Nová Škoda Superb není jenom ošizený Passat [první jízdní dojmy]

Třetí generace největší a nejdražší škodovky konečně dobře vypadá a také dobře jezdí. Vlastnosti limuzíny od ní ale nečekejte.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 1.6 TDI s ním má dost práce
  2. Ovladatelnost je lepší, interiér strohý
  3. Jezdí dobře, ale chybí mu nadšení
  4. Nová Škoda Superb: První verdikt
  5. Technické údaje
  6. Nová Škoda Superb: Kompletní fotogalerie

V Toskánsku jsem nikdy v životě nebyl. Místní ale povídají, že takovou zimu tu začátkem května ještě nikdy neměli. Takže když si v pátek ráno na letišti ve Florencii s děsivě krátkou ranvejí domlouvám testovacího Superba na první den, za všeho nejvíc se těším, až si zapnu vyhřívání sedaček.

Nová Škoda Superb: Motory, rozměry a výbava 

Nová Škoda Superb: Motory, rozměry a výbava 

Hlouček novinářů se pere o nejsilnější benzínový dvoulitr s výkonem 280 koní a také o dvoulitrová tédéíčka s automatem, ale já jsem trochu takticky sáhnul po základní naftové šestnáctistovce s manuální převodovkou a na 18" kolech. Chtěl jsem zjistit, jak bude Superb jezdit v lidové a fleetové specifikaci.

Čeho jsme si hned všimli

  • Podvozek ztratil svou rozevlátost a gumovost
  • I přes tužší nastavení je odpružení komfortní
  • 18" ráfky už drncají, lepší budou sedmnáctky
  • Naftové motory jsou slyšet možná až moc
  • ​Na manuální převodovku se nesmí pospíchat
  • 2.0 TSI 206 kW jede opravdu rychle

Přesto jsou prakticky všechna testovací auta vybavená naprosto vším, co v katalogu nové Škody Superb najdete. Ani jedno auto z testovací flotily tak neodpovídá položce „cena od 599 900 korun“. Všechny vozy mají minimálně 18" kola (to aby hezky vypadaly na fotkách) a uvnitř navigaci a veškerou bezpečnostní výbavu včetně asistentu pro udržení v jízdním pruhu a podobně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toskánské kopce dají motoru 1.6 TDI zabrat. Pod plynem je hrubý a hlučný, ale při klidném tempu o něm skoro nevíte. Jen ta převodovka by mohla být přesnější…

Nicméně právě těchto asistentů jsem se bál nejvíc. Někdy totiž dokážou do řízení nepříjemně mluvit a doslova řidiče otravovat. Ovšem o jejich funkci jsem vlastně vůbec nevěděl a teprve adaptivní tempomat mne začal po chvilce jízdy za nepředvídatelnými italskými šoféry otravovat.

1.6 TDI s ním má dost práce

To už ale sjíždíme z dálnice A1 na první okresky. Po prvních zhruba padesáti dálničních kilometrech si všímám toho, že je Škoda Superb o pořádný kus kultivovanější, pokud jde o potlačení valivého hluku, hučení větru a práce podvozku. Auto je odhlučněné tak dobře, že právě o malé naftové šestnáctistovce víte možná až moc.

Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: První tabulkový souboj  

Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: První tabulkový souboj  

K motoru je samozřejmě třeba přistupovat podle jeho možností, takže od 120 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu nelze očekávat zázraky. Dálniční stoupání ale na šestku nezvládne, je potřeba řadit pětku. Při předjíždění tak ke slovu i na dálnici přijde čtyřka, motor se musí vytáčet a je nepříjemně hrubý.

Ovšem když se usadíte v pravém pruhu a budete držet cestovních sto dvacet až sto třicet, vlastně o motoru vědět nebudete. Celou dobu jsem ale věděl o trochu gumovém a drhnoucím řazení šestistupňového manuálu. Uvidíme, jak se převodovka bude chovat v jiných autech, ale nepamatuji si, že by mi někdy v moderní škodovce takhle převodovka drhla přes zuby.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, 1.6 TDI s ním má dost práce
  2. Ovladatelnost je lepší, interiér strohý
  3. Jezdí dobře, ale chybí mu nadšení
  4. Nová Škoda Superb: První verdikt
  5. Technické údaje
  6. Nová Škoda Superb: Kompletní fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků