautomat
6. května • 20:08

V principe ano. Pri mechanickych /spolocnych/ dieloch to moze byt pravda. Take, ako trebars nejaky pablby plechovy vylisok a na ktorom sa nemoze nic pokazit, vela rozdielu nenarobi - to su typicke spolocne diely.
-ALE-
Rozdiel moze byt inde...tak trebars v kontrole kvality vystupu. Kvalitativne kriteria. A tam je to bud-alebo. Dalej v tom, co si mozes objednat do toho alebo onoho, co je na to pripravene a co nie.

Ivan
6. května • 9:47

auto je len potrebná vec je to jedno či je to VW skoda seat hyndai Ford,aby bolo spolahlivé
a robiť z toho fetiš,žial tieto postkomunistické krajiny este stále si ludia mysliať ,že mať in auto tak bude in,je to len obycajný východeuropsý snobizmus nic viac ..B-]

Antiautomat
6. května • 6:23

A propos, ked sme uz pritom, kolko limuzin /nemyslim tych katalogovo-marketingovych, ale skutocnych/ autor vyskusal, ked je schopny porovnania? ;-)

jirka
5. května • 19:27

a ano superb se nedá srovnávat s limuzínou protože je to vyšší střední třída.

stealth01
5. května • 21:13

Superb zasahuje do vyšší střední snad jen podélným prostorem a některými technologiemi. Jinak je to střední třída. Limuzína není označení třídy nad vyšší střední.
Třídě nad vyšší střední se říká luxusní třída (BMW7, MB-S, A8, Jag XJ).
Limuzína je označení karoserie, myslím.

Antiautomat
6. května • 6:19

Limuzina ma oddelene miesto vodica od miesta od posadky.

Petr Maleček (dj.kure)
6. května • 12:19

Peugeot 406 je taky limuzína a má něco odděleného? :))

Antiautomat
6. května • 14:02

Limuzina ma oddelene miesto vodica od priestoru posadky.
Malecek uvazuje P406, ale to auto nic take nema.
Z toho nutne vyplyva, ze Maleckova otazka je co je co?;-)

terezka
5. května • 18:53

Takže málo muziky za hodně peněz... Kdyby byla ta spotřeba co je psaná, skutečná, tak je to fantastické. Ovšem pravda je zcela někde jinde a spotřeba doslova katastrofální... Kdy už se tam objeví ta skutečná spotřeba z reálného provozu jako kdysi. Jinak strohá, chudě vybavená, motory do 1,8 doslova pro smích. Ostatní dobrý...

dejv
5. května • 17:26

No to se povedlo. Proporce má to auto určitě vyvážené, mnohem lépe než předchozí superby. Ale proč to auto vypadá jak plastový výlisek ze kterého zapomněli sundat otřepy? :-D
Při pohledu z boku vidím krásnou siluetu, ale co ty hnusné prolisy, samé hrany, vždyť to vypadá jako kdyby to na vrakovišti už už zmáčkli hydraulickou rukou při cestě do lisu, a pak si to zase rozmysleli! A co ta hnusná díra pod předním světlem, no to bude nejspíš lapač hmyzu.

823hdjsag737/764+
5. května • 15:54

"Nová Škoda Superb není jenom ošizený Passat"Jiste. Sepsat co vse osizene je novy superb, by zabralo ponekud vice mista. :-D:-D

7862)0237_+24adccvg
5. května • 15:41

Ani jsem netusil, jak byl predchozi Superb spatne auto. :-))

110km/h v levém pruhu
5. května • 15:40

Tak jestli se Italové chovají nepředvídatelně, tak jak jezdí místní odborníci? Po aktivistických rakušácích a místních troubech se 110km/h v levém pruhu je Itálie naprostá slast.

*24896246+4897_0174
5. května • 15:52

Do tohoto konkretniho clanku je treba napsat to:
1) co vyhovuje skodovackym marketerum (nejlepe srovnani s Mercedesem E)
2) co chteji cist ctenari
Objektivni realita je defka, ktera nikoho nezajima.

takže zase drncá...
5. května • 14:03

Všechna auta měla minimálně 18" ráfky. 18" ráfky už drncají. Na jiných ráfcích nebylo možné auto vyzkoušet, i tak víme, že i přes tužší nastavení je odpružení komfortní. Holt takové komfortní drncání...
... tohle mi prostě hlava nebere.
:-P

dzelo
5. května • 10:36

Ten nadpis měl znít naopak "Superb je jen ošizený Passat" s jinou přední maskou a silně předražený. Passatu se přibližuje pouze nekorektní cenou.:-):-)

DDT
5. května • 10:16

nelíbí se mi:
-design předního světla (příliš komplikovaný venkovní spodní okraj)
-design zvedající se linie plech/sklo zadních dveří v zadní části (patrně poznávací znak posledních škodovek)
-design zadních světel (vnitřní spodní okraj)
-design přistrojové desky, písmo opisující tvar kruhu (klasika škodovky, ovšem kdo na to není zvyklý...)
-design výplní dveří (nudné s obrovskou dírou na plastovou bandasku)
-motorová paleta začíná a končí čtyřválcem (ovšem, platforma je pořád jen natažená Oktávie)
-s výkonější věrzí se automaticky spojí DSG a Haldex

hudla
5. května • 12:03

Design je na škodovce právě to nejlepší. Interiér bohužel celkem nudný.

souhlas
5. května • 14:18

design je to nejlepší, jinak je Passat zřejmě prakticky ve všem lepší a dotaženější. Koncern přesně ví, co činí. A současné Škodovky sice ještě nejsou lowcost jako Dacia, ale už jsou na spodním okraji mainstreamu, zatímco VW se tlačí na jeho horní okraj. Dvojková Octavia ještě snesla srovnání s Golfem, trojková (kde je mimo jiné subjektivně největší rámus ze všech aut nižší stření třídy) už je prakticky ve všem o x % horší. Stejně tak teď Superb - když už i novináři napíšou, že drncá, tak to už musí být nářez... Asi má smysl ta verze za 599tis, ale jakákoliv vyšší už je nesmysl, protože i za 1,4 mil dostanete stejný základ (auto bude stejně drncat (vlastně víc - díky pneu) a bude stejně mizerně odhlučněné (motor, podvozek, aerodynamika) jako za těch 599tis...

R
5. května • 17:17

Souhlas nova Octavia 1.6tdi uvnitř hrozny traktor. ..-(

souhlas
5. května • 14:24

doplním, že 1.4 TSI by asi i mohla stačit, kdyby šlo deaktivovat to "dvouválcové kurvítko"

JirkaB
5. května • 15:36

Toho "dvouválcového kurvítka" bych se zrovna asi nebál, ale jinak se vším souhlas, snad do tečky, bohužel...
Nemůžeme se ale VW divit, na jejich místě bych to udělal naprosto stejně, zvlášť když se i tak Škodovka bude prodávat víc než dobře, navíc ušetří na izolacích atp.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hat
5. května • 17:11

Nakonec čas ukáže co ten systém přesouvání vahadel a klika vydrží!? JJ ušetří na izolacích, ale doufám že na rozdíl od Octávie a ostatních Škodováckých modelů zůstane u Superbu alespoň dvojité těsnění dveří což modely od VW běžně mají!? ;-)

E15
6. května • 11:59

Škodovky nemají dvojité těsnění dveří? To snad ne... Jako ošizené ano, ale i o těsnění dveří? To se mi nezdá... (to už by to byla fakt Dacia hadr...)

Lopik
6. května • 13:05

Jak OII, tak OIII samozřejmě dvojité těsnění dveří mají. Neměla je OI. Nesmíte věřit všemu, co tady Hat prezentuje jako zaručené pravdy :-D

Hat
7. května • 10:07

Octavie 2 ani Octavie 3 včetně Fabií dvojité těsnění dveří nemají, pokud nejsi slepí tak otevři dveře a pořádně se podívej!!!!!!!!! Superb aspoň doposud ano!!! :-D:-D:-D:-D:-D

Hat
7. května • 11:55

Koukám že cihle asi rozumíš!! Ale otevři pořádně dveře a vyfoť je celé! Dvojité těsnění dveří je ale vždy po celém obvodu dveří a ne jen na horní části, což Škodovky na rozdíl od Superbu a modelů VW nikdy neměly a nemají! Tak běž a ještě celé dveře jednou vyfoť a pošli obrázky! Lepší auta mají těsnění i vícenásobná a Škodovky a Dácie a podobná vozidla pouze jednoduchá!! Jinak já nerozumím sice cihle ale mám zase jen Automobilní průmyslovku v Bolkově!

Lopik
7. května • 12:10

Předpokládám, že v době, kdy jste studoval, tak jste trojkovou Octavii ještě neprobírali. :-D
Příště už ven nejdu, ale protože bych Vám rád doplnil vzdělání, tak jsem Vám to nafotil ze všech stran. Stačí? Už mi budete věřit? ;-) Těsnění je skutečně dvojité po celém obvodu dveří.
http://img249.imagevenue.com/img.php...
http://img291.imagevenue.com/img.php...
http://img155.imagevenue.com/img.php...
http://img225.imagevenue.com/img.php...
Mimochodem, můžu se Vás zeptat, proč v textu používáte tolik vykřičníků?

Hat
7. května • 12:36

Takže dojité těsnění nemá, na prvním obrázku něco schází!?Jinak viz. Golf má těsnění jak na karoserii tak i kompletně na celém rámu dveří nepřerušovaně kolem dokola a to pak při zavření dveří doléhá na boční rám karoserie a ne jen aby vyplnilo mezeru mezi zadními a předními dveřmi jako vaše obrázky dvojitého těsnění! A pokud tomu nevěříte můžete se zeptat někde v autoklempírně!

Lopik
7. května • 13:14

Na tomto odkazu jsou fotky ze všech stran. V čem se to prosím liší?
http://www.autorevue.cz/test-volkswagen-golf-14-t... ...

Lopik
7. května • 13:12

Ještě jeden obrázek, kde to jde vidět lépe.
http://www.autorevue.cz/getthumbnail.aspx...
Najdi 5 rozdílů :-D

Lopik
7. května • 13:01

Ten Golf je třeba tady. Já tam tedy nevidím rozdíl
http://www.vybermiauto.cz/data/car_images/735/testy... ...

Lopik
7. května • 12:56

Hate, to, co schází na prvním obrázku se nachází na obrázku třetím. :-D Ten plech předních dveří (foto 1) přiléhá na těsnění, které je připevněno na zadních dveřích (foto 3). Opravdu máte tu automobilovou průmyslovku? ;-)

Lopik
7. května • 11:13

Hate, kdybyste alespoň nekecal blbosti. Donutil jste mne vyjít před barát a vyfotiti to. Stačí takto?

Hat
5. května • 10:09

Každá nová Škodovka je vždy lepší jak ta minulá, přestože ta byla vždy naprosto bezchybná a naprosto dokonalá!, ale jen do doby než přijde nový model! A tak už zase pomalu začínají lézt na světlo chyby minulého Superbu o kterých se vědělo, jen se to veřejně nemohlo přiznat!!! Politika Kremlu nebo Auto Škoda??? Ano nový Superb bude opět normální auto!? Do nadšeneckého charakteru Mazdy6 nebo do odhodlání nového starého Fordu Mondeo mu zase něco schází!!! PROČ SOUDRUZI, PROČ?????

Jaroslav Hlbocky
5. května • 10:00

Tak ako dávnejšie jeden Nemecký "pohlavár" s VW sľúbil, že už nikdy novinári nenapíšu, že Škoda Superb je výhodnejša a lepšia voľba ako VW Passat sa splnilo do bodky. Jasne je vidieť rozdiel a zaradenie v koncerne VW. Dle mého nový Superb je už "len" väčšia a luxusnejšia Octavia. Ale to neznamená, že je to zlé auto. ;-)

Scooby
5. května • 18:28

Lepší Octavia? Aaa takže povíšili, už to není lepší Golf :-D
Stále ty peníze nejsou dost adekvátní vzhledem k tomu co to auto nabízí... průměr.

Tom
5. května • 11:49

Nevím jak vy, ale pokud bych se musel rozhodnout mezi passatem a superbem tak bych volil superb. Přijde mi hezčí a o dost praktičtější. Myslím že nový superb je o něco lepší než by si soudruzi z vw přáli. No a kdybych si měl koupit auto v této třídě tak půjdu jednoznačně do mazdy 6 která nabízí poctivé motory s cenou pod 900 000 dostanete nádherné ,auto výtečný 2.5litr s automatem a plnou výbavou, nemluvě o tom že to má zatraceně dobrý podvozek a jízní vlastnosti a nabídne takový ten jízní zážitek narozdíl od sterilního přesunu ktarý zažijete v koncernových vozech.

jean
6. května • 8:59

Tak ja som asi jazdil na inej mazda 6, lebo kodo pred face má akurát skurvene tvrdý podvozok a jízdní zážitek nebol nič moc. A interiér toho auta je omrdaný viac ako v octavii III. Nakoniec to kritizujú aj všetci novinári. Doteraz som nešiel autom, v ktorom sa plasty dverí prehýbajú, alebo aj chromove lišty okolo okien.

dr. 120l
5. května • 12:35

No v Passatu máte na výběr z daleko více motorů, např. to dvoulitrový biturbo ... Škoda zase doplácí na to, že jim koncern drží u huby a nepustí nic modernějšího nebo s více válci jak 4. Ovšem do fleetových flotil se stejně kupuje 1.6 nebo 2.0 TDi takže šestivál v benzínu byl jen pro fajnšmekry

Viki
5. května • 19:53

Kdybyste byl majitelem fabriky, jistě byste si na trhu nechal napřímo konkurovat dvě identická auta že ? Zkuste pochopit to, že VW se snaží, aby se prodala jak Škodovka, tak VW , ale každý vůz si musí najít jiného zákazníka. Jeden zákazník, uvažující mezi Superbem a zcela identickým Passatem by asi nebyl ten nejlepší přínos, co myslíte ?

dejv
5. května • 21:26

Proč? Nakonec si stejně jednoho z nich vybere ne? :-)

jednabedna
5. května • 13:10

A pro sbor národní bezpečnosti...

JirkaB
5. května • 11:07

Tak tenhle stojí alespoň na větším podvozku.. Ten minulý byl natvrdo na podvozku golfu a vypadal (mimo kombi) z profilu úděsně, prostě jezevčík, navíc úzký.. A první byl prodloužený passat a zase bez nápadu :) Ten nový mi v tomhle světle tak špatný nepřijde... Každopádně šetří se i na Oktávce, OII byla horší než OI a OIII je horší než OII :/

jednabedna
5. května • 13:09

Proč byla O2 horší než O1? V čem jako?

JirkaB
5. května • 13:23

Motory a korozi bych asi ani nejmenoval, ale horší byla tuhostí karoserie, materiály v interiéru a vlastně i jízdou a to i přes víceprvek... U dvojky jsem i na 15" kolech cítil každý kamínek a i přes to se auto naklánělo jako parník. Když už tvrdý podvozek, tak ať se to kurnik nenaklání.. A když už měkký podvozek, tak ať to kurnik i tlumí...!S dvojkou jsem kdysi najel asi 100 tis. km a nedávno jsem jel v udržované a vyvoněné jedničce a upřímně jsem zíral, jak dobré auto to bylo, ještě tam nebylo znát šetření. Ono vlastně každá automobilka, která se zvedá ze dna, dělá mnohem lepší auta, než když už "dobrá je".

Hat
5. května • 13:13

Motory a koroze!!!

G
5. května • 9:12

Je zajímavé kolik měl ten starý Superb chyb ale v testech se nic nepíše.:-D:-D:-D

Yard
5. května • 9:12

Pěkně napsaná recenze nebo spíše první dojmy. Navíc objektivní, za to palec nahoru. Měl jsem pár let Superba s 2.8V6, pak Superba s 3.6 FSI, ale tenhle v mé garáži nikdy parkovat nebude. Přitom by to bylo dokonalé spojení tohoto vozu s V6tkou

JirkaB
5. května • 11:00

A s DSG jste byl spokojen? Mě by asi víc než málo válců chybělo HDM, DSG většinou docela škube. Ale někomu to zase nevadí nebo to necítí. Ale těm lidem se právě divím, že tak bazírují na více válcích - když už mi vadí horší chod motoru, proč se spokojím se škubavou převodovkou?

Tom
5. května • 9:16

jj na menší motory se špatně zvyká ;-)

Hat
5. května • 10:49

Bohužel i na špatné převodovky také! B-]

Michal
5. května • 8:54

Souhlas autu to opravdu moc sluší, ikdyž tedy v interiéru se mohli trošku více odvázat, ale budiž...To, že 1.6 TDI moc nepojede a 2.0 TSI zase jo, je jasné už z tabulkových hodnot...

Tom
5. května • 8:44

Škoda že už ho nepořídíme se šestiválcem.:-( Jinak chválím opravdu pěkné fotografie;-) Autu to moc sluší.

.
5. května • 8:08

Nemůžu si pomoct, dát za Škodovku 1.4 mil. Kč je prostě úlet.

souhlas
5. května • 14:05

navíc za Škodu, která drncá a třeba boční okna má zřejmě stejně obyčejná jako jsou v Rapidu - dvojitá na rozdíl od Passatu nebudou ani za příplatek.....

Lopik
5. května • 8:34

Odpovím Vám: Nemůžu si pomoct, dát za stejně vybavené pětkové báwo 2.4 mil. Kč je prostě úlet docela mne baví, jak každý porovnává mainstreamové auto v plné palbě s prémií v konfiguraci 4 kola a volant. Zkuste si někdy v konfigurátoru zaklikat srovnatelnou výbavu.

Troy
5. května • 18:24

A co takhle Outback v plné výbavě za 1,2 mil. s pravým 4x4 bez umělého haldexu a podvozkem lepším jak S class? -_-

E15
5. května • 15:51

to je právě otázka preferencí - jestli je spartánsky vybavený fortelný základ a nebo cingrlátky ověšená hadrota

Jan
5. května • 11:29

Superb je predsa o triedu nizsie nez BMW 5, alebo sa mylim ?

HUHUbuntu
5. května • 13:59

Taky BMW 520d 110kW začíná na 1 076 400 Kč

Anonymizovaný
5. května • 9:20

Ono to bylo spis mysleno tak, ze pokud chci premiovy vuz, tak vuim ze si priplatim. nehlede na vybavu, to auto v zakladu uz je premiovy vuz a s tim to clovek kupuje. Skodovku si nikdo jako premiovy vuz nekupuje. To neni o vybave, to je zamereni znacky. Asi tak jako Phaeton tezko mohl udelat diru do sveta, i kdyz byl prefektne vybaveny. Proste to nebyla premie a tudiz to nemuze mit takovou cenovku (realne samozrejme muze, ale je to nonsense)

Hat
5. května • 10:47

JJ naprostá pravda Škodovka je pro VW stejná značka jako Dacie pro Renault! Bohužel jen ta cenová relace je poněkud mimo!!! Jinak pro Český venkov naprosto dokonalé !!!B-]

Lopik
5. května • 10:54

Když je ta cena úplně mimo, tak si to auto nekupujte. Jak prosté, milý Watsone :) Pokud bude dostatek lidí, kteří si myslí, že ta cena mimo není, tak se to auto bude prodávat. Pokud si většina lidí bude myslet, že cena je mimo a Škodovka nezlevní, tak zkrachuje, protože nebude mít odbyt.
Navíc 1,4mil je cena za nejvyšší výbavu, kde je zakliknuto vše, co v tom autě může být. Nakonfigurujte si to rozumně a dostanete se na rozumné peníze.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Viki
5. května • 19:47

A prodávat se nový Superb bude, stejně jako předešlá generace. V Německu se na Superba čekalo 4 měsíce ( rok 2010). Baví mne srovnávačky vozů, které vedle sebe ani teoreticky nikdy nebudou stát, natožpak aby se srovnávaly. Jako Superb vs. MB E klasse apod. A ještě nakonec se musím podivit, že všech těch ca 1 000 000 zákazníků, kteří si koupili vloni Škodovku, musí být úplní trotli, ne ? A pak se mna takový lokální " odborník" a Brouk pytlík v jedné osobě zeptá, k emu že je tam EPB ?? Mám se smát, nebo v klidu vysvětlit ??

Hat
5. května • 11:28

JJ to bych ale musel koupit TSI 1,4 která bohužel dálniční stoupání na 6 nezvládne a pro případ případného předjiždění bych musel řadit až na 4 v mizerné zadrhávající převodovce! Auta sice rok od roku lepší a krásnější, ale bohužel od roku 2008 nemá VW ( Škodovka ) jediný kvalitní a bezproblémový motor! Po problémech s TSI, řetězy nyní proměnlivé časování ventilů, spotřeba oleje až 2,5l/100km, trhající se písty TSI 1,4 a motory TDI 2,0 kdy nejpozději do 200t km propadnou ventily do válce! Asi se zase můžeme těšit na další přešlap ohledně vypínání 2 válců popřípadě nějaké další perličky! Jasně souhlasím, nekup to za ty peníze!!!
:-P

Lopik
5. května • 12:18

Speciálně pro Hata jedem matematický oříšek. objem olejové náplně v motoru je 4l,
spotřeba oleje je 2,5l/100km
jaký je dojezd automobilu, než se spotřebuje celá olejová náplň motoru:-D

Hat
5. května • 16:53

Máš pravdu chybička se někdy vloudí, ale myslíš že spotřeba 2,5l/1000km je málo?

Lopik
5. května • 17:51

Jezdil jsem 2x 2.0TDI PD 103kW, 2.0TDI CR 103 kW a teď 2.0 TDI CR 110kW. Na prvním najeto 220.000km, na druhém 140.000km, na třetím 120.000km a teď s ním jezdí manželka a na posledním 30.000km. Servisní internal co 30.000km, mezi jednotlivými servisními intervaly jsem dolíval vždy max. 1 litrovou lahev oleje. Takže pokud naliji 1 l na 30.000km, spotřeba oleje na 1000km je kolik žáku Fíku?

Hat
7. května • 11:19

Jenom jsi zapomněl že u motoru TSI proniká nespálený benzín přes pístní kroužky a naopak ředěný olej přibývá, jedna z bolesti TSI a u TDI zase proniká nafta do oleje a výsledek je totožný! Norma spotřeby oleje je u VW 1l/1000Km! A pokud nějaká ovce využívá servisní interval 30000km, tak to jen odpovídá o její vysoké oborné úrovni! Servisní interval pro normálního a zodpovědného člověka je aximálně 15000km! Jedná se o názor odborníků a ne o klamavou reklamu olejářů!

Hat
7. května • 11:20

Ještě se budeš muset hoodně učit LOOpíku!!!

Hat
7. května • 11:43

Jinak doporučuji si nechat udělat chemický rozbor oleje po těch super báječných 30000Km!! Pokud Chápeš, spíš Chrápeš!!?

Lopik
7. května • 11:58

a proč bych si měl dělat chemický rozbor? S intervalem 30.000km jsem najel 200.000km bez problémů. Znám spoustu aut, které mají najeto 400.000km s intervalem 30.000km. A jezdí. Já chci s autem jezdit a ne při mém nájezdu každý druhý měsíc menit olej. Najedu 6-8tis km měsíčně.
A nebylo by lepší měnit olej co 1000km? Nic se nemá přehánět. Jednout to výrobce tak stanovil a funguje to. Tak proč to řešit? Já jsem uživatel auta a jak jsem psal, neplánuji ho mít 10 let a najet na něm milion km.

Lopik
7. května • 11:42

No jsem jen hloupý stavební inženýr, marketing jsem nikdy nestudoval a asi mu nerozumím, ale být "olejářem", tak se naopak snažím v reklamě vyzdvihnout to, co tady tvrdíte Vy - měnte olej co nejčastěji. Proč? Protože mi to zajistí větší obrat. :-D

Hat
7. května • 11:07

Pokud jsi využíval olejový servisní interval 30000km, tak to jen dokazuje že jsi ovce ze stáda VW a chudák ten kdo si potom ten šrot co jsi vytvořil po tobě koupí!! Předpokládám že se řídíš i stejným způsobem servisu a údržby! Převodovka olejová náplň celoživotní a Haldex pochopitelně také!???

Lopik
7. května • 11:18

Je mi to naprosto jedno. Já si kupuji nové auta a neplánuji s nimi najezdit milion kilometrů. Dodržuji plán servisu daný výrobcem a například u Haldexu mi teď měnili olej u auta mé ženy po 120.000km.

Hat
7. května • 12:13

Jo pokud měníš Škodovky po 150000km, na což jsou momentálně stavěny, tak tvoji mizernou údržbu odnese až další majitel! Ale pokud si koupíš něco za 1,5 a více MEGA tak určitě nebudeš ve 150t km měnit!??? I když kdo ví???

Lopik
7. května • 13:28

Máme ve firmě Škodovky (rovněž tak i auta jiných značek) s podstatně větším nájezdem. Jsou tam kousky atakující 400.000km a světe div se, ony i při použití long-life oleje stále jezdí.
Pokud výrobce tento interval stanoví, ví, proč to dělá. Nevím, jaká je Vaše zaměstnání, ale ekonomiku provozu asi moc neřešíte. Peníze nerostou na stromě, víme? Pokud to funguje, není důvod měnit olej častěji. Protože výměna oleje stojí peníze a čas. Zopakuji svou otázku, není interval výměny oleje 15.000km moc? Nebylo by vhodnější měnit olej po 5.000km? Z hlediska opotřebení mechanických částí motoru pravděpodbně ano. Ale ten interval je zvolen tak, aby byl nějaký kompromis mezi náklady a životností.

Hat
7. května • 12:06

Čekám na Video těch dveří s dvojitým těsněním!??

Lopik
7. května • 12:20

Máte to v příslušném vlákně

Hat
7. května • 12:03

Zajímavé že právě v Haldexu s má olej měnit v 60000!!!! Zase trefa vede!!!

Lopik
7. května • 12:26

Hate, Vám ta matematika pořád nejde. Kolik je 60.000 krát 2? :-D

Hat
7. května • 12:40

1x60000 je 60000!? 2x60000 -120000 a 3x to už asi nehrozí?

Lopik
5. května • 17:55

Anebo jinak, když to otočím za jeden den Ostrava - Praha a zpět, tak spotřebuji 2l oleje? :-D
Miluji, když někdo neumí ani počítat a píše takové kraviny :-D Názor si udělá snad každý diskutující sám

jednabedna
6. května • 8:32

V našem fleetu měly největší spotřebu oleje motory 1,9TDI-PD, a to ca 1l/4000km. 2,0TDI-PD byly o dost lepší, commonraily většinou mezi výměnami nedoléváme vůbec nebo do. 0,5l po 25000km. TSI neprovozujeme ani jedno, takže tam nemohu komentovat.
Povídky o výměnách DPF či vahadel po 180 resp. 200 tis mi způsobují záchvat smíchu. Provozujeme commonrail passaty s 300 a 345 tis. km a žádných 85000 za vahadla nenaskočilo a golfy 1,6TDI s 250 tis. km a DPF jsou taky původní.

Hat
7. května • 11:41

Svět motorů 19/ 2015! JJ jsou to blbci!!

Hat
5. května • 14:07

Až budeš číst všechny testy recenze a ne jen to co se ti líbí, tak se asi dozvíš víc! A možná i víc pochopíš, jinak doporučuji navštívit nějaký neznačkový servis a zeptat se na názory na současné koncernové speciály!!! V servisu Škoda ti bohužel pravdu nikdo neřekne, potřebují přece mít práci!

Lopik
5. května • 14:25

Nepochopil.... :-D
Přečtěte si tu blbost, co jste stvořil, laskavě ještě jednou

Tom
5. května • 19:22

mě to taky občas nějaký znak nenapíše (win8/explorer) pořád po sobě opravuju, určitě myslel 1L/1000 km :-)

Hat
5. května • 12:11

Poslední SM 19/2015 bazar Passat 1,6TDI ( poučné hodnocení motorů ) !!!! :-P

Hat
5. května • 13:11

JJ 1,6 TDI předepsaná výměna filtru DPF při 180t Km cca 50000,-Kč!!, 2.0TDI do 200t Km nutno vyměnit vahadla ventilů cca 85000,-Kč, 1,8 TSI nadměrná spotřeba oleje, nutno nové písty a pístní kroužky a ojnice, sena za opravu SCI-FI!!! No prostě nekup to za ty peníze! :-D

řidič
6. května • 7:52

A on snad koncern někdy uměl udělat v novodobé historii motor?? 1,9 TDi koupil od Fiatu, co vím, a to, co vymysleli sami je vesměs kazové...

Hat
5. května • 11:03

JJ máš pravdu to opravdu nehrozí, jezdím bohužel mizerné Čínské Volvo S60 a to i přestože bydlím na horách si na rozdíl od tebe vystačím i bez Haldexu!

Me2d
5. května • 10:13

Bmw v základu je prémie v čem? Pletete si iracionální a obyčejný efekt módy a ukazatel cena/výkon popř. TCO. Přeji Vám léčbu rozhodnutím, jestli za své vydělané peníze koupit Superba v plný nebo 5er v základu :-D

kaa
6. května • 14:22

Jen chci upozornit, že 5er je o třídu výše nežli Superb.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
7. května • 8:43

konkrétně v čom?

stealth01
7. května • 20:20

Konkrétně téměř ve všem. A, skladba motorů - 105kW až 421 kW
B, odhlučnění auta
C, technologie
D, vyvážení a jízdní vlastnosti
E, individuální sestavení vozu (alcantara na stropě, kůže na palubce, keramické ovládací prvky)
Prostě 5er je někde jinde.

homer
10. května • 3:40

to popisuješ rozdíl mezi tuctovkou a premií nikoliv mezi třídama

William Tell
5. května • 16:06

Proc 5er? Ta je vyssi stredni, Superbida je stredni trida, tedy max 3er. A radeji bych bral tu trojku, prece jen, ta si aspon na nic nehraje. ;-)

jednabedna
5. května • 13:07

Pro spoustu lidí má hodnotu vrtule na kapotě bez ohledu na to, co a jak to pohání dopředu a jak odfláknuté to je vevnitř. A pro jiné zas má hodnotu nabušená výbava bez ohledu na to, zda to má nálepku prémie nebo nemá. A někdo si zas rád vybere auto, kde si nic vybrat nemůže jen proto, že mu nějaký pablb přes televizní reklamu nakuká do makovice, že je to nejkvalitnější eS Ú Vé v galaktickém prostoru.
Možnost výměru je fajn.To je svobodná volba.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
5. května • 18:12

Přesně tak, já mám rád ty serepetičky uvnitř, pohodlný podvozek a výkon kolem 150 kW a výše a samozřejmě za co nejnižší cenu. Na Škodovku se ani nechodím dívat, její největší chyba je, že je to předražený střep s hodně špatnými motory viz:
http://www.autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw... ...

Lopik
5. května • 13:26

Kde se to dá prosím podepsat? Na 100% souhlas.

Villy
6. května • 10:54

Stačí kliknout na Souhlasím:)) Já už kliknul...;)

Lopik
5. května • 10:04

Ale jo, rozumíme si. Prémie bude vždycky dražší. Ale vzhledem k velikosti auta, motoru, výbavě mi 1.4mil nepřijde jako úlet. Stejně vybavená prémie bude za cenu podstatně vyšší, jak jsem psal. Konkurence v podobné výbavě bude za podobné peníze.
Když jsem kupoval loni nové auto, tak jsem se také pokukoval po prémii. Líbí se mi allroady – jezdím hodně na lyže a tak. Kolega má A4 allroad za mega a něco, ale celkem holátko. Nakonec jsem skončil u nového Scouta za 900.000, ale v plné výbavě. Když jsem si nakonfiguroval tu A4 ve výbavě, co bych chtěl, dostal jsem se na 1,6mil. Jasně, scout nemá třilitr, jen jeden typ kůže na sedačky, dekorativní lišty jsou v plastu a ne v hliníku (což u A4 v základu taky). Ale pokud nemusíte mít 4 kruhy na kapotě, poslouží víceméně stejně. Neřekl bych, že kolegova A4 Allroad jezdí o tolik lépe.
A perlička na závěr (pro ty, co si dělají srandu z velikosti kufru škodovek) – kolega před cestou na hory mi volal, zda bych mu nevzal nějaké tašky – při velikosti kufru 490l se u tohoto kombi střední třídy nemohl sbalit :) .

Hat
5. května • 11:39

Tak jako Octávie RS není sportovní auto, pouze rychlé auto! Tak úplně stejně není Scout terénní auto a na rozdíl od mizerného Rumunského Dastru má problémy jak s blátem na polní cestě tak i mokrou trávou! Ale jinak naprosto souhlasím, nekup to za ty peníze!???
:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fluk
5. května • 12:51

Scouta mám a nezaznamenal jsem v zimě na sněhu žádný problém, ten asi bude mezi pedálem a volantem:-)

Hat
5. května • 13:06

Názor a testy odborníků! Kde jezdíš po sněhu??? Tady v Krkonoších vše vysoleno, leda že bys jel na Sněžku jako ten mistr včera!??

Lopik
5. května • 13:32

V Beskydech vysoleno vždy není :)
Na spoustě míst máš pouze 2 volby - řetězy nebo 4x4. Někdy se podívej třeba na youtube, co Haldex (myslím verzi 4 nebo 5) dovede.

R
5. května • 17:10

Nic proti haldexu pokud se to používá jako nouzovka...ale dát za Scoute 900tis., tak to už chce odvahu...-)

Lopik
5. května • 18:04

jak psal "jednabedna" - je to o preferencích. Měl jsem samozřejmě nějaký finanční strop. Vysněné Volvo XC70 je za bratru 1,6mil (i když dali slevu 150.000). A4 allroad ve verzi holobyt mne moc neoslovila. Nechci SUV (vysoká koza s většinou malým kufrem), chci zvýšené kombi 4x4 + slušnou výbavu. Co v této kategorii vybrat, nějaké tipy? Měl jsem předtím dvojkového Scouta a byl jsem s ním spokojen, tak volba padla opět na Škodovku. ;-)

Tom
5. května • 18:26

Tip: co si koupit rovnou dvě takové auta a ještě budeš pod uváděnýma cenama. Pokud je pro tebe dostačující, 3,6 L šestiválec (280 koní), 4x4, automat, kůže, pohodlný podvozek i na 19 palcových kolech, trojzónová klima, navigace, ovládání hlasem, 7 míst a praktický interiér koukni na Freemonta a číhej na předváděčku. Nemá xenony a interiér, začne časem vrzat (tipuju podle kvality zpracování), taky nepůsobí úplně luxusně spíše prakticky. Ale motor je klasika atmo s proměnlivým časováním (Pentastar, stejný vozí i JEEPy) v normálních rychlostech ho neslyšíš a cenově se vlezeš do 650 tis. vč parkovací kamery i střešního okna. No a ten rozdíl můžeš utopit v benzínu, až tomu budeš šlapat na krk ;-) A až ti v tom budou skákat zablácené děti, za ty prachy to budeš s úsměvem přehlížet.

Lopik
5. května • 18:40

Přiznám se, že po Freemontu jsem i pokukoval, ale na mne je moc "americký" ;-) Však je to původem DodgeAle to už jsme hodně taleko odbočili od tématu nového Supa

Lopik
5. května • 12:14

A já jsem někde psal, že jsem chtěl terénní auto? Chtěl jsem auto 4x4, které projede zasněženou cestu nebo zablácenou polňačku. A zároveň bude za rozumných nákladů jezdit 95% času po běžné silnici. A to mi to auto splňuje. Nic víc, nic míň.

Hat
5. května • 13:59

Minulý týden jsme byli na Martinovce mizerným Rumunským Dastrem 4x4, 30cm mokráho sněhu ale bohužel žádná zázračná Octavie Scout ani Yety i s 5 kovým Haldexem neměla nárok! Tak nevím ale všechno asi není tak jak se to prezentuje!? B-]

Tomas
6. května • 22:12

To jsou jen prazdne kecy... Duster ma stejne pripojitelny pohon zadni napravy jako jasna vetsina dnes prodavanych vozu 4x4, jen se jedna o prehistorickou generaci. Vyhodou Dustera muze byt maximalne vyssi svetla vyska, ale rozhodne ne trakce! Kazdopadne Duster 4x4 za dveste tisic nebo kolik to stoji je dobra koupe vozu na jezdeni do lesa na krmeni zviratek u krmelce... :)

Milda
6. května • 7:57

Ha, ha, ha...

jednabedna
5. května • 13:02

Hat tady ten blud o Haldexu bude šířit patrně ještě dlouho, než vyroste z puberty a je evidentní, že jen plácá a nikdy s tím nejel.

Hat
5. května • 13:28

Jistě máš naprostou pravdu Haldex ale není 4x4 ale něco jako tatarák z brambor a veškerý výhody oproti běžnému pohonu použiješ možná tak 1x do roka, ale ta cena a náročnost servisu za ty peníze opravdu stojí!!! A ten kdo umí jezdit, to je to mezi sedadlem a volantem to opravdu nepotřebuje! Pokud nejsi schopen si koupit každých 5let a do 150t km něco nového tak máš opravdu těžkou volbu ohledně výběru motoru a navíc si ji komplikovat drahou údržbou a servisem je opravdu nesmysl, zrovna jako zvolit nějaký automat DSG!?

jirka
5. května • 19:34

zkušenost honda aerodeck civic 17 let starý auto 1.4 benzín náhon na předek. Před měsícem když byl vychr návěstidlo přes cestu a všichni stály na obou stranách, Já vjel jsem na obsolutně rozmáčenou louku fakt rozmáčenou středně vysoká tráva zimáky 1 mm. jel jsem po předku nešlo to tak jsem to otočil a couval. Cca 100 metrů mi trvalo asi sice deset minut i s vijetim zpět na cestu přes mírný svah na horu. Kde jsem se musel trochu rozjet abych nezůstal viset podvozkem po předku a všichni koukali jestli to dám po tý louce a dal . A to tam stály v koloně i koncerny 4 krat 4 a vůbec si netroufli. Fakt nejdůležitější ten mezi volantem a sedačkou.
Umím.

Tom
6. května • 6:34

Jirko 1 mm vzorku na zimácích, u mě seš hrdina ;-). Doufám, že už jsi přezul na letní s 0,5 mm vzorkem.

jirka
6. května • 16:04

mám fungl nový letní nebojte se matadorky jsem koupil i s přezutím vyvážením index 210 cena 4600 kč výroba rok 2014

jean
6. května • 8:14

Jirka už šetrí na dvanásťvalec, ktorý bude přístí rok, tak nebude kupovať drahé pneumatiky na civic, šak logicky ne? :-D

Lopik
5. května • 19:53

Že Vy jste, namísto sezení ve škole, tenkrát už jezdil se svým 17 let starým Civicem po louce a trénoval Vaše parádní číslo? Tolik chyb nasekat v tak krátkém textu... to chce talent

jirka
5. května • 20:37

měl jsem trojky z diktátů a je mi to buřt hlavně že je textu rozumět.

Lopik
5. května • 21:35

No bohužel tomu rozumět moc není. Kromě gramatiky pokulhává rovněž stylistika :) Měl jste velmi tolerantního češtináře ;)

Hat
7. května • 10:53

Nemachruj, každý není takový borec jako ty za volantem Scoutu a Haldexem pod zadkem!!!

whitenight
5. května • 21:08

jen trojky?

Lopik
5. května • 13:41

Haldex není 4x4? Tak proč tam mám kardan a zadní diferenciál. :-D
Hate, nejdříve si něco přečti a pak mudruj. Od verze 4 se rozjíždí vždy na 4 kola a až po rozjezdu teprve odpojí zadek. Je třeba rozlišovat mezi jednotlivými verzemi.
Stejně tak funguje xDrive od BMB, akorát "naopak". Vynechejme teď off-roady s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a představme si full-time 4x4 s otevřeným mezinápravovým diferenciálem (např. quattro od Audi). V okamžiku, kdy přední náprava ztratí trakci, tak tím, že nemám uzávěrku, se bude přední náprava protáčet. V případě Haldexu (anebo jakéhokoliv jiného systému s mezinápravovou spojkou) dojde k plnému sepnutí spojky, tím je "předek" a "zadek" spojen "natvrdo" a celé to funguje jako uzavřený mezinápravový diferenciál. Takže v extému s mezinápravovou spojkou projedu více, než s mezinápravovým diferenciálem bez uzávěrky.

terezka
5. května • 19:27

Ale jdi, Halde pouze řídí prokluz předních kol a zapíná pak zadní nápravu. Je to rozděleno na 70:30 nic víc. Vždy se to rozjíždí předními koly, pokud se nerozjíždíš jako prase prokluzem kol. To dělá pouze blbec nebo mladej 18 kluk...Ostatní systémy jsou na stálo v nějakém poměru popř. uzávěrkou diferáku nebo s připínáním atd. Haldex je pouze oblbování a nc víc...

Lopik
5. května • 20:34

Ohledně toho Vašeho tvrzení, že vše "ostatní" je trvalá 4x4 - těch "ostatních systémů", je docela dost - napadá mne například Nissan Qashqai, Dacia Duster (systém z Nissanu), Suzuki SX4, Fiat Freemont - vše to jsou auta s připojitelnou zadní nápravou pomocí spojky, jen ji nevyrábí firma Haldex.

Hat
7. května • 10:50

Jenže u systému Nissanu, což používá i Duster se jedná o mechanickou volbu a pevné připojení zadní nápravy volitelnou řidičem narozdíl od Haldexu, který připojuje zadní nápravu až v případě ztráty atheze na přední nápravě!!!

Lopik
7. května • 12:18

Systém je víceméně stejný - pořád je to spojka na kardanu přes kterou se připojuje zadek. Nissan má navíc pouze to tlačítko, kterým se systém může aktivovat manuálně do doby než se překročí určitá rychlost (pak se přepne zpět do automatu).
To, jak budou tyto systémy fungovat záleží víceméně na naladění ovládacího SW. Nikdo od nich neočekává výkony jako od Defenderu. Soft u Haldexu je naladěn celkem slušně, jak jsem psal, připojuje se to před každým rozjezdem, když jedu do kopce pod plynem apod. Prostě pro ty účely, pro které to potřebuji je do dostatečné a prostě jsem s tím spokojen. Rozhodně to pomůže více, než jakkoliv lehká noha na spojce a plynu. Předtím jsem mel pouze předokolky, takže srovnání mám.

jednabedna
6. května • 8:20

To je naprostá pravda. V některých případech jde o systémy, pracující pouze na viskózním principu, což VW v r. 2000 a o pár let později i Subaru opustili jako přežité a pouze omezeně fungující.

Lopik
5. května • 19:48

To ale popisujete Haldex 1. a 2. generace. Zkuste si o tom něco najít. Anebo si to auto zvedněte všemi čtyřmi koly do vzduchu, posaďte se dovnitř, zařaďte jedničku a zkuste se "rozjet".

Hat
7. května • 10:39

To že je Haldex jen jakási náhražka pohonu 4x4 a že má Scout problém s blátem na polní cestě to není bohužel můj názor, ale názorem testérů kteří se hodnocením a testováním aut živí!!! Předplať si Svět motorů a občas ho detailně přečti!!! Když jsem kupoval poslední auto, tak jsem cca rok vyhodnocovat testy a recenze a vyzkoušel několik možností než jsem se nakonec rozhodl pro Volvo S60 2,5T 154w, bez zázračné originální Švédské imitace 4x4 Haldexu a automatické převodovky! Přestože se jedná o mizerné Čínské Volvo, nechal jsem je přestavět na LPG a zatím jsem ještě ani jedenkrát nelitoval svého rozhodnutí, na rozdíl od kamaráda, který si právě koupil Scouta s motorem TSI1,8, který se mu pří 120t Km na cestě do Chorvatska potkal!!! Jezdím za 9,5-10,5l LPG a ve výbavě Summum o která se Škodovkám může jen ve snu zdát! Jedná se pravděpodobně o mizernou kvalitu auta, která ale zaručuje minimální životnost cca 500000Km!
:-):-);-);-):-):-):-):-)

Lopik
7. května • 11:02

No a já zase vycházím ze zkušenosti s 120.000km najetými se Scoutem II. generace a 30.000k najetými se Scoutem III.generace. Auto používám i pracovně, kdy se musím dostat na stavbu. Děláme vodohospodářské stavby, takže to kolikrát znamená jet třeba kilometr rozbahněnou polnní cestou, po které jezdí Tatry. Řekl bych, že praktické zkušenosti s tímto pohonem mám. Ale to nemá cenu, vy jste přesvědčený o své pravdě, i když jste s tím asi nikdy nejel. Jinak Volvo S60 2,5T v Summum výbavě je nádherné auto. Ale cenově je někde jinde. Já se díval při výběru na XC70 - konfiguroval jsem si ji s manuálem, slabší naftou D4 a pouze ve střední výbavě Momentum a vyšla na 1.420.000Kč. Trochu přes mé finanční možnosti - za toho Scouta jsem dal ceníkových 900.000Kč. Půl milionu je pro mne dost peněz. Jinak té Vaší větě nerozumím: "Jedná se pravděpodobně o mizernou kvalitu auta, která ale zaručuje minimální životnost cca 500000Km!" Mohl byste to napsat prosím česky? ;)

Hat
7. května • 12:49

Pouze ironie na názor na kvalitu současných Čínských Volv! Bohužel i přesto Volvo pro výrobu XC90 zavádí noční směny a přijímá 1500 zaměstnanců! Jen bohužel na něj už nemám a asi by mě vadil ten automat a složitost a náročnost pohonu 4x4!?

Lopik
7. května • 13:06

Opět trochu nerozumím Vašemu textu, zejména první větě. Můj příspěvek nebyl v žádném případě ironický. Volva se mi opravdu líbí, ale bohužel jsou nad rámec mých finančních možností.

jednabedna
6. května • 8:17

Ani haldex první generace takto nefungoval. Byl to sice připojitelný pohon zadní nápravy, primárně otevřený, pomineme-li zanedbatelná 2% viskozity a tření, která na zadek symbolicky šla vždy, ale po sepnutí uměl 100% dozadu. Jen to u první generace trvalo trochu dlouho a provázel to ráz. Pozdější verze už byly plynulejší. A počínaje čtyřkou jde o plně řízený spojitý systém, který umí v podstatě jakýkoli režim a nečeká na náběh tlaku z čerpadla.

Lopik
6. května • 13:11

Jo, nejsme ve při :-) Ale Haldex 1 a 2 generace fungoval "reaktivně", tzn. až při prokluzu přední nápravy. Dvojka byla rychlejší a citlivější než jednička. Kdežto Haldex 4. a 5.generace funguje "proaktivně", tzn. v určitých předem daných momentech "pro jistotu" zadek připojí předem a odpojuje až za jízdy. Typicky třeba rozjezd auta - spojka sepne, rozjíždí se to "na všechny čtyři" a až poté, v případě, že přední náprava neklouže, tak to zadek odpojí, resp. sníží přenos točivého momentu na zadní kola (kolem 5% tam jde prý pořád).

jednabedna
5. května • 19:10

Tohle je pravda tak napůl. Jednak víceméně dnes už neexistuje "otevřený diferenciál", tedy bez jakéhokoli systému řízené či neřízené svornosti. A za druhé právě quattro je typickým případem samosvorného diferenciálu, tedy jak ve verzi šnek tak korunový.

Lopik
5. května • 19:45

torsen, jako samosvorný diferenciál opravdu "posílá" více točivého momentu na nápravu s lepší trakcí. Je tady ale jedno podstatné "ALE". Pokud náprava má nulovou trakci, tak to prostě nefunguje a diferenciál ase chová jako normální otevřený. V reálu taková situace asi málokdy nastane, vždy má náprava alespoň nějakou trakci, ale například na ledu (nebo válečkové dráze) to jde vyzkoušet. V rámci kol jedné nápravy si quattro pomůže klasicky přibržděním protáčejícího se kola (elektronická závěrka), ale neumí to samé udělat mezi nápravami. Subaru to řeší viskozní spojkou, která mezinápravový diferenciál "uzavře", Audi v rámci quattro to neřeší. Na silnice je to plně postačující a není důvod to řešit. Ale jak jsem psal, pokud bud mít jednu nápravu na ledu, spíše se vyškrábu ven s mezinápravovou spojkou než s torsenem

jednabedna
6. května • 8:10

Nikoliv. šnekový torsen rozděluje moment v rozpětí min. 25%, max 75%. Tedy nikdy nenastane situace, že by na nápravu s adhezí poslal díky absenci adheze opačné nápravy méně, než 25% momentu. V tom spočívá jeho samosvornost.

Lopik
6. května • 13:53

Dovolím si oponovat. Je třeba pochopit princip BIAS faktoru u torsen diferenciálu. Pokud máme BIAS 25%/75%, jak uvádíte, tak to znamená, že rozdělí točivý moment max. v tomto poměru. Podstatou samosvorného diferenciálu je to, že při odlehčení jednoho výstupu (protáčející se kolo) se přenese točivý moment na druhé kolo. Takže například protáčející se kolo přenese točivý moment 500Nm, kolo s dobrou trakcí 1500Nm, celkem je to 2000nM. Pokud tato hodnota postačuje k překonání jízdních odporů, auto jede dopředu. Pokud ne, stojíme, i když to protáčející se kolo/nebo náprava v případě mezinápravového diferenciálu) má nějakou trakci. Teď si představme, že kolo/náprava stojí na ledu a je schopna přenést 0Nm. Na druhé kolo/nápravu půjde točivý moment 0 krát BIAS poměr, takže nula. Proto v tomto případě pomůže buďto uzávěrka (která diferenciál „vyřadí z činnosti“), anebo přibrždění protáčejícího se kola, které vytvoří jízdní odpor a umožní torsenu opět fungovat. Prostě samosvor má své meze.
Snad jsem to napsal srozumitelně
:-)The Torsen differential works just like a conventional differential but can lock up if a torque imbalance occurs, the maximum ratio of torque imbalance being defined by the Torque Bias Ratio (TBR).[3] When a Torsen has a 3:1 TBR, that means that one side of the differential can handle up to 75% while the other side would have to only handle 25% of applied torque. During acceleration under asymmetric traction conditions, so long as the higher traction side can handle the higher percentage of applied torque, no relative wheelspin will occur. When the traction difference exceeds the TBR, the slower output side of the differential receives the tractive torque of the faster wheel multiplied by the TBR; any extra torque remaining from applied torque contributes to the angular acceleration of the faster output side of the differential.

Hat
5. května • 10:12

Jak často jezdíš na hory???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lopik
5. května • 10:20

co 14 dní.

Hat
5. května • 10:30

No vidíš a já na horách bydlím už 60 roků a žádné hromadě plechu jezdit nemusím, zvláště ne ve Škodovce s Halexem která má problémy i s blátem na polní cestě!:-D

John
9. května • 14:49

Nevyjadrujte sa tu k temam o ktorych viete prd babkyn. Iste mate hrdzaveho Formana a to je akoze cool. Vy ani neviete aky je princip Haldexu clovece.B-]

jimmy
7. května • 13:14

to uz byste davno nemel mit ridicak

Lopik
5. května • 10:56

No tak víme, že bydlíte na horách. Já pro změnu bydlím ve městě, protože tady mám práci. A co jste tím chtěl říct?

Hat
7. května • 10:54

Tady jsi také při svém IQ nepochopil!!!

dejv
5. května • 16:56

Že nepotřebuje čtyřkolku?

Tom
5. května • 18:08

Přesně tak stačí nesjeté zimní a není problém, když už je to špatné, tak řetězy.

jednabedna
6. května • 8:06

Další, co nikdy nejel v 4x4 a má potřebu si to kompenzovat nesmyslnými plky.

Petr Ježek
22. května • 23:45

Já jsem toho najel ve čtyřkolách celkem dost. Přesto chápu názor hata, že dobrý řidič se prostě bez příplatků za 4x4 ( při pořízení a hlavně při servisu) obejde beze ztráty mobility. Pokud totiž v horách napadne sníh, tak se se silníčními podvozky jdete klouzat s jakýmkoli pohonem. I místní subaristé vědí své.

Tomas
6. května • 22:00

:-D trefa do cerneho...!

Doporučujeme

Články odjinud